Java Green 64 - Evžen
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Řešení odkapávajícího oleje se nabízí hned několik.
* Odvětrat blok motoru aby nebyla jediná cesta krz nálevku oleje
* Instalace deflektorů, případně i drátěnka v nalévacím víčku byla kdysi běžnou sočástí punpyček
* demontáž kundičky na výdechu odvětrání nálevky. Většinu oleje ztratíš při cestě a nebude se ti hromadit v kundičce a pomalu odkapávat v garáži
* Odvětrat blok motoru aby nebyla jediná cesta krz nálevku oleje
* Instalace deflektorů, případně i drátěnka v nalévacím víčku byla kdysi běžnou sočástí punpyček
* demontáž kundičky na výdechu odvětrání nálevky. Většinu oleje ztratíš při cestě a nebude se ti hromadit v kundičce a pomalu odkapávat v garáži
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Tak to fakt nevím. Máme záložní NOSový motůrek, podle čísla přibližně ze stejného období a tak se mu podívám pod komínek.Pětišroub píše:a odkdy se dával ten deflektor?
Otvor tvaru D a deflektor néní .
Na kundičku mě nesahej! Kámoši to jo, ale důvěrnosti jenom od pasu nahoru .Sam píše:Řešení odkapávajícího oleje se nabízí hned několik.
* Odvětrat blok motoru aby nebyla jediná cesta krz nálevku oleje
* Instalace deflektorů, případně i drátěnka v nalévacím víčku byla kdysi běžnou sočástí punpyček
* demontáž kundičky na výdechu odvětrání nálevky. Většinu oleje ztratíš při cestě a nebude se ti hromadit v kundičce a pomalu odkapávat v garáži
Protože se mě fakt nechce moc vrtat v motoru tak začnu drátěnkou. Až v případě, že výsledek nebude podle mých představ budu uvažovat o deflektoru. Protože štefty trošku přesahují přírubu komínku tak bych je zkusil vytočit a pokud by se to podařilo tak by nemusel být takový problém komínek s dynamem přizvednout natolik, aby se mezi něj a blok vsunul deflektor. Zatím udělám nanečisto zkoušku jak dostat drátěnku do hrdla.
Drátěnku jsem natvaroval do šišky. Že by se uvolnily drátky se nebojím, páč je pletená.
Do hrdla šla docela těsně a nevypadá to, že by měla možnost samovolného pohybu.
Ale protože jistota je jistota, udělal jsem z drátu a hřebíku takovouto pojistku. Háček jde prostrčit drátěnkou tam, ale nejde ven.
A pokud bych potřeboval drátěnku vytáhnout, stačí kleštěma chytit za hřebík a zatáhnout. A je venku.
Večer to zkusím naostro a pro projetí uvidíme co a jak dál.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Na punpyčce je drátěnka v prostoru, ledvinky, tedy tam, kde ústí trubka odvětrání. Drátěnku není nutné tedy demontovat při dolévání oleje.
To tvé řešení se mi moc nelíbí. zkus si odšroubovat víčko oleje za běhu a zkus jak se mění v nálevce tlak. Bál bych sem že to jednou drátěnky vdechne i s pojistkou.
Ve Vintage Speed se občas používá nálevka oleje z 356 která je vyšší a má v sobě labyrint pro odvětrávání.
To tvé řešení se mi moc nelíbí. zkus si odšroubovat víčko oleje za běhu a zkus jak se mění v nálevce tlak. Bál bych sem že to jednou drátěnky vdechne i s pojistkou.
Ve Vintage Speed se občas používá nálevka oleje z 356 která je vyšší a má v sobě labyrint pro odvětrávání.
OK, stejně jsem ji již minulou neděli viděl.Na kundičku mě nesahej! Kámoši to jo, ale důvěrnosti jenom od pasu nahoru .
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Java Green 64 - Evžen
deflektor pod nohou je už z fabriky. Myslím že je taky součástí sady těsnění. Ten ale tvůj problém neřeší, protože olej vstřikuješ do nohy nad ním. Vítr z motoru ho strhává sebou nahoru do nálevky. Takže deflektor někam nahoru. Možná ta drátěnka pomůže.
Nebo vracet olej rovnou do bloku- to si ale asi nechtěl slyšet(číst).
Nebo vracet olej rovnou do bloku- to si ale asi nechtěl slyšet(číst).
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Líbí, nelíbí, dokážu si představit sofistikovanější řešení, ale jak jsem říkal, nechce se mě zatím rozebírat motor. Co se týká Tvé poznámky o nutnosti demontáže drátěnky při dolévání oleje tak jsem zkusil do hrdla s drátěnkou najít něco málo oleje a nemám pocit, že by při nalévání kladla výrazný odpor. Teče o něco pomaleji, ale ne zas o moc. A pokud bych měl nějakou pochybnost že by se mohla uvolnit a dostat do motoru tak bych to určitě neriskoval. O víkendu máme v plánu další jízdu a tak hned budeme vědět zda to bude mít nějaký praktický význam.Sam píše:Na punpyčce je drátěnka v prostoru, ledvinky, tedy tam, kde ústí trubka odvětrání. Drátěnku není nutné tedy demontovat při dolévání oleje.
To tvé řešení se mi moc nelíbí. zkus si odšroubovat víčko oleje za běhu a zkus jak se mění v nálevce tlak. Bál bych sem že to jednou drátěnky vdechne i s pojistkou.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Tak co je dnes nového? Projeli jsme to a mohu naprosto s klidným svědomím prohlásit, že drátěnka v nalévacím hrdle funguje. Žádná louže oleje okamžitě po zastavení a drátěnka se nehnula ani o fous. Asi po dvou hodinách se pod autem pár kapek objevilo, ale nebylo to přímo pod trubkou nýbrž pod okrajem vany. Nenašel jsem ale konkrétní místo úniku, vypadá to jako by to tam doteklo úplně z jiného místa a kdo ví, zda motor nebyl obsrán ještě od minule a až teď to káplo na zem.
Další věcí kterou bylo potřeba poladit bylo přepákování u karburátoru. I Sam si při inspekci všiml, že páka u karburátoru se blbě vrací. Řešil jsem to už několikrát, ale úspěch se ne a ne dostavit. V garáži chodilo přepákování vždy naprosto perfektně, dá se říct že doslova na ťuknutí prstem, ale jakmile se motor ohřál, tak se páka nechtěla vracet na doraz a motor točil zvýšený volnoběh. Dnes se přišlo na to, že ten problém není v přepákování Judsonu, ale v tom, že při ohřátí motoru dojde k výraznému ochlazení karburátoru a začne váznout klapka. Když se karburátor ohřeje tak se klapka zase uvolní. Hold to chtělo při vypouzdření karburátoru udělat malinko volnější. Na motoru bez kompresoru by problém nebyl, protože tam plynová struna tahá za páku v obou směrech, protože váleček struny prochází pákou.
U Judsonu je ale váleček na konci struny a pružina která je na struně vrací pouze strunu samotnou a zpětný chod klapky a celého přepákování zajišťuje pouze a jen pružinka akcelerační punpyčky. Když je klapka naprosto volná tak to funguje, ale stačí hrozně málo a je to nad její síly.
Máme dvě možnosti jak to řešit. Odmontovat karburátor a lehce protáhnout pouzdra a nebo tomu pomoct na hulváta a přidat vratnou pružinu. Protože to váznutí hřídele klapky není až tak výrazné, předpokládám, že by nemuselo trvat dlouho a provozem si sama sedne. Do té doby tomu pomůžeme přidáním pružiny.
Udělal jsem očko aby ji bylo kam přichytit.
Není to žádná elegance, ale funguje to dobře. Aby to fungovalo skvěle bude potřeba sehnat o něco měkčí pružinu jejíž tah nebude klást zbytečně odpor pedálu.
Délka a průměr pružiny je v pohodě, ale ideální průměr struny by byl maximálně 1mm. Ta naše má 1,5mm a to je zbytečně moc.
Další věcí kterou bylo potřeba poladit bylo přepákování u karburátoru. I Sam si při inspekci všiml, že páka u karburátoru se blbě vrací. Řešil jsem to už několikrát, ale úspěch se ne a ne dostavit. V garáži chodilo přepákování vždy naprosto perfektně, dá se říct že doslova na ťuknutí prstem, ale jakmile se motor ohřál, tak se páka nechtěla vracet na doraz a motor točil zvýšený volnoběh. Dnes se přišlo na to, že ten problém není v přepákování Judsonu, ale v tom, že při ohřátí motoru dojde k výraznému ochlazení karburátoru a začne váznout klapka. Když se karburátor ohřeje tak se klapka zase uvolní. Hold to chtělo při vypouzdření karburátoru udělat malinko volnější. Na motoru bez kompresoru by problém nebyl, protože tam plynová struna tahá za páku v obou směrech, protože váleček struny prochází pákou.
U Judsonu je ale váleček na konci struny a pružina která je na struně vrací pouze strunu samotnou a zpětný chod klapky a celého přepákování zajišťuje pouze a jen pružinka akcelerační punpyčky. Když je klapka naprosto volná tak to funguje, ale stačí hrozně málo a je to nad její síly.
Máme dvě možnosti jak to řešit. Odmontovat karburátor a lehce protáhnout pouzdra a nebo tomu pomoct na hulváta a přidat vratnou pružinu. Protože to váznutí hřídele klapky není až tak výrazné, předpokládám, že by nemuselo trvat dlouho a provozem si sama sedne. Do té doby tomu pomůžeme přidáním pružiny.
Udělal jsem očko aby ji bylo kam přichytit.
Není to žádná elegance, ale funguje to dobře. Aby to fungovalo skvěle bude potřeba sehnat o něco měkčí pružinu jejíž tah nebude klást zbytečně odpor pedálu.
Délka a průměr pružiny je v pohodě, ale ideální průměr struny by byl maximálně 1mm. Ta naše má 1,5mm a to je zbytečně moc.
Každý celek se skládá z detailů.
- Knofel
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 263
- Registrován: 13 bře 2011
- Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Sam píše:Máš s tím nějaké konkrétní zkušenosti ? Tedy s manžetami Febi a jejich kvalitou, nebo usuzuješ a děláš závěry jen podle jména výrobce a případně zkušeností diametrálně odlišných dílů na zcela jiný vůz než je VW brouk ? Neber to osobně, jen se ptám a zajímá mne to.Knofel píše:Febičko by mělo už něco vydržet a pasovat jak má! Přece jen je to jeden z kvalitnějších dílů a taky většina servisů bere jen jejich výrobky...
Přímo na brouka ne, ale na ostatní vozy ano. Jak už popsal Petr914 . Ovšem je možné, že na starší vozy jako VW brouk budou díly zanedbané jelikož o ně není moc velký zájem. To bohužel ale nevím...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Stěžoval jsem si, že když přijdeme do garáže tak že motor chytne na cvrknutí, ale další start že už jde ztuha a myslel jsem si, že se nezaběhnutý motor tak nějak zatáhne a startér pak nemá sílu. Evinsen na to reagoval.
A já mu odpověděl.evinsen píše:to je něco špatně,takhle se třeba chová baterka co má zkroucený mřížky,má napětí ale ne kapacitu.a nebo spínací skříňka,cívka starteru,nevím,něco.s teplým motorem když si pootočíš tak to poznáš přeci rozdíl hned.
Tak už vím v čem je problém. Je fakt, že studený motor otočím rukou za řemenici a když se ohřeje klade výrazný odpor. Tím to ale tak úplně není. Studený motor v garáži jsme vždy startovali /jak jsme teď zjistili/ pouze s mírně oživenou baterkou, protože ji vždy po návratu připojujeme preventivně přes zásuvku v palubce na vyrovnávací nabíječku. Co jsem ale netušil je to, že ač jsem se crcal s dynamem jako kdyby bylo moje a na závěr ho dal na překontrolování a seřízení regulátoru tak jsme dopadli podobně jako Venca. Mistr se na kontrolu a seřízení vykakal a pouze nás zkasíroval. Výsledek? Ano přátelé,jsem za debila. Původně plná baterka postupně slábla, se studeným motorem otočila, ale víc už bylo nad její síly. Při poslední vyjížďce jsme dokonce museli Evžena roztlačit. Začalo nám to vrtat hlavou, ale po přeměření už bylo jasno. Protože při měření u pana Kratochvíla, kolik že regulátor vlastně dává nechtěl nereagoval na přímé zvýšení buzení dynama tak jsme se s panem Kratochvílem dohodli, že nejdřív baterku pořádně nabijeme a on se pak pokusí to seřídit sám. Už jsem neměl chuť obracet se na někoho, kdo to předtím odflákl. Po nabití baterky mě napadlo překontrolovat samotné dynamo. Něco málo jsem si naštudoval a zkusil jak se samotné dynamo roztáčí po připojení na baterku. Sundal jsem řemen, odpojil regulátor a dynamo připojil přímo na baterku. Výsledkem je zjištění, že je v háji kotva. Dynamo se má samo rozeběhnout v předepsaném směru otáčení na zhruba 1000 ot/min. Při přibrzdění se má zase rozbíhat. Při prvním pokusu se sotva točilo a při druhém jsem mu dokonce musel pomoci rukou aby se rozeběhlo. A tak musí jít ven a budu ho dělat znovu a lépe.lišák píše:Problém je úměrný teplotě motoru. Vzhledem k tomu, že pouzdro je nové, startér zrenovován stejně jako spínačka a vůbec všechno okolo a baterka v pořádku, tak jsem víc a víc přesvědčen, že to je v nezaběhnutém motoru. Dáme tomu čas a uvidíme.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ? Já jsem vlastním lempovstvím prorazil vinutí a kontrolka to bonzovala.
Při připojení baterky se to chovalo obdobně. Jen studené dynamo se roztočilo hned a po několika sekundách ztrailo sílu a pak chování stejné jako u tebe.
Při připojení baterky se to chovalo obdobně. Jen studené dynamo se roztočilo hned a po několika sekundách ztrailo sílu a pak chování stejné jako u tebe.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Kontrolka dobíjení normálně zhasínala a problikávala pouze při nízkém volnoběhu.Sam píše:Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
Na kontrolce je rozdíl napětí mezi dynamem a baterkou. Když je v háji obojí, tak se nejspíš tváří v pořádku... Jó vybitá baterka je snad jediná věc, která brouka zastaví. Skoro jako by to byl elektromobil.
Re: Java Green 64 - Evžen
ovsem baterka v haji nebyla od zacatku, ne? Takze kontrolka mela kvicet
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Re: Java Green 64 - Evžen
Špatně se dobíjela, takže napětí mohlo při jízdě se světlama rychle klesnout, a dynamo pořád asi něco málo dávalo. Krásné tvrdé zkraty a nekonečný izolační odpor se vyskytují jenom v učebnicích (nebo když aktivně zasáhne člověk - ten zkrat). Také mohl lišák načaté dynamo dorazit tím zkoušením.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Minule jsem se zmínil o zkoušení dynama a tak když už jsem se naučil jak se to dělá, tak jsem natočil hejbací obrázky pro názornost. Pro ten účel jsem použil rezervní kousek co mám na pokusy. Z obalu dynama vystupují vodiče s očky na připojení k regulátoru. Blíže k objektivu je přívod D+ , dále od objektivu F někdy značeno jako DF /buzení statoru /, obal dynama je D-. Připojíme D+ na + baterky, D- na -baterky a F propojíme s obalem. Do přívodu + je možné zařadit ampérmetr s rozsahem 50A, ale pro orientační zkoušení není podmínkou. Dynamo se musí samo roztočit předepsaným směrem asi na 1000 ot./min., při přibrzdění se zase musí rozeběhnout. Při krátkodobém odpojení buzení otáčky klesnou a zvýší se odběr proudu. Před odpojením napájení a zastavením dynama se buzení neodpojuje aby se nerozhodila polarizace. Zkušenější mě určitě doplní nebo opraví, ale snad jsem to sesmolil správně.
Jinak rozebírat nedávno složené, tak tyhle práce fakt miluju.
Opravdová lahůdka je povolit dva spodní šrouby na sahaře. Golou se tam nedostanete, stranovým klíčem také ne a očkem jakbysmet.
Vyřešil jsem to odříznutím kousku nástrčného klíče.
Jinak rozebírat nedávno složené, tak tyhle práce fakt miluju.
Opravdová lahůdka je povolit dva spodní šrouby na sahaře. Golou se tam nedostanete, stranovým klíčem také ne a očkem jakbysmet.
Vyřešil jsem to odříznutím kousku nástrčného klíče.
Každý celek se skládá z detailů.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Tam je tak málo místa, že ani had co mám se tam nevejde . A právě to "trochu povolení" byl největší problém.maxmax píše:Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
Něco mi to připomínálišák píše:Tam je tak málo místa, že ani had co mám se tam nevejde . A právě to "trochu povolení" byl největší problém.maxmax píše:Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil
http://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Java Green 64 - Evžen
Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ?
tento jev není neobvyklý ani u alternátorů,dobíjí pouze měrné napětí baterie a klesá spolu s klesající voltáží . u altíku je to povětšinou regulátor a u dynama pak slabý magnetismus na vynutí. já takhle si dal do foroty pár dynam abych měl a ani jedno nechodilo jak mělo...prostě jsem byl na prášky.
ale našel jsem starého dědu elektrikáře co se na dynamech vyučil a za chvilku byly všechny v pořádku. prostě jak jsem je rozdělal,tak jsem je odmagnetizoval ,a oni se prý musí znova nabudit,ale za boha si nevzpomenu jak to dělal,něco vyzkratoval -D+ na kostru? fakt nevím,ale někdo tady to bude určitě znát a nebo to vygoogluje
tento jev není neobvyklý ani u alternátorů,dobíjí pouze měrné napětí baterie a klesá spolu s klesající voltáží . u altíku je to povětšinou regulátor a u dynama pak slabý magnetismus na vynutí. já takhle si dal do foroty pár dynam abych měl a ani jedno nechodilo jak mělo...prostě jsem byl na prášky.
ale našel jsem starého dědu elektrikáře co se na dynamech vyučil a za chvilku byly všechny v pořádku. prostě jak jsem je rozdělal,tak jsem je odmagnetizoval ,a oni se prý musí znova nabudit,ale za boha si nevzpomenu jak to dělal,něco vyzkratoval -D+ na kostru? fakt nevím,ale někdo tady to bude určitě znát a nebo to vygoogluje
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
to machal : ak by to rozoberala ta troska s nahravky o LKT asi by mal uz 3 bypass na srdci.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž