Na mém broukovi přestal fungovat spínač zapalování a startéru, přesněji řečeno jenom jeho ovládání klíčem. Spínač je přišroubovaný na zadní straně zámku zapalování a řízení. Ze špatných fotek vybírám tu, kde je vidět velké opotřebení plastového unašeče po více než 300 tis. km:
Můj zámek je stejný typ Neiman 129, akorát černý. Nouzově auto funguje i takhle, spínač otáčite šroubovákem apod. Kllíč je ale taky potřeba, jednak k odemčení volantu, jednak bez pootočení zámku auto začne troubit (alarm?). Vypadáte jako zloděj a technickou samozřejmě neprojdete, takže řešit se to musí. Chvíle hledání na internetu ukázala, že:
1. druhovýroba na ten zámek nenabízí nic
2. použité kusy, i přes často unavený vzhled, mají ceny, které bych si představoval maximálně za NOS originál
Takže jsem se rozhodl to zkusit opravit. Vnitřek ukazuje Lišák. Já jsem jenom vyndal kolíček, trochu nadzvednul víko - a dál to nešlo. Nejsem holt Lišák. Takže jsem se nemohl podívat dovnitř, jestli tam není něco zajímavého. A přikročil k vyříznutí drážky:
Obr. je tzv. ilustrační, při vlastním řezání byly škvíry ucpané vatou a vazelínou. Materiál je nějaká měkká zinková slitina.
Vyříznuto:
a připravena lopatka z duralového plechu:
Lopatku jsem provrtal, aby epoxid vytvořil 1 nerozebíratelný blok. A zalepeno epoxidem:
V zamknutém stavu nebo při zapnutém zapalování je lopatka vodorovně. V garáži se ukázalo, že je ještě moc dlouhá (snažil jsem se o co největší rozměr kvůli opotřebení unašeče), takže jsem konce ještě musel trochu obrousit. Při montáži jsem vrátil zpátky bezpečnostní šrouby, u kterých z neznámého důvodu nebyly ukroucené čtvercové hlavy:
Takhle se dají šroubovat špičatými kleštěmi. Spínač tedy zase funguje (pocitově jde startování líp než předtím). Jestli to vydrží, to se teprve ukáže časem.
Ale příčinou závady bylo ulomení "lopatek" na hřídelce, která unašečem otáčí. Stalo se to, pochopitelně, v servisu, kde mi jako zbytky ukázali jenom 2 miniaturní úlomky, které mohly být cokoliv... Půjčím si proto Lišákovu fotku z renovace Evžena, strana 22:Malá oprava zámku zapalování (dědek)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
Málo jste se snažil pane správče . Ale jinak dobrý.lope píše:... Já jsem jenom vyndal kolíček, trochu nadzvednul víko - a dál to nešlo....
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
Radši jsem se snažit přestal, protože jiný zámek nemám. Víko šlo nadzvednout jenom na straně volantu, ale na druhý drželo, jako kdyby to bylo z 1 kusu. Je v tom nějaká finta?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
Ze zadní strany je pružný kolík. Na Tvojí fotce je pěkně vidět.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
Ten jsem vyndal. Ale nahoru to vysunout nešlo a šikmo taky ne kvůli nálitku pro ten kolík...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
No úplně přesně Ti postup nepopíšu, ono to je už pár let co jsem se v tom štoural, ale myslím, že další pastička tam už nebyla. Možná otočení zámku aby byl odemčený, ale to teď vařím z vody.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Malá oprava zámku zapalování (dědek)
Je tam na druhý straně malý nálitek, takže jediná možnost je podle mě vysunout nejdřív šikmo k volantu. Ale nešlo to. Tak třeba za dalších 50 let...