Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Riechert k teto sade dodava i manual kde je uvedena konfigurace trysek. Pripadne mu zavolej a kup si od nej sadu ba tento motor.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Ahojte mám dotaz, z karburátoru 34 mi teče benzín z obou stran co je ta hřídelka, co jsou ty šipky... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
Každý celek se skládá z detailů.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit....lišák píše:Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
a neteče Tě to hlavně, když motor zase v klidu mešká??
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
matesxxx skus dat dole horne vicko a pozriet ci mas funkcny ihlovy ventil privodu benzinu do plavakovej komory a funkcny plavak... ci ti ho nepreplavuje
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
no ono by to teklo i kdyby by ta osička nebyla vyběhanámatesxxx píše:... super a to jsem ho nechal čistit ultrazvukem a seřídit a přetěsnit....lišák píše:Vím, je to rozbitý. Žádný těsnění tam není, je to hold stará vyběhaná mrcha.matesxxx píše:... nevíte někdo proč?? je tam nějaké těsnění či co?? díky
takže tím to není
spíš je to v seřízení a hlavně o poloze akcelerační trysky
... a vůbec !
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Minulou sezonu jsem resil stejny problem. Vybehane to samozrejme muze byt (viz lisak), nastavenim a serizenim to pripadne taky muze byt (viz Herbie), ale vsadil bych na preplavovani karburatoru, kdy se ti zasekava jehlovy ventil (viz Milan NM). Odpojis benzinovou hadicku od karburatoru, otevres horni vicko (je tam 5 sroubku, pozor na tesneni) a ventil je umisten v zavitu na vnitrni strane vicka (stranovy klic c. 14, pokud si dobre pamatuju). Soucastka k vymene je zde: https://www.beetle.cz/obchod/dily-motor ... rburatoru/
Za jizdy je to ok, ale kdyz auto odstavis (viz poznámka Samby), tak se ti to preplavi a benzin ti vytece nejen z karburatoru kolem tech osicek klapky, ale nejspise pres valce az do oleje. Schvalne si zkontroluj mnozstvi oleje v karteru na merce oleje. Me tam postupne pribylo az 2 cm benzinu a nez jsem si toho vsimnul, bylo to na vymenu oleje. Neodkladal bych to na tvem miste. To je moje zkusenost. Zdravi Tom K.
PS: Pokousel jsem se ventil nejdrive nejak "rozbehat" (zbytecne), takze rozborka a zborka karburatoru, vcetne vymeny oleje v aute probehla za sezonu celkem 2x. Vysledek: Prodrbano dvojnasobne mnozství casu a penez, ale zase jsem se neco noveho naucil .
Za jizdy je to ok, ale kdyz auto odstavis (viz poznámka Samby), tak se ti to preplavi a benzin ti vytece nejen z karburatoru kolem tech osicek klapky, ale nejspise pres valce az do oleje. Schvalne si zkontroluj mnozstvi oleje v karteru na merce oleje. Me tam postupne pribylo az 2 cm benzinu a nez jsem si toho vsimnul, bylo to na vymenu oleje. Neodkladal bych to na tvem miste. To je moje zkusenost. Zdravi Tom K.
PS: Pokousel jsem se ventil nejdrive nejak "rozbehat" (zbytecne), takze rozborka a zborka karburatoru, vcetne vymeny oleje v aute probehla za sezonu celkem 2x. Vysledek: Prodrbano dvojnasobne mnozství casu a penez, ale zase jsem se neco noveho naucil .
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Pánové, na to přeci existuje řešení...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Same dobrý ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší )
Vytékání benzínu se odehrává po obou stranách osičky
a mám zkušenost, že se to takto chová v okamžiku, kdy tryska akcelerační pumpy stříká přímo na osu škrtící klapky nebo poblíž ní
Nezkoumal jsem jak je to předepsáno v manuálu, ale já nastavuji akcelerační trysku bud aby stříkala přímo do potrubi pokudmožno mimo klapku nebo max na její okraj přitom kdy se otevírá,
případně aby se proud tříštil o "chobot" v difuzoru.
To přeplavování karburátoru to pochopitelně může být taky, ale pravděpodobnost je menší
obrázek napoví
Vytékání benzínu se odehrává po obou stranách osičky
a mám zkušenost, že se to takto chová v okamžiku, kdy tryska akcelerační pumpy stříká přímo na osu škrtící klapky nebo poblíž ní
Nezkoumal jsem jak je to předepsáno v manuálu, ale já nastavuji akcelerační trysku bud aby stříkala přímo do potrubi pokudmožno mimo klapku nebo max na její okraj přitom kdy se otevírá,
případně aby se proud tříštil o "chobot" v difuzoru.
To přeplavování karburátoru to pochopitelně může být taky, ale pravděpodobnost je menší
obrázek napoví
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádržeHerbie píše:Same dobrý ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší )
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
No - pánové jedna věc je pokec , ale cennější je pomoc skutkem . Tož pokud se Mates s 3x rozhodne přijmout nabídku rychlé opravy karbce - ať mi přez sz pošle svůj tel. - já mu dám adresu na kterou mi ho může poslat . Opravu klapky řeším uložením hřídelky na jehlová ložiska s oboustranými simeringy. Tak jak napsal Herbie je momentální projev součtem vícero možných chyb - vyběhaná klapka, vysoká hladina ,netěsný jehlový ventil, špatně nasměrována tryska akcelerační pumpy nebo taky vysokým tlakem AC pumpy. Chystám se dát na technické fórum k tématu karburátorů pokec s fotoskama , jen se musím donutit k tomu sednout..............Sam píše:Pokud modernější, tak se tam dají kalíšky dva a čerpadýlkem z akvárka se to může pumpovat zpět do nádržeHerbie píše:Same dobrý ale někteří z nás mají motory modernejší (tím neříkám lepší )
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Hlavne aby sme sa dozvedeli pricinu,co uz nebyva zvykom uverejnit.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 311
- Registrován: 28 bře 2006
- Bydliště: Benešov
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Dekuji vsem za rady a napady. Urcite vyzkousim a mozna necham dat i ta loziska a gufera na hridelku. Jenom ted odjizdim na par mesicu na vylet do usa tak budu laborovat potom a dam vedet. Ted jsem rad ze jsem motor minimalne po deseti letech nefunkcnosti a vytopeni rozbehal.
https://youtu.be/vAZG2GuYpgQ
https://youtu.be/vAZG2GuYpgQ
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Zdar,potřebuju poradit s dvojí karburací Weber IDF 36.
Mám motor 1776, vačka v110,ventily 35,5-40.
Existuje nějaká tabulka,jak to co nejlíp natryskovat a nějaký detailnější popis karburátoru,díky moc
Edit:mám tam mechanickou benzínovou pumpu.
Je třeba tam dát omezovač tlaku paliva nebo elektrickou??
Mám motor 1776, vačka v110,ventily 35,5-40.
Existuje nějaká tabulka,jak to co nejlíp natryskovat a nějaký detailnější popis karburátoru,díky moc
Edit:mám tam mechanickou benzínovou pumpu.
Je třeba tam dát omezovač tlaku paliva nebo elektrickou??
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
-
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1539
- Registrován: 24 srp 2009
- Bydliště: Tábor zdraví venkov
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Nikdo nemá zkušenosti??
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Ahoj,lális píše:Nikdo nemá zkušenosti??
Mam dva dvojite IDF 36 na 1600, pumbu FACET, přepad zpět do nádrže bez tlakového ventilu.
koukni na http//iw1axr.eu/Manuali_off/Pagine_Webe ... - 1986.pdf
Stepky.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
Co opravdu nechcete doma za karburator je tenhle Solex H30/31 z Brazilie . Kolegyne z klubu ho zakoupila pred necelym rokem. Tesneni pod akcelarni pumpou prasklo a domecek AC pumpy je prohnuty od vyroby plus po snaze vymeny za jinou membranu telo domecku popraskalo . Gumove zaslepky se rozpadly, coz je typicky problem vyrobcu z Brazilie (jakekoliv gumove pruchodky treba na pedalech podlahy spojky, ci brzdy se rozpadnou zhruba do trech mesicu). Nasel jsem stare membrany a domecek z nemeckeho Solexu a tak nejek zgeneralkoval jeji karbec,ale jak dlouho to pobezi....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Karburatory, pouziti-vseobecna rozprava
V pripade,ze kupujete karburator v jine zemi ( zde priklad Petisrouba, koupil ve statecch) si nechte poslat vice fotek. Tenhle je spinavej,prestrikanej stribrenkou, ma zlomeny a chybejici vrchni drzak vratne pruziny...proste srot . To az zamrazi, ze prodavajici ma odvahu to prodat.
Vwase nocni sichta...