Motor - zatepla špatně startuje

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Motor - zatepla špatně startuje

Příspěvek od Mauglí »

Zdravím všechny,mám problém s motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100 km.Když motor zahřeju na provozní teplotu,tak jde špatně nastartovat a startér s ním doslova nemůže otočit,připadá mi jako by byl přidřenej ,nebo zatulej.Po delším trápení startéru motor nakonec chytne.Za studena není problém,chytne na první zatočení a jede jako ďas.Za tepla taky jede dobře,ale ta tuhost a ty starty ?Napadá někoho nějaká vylučovací metoda jak zjistit v čom je trabl ? :?: Díky

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Re: Motor

Příspěvek od Kvak »

červený brouk píše:Zdravím všechny,mám problém s motorem,je to 1.6.Po přetěsnění a překroužkování mám ujeto asi 100 km.Když motor zahřeju na provozní teplotu,tak jde špatně nastartovat a startér s ním doslova nemůže otočit,připadá mi jako by byl přidřenej ,nebo zatulej.Po delším trápení startéru motor nakonec chytne.Za studena není problém,chytne na první zatočení a jede jako ďas.Za tepla taky jede dobře,ale ta tuhost a ty starty ?Napadá někoho nějaká vylučovací metoda jak zjistit v čom je trabl ? :?: Díky
Teplej motor dycky startuje spatne. A ze ho starter neprotoci muze bejt blbou baterkou, ktera si dycky odpocine a proto studenym motorem otoci snadno a protoze studenej snadno chyta, zda se ti, ze je vsecko OK. Pak se ohreje a baterka si dost neodpocine a zda se, ze to jde ztuha.
Zkus jinou baterku nebo teplej start pres kabely a uvidis. Problem samozrejme muze bejt i jinde....

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

že by pouhé překroužkování způsobilo, že se ten motor utahuje se mi nezdá. Proto bych zkusil hledat příčinu ve startéru. Zkontroluj stav a uzemnění baterky, stav konektorů na startéru (oxidace), uzemňovací kšandu co je od převodovky do rámu vozu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Ok,díky zítra se na to mrknu.

Maggiolino

Příspěvek od Maggiolino »

Před časem jsem tady http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... ht=baterka řešil naprosto stejný problém. Jenom pro upřesnění, mám taky 16-tku která za tepla startovala jako přidřená a za studena prozměnu jako bez komprese.
K vyřešení problému postačilo vyměnit starou baterku za novou zn.Varta 44Ah a zvýšenýmn startovací proudem na 450 A. Ale jak se již kolegové zmiňují v předešlích tématech, nemusí to být jenom baterkou, já osobně si myslím že ještě velkou paseku může dělat i unavený startér.
P.S. Po výměne baterky nemám absolutně žádný problém s nastartováním teplého motoru. Netvrdím že nyní chytá motor na první otočku ale na druhou a nebo třetí 100% (hlavně se motor už jen tak nepřevaluji ale krásně to sním zatočí)
Čau Maggiolino

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

Pětišroub popsal vše, je tam ještě jedna možnost, která způsobí problémy při startování a můžete mít bezvadný startér i akumulátor a vedení v pořádku.

Může být špatné (opotřebované) mosazné pouzdro v převodovce, do nějž zapadá hřídelka pastorku. Zvýšený odpor při tření způsobí takovou zátěž, že se startét točí jen pomalu a dochází k takovému poklesu proudu, že je slabá jiskra nechytne to.
Výše zmíněné neplatí pro brouka s poloautomatickou převodovkou, ta má jiný startér.

Podobný problém řešil již zde Maggiolino, tak to můžeš Červenej brouku s ním konzultovat...ale řekl bych že vyřešil důsledek, ne příčinu....

Maggiolino

Baterka

Příspěvek od Maggiolino »

To: Yahoďák. U mě to bylo asi opravdu jenom baterkou. Když jsem ji vyndal tak jsem zjistil že byla tak z roku raz dva. Ale v každém případě s Tebou souhlasím že může být problém i někde jinde.
Čau Maggiolino

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

řekl bych, že vyjeté pouzdro v převodovce bude způsobovat tento efekt buď čistě náhodně, nebo naopak naprosto pravidelně ne? tepelná roztažnost na přírubě převodovky snad není taková..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

to Maggiolino:
bezva, než jsem to dopsal, tak jsi zareagoval. V tom tvém případě to totiž vyznělo jako, že normální (dobrá) baterka byla málo a zachránila to až baterie se startovacím prodem 450A, který je ale značně naddimenzovaný (pokud je vše ostatní OK)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Vyjete puzdro startera v prevodovke umozni pastorku uchylenie od osi a to ako vplyvom odstredivej sily,tak aj tlakom zaberu na zotrvacnik.Aj ked je to tazko poznat po zvuku,v kazdom pripade vznikly mechanicky odpor zvysi odber prudu z baterie a nasledovne problemy startovania su prisudene karburatoru,rozdelovacu atd.

Uživatelský avatar
Pavel Kubín
Pan Vierloch
Příspěvky: 129
Registrován: 29 srp 2003

Příspěvek od Pavel Kubín »

Taky mě napadlo, že špatné chytání teplého motoru může způsobovat startovací automatika. Krám, co u brouka nahrazuje sytič, chládne po odstavení jiným tempem než samotný motor a když se v téhle chvíli startuje, nejde do motoru optimální směs. Nebo je to jen pustá teorie? :lol:

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pri studenom motore bi metalova pruzina je stiahnuta a ovladaci mechanizmus privrie klapku sytica.Po nastartovani je teliesko sytica stale pod napatim,co roztiahne pruzinu a dovoli klapke plne otvorenie.Teplota samotneho karburatora a samotneho motoroveho priestoru nedovoli rychle ochladenie sytica,tudiz nema snahu po kratsom zastavemi znovu privriet klapku.Ta moznost,ktoru si spomenul moze nastat v pripade nespravneho predpatia v mechanizme a tiez protizavazie klapky moze zadrhavat,alebo nema volny pohyb.To sa riesi tak,ze povolenim objimky syticoveho telieska a jeho pootocenim najdes polohu,ked klapka privrie difuzor na plno a pootocis sytic v smere hodinovych ruciciek tak,aby sa akurat dotykala tiahla klapky.Potom privedies 12 V na sytic a divas sa,ako dlho to zoberie na plne otvorenie klapky a ci je klapka kompletne vertikalna.Ak nie,opakujes ukon dovtedy,az dosiahnes max privretie a max.otvorenie.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

No,tak jsem se v tom dneska hrabal a řekl bych,že problém bude ve starteru.Baterka je takřka nová.Když se to hodně zahřeje,tak ve staréru (doufám,že v něm) při každe otáčce trochu cinkne a pochvilce se roztočí.Asi bude nejlepší sundat startér a zkontrolovat ho.
Takže vyřazovací metodou zavrhuju problém s baterkou.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Ted jsem četl Maggiolínův problém.Mám to samé,ale silnější baterkou to řešit nebudu.Zakopaný pes bude určitě ve startéru.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

..videl bych to asi na to ozuzlany pouzdro...Modra se mi chova obdobne, za tepla ji to drobet trva 3-4 otacky, za studena okamzite. Nu nicmene pri teplejsim pocasi a delsich jizdach po dalnici ono pouzdro zustava sem tam viset, a tak pri dalsim startovanim nezbyva nez se valet pod autem a premlouvat okolojdouci slecny k otoceni klickem... Podotykam, ze samotny starter je OK a uhliky jakbysmet.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Pokial to puzdro nie je v katastrofalnom stave,pastorek by sa mal vratit do kludovej polohy sam.Ak ostava visiet,chybu hladaj vo vysuvaciom mechanizme alebo vo voditku pastorka.Je to mechanicka zalezitost.Samozrejme ze uhliky a lamely komutatora musia byt v poriadku.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

No,ani nevím jesti to sem psát,ale dnes jsem vypustil z motoru cca 5 - 5,5 litrů oleje.Včera jsem ho byl trochu projet a po 15 km když se motor zahřál začlo problikávat v nižších otáčkách mazání a motor ztrácel výkon až jsem byl donucen na dalnici zastavit.Toho dýmu co z toho šlo.po hodině a vychladnutí jsem to natočil a uplně normálně jsem odjel(teda s hodně lehkou nohou).Měrka prostě kaput.Jestli problém netkví v tom?
Zítra naleju 3 l oleje a uvidíme.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

5.5 litru oleje? Proboha to nebyl motor ale kompresor, když si představím ty tlaky který uvnitř musely vznikat! To namáhání a z toho se odvíjející teploty! Co jsi měl za měrku, nějakou čínskou? Standardní náplň je cca. 2.5 litru oleje, přebytek škodí stejně jako nedostatek.

Problikávání mazání se aktivuje vždy při sníženém tlaku oleje. K tomu může dojít, když se olej přehřeje a příliš zřídne a pumpa není schopná ho korektně tlačit do motoru. Nebo taky když je opotřebená olejová pumpa a opotřebené uložení klikové hřídele (ztráta tlaku v "systému")-obvykle u motorů které už mají něco najeto. Manuál doporučuje ještě zkontrolovat elektrické zapojení kontrolky a čistotu konektorů a jako pokus o léčbu zalapovat víko olejového čerpadla dohladka.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Z mojich skusenosti vyplyva,ze ak preblikava olejova kontrolka pri volnobehu,alebo nizkych otackach pri jazde,motor to ma za sebou.
Praktika je,ze ak to blikne,okamzite zastavit.

Mauglí
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 669
Registrován: 16 srp 2005
Bydliště: Opava

Příspěvek od Mauglí »

Dnes večer to prubnu s novou náplní do práce.Jen doufám,že motor bude ještě ok.Po této namáhavé jízdě motor stálé těsní !
to 5š : neznám původ měrky,ale čína asi ne

Odpovědět