2011 - EBI4 - modré je nebe nad Chimay
2011 - EBI4 - modré je nebe nad Chimay
Obtěžkán zážitky, ale líný to hodit na papír chápu se klávesnice abych podal následující report. Ve dnech 1-3 července 2011 se v malém belgickém městečku Chimay (čti ši:mey) uskutečnil čtvrtý mezinárodní sraz vzduchem chlazených VW. Ve špičce sraz dosáhl téměr 4000 vozů a cca 20.000 návštěvníků. Účastníci pocházejí ze všech koutů Evropy, od Ukrajiny po Portugalsko, od Itálie po Finsko. Protože se sraz nese v duchu tradičních srazů Bug In v slunné Kalifornii a značnou měrou je orientován na nostalgia racing, nelenili jsme a na sraz se vydali. Českou reprezentační minivýpravu tvořila moje 181 v obsazení 5š a Berušta, druhým vozem pochopitelně byl ukázkový california look v podobě Dejvidovy ´63 v obsazení David CalLook a Jaruška.
Na sraz jsme plánovaně dorazili po dvou dnech na cestě (plusmínus 1000km) již ve čtvrtek 30. června. Přejeli jsme Německo a přes Ardeny šup do Chimay. Hlavní kemp, který se nachází na okraji města a bezprostředně přiléhá k závodní dráze byl již v ten okamžik zaplněn na cca. 70%. Přesto se nám podařilo najít hezké rovné místo na malé vyvýšenince, takže jsme měli dobrý přehled o celém areálu. Prošli jsme si tvořící se depo závodních vozů a část města. Vzhledem k tomu že nás v kempu obklopovali poláci a bujaří angličani, zahájil jsem spánek se špunty v uších k posměchu zbytku posádky.
V pátek jsme navštívili vedle jiného i chimayský středověký klášter, kde mniši dodnes vaří tradiční pivo, což nás jako zástupce pivního národa pochopitelně zajímalo. Na mě osobně belgické pivo dojem neudělalo - silné, těžké, dosladka a těšil jsem se na naši europlzničku. Velice zajímavá byla návštěva malé vesničky Brûly-de-Pesche, kde se nachází areál bunkru ze kterého Hitler řídil bleskovou invazi do Francie v roce 1940. Vrátili jsme se do Chimay, kde příjezd účastníků byl tak masivní, že organizátoři za pochodu pronajali přilehlé pozemky, nechali je fofrem posekat, přivézt TOIky a vytvořili tak dostatečné ubytovací kapacity! Plocha kempu se znásobila zhruba na trojnásobek a přesto v sobotu večer vypadalo, že je plno! Areál ožívá - v depu závodních vozů, kde jsou k vidění přístřešky s výbavou pro ladění a opravy, seseřizuje, túrují motory a v rozsáhlé burn-out aréně se mordují staré káry, pálí guma a týrají motory, jak se na spotřebák typu VW sluší. Vůbec tam bylo dost živo a pramálo páprdovitosti s kempistickým nádechem. Zábava nabírá na intenzitě takže špunty do uší v noci jsou samozřejmostí.
V sobotu jsme popadli kempové židličky a vydali se do první čtvrtiny sprintové dráhy na 402m, kde se dal očekávat nejlepší výhled nejen na start ale i na průběh závodu. A rázem to kolem nás začalo svištět. Závodili nejen "běžní" účastníci, kteří si zaplatili racing pass, ale závody byly spestřovány průjezdy VIP závoďáků. VIP závoďáky mám na mysli exkluzivní skupinu aut, historických kalifornií, které byly pro tento účel dovezeny z UK a USA. Nutno říci, že dragster EMPI byl pro účely závodu na EBI doručen z Tokia přímo z kanceláře Flat4! Závody byly přepestré, viděli jsme, co jsme ještě neviděli, funkční turba, jízdu po zadních, TLko s motorem V8 s kompresorem (superchargerem), brždění padákem... VIP vozy byly pilotovány zejména členy kalifornského klubu DKP, dnes pány ve věku přes 60 let, kteří svoje ruce nořili do motorů VW v době, kdy většina z nás nebyla ještě dlouho na světě. Přesto tito staříci s mladou duší dnes uhání čtvrtmíli v časech kolem 12 sekund. To byl zážitek sám o sobě. Sprinty byly moderovány v americkém stylu se spoustou zvukových efektů a komunikování s publikem neuvěřitelně vitálním panem "Dyno" Don Chamberlinem, který moderoval BugIny v Kalifornii již v 70. létech a jehož osobitý projev zážitek ještě umocňoval. organizátoři ho dopravili na evropský BugIn na vlastní náklady.
Vedle sprintů, které probíhaly celý pátek, sobotu a celou neděli, byla další atrakcí rozsáhlá burza čistě aircooled dílů, již zmíněná burn-out aréna, terénní oblast s muldami, brodem, bahnem vyhražená pro vyřádění baja broukům a buggynám, takže zejména tyto poslední byly na place pro Volkswageny zřídka k vidění (!). Někde tam byla i slalomová dráha, ale k té jsme ani nedošli. Výstava aut probíhala na bázi, kterou jsem si dovolil před nějakou dobou navrhnout i pro české srazy abyl jsem ukamenován - účastníci měli svoje vozy hezky u sebe v kempech, ale pokud chtěli aby byl vůz hodnocen v soutěži, museli je v určený čas přesunout do určené sekce, označené typem vozu. takže bylo možno vidět plochu cca. poloviny fotbalového hřiště vycpanou výhradně karmanny a nad tím se tyčil billboard "Karmann Ghia", stejné sekce byly i pro ponorky a všechny ostatní druhy a poddruhy. Velice přehledné a reprezentativní.
O sobotním večeru se sraz prolnul do obrovské párty, či happeningu, probíhající v kempech ale i ve společenském prostoru, kde byly 4 hudební stage! I přes obrovský počet návštěvníků mám pocit, že se všichni chovali dost ohleduplně, skrz celou noc davem projížděly auta atd. Po dobu srazu byl zákaz rozdávání letáků za stěrače a nikde se volně nepohybovali psi. Psi byli, ale uvázaní u auta nebo na vodítku. Špunty do uší
V neděli byl pro nás den odjezdu, ale vzhledem k tomu že program srazu probíhal i v tento den, stále přijíždělo mnoho aut, řekl bych jednodenních návštěvníků.
Vzhledem k tomu že se EBI pořádá jednou za dva roky, mohu za naši výpravu říci, že bez mrknutí oka v roce 2013 v Chimay nashledanou.
Teprve v Chimay jsem zcela pochopil a docenil trpkou pravdivost tvrzení, že "to je volidech". Byl to špičkový benzínem vonící VW happening v hromadou nádherných aut v první řadě a řadou přátelských a komnikativních lidí v řadě druhé.
Jsem taky rád, že oba vozy, takzvaně speciály, na jejichž motorech jsem se přímo podílel, absolvovaly celou cestu cca 2.600km bez technických problémů a dokázaly tak, že se dají postavit motory které jedou i slouží.
První fotka: pevnostní městečko Rocroi:
Na sraz jsme plánovaně dorazili po dvou dnech na cestě (plusmínus 1000km) již ve čtvrtek 30. června. Přejeli jsme Německo a přes Ardeny šup do Chimay. Hlavní kemp, který se nachází na okraji města a bezprostředně přiléhá k závodní dráze byl již v ten okamžik zaplněn na cca. 70%. Přesto se nám podařilo najít hezké rovné místo na malé vyvýšenince, takže jsme měli dobrý přehled o celém areálu. Prošli jsme si tvořící se depo závodních vozů a část města. Vzhledem k tomu že nás v kempu obklopovali poláci a bujaří angličani, zahájil jsem spánek se špunty v uších k posměchu zbytku posádky.
V pátek jsme navštívili vedle jiného i chimayský středověký klášter, kde mniši dodnes vaří tradiční pivo, což nás jako zástupce pivního národa pochopitelně zajímalo. Na mě osobně belgické pivo dojem neudělalo - silné, těžké, dosladka a těšil jsem se na naši europlzničku. Velice zajímavá byla návštěva malé vesničky Brûly-de-Pesche, kde se nachází areál bunkru ze kterého Hitler řídil bleskovou invazi do Francie v roce 1940. Vrátili jsme se do Chimay, kde příjezd účastníků byl tak masivní, že organizátoři za pochodu pronajali přilehlé pozemky, nechali je fofrem posekat, přivézt TOIky a vytvořili tak dostatečné ubytovací kapacity! Plocha kempu se znásobila zhruba na trojnásobek a přesto v sobotu večer vypadalo, že je plno! Areál ožívá - v depu závodních vozů, kde jsou k vidění přístřešky s výbavou pro ladění a opravy, seseřizuje, túrují motory a v rozsáhlé burn-out aréně se mordují staré káry, pálí guma a týrají motory, jak se na spotřebák typu VW sluší. Vůbec tam bylo dost živo a pramálo páprdovitosti s kempistickým nádechem. Zábava nabírá na intenzitě takže špunty do uší v noci jsou samozřejmostí.
V sobotu jsme popadli kempové židličky a vydali se do první čtvrtiny sprintové dráhy na 402m, kde se dal očekávat nejlepší výhled nejen na start ale i na průběh závodu. A rázem to kolem nás začalo svištět. Závodili nejen "běžní" účastníci, kteří si zaplatili racing pass, ale závody byly spestřovány průjezdy VIP závoďáků. VIP závoďáky mám na mysli exkluzivní skupinu aut, historických kalifornií, které byly pro tento účel dovezeny z UK a USA. Nutno říci, že dragster EMPI byl pro účely závodu na EBI doručen z Tokia přímo z kanceláře Flat4! Závody byly přepestré, viděli jsme, co jsme ještě neviděli, funkční turba, jízdu po zadních, TLko s motorem V8 s kompresorem (superchargerem), brždění padákem... VIP vozy byly pilotovány zejména členy kalifornského klubu DKP, dnes pány ve věku přes 60 let, kteří svoje ruce nořili do motorů VW v době, kdy většina z nás nebyla ještě dlouho na světě. Přesto tito staříci s mladou duší dnes uhání čtvrtmíli v časech kolem 12 sekund. To byl zážitek sám o sobě. Sprinty byly moderovány v americkém stylu se spoustou zvukových efektů a komunikování s publikem neuvěřitelně vitálním panem "Dyno" Don Chamberlinem, který moderoval BugIny v Kalifornii již v 70. létech a jehož osobitý projev zážitek ještě umocňoval. organizátoři ho dopravili na evropský BugIn na vlastní náklady.
Vedle sprintů, které probíhaly celý pátek, sobotu a celou neděli, byla další atrakcí rozsáhlá burza čistě aircooled dílů, již zmíněná burn-out aréna, terénní oblast s muldami, brodem, bahnem vyhražená pro vyřádění baja broukům a buggynám, takže zejména tyto poslední byly na place pro Volkswageny zřídka k vidění (!). Někde tam byla i slalomová dráha, ale k té jsme ani nedošli. Výstava aut probíhala na bázi, kterou jsem si dovolil před nějakou dobou navrhnout i pro české srazy abyl jsem ukamenován - účastníci měli svoje vozy hezky u sebe v kempech, ale pokud chtěli aby byl vůz hodnocen v soutěži, museli je v určený čas přesunout do určené sekce, označené typem vozu. takže bylo možno vidět plochu cca. poloviny fotbalového hřiště vycpanou výhradně karmanny a nad tím se tyčil billboard "Karmann Ghia", stejné sekce byly i pro ponorky a všechny ostatní druhy a poddruhy. Velice přehledné a reprezentativní.
O sobotním večeru se sraz prolnul do obrovské párty, či happeningu, probíhající v kempech ale i ve společenském prostoru, kde byly 4 hudební stage! I přes obrovský počet návštěvníků mám pocit, že se všichni chovali dost ohleduplně, skrz celou noc davem projížděly auta atd. Po dobu srazu byl zákaz rozdávání letáků za stěrače a nikde se volně nepohybovali psi. Psi byli, ale uvázaní u auta nebo na vodítku. Špunty do uší
V neděli byl pro nás den odjezdu, ale vzhledem k tomu že program srazu probíhal i v tento den, stále přijíždělo mnoho aut, řekl bych jednodenních návštěvníků.
Vzhledem k tomu že se EBI pořádá jednou za dva roky, mohu za naši výpravu říci, že bez mrknutí oka v roce 2013 v Chimay nashledanou.
Teprve v Chimay jsem zcela pochopil a docenil trpkou pravdivost tvrzení, že "to je volidech". Byl to špičkový benzínem vonící VW happening v hromadou nádherných aut v první řadě a řadou přátelských a komnikativních lidí v řadě druhé.
Jsem taky rád, že oba vozy, takzvaně speciály, na jejichž motorech jsem se přímo podílel, absolvovaly celou cestu cca 2.600km bez technických problémů a dokázaly tak, že se dají postavit motory které jedou i slouží.
První fotka: pevnostní městečko Rocroi:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
Tak tam by jsem se chtěl také jednou podívat,snad to vyjde příště,za ty dva roky.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
no když konečně začneš říkat bych místo by jsem tak tě třeba vemem s sebou
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
Tak tam bych se chtěl jed taky jednou podívat
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
jed si neber
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
To né,to by jsem tam dojel pěkně otrávenej.prak píše:jed si neber
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
výhled z kempu: přímo na administrativní budovu závodní trati
výhled z nadchodu nad tratí na naši část kempu, čtvrtek odpoledne
takhle se vozí závoďáky
Hitlerův bunkr. Člověk by očekával, že každou chvíli projede poručík Gruber ve svém tančíku.
důstojné využití T2b
sprinty VIP. V pravé dráze Aronson replika a v levé Dyno Pincher.
pohled přes výstavní plochu, na horizontu vpravo jeden z kempů
a vo tom to je:-)
sobotní stage Visiontech Beats
Radky Karmann bez Radky
jakýkoliv Typ 3 si vyberete
tohle všechno je burza
pártybus za kterého se hrálo v hlavním stanu
instalace zakoupených filtrů
cal-look
a nakonec jsme v Německu na zpáteční cestě objevili garáž s preclíkem. Kdo to dočetl až sem a chce vidět garáž s preclíkem, nechť se zde přihlásí.
výhled z nadchodu nad tratí na naši část kempu, čtvrtek odpoledne
takhle se vozí závoďáky
Hitlerův bunkr. Člověk by očekával, že každou chvíli projede poručík Gruber ve svém tančíku.
důstojné využití T2b
sprinty VIP. V pravé dráze Aronson replika a v levé Dyno Pincher.
pohled přes výstavní plochu, na horizontu vpravo jeden z kempů
a vo tom to je:-)
sobotní stage Visiontech Beats
Radky Karmann bez Radky
jakýkoliv Typ 3 si vyberete
tohle všechno je burza
pártybus za kterého se hrálo v hlavním stanu
instalace zakoupených filtrů
cal-look
a nakonec jsme v Německu na zpáteční cestě objevili garáž s preclíkem. Kdo to dočetl až sem a chce vidět garáž s preclíkem, nechť se zde přihlásí.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
Uka!
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...
and when I die I expect to find him laughing...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
čtyřicetdevítka
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
šoumídmedžík
ten vintage nazev vrta lebkou...odkud je?
http://books.google.com/books?id=yJ8XHA ... ks_r&cad=2" onclick="window.open(this.href);return false;
?
ten vintage nazev vrta lebkou...odkud je?
http://books.google.com/books?id=yJ8XHA ... ks_r&cad=2" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- kalda
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1164
- Registrován: 16 dub 2005
- Bydliště: Vrchlabi, Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
no vopravduuu.....to jsou teda foooory.....csssssssssssssssssssssssssssssss
radsi naval vic fotek
radsi naval vic fotek
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
jedná se prosím stále o ten samý historický preclík?
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 654&p=8235" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijde mi, ze ma mene sypani
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 654&p=8235" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijde mi, ze ma mene sypani
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
A ty dva czech speciály závodily nebo jeli jen na výlet?
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
Speciály nezávodily, speciály jely po svých, tudíž na čumendu. Racing pass 35EUR a domů daleko. Převodovka dorazila až po návratu do Prahy. Závodit se bude za bukem, opět v Budějovicích:-)Na to,abychom mohli závodit v lize vozů na Chimay, budeme muset ještě tak o vteřinku zamakat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: 2011 - EBI4 - je modré nebe nad Chimay
20 min. sestřih z burn-out arény:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: 2011 - EBI4 - modré je nebe nad Chimay
víc fotek,děkujeme
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2011 - EBI4 - modré je nebe nad Chimay
ano,ano. Hlavne foto a video ze sprintu nas zajima.... gumovat na asfaltu umi kazde leco
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: 2011 - EBI4 - modré je nebe nad Chimay
jsi si jistý?Sam píše:ano,ano. Hlavne foto a video ze sprintu nas zajima.... gumovat na asfaltu umi kazde leco
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)