Java Green 64 - Evžen
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15174
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Já osobně jsem padl již u štítu k obalu poloosy a dále pokračoval známou cestou. Oka z trubek v prostoru, byť částečně chráněny podběhem, to není nic pro bojácného zastánce jednookruhu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
O svátku jsem zkoušel jak padnout již u štítu. Nejdříve varianta bezbanjová.
Takto by to vypadalo kdybych použil banjo.
Asi ale zůstanu u tohoto vedení, které je nejvíc podobné původnímu a přitom se hlavně podběhu v pohodě vyhne.
Také jsem měřil o kolik že je potřeba delší lano ručky. Vzdálenost mezi držákem lana a háčkem na standardním štítu.
Je až s podivem, že u P356 je tato vzdálenost o pouhých 17mm větší.
U zadku bude malá technologická pauza a tak jsem zavíčkoval předek.
A zkušebně nasadil kolo abych se mohl kochat.
Takto by to vypadalo kdybych použil banjo.
Asi ale zůstanu u tohoto vedení, které je nejvíc podobné původnímu a přitom se hlavně podběhu v pohodě vyhne.
Také jsem měřil o kolik že je potřeba delší lano ručky. Vzdálenost mezi držákem lana a háčkem na standardním štítu.
Je až s podivem, že u P356 je tato vzdálenost o pouhých 17mm větší.
U zadku bude malá technologická pauza a tak jsem zavíčkoval předek.
A zkušebně nasadil kolo abych se mohl kochat.
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
to jsou bubny jak krávy tady už podložky pod kolama nebudou?
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
To je předek a tam jsme je neměli a zadek bude takto http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 10#p306910.martin_100 píše:...tady už podložky pod kolama nebudou?
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Protože nemáme originální matice z P356 na přitažení bubnu /viz foto ze thesamba.com/,
tak to asi budu muset nějak očůrat. Na oměřování stačí nasadit buben i bez namontovaného štítu.
Nejdříve původní matice z Evžena. Je zřejmé, že by bylo potřeba udělat podložku aby se zvětšila dosedací plocha.
A také je nízká a závlačka by čuměla minimálně polovinou průřezu z drážky což by nebylo dobře [-X .
Matice z vlečený nápravy je o něco lepší,
ale chtělo by to stejně podložku ze stejných důvodů jako v předcházejícím případě.
Ideální síla podložky bude 4,5mm.
tak to asi budu muset nějak očůrat. Na oměřování stačí nasadit buben i bez namontovaného štítu.
Nejdříve původní matice z Evžena. Je zřejmé, že by bylo potřeba udělat podložku aby se zvětšila dosedací plocha.
A také je nízká a závlačka by čuměla minimálně polovinou průřezu z drážky což by nebylo dobře [-X .
Matice z vlečený nápravy je o něco lepší,
ale chtělo by to stejně podložku ze stejných důvodů jako v předcházejícím případě.
Ideální síla podložky bude 4,5mm.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Malé zamyšlení proč je vlastně dosedací plocha originální matice tak tvarovaná a proč bude potřeba stejně udělat i podložku. Pro názornost ještě detail náboje, který je nalisovaný do bubnu. Je na něm vidět, kde se matice opírá a také je tam linka o kolik má přesahovat přes hliník.
Dle mého názoru, ale jiné důvody mě fakt nenapadají.
1/ Pokud by byla dosedací plocha rovná, zmenšil by se měrný tlak kterým je buben přitažený.
2/ Podložka musí přesahovat i přes hliník, ale nesmí se ho dotýkat. Přesah slouží pouze jako pojistka, aby se buben nemohl svléknout z ocelového náboje kdyby náhodou z nějakého důvodu došlo k jeho uvolnění.
Dle mého názoru, ale jiné důvody mě fakt nenapadají.
1/ Pokud by byla dosedací plocha rovná, zmenšil by se měrný tlak kterým je buben přitažený.
2/ Podložka musí přesahovat i přes hliník, ale nesmí se ho dotýkat. Přesah slouží pouze jako pojistka, aby se buben nemohl svléknout z ocelového náboje kdyby náhodou z nějakého důvodu došlo k jeho uvolnění.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
Vše hezké k svátku Evženovi Michal
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Tak zase trošku popojedeme. Investor si sehnal chybějící víčko ložiska a tak jsme je nechali upravit pro použití s těsnícím kroužkem tak jak to bylo u původního.
Vyrobené podložky pod matice bubnu ještě pošleme na černění.
Vyrobené podložky pod matice bubnu ještě pošleme na černění.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Do sbírky puků jsme si pořídili další kousek. Předem podotýkám, že nemusel být tak vysoký. Stačila by síla nějakých 5mm, ale je to dělaný z kousku, který se válel pod ponkem.
A k čemu že je to dobrý?
Gufero má být vloženo do víčka 2mm pod úroveň čelní plochy a protože je v průchozím otvoru bez osazení tak máme jistotu, že jeho poloha bude tak akorát.
A k čemu že je to dobrý?
Gufero má být vloženo do víčka 2mm pod úroveň čelní plochy a protože je v průchozím otvoru bez osazení tak máme jistotu, že jeho poloha bude tak akorát.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Venku žádný pařák, tož navlékl jsem se do svetru a vyrazil do garáže. Když už mám ta víčka, musím je neprodleně aplikovat.
A při té příležitosti vyzkouším podložky dřív než je pošlu na černění.
Víčka předních bubnů byla zatím jenom v barvě a tak je přidám do balíčku k podložkám. Kdysi někdo na Flatu řešil jak má víčka sundat. Odpovědi se mu dostalo včetně zmínky o originál VW přípravku a já nyní ukážu jak se nechá efektivně použít součástka ze Š1000MB. Spona výfuku na víčko padne jak prdel na hrnec a pak už stačí jenom vyklepnout.
A při té příležitosti vyzkouším podložky dřív než je pošlu na černění.
Víčka předních bubnů byla zatím jenom v barvě a tak je přidám do balíčku k podložkám. Kdysi někdo na Flatu řešil jak má víčka sundat. Odpovědi se mu dostalo včetně zmínky o originál VW přípravku a já nyní ukážu jak se nechá efektivně použít součástka ze Š1000MB. Spona výfuku na víčko padne jak prdel na hrnec a pak už stačí jenom vyklepnout.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
No jo, jenze na rozdil od VW pripravku to neni dobove korektnilišák píše:Kdysi někdo na Flatu řešil jak má víčka sundat. Odpovědi se mu dostalo včetně zmínky o originál VW přípravku a já nyní ukážu jak se nechá efektivně použít součástka ze Š1000MB.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Jenomže v tomto případě na to se.. pes. Teda vlastně Liška .Andy píše:No jo, jenze na rozdil od VW pripravku to neni dobove korektnilišák píše:Kdysi někdo na Flatu řešil jak má víčka sundat. Odpovědi se mu dostalo včetně zmínky o originál VW přípravku a já nyní ukážu jak se nechá efektivně použít součástka ze Š1000MB.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
To sice ale prece jen
Je fakt ze to tvoje auto tak si na nej ser jak chces . I kdyz teda nevim co na to investor................no nic..
Hele a jen tak pro zajimavost, zkusil jsi VW sponu?
Je fakt ze to tvoje auto tak si na nej ser jak chces . I kdyz teda nevim co na to investor................no nic..
Hele a jen tak pro zajimavost, zkusil jsi VW sponu?
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Škoda 1000MB se vyráběla od roku 64 do roku 69 takže to dobově korektní je ... nekorektní je to jen zeměpisně a politicky
Naposledy upravil(a) martin_100 dne 28 pro 2014, celkem upraveno 1 x.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Martin má pravdu a Ty budeš ještě prstíčkem škrábat, aby Ti někdo zeměpisně a politicky nekorektně poradil až bude Johánek v nouzi . Jinak VW sponu jsem nezkoušel, páč je na na první pohled malá.Andy píše:To sice ale prece jen
Je fakt ze to tvoje auto tak si na nej ser jak chces . I kdyz teda nevim co na to investor................no nic..
Hele a jen tak pro zajimavost, zkusil jsi VW sponu?
P.S. Investor je rád, že má dvorního mechanika s kreativním myšlením, který se nebojí použít netradiční pracovní postupy a nic lidského mu není cizí .
Každý celek se skládá z detailů.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Java Green 64 - Evžen
Škodovka, pokud se dobře pamatuju, používala tuhle sponu z potrubí jako přípravek na sundavání svých pukliček. A ty jsou dost podobné těm našim. Takže je to vlastně oficiální přípravek, i když z jiného auta a navíc z východu.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Už jsem psal o tom, že stávajícím brzdovým lankům chybí na délce 17mm.
Při tak malém rozdílu by mě vůbec nepomohlo vobšlehnout řešení strýčka Sama, který použil vyrobené prodloužení.
Potom jsem přemýšlel zda by nebylo možné za použití komponent ze starých vysloužilých lan nějakým způsobem nastavit druhý konec lana.
I tuto variantu jsem zavrhl, nebudu přeci dělat pokusy s nejistým výsledkem na originálních netknutých lanech, které by jsme vzhledem k tomu jak krátká doba uběhla od namontování mohli s přimhouřeným okem pořád označit za NOSové. Nakonec jsem přišel na to, že nejlepší řešení je to úplně nejjednodušší. Porovnal jsem délky brzdových lan a jejich bowdenů mezi různými ročníky a zjistil, že lano z modelu 65 - 67 by mohlo být téměř přesně co potřebuji.
S jistou mírou skepse jsem objednal současnou produkci, ale musím říct, že značka FANIA Made in Brazil vcelku příjemně překvapila. Na první pohled by člověk nepoznal rozdíl od originálu.
Budeme počítat. Potřebujeme nadehnat alespoň 17mm a celková délka je o 45mm větší.
Když odečteme 22mm o což je delší bowden, tak máme lano jako takové o 23mm delší než naše původní. Je to o fous víc, ale když se vezme, že těch 17mm bylo hraničních tak jsem velice spokojen. Bowden bude sice trošku víc prohnutý než původní, ale podle mého soudu by to nemělo mít zásadní vliv na funkci rostlináře.
Aby jste neřekli, že nejsem ve formě, tak při podrobném zkoumání jsem přeci jenom našel dva drobné rozdíly v kvalitě oproti originálu . Tím prvním je absence drážky pro šroubovák.
A druhým, že použitá chránička má o něco větší vnitřní průměr a volně se po bowdenu posouvá. Myslím, že pro tentokrát můžu přivřít oči a udělit známku 1- .
Dost teorie a zkusíme to naostro.
Jsou tam.
Jedno lano je seřízené, ale u druhého jsem narazil na na drobný problém. Matička šla na začátek závitu, ale poté se zadrhla a já zjistil, že závit bude třeba projet očkem protože se jim tak úplně nepovedl. Není to nic zásadního, ale když už jsem jim dal 1- tak si to mohli odpustit .
S chráničkou na bowdenu jsem to vyřešil pomocí izolačky. Stačilo namotat dvě vrstvy na bowden, chráničku přetáhnout a už se ani nehne.
Při tak malém rozdílu by mě vůbec nepomohlo vobšlehnout řešení strýčka Sama, který použil vyrobené prodloužení.
Potom jsem přemýšlel zda by nebylo možné za použití komponent ze starých vysloužilých lan nějakým způsobem nastavit druhý konec lana.
I tuto variantu jsem zavrhl, nebudu přeci dělat pokusy s nejistým výsledkem na originálních netknutých lanech, které by jsme vzhledem k tomu jak krátká doba uběhla od namontování mohli s přimhouřeným okem pořád označit za NOSové. Nakonec jsem přišel na to, že nejlepší řešení je to úplně nejjednodušší. Porovnal jsem délky brzdových lan a jejich bowdenů mezi různými ročníky a zjistil, že lano z modelu 65 - 67 by mohlo být téměř přesně co potřebuji.
S jistou mírou skepse jsem objednal současnou produkci, ale musím říct, že značka FANIA Made in Brazil vcelku příjemně překvapila. Na první pohled by člověk nepoznal rozdíl od originálu.
Budeme počítat. Potřebujeme nadehnat alespoň 17mm a celková délka je o 45mm větší.
Když odečteme 22mm o což je delší bowden, tak máme lano jako takové o 23mm delší než naše původní. Je to o fous víc, ale když se vezme, že těch 17mm bylo hraničních tak jsem velice spokojen. Bowden bude sice trošku víc prohnutý než původní, ale podle mého soudu by to nemělo mít zásadní vliv na funkci rostlináře.
Aby jste neřekli, že nejsem ve formě, tak při podrobném zkoumání jsem přeci jenom našel dva drobné rozdíly v kvalitě oproti originálu . Tím prvním je absence drážky pro šroubovák.
A druhým, že použitá chránička má o něco větší vnitřní průměr a volně se po bowdenu posouvá. Myslím, že pro tentokrát můžu přivřít oči a udělit známku 1- .
Dost teorie a zkusíme to naostro.
Jsou tam.
Jedno lano je seřízené, ale u druhého jsem narazil na na drobný problém. Matička šla na začátek závitu, ale poté se zadrhla a já zjistil, že závit bude třeba projet očkem protože se jim tak úplně nepovedl. Není to nic zásadního, ale když už jsem jim dal 1- tak si to mohli odpustit .
S chráničkou na bowdenu jsem to vyřešil pomocí izolačky. Stačilo namotat dvě vrstvy na bowden, chráničku přetáhnout a už se ani nehne.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Tak ještě brzdové trubky. Prototyp z drátu jsem si překreslil a po změření délky jsem provedl korekci, aby bylo možno po přetvarování použít stávající kus.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Odmontoval jsem brzdový válec protože se mě nelíbilo jak kolem něj slejzá barva na příčce.
Naštěstí to odprdla pouze vrchní vrstva a základ dělaný ZincFillem kupodivu odolal.
Kapalina je hold sviňa.
Brazilský válec zkusíme nahradil výrazně dražším kouskem ATE. A běda jim [-X .
Předevčírem jsem zasažené místo umyl a sušil fénem / v nestřežený okamžik se mě povedlo ho odnést z koupelny aniž si toho ta paní co u ní bydlím všimla /, včera natřel první vrstvu a dnes zjistil, že si před natřením druhé vrstvy musím dát technologickou pauzu. Jedna mrazivá noc a teplota v garáži poklesla natolik, že barva už neschne.
Naštěstí to odprdla pouze vrchní vrstva a základ dělaný ZincFillem kupodivu odolal.
Kapalina je hold sviňa.
Brazilský válec zkusíme nahradil výrazně dražším kouskem ATE. A běda jim [-X .
Předevčírem jsem zasažené místo umyl a sušil fénem / v nestřežený okamžik se mě povedlo ho odnést z koupelny aniž si toho ta paní co u ní bydlím všimla /, včera natřel první vrstvu a dnes zjistil, že si před natřením druhé vrstvy musím dát technologickou pauzu. Jedna mrazivá noc a teplota v garáži poklesla natolik, že barva už neschne.
Každý celek se skládá z detailů.