VW T2 Westfália Rákosníček
VW T2 Westfália Rákosníček
Zdravím všechny VW postižené,koncem roku 2006 se mi podařila sehnat mnou vysněná VW T2 Westfália.Sice bez motoru,CZ dokladů a v dosti korozí postiženém stavu,ale snad nebude nic z toho neřešitelný problém.Zato vnitřní vybavení je kompletní,teda až na nějaký drobnosti.Nyní je už karoserie téměř vyvařená a začínám připravovt na lak.
Naposledy upravil(a) Vlastixs dne 01 pro 2008, celkem upraveno 1 x.
bus
takto probíhaly karosářský opravy
takto vypadá motor nyní...vyměnil jsem všechny ložiska,ventily,jednu ojnici za kterou vděčím Yahodákovi-dík,válce a taky písty...nooo a samozřejmě veškerý těsnění,o kroužky a gufera...alternátor bohužel u motoru nebyl,takže jej nahrazuji ze Š Felicie...bylo potřeba jen vyrobit držák a větší řemenici kvůli otáčkám
a včera přišel další velkej krok...busík už dostává motůrek a snad už bude i brzo šlapat
a takto nějak bude vypadat barva...světle zelená a vrch bude zřejmě světle žlutej,ale to ještě není rozhodnuto
jo a taky ještě nevím jak přichytit příčku k motoru...zřejmě mi tam něco chybí,tak kdyby někdo věděl,budu vděčnej za jakoukoliv radu
a takto nějak bude vypadat barva...světle zelená a vrch bude zřejmě světle žlutej,ale to ještě není rozhodnuto
jo a taky ještě nevím jak přichytit příčku k motoru...zřejmě mi tam něco chybí,tak kdyby někdo věděl,budu vděčnej za jakoukoliv radu
tak konečně se rozbušilo VW srdce a měl jsem z toho radost jak malej kluk ... myslím že dost lidí si tu radost ani nedokáže představit...je to zase mooc velkej krok s mým busím projktem ... po seřízení karburátorů a předstihu jsem vyjel tak 100m před servis a překvapil mě výkon motoru...je sice hezký že je dost velkej,ale nevím z jakýho motoru je převodovka a mám ted dost velkýho brouka v hlavě...vypadá že mám převodovku z 1.6 a bojím se že z něj nevyždímám ani 100Km/h...má někdo zkušenost kolik tak zhruba jede 1.8 s převodovkou z 1.6?
Gratuluji k rozeběhnutí motoru...
K převodovce. Je-li ze 16-tky, je celkový převod kratší než u originál 18-tky. Na první tři kvalty asi 15 %, na 4-ku o cca 10 %.
Rozhodně ten odpich bude díky tomu velmi dobrý, protože vedle kratšího převodu má 18-ka krouťák vyšší o nějakých 22 %, a asi moc kopců, kde budeš muset dávat trojku, nebude, tam se těch 68 koní proti 50-ti taky s tou krátkou převodovkou projeví.
Nevýhodou ale bude maximálka. Pokud si dobře pamatuji, 16-ka má nejvyšší konstrukční rychlost v TP psanou na 105 km, což sice pro Tvůj motor nebude vůbec problém, i víc, na těch 120 se Ti rozjede snadno, i proto, že jeho maximální otáčky jsou o cca 5 % vyšší než u 16-tky, ale motor bude stále dost zbytečně přetočený. Neboli, optimum cestovní rychlosti bude stále někde mezi 75 až 80 km/hod., stejně jako u 16 -tky, namísto někde okolo 90 km/hod u auta s 18-tkovou převodovkou.
Asi bych se porozhlížel po jiné převodovce, než ze 16-tky. Z dvoulitru je trochu delší, ale tenhle motor si jí bez problémů přebere...
Ta převodovka v tom busu, ze kterého jsi bral motor, je špatná?
K převodovce. Je-li ze 16-tky, je celkový převod kratší než u originál 18-tky. Na první tři kvalty asi 15 %, na 4-ku o cca 10 %.
Rozhodně ten odpich bude díky tomu velmi dobrý, protože vedle kratšího převodu má 18-ka krouťák vyšší o nějakých 22 %, a asi moc kopců, kde budeš muset dávat trojku, nebude, tam se těch 68 koní proti 50-ti taky s tou krátkou převodovkou projeví.
Nevýhodou ale bude maximálka. Pokud si dobře pamatuji, 16-ka má nejvyšší konstrukční rychlost v TP psanou na 105 km, což sice pro Tvůj motor nebude vůbec problém, i víc, na těch 120 se Ti rozjede snadno, i proto, že jeho maximální otáčky jsou o cca 5 % vyšší než u 16-tky, ale motor bude stále dost zbytečně přetočený. Neboli, optimum cestovní rychlosti bude stále někde mezi 75 až 80 km/hod., stejně jako u 16 -tky, namísto někde okolo 90 km/hod u auta s 18-tkovou převodovkou.
Asi bych se porozhlížel po jiné převodovce, než ze 16-tky. Z dvoulitru je trochu delší, ale tenhle motor si jí bez problémů přebere...
Ta převodovka v tom busu, ze kterého jsi bral motor, je špatná?
motor jsem právě bral z busa ve kterým byl origo někdy dřív motor 1.5 ,pak do něj někdo šoupnul tu 1.8 a převodovku těžko říct z jakýho auta...no nechám se překvapit jak to pojede...o svátkách mám naplánovaný lakování,pak jej zasklím a bude první pořádná zkušebka...teď mi už chybí "jen" plechy k motoru,ale doufám že se u nějakýho vw-sysla najdou
těžko netěžko,toto je techničák od dárce a rok 71 je podle mě T2 a obsah 1493 je zaokrouhleně 1.5 a ne 1.6 ... tak to prostě je v techničáku,ale fakt nevím co za převodoku to je...brzo pujde auto na zvedák,tak opíšu nějaký čísla a vyfotímŽanek píše:to by musela být ponorka a to asi tedy velmi těžko - hlavně by to bylo zcela nekompatibilní. Myslels asi 1,6??Vlastixs píše:motor jsem právě bral z busa ve kterým byl origo někdy dřív motor 1.5
Tak ty papíry, to je skvost... Podle nich je to sice skříňový automobil, ale podle výrobního čísla to je rok výroby 1973. Navíc fotka je T2b, ne T2a, takže rok výroby 1971 je nesmysl. Motor s číslem začínajícím AF nemůže být fabrická 1,5, ale 1,6, měla výkon 46 koní, a byl stavěn na oktanové číslo 83 s kompresním poměrem 6,6, a dával se do T2, 11 a 181.
Tovární značka - typ, by mělo být pro modrý bus uvedeno - VW 21.
Ten, kdo to takhle přepsal, byl docela řízek. Jak na STK, tak DI, tak majitel. Každopádně, nebýt v těch papírech výraz dodávka, což oficiálně neexistuje, ale zároveň tam je uvedena kategorie vozidla M1 - tzn. osobní, nikoliv nákladní N1, kam prostě každá skříňová neprosklená bouda patří..., tak na ně můžeš z fleku postavit jakýkoliv VW s motorem vzadu o objemu 1500. Ty papíry jsou důkazem, že v téhle zemi jde všechno!
Takže, modrej bus nemůže být r. v. 1971 v žádném případě, a nejspíše to je někdy od roku 1974, ježto má kotoučové brzdy. Nejspíš to taky byla 16-ka, jelikož silnější motory se do skříní moc, pokud vůbec, nedávaly. Ale to bych musel vyhledat, někde to možná mám.
Znovu jsem si prohlídnul fotky Tvé Westfálky, a mám pocit, že by tam mohla být převodovka z dvoulitra. Napovídají tomu dvě indicie. Jednak dekl nad motorem, to 16-kové kasle neměly, a i to, že tachometr má denní počítadlo. Je na českých papírech, nebo je to bezpapírák, nebo máš zahraniční doklady? To, na jakých je českých papírech není směrodatné.
Až budu mít chvíli, tak se pohrabu v mých materiálech k busům, a zkusím dohledat další věci, jež by svědčily o dvoulitru.
No a motor 1,5 oficiálně z fabriky by vůbec v kulaťáku být neměl...
Tovární značka - typ, by mělo být pro modrý bus uvedeno - VW 21.
Ten, kdo to takhle přepsal, byl docela řízek. Jak na STK, tak DI, tak majitel. Každopádně, nebýt v těch papírech výraz dodávka, což oficiálně neexistuje, ale zároveň tam je uvedena kategorie vozidla M1 - tzn. osobní, nikoliv nákladní N1, kam prostě každá skříňová neprosklená bouda patří..., tak na ně můžeš z fleku postavit jakýkoliv VW s motorem vzadu o objemu 1500. Ty papíry jsou důkazem, že v téhle zemi jde všechno!
Takže, modrej bus nemůže být r. v. 1971 v žádném případě, a nejspíše to je někdy od roku 1974, ježto má kotoučové brzdy. Nejspíš to taky byla 16-ka, jelikož silnější motory se do skříní moc, pokud vůbec, nedávaly. Ale to bych musel vyhledat, někde to možná mám.
Znovu jsem si prohlídnul fotky Tvé Westfálky, a mám pocit, že by tam mohla být převodovka z dvoulitra. Napovídají tomu dvě indicie. Jednak dekl nad motorem, to 16-kové kasle neměly, a i to, že tachometr má denní počítadlo. Je na českých papírech, nebo je to bezpapírák, nebo máš zahraniční doklady? To, na jakých je českých papírech není směrodatné.
Až budu mít chvíli, tak se pohrabu v mých materiálech k busům, a zkusím dohledat další věci, jež by svědčily o dvoulitru.
No a motor 1,5 oficiálně z fabriky by vůbec v kulaťáku být neměl...