VW 412 Plaváček
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Vypracoval jsem prozatimní seznam úkonů, který se určitě ještě bude rozšiřovat. Zatím slouží k kontrole počtu nasyslených dílů, předběžné časové a finanční kalkulaci. Začátek prací odhaduji na přiští týden, sundáním přední nápravy a posláním všech hydro válců do Jablonce panu Fiegrovy
Elektrika
• Dodělat a vyzkoušet palubovku (Haken M.)
• Zprovoznit nezávislé topení
• Signalizace a světla - mám pár kompletů
Přední náprava
• Kompletně celá dolů
o vyndat nádrž
• Rozebrat
• Opískovat + komaxit
• Pružiny - mám
• Nové tlumiče – mám
• Kulové čepy (případně) – mám
• Čepy řízení – Kuří, mají skladem, není problém,
• Skřín řízení
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit (nemám těsnění), nový olej, opískovat + komaxit
• Kotouče – mám asi 2-3 páry (z toho 1 pár NOS)
• Ložiska – Kuří, mají skladem
Brzdy + Hydraulika spojky
• Hlavní a vedlejší brzdový + Hlavní a vedlejší spojkový válec poslat do Jablonce
• Nový rozvod trubek jak brzdových tak i palivových – Ťupajz na míru, stačí mu jen délky, akorát palivový jsou silnější 6mm
• Brzdové hadičky – Kuří
• Posilovač
o Úplná neznáma – vůbec nevím jak to funguje + jak je to zapojené k motoru, atd…
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit, atd...
• Třmeny – mám asi 4-5 náhradních, nějaké vybereme
o Rozhýbat, a vyměnit gumičky (Ťuťák už je kupoval) + nové destičky
• Zadní – nové v Kuří, stojí asi 400,- Kč kus, pasují z T2
Palivová soustava
• Nádrž ven, vypláchnout
• Obrousit a ošetřit barvou (nebo něčím vhodným)
• Vyzkoušet funkčnost plováku (pasuje z T2 buse, není problém kopit)
• Veškeré vedení palivové soustavy trubičky a hadičky vyměnit – Ťupajz
• Kovové palivové filtry (jeden pod nádrží, druhý v motorovém prostoru)
• Čerpadlo
o Membrány nové – nejsou, musíme nechat vyrobit a nebo celé předělat na elektrické impulsní čerpadlo (Kuří za cca 700,- Kč)
o Těsnění – originálně je papírové, nechat vyrobit jakékoliv nové
Zadní náprava
• Obě ramena dolů, nechat opískovat a ošetřit komaxitem
• Ložiska Timken – zelený domeček za cca 3.500,-, pokusit se najít přímého dodavatele (Milošák)
o Pozor na Gufera – nová nejsou
• Zadní tlumiče – nechat zrepasovat a nebo koupit nové, odpovídající (akorát nevím které)
Nezávislé topení
• Doma mám cca 3 náhradní
• Vůbec nevím jak na ně, je k tomu i elektronika ovládání
• Manuál v AJ přeložím do ČJ
Motor + převodovka
• Nikdo nikdy neslyšel ani neviděl motor běžet, otázkou je, zda jít teď do rozebrání (né zrovna levná sranda) a nebo to zkusit tak jak je a pak se při provozu uvidí… ???
o Generálka výjde na cca 30.000 (ložiska, zdvihátka, tyčky, vahadla, ventily, pružiny, vodítka a sedla ventilů, písty+válce, případně nová vačka)
• Plechy
o Umýt
o Cvičně poskládat a doplnit šrouby, podložky, atd…
• Výfuk – koupit pošopovaný, jen zjistit typ hlav
• Výměníky – nějak ošetřit
• Olejový chladič – mám
• Rozdělovač – nemám
o ale určitě bezkontaktní a bezpotlakový + adekvátní cívka
o silikonové kabely
• Svíčky - dodám
• Olej
o řidký a levný na prvních 1.500 Km, pak výměna na 20W50
o Olejový filtr – jakýkoliv, který pasuje
• Vzduchový filtr – nemám – problém kvůli funkčnosti podtlaků
• Karburátory – mám kompletní sadu bez filtrů
o nechat udělat oba spodky, vůle v klapce
• Silentbloky – objednat nové
o zjistit kdo a kde vyrábí na zakázku
• Těsnění kolem motoru - mám
Interiér
• Okna+těsnění – mám pár sad
• Čalounění – nechám ušít dle starých koberců, boky mám (šedivo-černé)
• Strop – mám původní, stav dobrý, jen ho pořádně umýt
• Sedačky – pro začátek, použijeme z dárce a nebo bílého, originální nechám časem přečalounit ($$$)
• Dveře a těsnění – něco poskládám, otázka je kvalita a kde koupit nové ?
Kastle
• Povařit 2-3 místech
• Zevnitř ošetřit základovkou + PUR nebo voskem
• Spodek ošetřit asfaltem
Elektrika
• Dodělat a vyzkoušet palubovku (Haken M.)
• Zprovoznit nezávislé topení
• Signalizace a světla - mám pár kompletů
Přední náprava
• Kompletně celá dolů
o vyndat nádrž
• Rozebrat
• Opískovat + komaxit
• Pružiny - mám
• Nové tlumiče – mám
• Kulové čepy (případně) – mám
• Čepy řízení – Kuří, mají skladem, není problém,
• Skřín řízení
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit (nemám těsnění), nový olej, opískovat + komaxit
• Kotouče – mám asi 2-3 páry (z toho 1 pár NOS)
• Ložiska – Kuří, mají skladem
Brzdy + Hydraulika spojky
• Hlavní a vedlejší brzdový + Hlavní a vedlejší spojkový válec poslat do Jablonce
• Nový rozvod trubek jak brzdových tak i palivových – Ťupajz na míru, stačí mu jen délky, akorát palivový jsou silnější 6mm
• Brzdové hadičky – Kuří
• Posilovač
o Úplná neznáma – vůbec nevím jak to funguje + jak je to zapojené k motoru, atd…
o Rozebrat, vyčistit, přetěsnit, atd...
• Třmeny – mám asi 4-5 náhradních, nějaké vybereme
o Rozhýbat, a vyměnit gumičky (Ťuťák už je kupoval) + nové destičky
• Zadní – nové v Kuří, stojí asi 400,- Kč kus, pasují z T2
Palivová soustava
• Nádrž ven, vypláchnout
• Obrousit a ošetřit barvou (nebo něčím vhodným)
• Vyzkoušet funkčnost plováku (pasuje z T2 buse, není problém kopit)
• Veškeré vedení palivové soustavy trubičky a hadičky vyměnit – Ťupajz
• Kovové palivové filtry (jeden pod nádrží, druhý v motorovém prostoru)
• Čerpadlo
o Membrány nové – nejsou, musíme nechat vyrobit a nebo celé předělat na elektrické impulsní čerpadlo (Kuří za cca 700,- Kč)
o Těsnění – originálně je papírové, nechat vyrobit jakékoliv nové
Zadní náprava
• Obě ramena dolů, nechat opískovat a ošetřit komaxitem
• Ložiska Timken – zelený domeček za cca 3.500,-, pokusit se najít přímého dodavatele (Milošák)
o Pozor na Gufera – nová nejsou
• Zadní tlumiče – nechat zrepasovat a nebo koupit nové, odpovídající (akorát nevím které)
Nezávislé topení
• Doma mám cca 3 náhradní
• Vůbec nevím jak na ně, je k tomu i elektronika ovládání
• Manuál v AJ přeložím do ČJ
Motor + převodovka
• Nikdo nikdy neslyšel ani neviděl motor běžet, otázkou je, zda jít teď do rozebrání (né zrovna levná sranda) a nebo to zkusit tak jak je a pak se při provozu uvidí… ???
o Generálka výjde na cca 30.000 (ložiska, zdvihátka, tyčky, vahadla, ventily, pružiny, vodítka a sedla ventilů, písty+válce, případně nová vačka)
• Plechy
o Umýt
o Cvičně poskládat a doplnit šrouby, podložky, atd…
• Výfuk – koupit pošopovaný, jen zjistit typ hlav
• Výměníky – nějak ošetřit
• Olejový chladič – mám
• Rozdělovač – nemám
o ale určitě bezkontaktní a bezpotlakový + adekvátní cívka
o silikonové kabely
• Svíčky - dodám
• Olej
o řidký a levný na prvních 1.500 Km, pak výměna na 20W50
o Olejový filtr – jakýkoliv, který pasuje
• Vzduchový filtr – nemám – problém kvůli funkčnosti podtlaků
• Karburátory – mám kompletní sadu bez filtrů
o nechat udělat oba spodky, vůle v klapce
• Silentbloky – objednat nové
o zjistit kdo a kde vyrábí na zakázku
• Těsnění kolem motoru - mám
Interiér
• Okna+těsnění – mám pár sad
• Čalounění – nechám ušít dle starých koberců, boky mám (šedivo-černé)
• Strop – mám původní, stav dobrý, jen ho pořádně umýt
• Sedačky – pro začátek, použijeme z dárce a nebo bílého, originální nechám časem přečalounit ($$$)
• Dveře a těsnění – něco poskládám, otázka je kvalita a kde koupit nové ?
Kastle
• Povařit 2-3 místech
• Zevnitř ošetřit základovkou + PUR nebo voskem
• Spodek ošetřit asfaltem
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
A konec kolem roku 2060Milosak_1 píše: Začátek prací odhaduji na přiští týden....
Re: VW 412 Plaváček
já bych měl jedinou poznámku..můj názor na repasi motoru znáš..ale do žádného aircooled motoru nepatří 20W50...lépe nahradit 10W30 nebo 10W40...podle sezóny
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
@5Š -> Olej/neolej/volej - spíš mi prosím poraď kde a jakou mám sehnat sadu na bezkontantní rozdělovač - dík
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
S tim bych teda nesouhlasil. 20w50 ma idealni vyskozitu a odolnost vuci vysokym teplotam. Pouzivam ho jak ve 30ce tak v 16cePětišroub píše:já bych měl jedinou poznámku..můj názor na repasi motoru znáš..ale do žádného aircooled motoru nepatří 20W50...lépe nahradit 10W30 nebo 10W40...podle sezóny
Re: VW 412 Plaváček
Andy: velká chyba..jedině v případě, že máš hodně vymletý motory...
Milošák...třeba v CSP...
Milošák...třeba v CSP...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Andy, nerozčiluj se... ti ještě praskne nějaká cévka před Silvestrem...
Debata o sádlíčku & másličku je zde http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 873&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Debata o sádlíčku & másličku je zde http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 873&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji za cenné infoPětišroub píše:Milošák...třeba v CSP...
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
firmu na silentboky mám, je v Běchovicícg,hned vedle galvanovny
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: VW 412 Plaváček
To by asi byla dlouha debata v nespravnem topicu. Kazdopadne stale si trvam na svem, i s tim ze oba motory jsou (a to doslova) jak novy. A ja sakra nerozciluju .............Pětišroub píše:Andy: velká chyba..jedině v případě, že máš hodně vymletý motory...
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Mám to 3 Km od baráku a nevím o tom - děkuji Maxi.maxmax píše:firmu na silentboky mám, je v Běchovicícg,hned vedle galvanovny
Předpokládám, stačí jim odvézt staré a podle toho vyrobí nové. A taky je lepí ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
http://www.silentbloky.cz/kon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: VW 412 Plaváček
to neznamená, že děláš dobřeAndy píše:Pětišroub píše:Kazdopadne stale si trvam na svem,
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Tak se už nehádejte. Každý přeci může lít do svého motoru to, co uzná za vhodné. Čtu SAE30, leju 20W50, no ne ?
Navíc to tu Milošákovi plevelíte
Navíc to tu Milošákovi plevelíte
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Dnes čištění setrváku - prachu v dílně bylo na rozdávání, zas...é bahno, prostě všude. Už chápu toho chlápka co mi ho prodal, proč se nepouštěl do opravy.
Přežije to ? Kde je hranice hloubky přítlačné plochy ? Předpokládám, k tomu zářezu... a pak už smolík
Přežije to ? Kde je hranice hloubky přítlačné plochy ? Předpokládám, k tomu zářezu... a pak už smolík
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
To co ubereš na ploše která se stýká s lamelou, to můžeš nahnat na ploše styku s přítlačným talířem.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 65#p239465" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud to dobrousíš až k tomu žlábku, bude nutné s tím na soustruh a žlábek tam znovu vytvořit. Slouží k odvodu oleje mimo spojku v případě netěsnosti gufera.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 65#p239465" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud to dobrousíš až k tomu žlábku, bude nutné s tím na soustruh a žlábek tam znovu vytvořit. Slouží k odvodu oleje mimo spojku v případě netěsnosti gufera.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Na tom motoru co je u mne, je myslí luxusní sertvák
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Stočeno (ubráno rovnoměrně dle rady Sama) + konečně otočeno motorem = žádné divné zvuky se zatím neozývají
- Přílohy
-
- IMG_3040.JPG (142.48 KiB) Zobrazeno 8383 x
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW 412 Plaváček
Na tomto snímku, je zdvihátko. Na první pohled se zdá OK.
Jak dál - odnést stará zdvihátka na rovnání, vrátit je zpět do motoru, seřídit ventily, a vrčet vesele dalších 100.000Km
Jenže, takové menší opotřebení se jeví na styčné ploše vačky a zdvihátka (musel jsem fotku stmavit)
Pak jsem za obrovské nevole dětem čmajznul voskovku
A označil dosedací plochu zdvihátka
Opotřebení zdvihátka je patrné. Bohužel, u motoru typ4, je toto běžná věc, dokonce i v některých literaturách doporučují měnit zdvihátka každých 100.000Km. Kdo to neví, tak s tím jezdí vesele dál, než úplně oddělá vačku. Při výměně zdvihátek u typ4 není zapotřebí půlit motor, jen se sundají vahadla, pružina která drží trubičky zamákčnuté do bloku, vytáhnou se tyče a trubičky skrz hlavu - otázka 10 minut.Jak dál - odnést stará zdvihátka na rovnání, vrátit je zpět do motoru, seřídit ventily, a vrčet vesele dalších 100.000Km
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: VW 412 Plaváček
Omyl: nemusi se pulit pouze u hydro-zdvihatek, u klasickych pevnych se motor pulit musi