Jakou klasiku byste nevykopali z garáže?
Tak já bych nepohrdnul Tatrou 87, Škodou 130, 160 nebo 200RS z naší produkce a z ciziny samo Porsche 356 A,B i C, Citroën DS, předválečný BMW 328 touring coupé(pro zajímavost součinitel odporu Cx=0,25,a rychlost 235Km/h v roce 1935!!! Pro srovnání BMW Z3 rok 1997 Cx=0,42), dále BMW isetta a BMW 507. Z motorek Ducati 916, nebo 748. Ze starých Brough Superior (Anglie, rok 1924, rychlost 160Km/h), nebo Vincent Black Shadow (rok 1949, rychlost 200 Km/h) Hezký sny ael realita je někde jinde
joo, tak tohle šídlo:
jsme mohli mít doma. 1 z pěti nebo šesti vyrobených kusů, vůz který si zahrál ve filmu s O. Novým "Valentin Dobrotivý" stál na začátku 70.let na Barrandově a byl nabízen za dnes směšnou sumu mému otci, tehdá po vojně. Bohužel, nebyl prostor a proto Aerovka stála a chátrala. Pak si jí kdosi odvezl do fabriky v Prokopáku(nebo na Zlíchově) a odtamtud se stopa ztrácí, i když tehdejší Aero Club podnikl ve spolupráci s tatou extenzivní pátrání a o Arizona 50kách vyšlo číslo časopisu Aerovkář. Poslední dochovaný kus byl objeven v poušti v Arizoně, kam se za mě neznámých okolností dostal, a v současné době to mají v bývalém Harrahově muzeu v Renu, Nevada, jako ukázku předválečného evropského designu. Pod kapotou, kde by člověk čekal dvanáctiválec do V, se potí dvoutakní dvoulitrový čtyřválec tuším.
jsme mohli mít doma. 1 z pěti nebo šesti vyrobených kusů, vůz který si zahrál ve filmu s O. Novým "Valentin Dobrotivý" stál na začátku 70.let na Barrandově a byl nabízen za dnes směšnou sumu mému otci, tehdá po vojně. Bohužel, nebyl prostor a proto Aerovka stála a chátrala. Pak si jí kdosi odvezl do fabriky v Prokopáku(nebo na Zlíchově) a odtamtud se stopa ztrácí, i když tehdejší Aero Club podnikl ve spolupráci s tatou extenzivní pátrání a o Arizona 50kách vyšlo číslo časopisu Aerovkář. Poslední dochovaný kus byl objeven v poušti v Arizoně, kam se za mě neznámých okolností dostal, a v současné době to mají v bývalém Harrahově muzeu v Renu, Nevada, jako ukázku předválečného evropského designu. Pod kapotou, kde by člověk čekal dvanáctiválec do V, se potí dvoutakní dvoulitrový čtyřválec tuším.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Lamine
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 330
- Registrován: 08 čer 2005
- Bydliště: Měnín
- Kontaktovat uživatele:
Určitě by mi bylo líto tohodle vozítka co dělám se strejdou:
Bohužel před renovací
Měla by to být TATRA 57(32-34) polokobrio, dřevěný rám, 4 místa k zezení,
motor 4válec o obejmu 1155 a 18PS při 3000. Komprese 1:4,9 maximalka 80km.. podvozek by měl byt z T12
Není kompletní, takze pokud něco doma máte na víc tak SZ:)
Bohužel před renovací
Měla by to být TATRA 57(32-34) polokobrio, dřevěný rám, 4 místa k zezení,
motor 4válec o obejmu 1155 a 18PS při 3000. Komprese 1:4,9 maximalka 80km.. podvozek by měl byt z T12
Není kompletní, takze pokud něco doma máte na víc tak SZ:)
Tohle je můj naprosto neuskutečnitelnej sen
Vím,že to se vwzduchem chlazeným má houby společnýho,ale to bych se p...
To Pětišroub:
Výbornej vkus.Nepohrdnul bych žádnou z Tater 77,87,600-Tatraplan.Ta co máš výš je ale opravdu úžasná.
Jen tak pro zábavu:hrozně rádi s ní jezdili německý důstojníci za války(protože byla rychlejší než auta,na který byli zvyklí(mercedes atd.)),ale brzo dostali zákaz jí používat.Vedení jí říkalo pomsta za protektorát.Ona byla totiž nejen extrémně silná a rychlá,ale vzhledem ke koncepci i extrémně přetáčivá a nevyzpytatelná a ti oslové jich několik omotali kolem stromů a po pangejtech a pár se jich i zabilo...
Vím,že to se vwzduchem chlazeným má houby společnýho,ale to bych se p...
To Pětišroub:
Výbornej vkus.Nepohrdnul bych žádnou z Tater 77,87,600-Tatraplan.Ta co máš výš je ale opravdu úžasná.
Jen tak pro zábavu:hrozně rádi s ní jezdili německý důstojníci za války(protože byla rychlejší než auta,na který byli zvyklí(mercedes atd.)),ale brzo dostali zákaz jí používat.Vedení jí říkalo pomsta za protektorát.Ona byla totiž nejen extrémně silná a rychlá,ale vzhledem ke koncepci i extrémně přetáčivá a nevyzpytatelná a ti oslové jich několik omotali kolem stromů a po pangejtech a pár se jich i zabilo...
You can't win 'em all...
Jestli si okukoval na stránkách Karosy,tak pohoda.Jestli naživo ještě větší pohoda.Na stránkách Karosy,sou ty Sodomkovo kreace před a po válce.Je naprosto neuvěřitelný,co ten člověk dokázal s busem...
P.S.Řek bych,že má s ponorkou hodně společnýho,akorát je takovej mno...trochu větší...
P.S.Řek bych,že má s ponorkou hodně společnýho,akorát je takovej mno...trochu větší...
You can't win 'em all...
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
de luxe verze je od Otakara Diblíka, stejně jako přívěs Karosa Dingo. Sám jsi sem (5šroube) někam dával link.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
pán ku ktorému som dával pieskovať karosérie a diely má RTO prerobené na kemp oficiálne. Poviem vám že až toto je U-Boot v plnom slova zmysle. Začiatkom roka tam nesiem našopovať výfuk nafotím a doložím...Pětišroub píše:tak jsem dneska okukoval RTO a to je tak sexy bus že bych ho bral snad víc než ponorku:D
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
A eště jako malej jsem jezdil erťákem v zimě na sjezdovku. Pravidelná linka Bedřichov-Severák.
Z čeho jsem nejvíc nechápal byl ten motor vedle řidiče Fakt nádhera. Ovšem starší autobusy Škoda ŠM/ŠL s půlenejma oknama, to se taky dá. To eště pamatuju hojně v pražský MHD. Ovšem zabili to těma škatuloidníma karosama s naprosto debilně řešenejma dveřma. Psssssss buch, ššššššššššš.
Ovšem RTO (Nebo keterjkoliv jinej autobus té doby) mít jako kampér.... tomu řikám bejvák na kolečkách.
Žbluňku, oprášíme myšlenku pojízdné čajovny?
Z čeho jsem nejvíc nechápal byl ten motor vedle řidiče Fakt nádhera. Ovšem starší autobusy Škoda ŠM/ŠL s půlenejma oknama, to se taky dá. To eště pamatuju hojně v pražský MHD. Ovšem zabili to těma škatuloidníma karosama s naprosto debilně řešenejma dveřma. Psssssss buch, ššššššššššš.
Ovšem RTO (Nebo keterjkoliv jinej autobus té doby) mít jako kampér.... tomu řikám bejvák na kolečkách.
Žbluňku, oprášíme myšlenku pojízdné čajovny?
Pětišroub píše:kvaku tam co pískuješ měli dokonce osobní RTO přívěs. Kultý Š autobusy pamatuju i na starým Barrandově.
Nejlepší dveře měly Ikarusy. kníííípipipííííí....HHHRRRRŽŽŽ---BUM! Padni komu padni
jééé úplně jsi ve mně vyvolal nostalgii na mladá léta (není to doufám offtopic )
to Kvak : jo taky pamatuju, to bylo supr, my s tím jezdili na lyže do Krkonoš z Ostravy, to mi bylo asi osm devět, a živě si pamatuju, jak jsemjednou celou cestu stála, jenom na jedné noze a ještě né vlastní
a taky jsme jedním předělaným na trambus vozili po republice koně na závody, to jsem sedávala i vpředu vedle toho motoru, paráda, to byl hukot
...aj tak tak...