Motor - zatepla špatně startuje
Motor - zatepla špatně startuje
Zdravím všechny,mám problém s motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100 km.Když motor zahřeju na provozní teplotu,tak jde špatně nastartovat a startér s ním doslova nemůže otočit,připadá mi jako by byl přidřenej ,nebo zatulej.Po delším trápení startéru motor nakonec chytne.Za studena není problém,chytne na první zatočení a jede jako ďas.Za tepla taky jede dobře,ale ta tuhost a ty starty ?Napadá někoho nějaká vylučovací metoda jak zjistit v čom je trabl ? Díky
Re: Motor
Teplej motor dycky startuje spatne. A ze ho starter neprotoci muze bejt blbou baterkou, ktera si dycky odpocine a proto studenym motorem otoci snadno a protoze studenej snadno chyta, zda se ti, ze je vsecko OK. Pak se ohreje a baterka si dost neodpocine a zda se, ze to jde ztuha.červený brouk píše:Zdravím všechny,mám problém s motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100 km.Když motor zahřeju na provozní teplotu,tak jde špatně nastartovat a startér s ním doslova nemůže otočit,připadá mi jako by byl přidřenej ,nebo zatulej.Po delším trápení startéru motor nakonec chytne.Za studena není problém,chytne na první zatočení a jede jako ďas.Za tepla taky jede dobře,ale ta tuhost a ty starty ?Napadá někoho nějaká vylučovací metoda jak zjistit v čom je trabl ? Díky
Zkus jinou baterku nebo teplej start pres kabely a uvidis. Problem samozrejme muze bejt i jinde....
Před časem jsem tady http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... ht=baterka řešil naprosto stejný problém. Jenom pro upřesnění, mám taky 16-tku která za tepla startovala jako přidřená a za studena prozměnu jako bez komprese.
K vyřešení problému postačilo vyměnit starou baterku za novou zn.Varta 44Ah a zvýšenýmn startovací proudem na 450 A. Ale jak se již kolegové zmiňují v předešlích tématech, nemusí to být jenom baterkou, já osobně si myslím že ještě velkou paseku může dělat i unavený startér.
P.S. Po výměne baterky nemám absolutně žádný problém s nastartováním teplého motoru. Netvrdím že nyní chytá motor na první otočku ale na druhou a nebo třetí 100% (hlavně se motor už jen tak nepřevaluji ale krásně to sním zatočí)
Čau Maggiolino
K vyřešení problému postačilo vyměnit starou baterku za novou zn.Varta 44Ah a zvýšenýmn startovací proudem na 450 A. Ale jak se již kolegové zmiňují v předešlích tématech, nemusí to být jenom baterkou, já osobně si myslím že ještě velkou paseku může dělat i unavený startér.
P.S. Po výměne baterky nemám absolutně žádný problém s nastartováním teplého motoru. Netvrdím že nyní chytá motor na první otočku ale na druhou a nebo třetí 100% (hlavně se motor už jen tak nepřevaluji ale krásně to sním zatočí)
Čau Maggiolino
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Pětišroub popsal vše, je tam ještě jedna možnost, která způsobí problémy při startování a můžete mít bezvadný startér i akumulátor a vedení v pořádku.
Může být špatné (opotřebované) mosazné pouzdro v převodovce, do nějž zapadá hřídelka pastorku. Zvýšený odpor při tření způsobí takovou zátěž, že se startét točí jen pomalu a dochází k takovému poklesu proudu, že je slabá jiskra nechytne to.
Výše zmíněné neplatí pro brouka s poloautomatickou převodovkou, ta má jiný startér.
Podobný problém řešil již zde Maggiolino, tak to můžeš Červenej brouku s ním konzultovat...ale řekl bych že vyřešil důsledek, ne příčinu....
Může být špatné (opotřebované) mosazné pouzdro v převodovce, do nějž zapadá hřídelka pastorku. Zvýšený odpor při tření způsobí takovou zátěž, že se startét točí jen pomalu a dochází k takovému poklesu proudu, že je slabá jiskra nechytne to.
Výše zmíněné neplatí pro brouka s poloautomatickou převodovkou, ta má jiný startér.
Podobný problém řešil již zde Maggiolino, tak to můžeš Červenej brouku s ním konzultovat...ale řekl bych že vyřešil důsledek, ne příčinu....
Vyjete puzdro startera v prevodovke umozni pastorku uchylenie od osi a to ako vplyvom odstredivej sily,tak aj tlakom zaberu na zotrvacnik.Aj ked je to tazko poznat po zvuku,v kazdom pripade vznikly mechanicky odpor zvysi odber prudu z baterie a nasledovne problemy startovania su prisudene karburatoru,rozdelovacu atd.
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Pri studenom motore bi metalova pruzina je stiahnuta a ovladaci mechanizmus privrie klapku sytica.Po nastartovani je teliesko sytica stale pod napatim,co roztiahne pruzinu a dovoli klapke plne otvorenie.Teplota samotneho karburatora a samotneho motoroveho priestoru nedovoli rychle ochladenie sytica,tudiz nema snahu po kratsom zastavemi znovu privriet klapku.Ta moznost,ktoru si spomenul moze nastat v pripade nespravneho predpatia v mechanizme a tiez protizavazie klapky moze zadrhavat,alebo nema volny pohyb.To sa riesi tak,ze povolenim objimky syticoveho telieska a jeho pootocenim najdes polohu,ked klapka privrie difuzor na plno a pootocis sytic v smere hodinovych ruciciek tak,aby sa akurat dotykala tiahla klapky.Potom privedies 12 V na sytic a divas sa,ako dlho to zoberie na plne otvorenie klapky a ci je klapka kompletne vertikalna.Ak nie,opakujes ukon dovtedy,az dosiahnes max privretie a max.otvorenie.
No,tak jsem se v tom dneska hrabal a řekl bych,že problém bude ve starteru.Baterka je takřka nová.Když se to hodně zahřeje,tak ve staréru (doufám,že v něm) při každe otáčce trochu cinkne a pochvilce se roztočí.Asi bude nejlepší sundat startér a zkontrolovat ho.
Takže vyřazovací metodou zavrhuju problém s baterkou.
Takže vyřazovací metodou zavrhuju problém s baterkou.
..videl bych to asi na to ozuzlany pouzdro...Modra se mi chova obdobne, za tepla ji to drobet trva 3-4 otacky, za studena okamzite. Nu nicmene pri teplejsim pocasi a delsich jizdach po dalnici ono pouzdro zustava sem tam viset, a tak pri dalsim startovanim nezbyva nez se valet pod autem a premlouvat okolojdouci slecny k otoceni klickem... Podotykam, ze samotny starter je OK a uhliky jakbysmet.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
No,ani nevím jesti to sem psát,ale dnes jsem vypustil z motoru cca 5 - 5,5 litrů oleje.Včera jsem ho byl trochu projet a po 15 km když se motor zahřál začlo problikávat v nižších otáčkách mazání a motor ztrácel výkon až jsem byl donucen na dalnici zastavit.Toho dýmu co z toho šlo.po hodině a vychladnutí jsem to natočil a uplně normálně jsem odjel(teda s hodně lehkou nohou).Měrka prostě kaput.Jestli problém netkví v tom?
Zítra naleju 3 l oleje a uvidíme.
Zítra naleju 3 l oleje a uvidíme.
5.5 litru oleje? Proboha to nebyl motor ale kompresor, když si představím ty tlaky který uvnitř musely vznikat! To namáhání a z toho se odvíjející teploty! Co jsi měl za měrku, nějakou čínskou? Standardní náplň je cca. 2.5 litru oleje, přebytek škodí stejně jako nedostatek.
Problikávání mazání se aktivuje vždy při sníženém tlaku oleje. K tomu může dojít, když se olej přehřeje a příliš zřídne a pumpa není schopná ho korektně tlačit do motoru. Nebo taky když je opotřebená olejová pumpa a opotřebené uložení klikové hřídele (ztráta tlaku v "systému")-obvykle u motorů které už mají něco najeto. Manuál doporučuje ještě zkontrolovat elektrické zapojení kontrolky a čistotu konektorů a jako pokus o léčbu zalapovat víko olejového čerpadla dohladka.
Problikávání mazání se aktivuje vždy při sníženém tlaku oleje. K tomu může dojít, když se olej přehřeje a příliš zřídne a pumpa není schopná ho korektně tlačit do motoru. Nebo taky když je opotřebená olejová pumpa a opotřebené uložení klikové hřídele (ztráta tlaku v "systému")-obvykle u motorů které už mají něco najeto. Manuál doporučuje ještě zkontrolovat elektrické zapojení kontrolky a čistotu konektorů a jako pokus o léčbu zalapovat víko olejového čerpadla dohladka.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)