CESTOPIS : Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
CESTOPIS : Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Ahojte, jsem tu nový a brzy snad další hrdý majitel T2 . Na konci října, přesněji 29.října letíme se ženou do Španělska do města Alicante, kde jsme se po dlouhém zkoumání a zjišťování a seznamování se s majitelem rozhodli koupit T2B. Pán který jej vlastní ho celkově zrekonstruoval. Má dokonce firmu na renovace veteránů. Když tento zrekonstruoval používal jej na výlety a cestování s rodinou a občas se využil na svatbách kvůli fotkám. Motor je celkově přestavěn, kdy motor 1.6 je z brouka a ostatní věci jsou originály. Nahodím jsem veškeré foto, které od něj mám. Každopádně, je to náš první bus, takže vědomostí zatím moc není, aspoň ne materiálních, ale spíše dokumentových a internetových.
Cesta zpět vychází na 2300 km. S tím, že toto chceme ujet do Prahy do pondělí. Bohužel dovolená už skoro není dítě doma s babičkama, takže se nemůžeme moc zdržovat . Ale ze soboty na neděli a z neděle na pondělí přespíme v campu ve Francii a v Německu. Vyjíždíme ráno z Alicante a první stop je Barcelona - 528 km. Tam se chceme projít a trochu se probrat a cca po 3-4 hodinách pokračujeme dále již do Francie do města Montpellier - 344 km, kde máme první camp a kde přespíme do neděle. V neděli ráno opět vyrazíme kolem 5-6 ráno a jedeme do města Freiburg im Beisgau v Neměcku - 734 km, kde se nachází druhý camp a zde přespíme do pondělí do rána. V pondělí ráno opět vyrazíme kolem 5-6 hodiny ranní a frčíme do Norinbergu - 344 km, kde se najíme probereme a poté vyrazíme směr Praha - 300 km. Takže někdy k večeru bychom mohli být v Praze.
S majitelem jsem mluvil a ptal se ho na náhradní díly na cestu domů, kdyby se cokoliv nedej bože stalo, ať aspoň něco máme. S tím problém nemá a ještě se domluvíme co bych chtěl a on to objedná, než dorazíme k němu. Tak se chci zeptat co doporučujete. Četl jsem si tu několik diskuzí a cestopisů a našel jsem spousty rad, ale radši se zeptám ještě jednou. Určitě bych chtěl aspoň jeden řemen, ben. pumpu, olej, brzdovku. A nářadí si k němu pošlu přes DHL, protože do letadla mě s tímto asi nepustí. A dále bych poprosil nějaké tipy a rady na cesty. Počítám, že mezi trasou budeme několikrát zastavovat. Mám při každé pauze zkontrolovat např. olej, brzdovku? Nevím co ještě. A kdyžtak dolejt? Mechanik nejsem, takže něco si snad dokážu sám udělat, ale větší opravy i možná s tou pumpou bych měl trochu problém, ale manuály mám nastahované, videa shlédnutá, takže možná něco zvládnu.
Za každou radu, tip, pomoc budu vděčný. I kdyby třeba někdo měl čas v tu chvíli kdyby se něco stalo zavolat si a třeba prodiskutovat problém, budu moc vděčný.
BTW: mám i video nastartovaného auta i jak jede atd. ale to jsem bohužel nenahraji.
Díky vám a mějte se krásně.
Cesta zpět vychází na 2300 km. S tím, že toto chceme ujet do Prahy do pondělí. Bohužel dovolená už skoro není dítě doma s babičkama, takže se nemůžeme moc zdržovat . Ale ze soboty na neděli a z neděle na pondělí přespíme v campu ve Francii a v Německu. Vyjíždíme ráno z Alicante a první stop je Barcelona - 528 km. Tam se chceme projít a trochu se probrat a cca po 3-4 hodinách pokračujeme dále již do Francie do města Montpellier - 344 km, kde máme první camp a kde přespíme do neděle. V neděli ráno opět vyrazíme kolem 5-6 ráno a jedeme do města Freiburg im Beisgau v Neměcku - 734 km, kde se nachází druhý camp a zde přespíme do pondělí do rána. V pondělí ráno opět vyrazíme kolem 5-6 hodiny ranní a frčíme do Norinbergu - 344 km, kde se najíme probereme a poté vyrazíme směr Praha - 300 km. Takže někdy k večeru bychom mohli být v Praze.
S majitelem jsem mluvil a ptal se ho na náhradní díly na cestu domů, kdyby se cokoliv nedej bože stalo, ať aspoň něco máme. S tím problém nemá a ještě se domluvíme co bych chtěl a on to objedná, než dorazíme k němu. Tak se chci zeptat co doporučujete. Četl jsem si tu několik diskuzí a cestopisů a našel jsem spousty rad, ale radši se zeptám ještě jednou. Určitě bych chtěl aspoň jeden řemen, ben. pumpu, olej, brzdovku. A nářadí si k němu pošlu přes DHL, protože do letadla mě s tímto asi nepustí. A dále bych poprosil nějaké tipy a rady na cesty. Počítám, že mezi trasou budeme několikrát zastavovat. Mám při každé pauze zkontrolovat např. olej, brzdovku? Nevím co ještě. A kdyžtak dolejt? Mechanik nejsem, takže něco si snad dokážu sám udělat, ale větší opravy i možná s tou pumpou bych měl trochu problém, ale manuály mám nastahované, videa shlédnutá, takže možná něco zvládnu.
Za každou radu, tip, pomoc budu vděčný. I kdyby třeba někdo měl čas v tu chvíli kdyby se něco stalo zavolat si a třeba prodiskutovat problém, budu moc vděčný.
BTW: mám i video nastartovaného auta i jak jede atd. ale to jsem bohužel nenahraji.
Díky vám a mějte se krásně.
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Moje rada je-spěchat pomalu, vyhovět vozu, cestovní rychlost bude kolem 90. Zastavit, podívat se na měrku oleje, případné úniky paliva, řemen ...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
souhlas s 5š. Pokud pojedeš poprvé busem, tak ho nehoň, 80-90max. Ono ani samotné řízení není jak jezdit poslením modelem golfa, ale je to poctivá strojničina. Posilovač jen na brzdách, horší geometrie tě bude nutit furt dorovnávat volantem, takže při návratu budeš mít bicáky. A upřímně, hlídací babičky radši připrav na variantu, že dorazíte o den až dva později, worst case scenario až o vikendu.
Co se týká dílů, přidal bych si elektrické věci: rozdělovač - ideálně celý jen na přehození, nebo alespoň kladívko, kondenzátor(!!!!), pak ještě cívku, svíčky.
A nakonec ti popřeju šťastnou cestu bez závad a nehod a ať všechny ty náhradní díly vezeš zbytečně...
Co se týká dílů, přidal bych si elektrické věci: rozdělovač - ideálně celý jen na přehození, nebo alespoň kladívko, kondenzátor(!!!!), pak ještě cívku, svíčky.
A nakonec ti popřeju šťastnou cestu bez závad a nehod a ať všechny ty náhradní díly vezeš zbytečně...
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
a bacha na routing v Mapy.cz, počítají s cca 90% maximální rychlostí na dané silnici....což ty na dálnicích nepojedeš, takže podle toho uprav jízdní dobu.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
viewtopic.php?f=14&t=12926
a dobrou náladu a věřit autu....to to hned pozná
psal jsem ti SZ, kdyžtak se ozvi
a dobrou náladu a věřit autu....to to hned pozná
psal jsem ti SZ, kdyžtak se ozvi
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Ahoj, díky na tohle si dám bacha a samozřejmě u všech časů co mi to ukázalo jsem si přidal 2-3 hodiny navíc. Ale myslim si, že to bude stejně více.
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Díky za rady, dlouho si řikám, že bych si mohl jít zas někdy zacvičit, tak jsem rád, že nebudu muset . Babičky na to připravíme, ale doufám, že to zvládneme. A ty díly mu napíšu, jestli zvládne všechny sehnat do doby, než přiletíme. Díky.tarmara píše: ↑07 říj 2021souhlas s 5š. Pokud pojedeš poprvé busem, tak ho nehoň, 80-90max. Ono ani samotné řízení není jak jezdit poslením modelem golfa, ale je to poctivá strojničina. Posilovač jen na brzdách, horší geometrie tě bude nutit furt dorovnávat volantem, takže při návratu budeš mít bicáky. A upřímně, hlídací babičky radši připrav na variantu, že dorazíte o den až dva později, worst case scenario až o vikendu.
Co se týká dílů, přidal bych si elektrické věci: rozdělovač - ideálně celý jen na přehození, nebo alespoň kladívko, kondenzátor(!!!!), pak ještě cívku, svíčky.
A nakonec ti popřeju šťastnou cestu bez závad a nehod a ať všechny ty náhradní díly vezeš zbytečně...
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Souhlasím, že musíš tomu autu věřit, jinak to pozná...my byli s broukem u Tebou značeného bodu na mapě "2" a musím se přiznat, že ND jsem vezl 0. Absolutní nula.
Ale každý kopec v Pyrenejích jsem poctivě pochválil a pohladil a ono se Ti to odvděčí, dtto probíhalo v Německu na dálnici, kde jsem jel 100. Pochvala musí být
P.S. a jinak gratulace k pěknému rozhodnutí, takovej zážitek Ti nikdo nevezme
Ale každý kopec v Pyrenejích jsem poctivě pochválil a pohladil a ono se Ti to odvděčí, dtto probíhalo v Německu na dálnici, kde jsem jel 100. Pochvala musí být
P.S. a jinak gratulace k pěknému rozhodnutí, takovej zážitek Ti nikdo nevezme
Brouk ´77
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Je to jen takové drobné doplnění... Co se týče cestovní rychlosti, vyplatilo se mi počítat s průměrnou rychlostí cca 55-60km/h. Počítáno jako vzdálenost do cíle děleno (celkový čas strávený cestou mínus větší přestávky). Nejezdím po dálnicích, zato s T3, která se zdá být trochu rychlejší (zdůrazňuji „zdá být“ v případě mé převodovky a motorizace).
P.S. A pokud se Ti už něco cestou podělá, tak to na 100% bude věc, kterou nebudeš mít náhradní .
P.S. A pokud se Ti už něco cestou podělá, tak to na 100% bude věc, kterou nebudeš mít náhradní .
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Souhlasím s Michalem, já vždy plánuji 50 km/hod.
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Budu ho chválit, budu ho líbat, vše co se mu zlíbí. Tak snad. A díky, těšim se na to i přes všechen risk.Kounect píše: ↑07 říj 2021Souhlasím, že musíš tomu autu věřit, jinak to pozná...my byli s broukem u Tebou značeného bodu na mapě "2" a musím se přiznat, že ND jsem vezl 0. Absolutní nula.
Ale každý kopec v Pyrenejích jsem poctivě pochválil a pohladil a ono se Ti to odvděčí, dtto probíhalo v Německu na dálnici, kde jsem jel 100. Pochvala musí být
P.S. a jinak gratulace k pěknému rozhodnutí, takovej zážitek Ti nikdo nevezme
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Budu s tím počítat, a hlavně doufat, že se prostě nic nepodělá. Protože i když nejsem uplně blbej a trochu zručnej snad jsem, tak to bude velký špatný. Až budu za hranicema ČR, budu klidnější.mhepp píše: ↑07 říj 2021Je to jen takové drobné doplnění... Co se týče cestovní rychlosti, vyplatilo se mi počítat s průměrnou rychlostí cca 55-60km/h. Počítáno jako vzdálenost do cíle děleno (celkový čas strávený cestou mínus větší přestávky). Nejezdím po dálnicích, zato s T3, která se zdá být trochu rychlejší (zdůrazňuji „zdá být“ v případě mé převodovky a motorizace).
P.S. A pokud se Ti už něco cestou podělá, tak to na 100% bude věc, kterou nebudeš mít náhradní .
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Samozřejmě plánuji celou cestu zdokumentovat, tak vám tu potom s fotkama popíšu celou cestu. Když už tak už.
Díky moc pánové a dámy (pokud jsou) za rady.
Díky moc pánové a dámy (pokud jsou) za rady.
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Podobnou cestu jsme jeli T2 tam i zpátky po cestě z Maroka. Po dálnici se dá s 1,6 držet bez problému 105 km/h po rovině, trochu se zapotíte jak pojedete přes kopečky ve Španělsku. Obecně bych vždycky na benzince zkontroloval stav oleje a sebou si vzal náhradní benzínovou pumpu, ale to je moje lehká obscese
Osobně bych si ukousl větší úseky a jel než se to podělá, aby jste měli čas na opravu, jestli nutněn musíte být v nedělí doma
vzal bych náhradní rozdělovač (pokud to nemá bezkontakt), řemen, rélé alternátoru a pumpu benzínu
nářadí koupíš kdekoliv v supermarketu základní, když bude potřeba jednodušší a levnější než dhl
pokud začneš někde výrazně ztrácet olej, tak to rychle poznáš, zadní víko od motoru a kufru bude celé zastříkané zaschlýma černýma tečkama;
ale to se určitě nestane
viz viewtopic.php?p=314010#p314010
Osobně bych si ukousl větší úseky a jel než se to podělá, aby jste měli čas na opravu, jestli nutněn musíte být v nedělí doma
vzal bych náhradní rozdělovač (pokud to nemá bezkontakt), řemen, rélé alternátoru a pumpu benzínu
nářadí koupíš kdekoliv v supermarketu základní, když bude potřeba jednodušší a levnější než dhl
pokud začneš někde výrazně ztrácet olej, tak to rychle poznáš, zadní víko od motoru a kufru bude celé zastříkané zaschlýma černýma tečkama;
ale to se určitě nestane
viz viewtopic.php?p=314010#p314010
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Odvážnej, já jsem posera a cizím starým autem bych takovou štreku nedal. To raději na podvalu. Ale chápu, že cesta je zde i cíl a bez znalostí se jezdí nejlépe.
PS: ano, je pravda, že všchny vozy co jsem koupil byly vraky bez naděje na samovolný pohyb.
PS: ano, je pravda, že všchny vozy co jsem koupil byly vraky bez naděje na samovolný pohyb.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Díky za info. Vaší cestu jsem si celou pročetl a strašně se mi to líbilo. Jste odvážný Každopádně bylo vidět, že už jste někdy na tom autě opravovali. U mě to bude vypadat kdyžtak hůř. Já v DHLku pracuju, takže tu přepravu mám za hubičku, jinak bych se na to vykašlal. Všechny díly co si napsal mám v plánu s majitelem omluvit, ať mi je sežene. Zítra prý objednává díly k sobě do dílny. Takže to objedná i mě.Rychnak píše: ↑07 říj 2021Podobnou cestu jsme jeli T2 tam i zpátky po cestě z Maroka. Po dálnici se dá s 1,6 držet bez problému 105 km/h po rovině, trochu se zapotíte jak pojedete přes kopečky ve Španělsku. Obecně bych vždycky na benzince zkontroloval stav oleje a sebou si vzal náhradní benzínovou pumpu, ale to je moje lehká obscese
Osobně bych si ukousl větší úseky a jel než se to podělá, aby jste měli čas na opravu, jestli nutněn musíte být v nedělí doma
vzal bych náhradní rozdělovač (pokud to nemá bezkontakt), řemen, rélé alternátoru a pumpu benzínu
nářadí koupíš kdekoliv v supermarketu základní, když bude potřeba jednodušší a levnější než dhl
pokud začneš někde výrazně ztrácet olej, tak to rychle poznáš, zadní víko od motoru a kufru bude celé zastříkané zaschlýma černýma tečkama;
ale to se určitě nestane
viz viewtopic.php?p=314010#p314010
Jinak doma počítáme že budeme v ponděli někdy k večeru. Takže 3 dny jízdy s tím, že přes noc budem v campu - sobota a neděle. A doufám, že se nic nep....
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
Tak tenhle snad trochu pojízdnej bude. A riskovat se holt občas musí.
Re: Cesta pro busík do Alicante ve Španělsku
těbuch.. asi jediný rozhodující kolik to najelo po renovaci a kdy to frčelo naposledy..tož dobro došli..