Java Green 64 - Evžen

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Řešení odkapávajícího oleje se nabízí hned několik.

* Odvětrat blok motoru aby nebyla jediná cesta krz nálevku oleje
* Instalace deflektorů, případně i drátěnka v nalévacím víčku byla kdysi běžnou sočástí punpyček
* demontáž kundičky na výdechu odvětrání nálevky. Většinu oleje ztratíš při cestě a nebude se ti hromadit v kundičce a pomalu odkapávat v garáži :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Pětišroub píše:a odkdy se dával ten deflektor?
Tak to fakt nevím. Máme záložní NOSový motůrek, podle čísla přibližně ze stejného období a tak se mu podívám pod komínek.
Obrázek
Otvor tvaru D a deflektor néní :D .
Obrázek
Sam píše:Řešení odkapávajícího oleje se nabízí hned několik.
* Odvětrat blok motoru aby nebyla jediná cesta krz nálevku oleje
* Instalace deflektorů, případně i drátěnka v nalévacím víčku byla kdysi běžnou sočástí punpyček
* demontáž kundičky na výdechu odvětrání nálevky. Většinu oleje ztratíš při cestě a nebude se ti hromadit v kundičce a pomalu odkapávat v garáži :D
Na kundičku mě nesahej! Kámoši to jo, ale důvěrnosti jenom od pasu nahoru :lol: .

Protože se mě fakt nechce moc vrtat v motoru tak začnu drátěnkou. Až v případě, že výsledek nebude podle mých představ budu uvažovat o deflektoru. Protože štefty trošku přesahují přírubu komínku tak bych je zkusil vytočit a pokud by se to podařilo tak by nemusel být takový problém komínek s dynamem přizvednout natolik, aby se mezi něj a blok vsunul deflektor. Zatím udělám nanečisto zkoušku jak dostat drátěnku do hrdla.
Obrázek
Drátěnku jsem natvaroval do šišky. Že by se uvolnily drátky se nebojím, páč je pletená.
Obrázek
Do hrdla šla docela těsně a nevypadá to, že by měla možnost samovolného pohybu.
Obrázek
Obrázek
Ale protože jistota je jistota, udělal jsem z drátu a hřebíku takovouto pojistku. Háček jde prostrčit drátěnkou tam, ale nejde ven.
Obrázek
Obrázek
A pokud bych potřeboval drátěnku vytáhnout, stačí kleštěma chytit za hřebík a zatáhnout. A je venku.
Obrázek
Večer to zkusím naostro a pro projetí uvidíme co a jak dál.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Na punpyčce je drátěnka v prostoru, ledvinky, tedy tam, kde ústí trubka odvětrání. Drátěnku není nutné tedy demontovat při dolévání oleje.
To tvé řešení se mi moc nelíbí. zkus si odšroubovat víčko oleje za běhu a zkus jak se mění v nálevce tlak. Bál bych sem že to jednou drátěnky vdechne i s pojistkou.

Ve Vintage Speed se občas používá nálevka oleje z 356 která je vyšší a má v sobě labyrint pro odvětrávání.
Na kundičku mě nesahej! Kámoši to jo, ale důvěrnosti jenom od pasu nahoru :lol: .
OK, stejně jsem ji již minulou neděli viděl. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od rišmen »

deflektor pod nohou je už z fabriky. Myslím že je taky součástí sady těsnění. Ten ale tvůj problém neřeší, protože olej vstřikuješ do nohy nad ním. Vítr z motoru ho strhává sebou nahoru do nálevky. Takže deflektor někam nahoru. Možná ta drátěnka pomůže.
Nebo vracet olej rovnou do bloku- to si ale asi nechtěl slyšet(číst).

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Na punpyčce je drátěnka v prostoru, ledvinky, tedy tam, kde ústí trubka odvětrání. Drátěnku není nutné tedy demontovat při dolévání oleje.
To tvé řešení se mi moc nelíbí. zkus si odšroubovat víčko oleje za běhu a zkus jak se mění v nálevce tlak. Bál bych sem že to jednou drátěnky vdechne i s pojistkou.
Líbí, nelíbí, dokážu si představit sofistikovanější řešení, ale jak jsem říkal, nechce se mě zatím rozebírat motor. Co se týká Tvé poznámky o nutnosti demontáže drátěnky při dolévání oleje tak jsem zkusil do hrdla s drátěnkou najít něco málo oleje a nemám pocit, že by při nalévání kladla výrazný odpor. Teče o něco pomaleji, ale ne zas o moc. A pokud bych měl nějakou pochybnost že by se mohla uvolnit a dostat do motoru tak bych to určitě neriskoval. O víkendu máme v plánu další jízdu a tak hned budeme vědět zda to bude mít nějaký praktický význam.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Tak co je dnes nového? Projeli jsme to a mohu naprosto s klidným svědomím prohlásit, že drátěnka v nalévacím hrdle funguje. Žádná louže oleje okamžitě po zastavení a drátěnka se nehnula ani o fous. Asi po dvou hodinách se pod autem pár kapek objevilo, ale nebylo to přímo pod trubkou nýbrž pod okrajem vany. Nenašel jsem ale konkrétní místo úniku, vypadá to jako by to tam doteklo úplně z jiného místa a kdo ví, zda motor nebyl obsrán ještě od minule a až teď to káplo na zem.

Další věcí kterou bylo potřeba poladit bylo přepákování u karburátoru. I Sam si při inspekci všiml, že páka u karburátoru se blbě vrací. Řešil jsem to už několikrát, ale úspěch se ne a ne dostavit. V garáži chodilo přepákování vždy naprosto perfektně, dá se říct že doslova na ťuknutí prstem, ale jakmile se motor ohřál, tak se páka nechtěla vracet na doraz a motor točil zvýšený volnoběh. Dnes se přišlo na to, že ten problém není v přepákování Judsonu, ale v tom, že při ohřátí motoru dojde k výraznému ochlazení karburátoru a začne váznout klapka. Když se karburátor ohřeje tak se klapka zase uvolní. Hold to chtělo při vypouzdření karburátoru udělat malinko volnější. Na motoru bez kompresoru by problém nebyl, protože tam plynová struna tahá za páku v obou směrech, protože váleček struny prochází pákou.
Obrázek
U Judsonu je ale váleček na konci struny a pružina která je na struně vrací pouze strunu samotnou a zpětný chod klapky a celého přepákování zajišťuje pouze a jen pružinka akcelerační punpyčky. Když je klapka naprosto volná tak to funguje, ale stačí hrozně málo a je to nad její síly.
Obrázek
Máme dvě možnosti jak to řešit. Odmontovat karburátor a lehce protáhnout pouzdra a nebo tomu pomoct na hulváta a přidat vratnou pružinu. Protože to váznutí hřídele klapky není až tak výrazné, předpokládám, že by nemuselo trvat dlouho a provozem si sama sedne. Do té doby tomu pomůžeme přidáním pružiny.
Udělal jsem očko aby ji bylo kam přichytit.
Obrázek
Není to žádná elegance, ale funguje to dobře. Aby to fungovalo skvěle bude potřeba sehnat o něco měkčí pružinu jejíž tah nebude klást zbytečně odpor pedálu.
Obrázek
Délka a průměr pružiny je v pohodě, ale ideální průměr struny by byl maximálně 1mm. Ta naše má 1,5mm a to je zbytečně moc.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Knofel
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 263
Registrován: 13 bře 2011
Bydliště: Co by kamenem dohodil od Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Knofel »

Sam píše:
Knofel píše:Febičko by mělo už něco vydržet a pasovat jak má! Přece jen je to jeden z kvalitnějších dílů a taky většina servisů bere jen jejich výrobky... :)
Máš s tím nějaké konkrétní zkušenosti ? Tedy s manžetami Febi a jejich kvalitou, nebo usuzuješ a děláš závěry jen podle jména výrobce a případně zkušeností diametrálně odlišných dílů na zcela jiný vůz než je VW brouk ? Neber to osobně, jen se ptám a zajímá mne to.

Přímo na brouka ne, ale na ostatní vozy ano. Jak už popsal Petr914 . Ovšem je možné, že na starší vozy jako VW brouk budou díly zanedbané jelikož o ně není moc velký zájem. To bohužel ale nevím...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Stěžoval jsem si, že když přijdeme do garáže tak že motor chytne na cvrknutí, ale další start že už jde ztuha a myslel jsem si, že se nezaběhnutý motor tak nějak zatáhne a startér pak nemá sílu. Evinsen na to reagoval.
evinsen píše:to je něco špatně,takhle se třeba chová baterka co má zkroucený mřížky,má napětí ale ne kapacitu.a nebo spínací skříňka,cívka starteru,nevím,něco.s teplým motorem když si pootočíš tak to poznáš přeci rozdíl hned.
A já mu odpověděl.
lišák píše:Problém je úměrný teplotě motoru. Vzhledem k tomu, že pouzdro je nové, startér zrenovován stejně jako spínačka a vůbec všechno okolo a baterka v pořádku, tak jsem víc a víc přesvědčen, že to je v nezaběhnutém motoru. Dáme tomu čas a uvidíme.
Tak už vím v čem je problém. Je fakt, že studený motor otočím rukou za řemenici a když se ohřeje klade výrazný odpor. Tím to ale tak úplně není. Studený motor v garáži jsme vždy startovali /jak jsme teď zjistili/ pouze s mírně oživenou baterkou, protože ji vždy po návratu připojujeme preventivně přes zásuvku v palubce na vyrovnávací nabíječku. Co jsem ale netušil je to, že ač jsem se crcal s dynamem jako kdyby bylo moje a na závěr ho dal na překontrolování a seřízení regulátoru tak jsme dopadli podobně jako Venca. Mistr se na kontrolu a seřízení vykakal a pouze nás zkasíroval. Výsledek? Ano přátelé,jsem za debila. Původně plná baterka postupně slábla, se studeným motorem otočila, ale víc už bylo nad její síly. Při poslední vyjížďce jsme dokonce museli Evžena roztlačit. Začalo nám to vrtat hlavou, ale po přeměření už bylo jasno. Protože při měření u pana Kratochvíla, kolik že regulátor vlastně dává nechtěl nereagoval na přímé zvýšení buzení dynama tak jsme se s panem Kratochvílem dohodli, že nejdřív baterku pořádně nabijeme a on se pak pokusí to seřídit sám. Už jsem neměl chuť obracet se na někoho, kdo to předtím odflákl. Po nabití baterky mě napadlo překontrolovat samotné dynamo. Něco málo jsem si naštudoval a zkusil jak se samotné dynamo roztáčí po připojení na baterku. Sundal jsem řemen, odpojil regulátor a dynamo připojil přímo na baterku. Výsledkem je zjištění, že je v háji kotva. Dynamo se má samo rozeběhnout v předepsaném směru otáčení na zhruba 1000 ot/min. Při přibrzdění se má zase rozbíhat. Při prvním pokusu se sotva točilo a při druhém jsem mu dokonce musel pomoci rukou aby se rozeběhlo. A tak musí jít ven a budu ho dělat znovu a lépe.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15200
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ? Já jsem vlastním lempovstvím prorazil vinutí a kontrolka to bonzovala.
Při připojení baterky se to chovalo obdobně. Jen studené dynamo se roztočilo hned a po několika sekundách ztrailo sílu a pak chování stejné jako u tebe.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Sam píše:Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ?
Kontrolka dobíjení normálně zhasínala a problikávala pouze při nízkém volnoběhu.
Každý celek se skládá z detailů.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

Na kontrolce je rozdíl napětí mezi dynamem a baterkou. Když je v háji obojí, tak se nejspíš tváří v pořádku... Jó vybitá baterka je snad jediná věc, která brouka zastaví. Skoro jako by to byl elektromobil.

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od sSATYRr »

ovsem baterka v haji nebyla od zacatku, ne? Takze kontrolka mela kvicet
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1281
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

Špatně se dobíjela, takže napětí mohlo při jízdě se světlama rychle klesnout, a dynamo pořád asi něco málo dávalo. Krásné tvrdé zkraty a nekonečný izolační odpor se vyskytují jenom v učebnicích (nebo když aktivně zasáhne člověk - ten zkrat). Také mohl lišák načaté dynamo dorazit tím zkoušením.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Minule jsem se zmínil o zkoušení dynama a tak když už jsem se naučil jak se to dělá, tak jsem natočil hejbací obrázky pro názornost. Pro ten účel jsem použil rezervní kousek co mám na pokusy. Z obalu dynama vystupují vodiče s očky na připojení k regulátoru. Blíže k objektivu je přívod D+ , dále od objektivu F někdy značeno jako DF /buzení statoru /, obal dynama je D-. Připojíme D+ na + baterky, D- na -baterky a F propojíme s obalem. Do přívodu + je možné zařadit ampérmetr s rozsahem 50A, ale pro orientační zkoušení není podmínkou. Dynamo se musí samo roztočit předepsaným směrem asi na 1000 ot./min., při přibrzdění se zase musí rozeběhnout. Při krátkodobém odpojení buzení otáčky klesnou a zvýší se odběr proudu. Před odpojením napájení a zastavením dynama se buzení neodpojuje aby se nerozhodila polarizace. Zkušenější mě určitě doplní nebo opraví, ale snad jsem to sesmolil správně.

Jinak rozebírat nedávno složené, tak tyhle práce fakt miluju.
Obrázek
Opravdová lahůdka je povolit dva spodní šrouby na sahaře. Golou se tam nedostanete, stranovým klíčem také ne a očkem jakbysmet.
Obrázek
Vyřešil jsem to odříznutím kousku nástrčného klíče.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od maxmax »

Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

maxmax píše:Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil :roll:
Tam je tak málo místa, že ani had co mám se tam nevejde :D . A právě to "trochu povolení" byl největší problém.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od maxmax »

NJN, gynekolog #-o
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od máchal »

lišák píše:
maxmax píše:Mám takovýho ,,hada,, na malou golu, tím dělám tyhle zarohy, jen se musí šroub trochu povolit, aby had nez....vil :roll:
Tam je tak málo místa, že ani had co mám se tam nevejde :D . A právě to "trochu povolení" byl největší problém.
Něco mi to připomíná :-"
http://www.youtube.com/watch?v=SiUz_akTmcY" onclick="window.open(this.href);return false;

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od evinsen »

Zajímavé. Při této závadě kontrolka dobíjení nic neřekne ?

tento jev není neobvyklý ani u alternátorů,dobíjí pouze měrné napětí baterie a klesá spolu s klesající voltáží . u altíku je to povětšinou regulátor a u dynama pak slabý magnetismus na vynutí. já takhle si dal do foroty pár dynam abych měl a ani jedno nechodilo jak mělo...prostě jsem byl na prášky.
ale našel jsem starého dědu elektrikáře co se na dynamech vyučil a za chvilku byly všechny v pořádku. prostě jak jsem je rozdělal,tak jsem je odmagnetizoval ,a oni se prý musí znova nabudit,ale za boha si nevzpomenu jak to dělal,něco vyzkratoval -D+ na kostru? fakt nevím,ale někdo tady to bude určitě znát a nebo to vygoogluje :D

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od SO 545 »

to machal : ak by to rozoberala ta troska s nahravky o LKT asi by mal uz 3 bypass na srdci. :lol:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Odpovědět