Bruno 1973
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
A co domácí na tu konvičku Jinak moc pěkný
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973 - elektroinstalace
Aha ha ha ha ha ahaha ha hhhggg
Trik s konvickou bude patrit ke zlatemu fondu flat4.
Trik s konvickou bude patrit ke zlatemu fondu flat4.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Zatím nic, dal jsem ji zpět do poličky tak, že to není na první pohled vidět .liba píše:A co domácí na tu konvičku ....
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Jsi hovaďák!
ty jo jinej by to vůbec neřešil a ty si takhle lišácky poradíš
ty jo jinej by to vůbec neřešil a ty si takhle lišácky poradíš
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Nový rok před nás klade nové úkoly. A protože elektriku mám v podstatě komplet tak se mohu zaměřit na palubní desku. Rovnou řeknu, zlatá palubka v broukovi, tahle nebroučí opičárna v 1303 je jenom pro zlost. Když se podělá něco na elektrice tak se k tomu blbě dostává, povrch PUR pěny praská a aby toho nebylo málo, tak ani palubní desky z let 1973 a 1974 nejsou stejné. Při troše dobré vůle je ale možné je na autě zaměnit když víte co to obnáší. A aby jste to věděli, máte dvě možnosti. Samostudium nebo číst tyhle moje plky .
Tak máme před sebou dva kousky.
První z roku 1974 což není tak těžké poznat když se podíváme na odvrácenou stranu.
Proč jsem ji do auta před lety montoval pochopíte vzápětí. I přes drobné povrchové vady jako kolenem prokopnutá mřížka reproduktoru a prasklina u kapličky je výrazně lepší než ta původní.
Pokud porovnáte předchozí fotku s následující uvidíte zásadní rozdíl v plechu který je mezi palubkou a oknem.
Co už tak vidět není je naprosto rozdílný rozvod vzduchu. Na starším provedení je v palubce kanál tvořený plechovou příčkou.
Okolo ofukovačů jsou kapsičky, které kanál uzavírají po stranách.
Příčka je na ně přiložena.
Rozdíl je také v rozvaděči s klapkama. Vzdálenější je rok 1974.
Na této fotce je to obráceně.
A tady je rozdíl v přívodu vzduchu na čelní sklo.
Rok 1973.
Rok 1974.
I střední výdech se liší. Vlevo starší, vpravo novější.
Na další rozdíly se podíváme někdy nabuduce, ale ještě slibované jak dát novější palubku do staršího auta. Je třeba použít z dárce nebo vyrobit tento držáček.
Aby bylo k čemu chytit ofuk. Jinak ten otvor v příčce za ním je jeden z několika původních kde byl přišroubován plech vzduchového kanálu.
Tak máme před sebou dva kousky.
První z roku 1974 což není tak těžké poznat když se podíváme na odvrácenou stranu.
Proč jsem ji do auta před lety montoval pochopíte vzápětí. I přes drobné povrchové vady jako kolenem prokopnutá mřížka reproduktoru a prasklina u kapličky je výrazně lepší než ta původní.
Pokud porovnáte předchozí fotku s následující uvidíte zásadní rozdíl v plechu který je mezi palubkou a oknem.
Co už tak vidět není je naprosto rozdílný rozvod vzduchu. Na starším provedení je v palubce kanál tvořený plechovou příčkou.
Okolo ofukovačů jsou kapsičky, které kanál uzavírají po stranách.
Příčka je na ně přiložena.
Rozdíl je také v rozvaděči s klapkama. Vzdálenější je rok 1974.
Na této fotce je to obráceně.
A tady je rozdíl v přívodu vzduchu na čelní sklo.
Rok 1973.
Rok 1974.
I střední výdech se liší. Vlevo starší, vpravo novější.
Na další rozdíly se podíváme někdy nabuduce, ale ještě slibované jak dát novější palubku do staršího auta. Je třeba použít z dárce nebo vyrobit tento držáček.
Aby bylo k čemu chytit ofuk. Jinak ten otvor v příčce za ním je jeden z několika původních kde byl přišroubován plech vzduchového kanálu.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
To nastrojovani a montovani palubky na 1303 ti rozhodne nezavidim, je to strasnej voser
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Včera jsem ukázal v čem se liší rozvod vzduchu. Ovládání klapek je v podstatě totožné, malý rozdíl je pouze v délce bowdenů a strun.
A máme tu takový popelník. Pouzdra jsou sice shodná,
ale víčka mají rozdílnou velikost.
Další rozdíl je v odkládacích schránkách. Vzdálenější je starší.
Novější je v palubce na spodní hraně nacvaknuta, přišroubovaná a hrozně blbě se vyndává.
Starší provedení se demontuje výrazně lépe a v celku nehrozí žádné prasknutí.
Ale co je na té původní originální schránce nejvíc zajímavé se nachází na odvrácené straně.
Schránka model 1974 má toto víko.
Model 1973 má otočný uzávěr.
Protikus uzávěru je také jiný. U nového provedení se šroubuje po vložení kastlíku.
U starého vypadá takto.
A máme tu takový popelník. Pouzdra jsou sice shodná,
ale víčka mají rozdílnou velikost.
Další rozdíl je v odkládacích schránkách. Vzdálenější je starší.
Novější je v palubce na spodní hraně nacvaknuta, přišroubovaná a hrozně blbě se vyndává.
Starší provedení se demontuje výrazně lépe a v celku nehrozí žádné prasknutí.
Ale co je na té původní originální schránce nejvíc zajímavé se nachází na odvrácené straně.
Schránka model 1974 má toto víko.
Model 1973 má otočný uzávěr.
Protikus uzávěru je také jiný. U nového provedení se šroubuje po vložení kastlíku.
U starého vypadá takto.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Velkým problémem palubek v superkách je, že asi každá dřív nebo později, méně či více praskne. A spíš dříve a více. Původní kus patřil k těm horším
a mimo tu velkou prasklinu a odfouknutí na pravé straně kapličky byl i zasažen kutilem.
Právě proto jsem ho před lety nahradil zachovalým novějším provedením. Ponechme stranou žluté tunerské období, ale i přes důslednou snahu chránit palubku před sluníčkem jak jen to bylo možné, stejně v naprosto identickém místě začala také praskat. Přemýšlím co s tím, ale mimo pořízení plastového návleku který jsem viděl v nějakém eshopu a který se mě moc nelíbí, mě napadlo jediné řešení a to nechat palubku potáhnout kůží. Mohlo by to zakrýt nejen tu prasklinku, ale také žlutou barvu. Nojo, ale když já bych raději do auta vrátil tu původní se starším rozvodem vzduchu a tak zkusím udělat downgrade. Kapsičky vzduchového kanálu osadit půjdou, zářezy pro ně v plechu jsou.
Plechové límce je také možno zaměnit.
Horší to je s protikusem uzávěru schránky.
Nejdřív je potřeba vypárat krátkou vzpěru.
A z dárce dlouhou.
Po nastřihnutí a narovnání lemu mám hranu na kterou se namáčkne kování a mohu přidělat vzpěru. Vaření nepřipadalo v úvahu a tak to jistí malé samořezky.
Když tedy palubka bude "jako" starší, tak alespoň krytka pod volantovou tyčí bude originál .
a mimo tu velkou prasklinu a odfouknutí na pravé straně kapličky byl i zasažen kutilem.
Právě proto jsem ho před lety nahradil zachovalým novějším provedením. Ponechme stranou žluté tunerské období, ale i přes důslednou snahu chránit palubku před sluníčkem jak jen to bylo možné, stejně v naprosto identickém místě začala také praskat. Přemýšlím co s tím, ale mimo pořízení plastového návleku který jsem viděl v nějakém eshopu a který se mě moc nelíbí, mě napadlo jediné řešení a to nechat palubku potáhnout kůží. Mohlo by to zakrýt nejen tu prasklinku, ale také žlutou barvu. Nojo, ale když já bych raději do auta vrátil tu původní se starším rozvodem vzduchu a tak zkusím udělat downgrade. Kapsičky vzduchového kanálu osadit půjdou, zářezy pro ně v plechu jsou.
Plechové límce je také možno zaměnit.
Horší to je s protikusem uzávěru schránky.
Nejdřív je potřeba vypárat krátkou vzpěru.
A z dárce dlouhou.
Po nastřihnutí a narovnání lemu mám hranu na kterou se namáčkne kování a mohu přidělat vzpěru. Vaření nepřipadalo v úvahu a tak to jistí malé samořezky.
Když tedy palubka bude "jako" starší, tak alespoň krytka pod volantovou tyčí bude originál .
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Protože palubka bude takový kříženec a nechci aby mě něco ve finále překvapilo, sestavuji si nejprve všechno nanečisto. Přitom jsem zjistil, že starší popelník se přidělává třemi šroubky zatímco novější pouze dvěma.
Rozdílná je také vzpěra, která je uprostřed spodní hrany. Jinak tvarovaná je zřejmě proto, že u novější palubky se musí vyhnout hadici rozvodu vzduchu. Vlevo nová, vpravo stará.
Rozpůlená rozvodka vzduchu.
Na jedné z klapek je rozsypaný molitan.
Z toho co dům dal jsem udělal nové těsnění.
Abych věděl co a jak mám dát dohromady tak samozřejmě sosám kde se dá a jeden ze zdrojů je topic Oubího o jeho naprosto původní 1303. Tam mě zaujalo jak luštil podobný papírový štítek jako jsem našel já.
Bruno je také model 1350 a je z roku 1973.
Je zajímavé, že štítky na čelo bouchali jak jim to přišlo pod ruku. Jednou nahoru, podruhé dolu.
Rozdílná je také vzpěra, která je uprostřed spodní hrany. Jinak tvarovaná je zřejmě proto, že u novější palubky se musí vyhnout hadici rozvodu vzduchu. Vlevo nová, vpravo stará.
Rozpůlená rozvodka vzduchu.
Na jedné z klapek je rozsypaný molitan.
Z toho co dům dal jsem udělal nové těsnění.
Abych věděl co a jak mám dát dohromady tak samozřejmě sosám kde se dá a jeden ze zdrojů je topic Oubího o jeho naprosto původní 1303. Tam mě zaujalo jak luštil podobný papírový štítek jako jsem našel já.
OB píše:Co nám prozrazuje štítek, lépe řečeno, čemu rozumím:
MODEL 1350 - není mi to příliš jasné, protože vůz je z dubna 1974, tím pádem bych čekal, že to bude model 1340?
Bruno je také model 1350 a je z roku 1973.
Číslo na papírovém štítku se nám také shoduje s číslem na štítku karoserie.OB píše:Tak jak jsem slíbil, fotografie malého zalakovaného štítku. Číslo na něm vyražené se shoduje s číslem na papírovém štítku. KENN-NR. 15 2 114
Je zajímavé, že štítky na čelo bouchali jak jim to přišlo pod ruku. Jednou nahoru, podruhé dolu.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Při porovnávání kastlíků jsem zjistil, že na tom starším je výrazně kratší bowden tedy vlastně plastová trubička sloužící jako vedení táhla přední kapoty.
Už si nepamatuji jak to bylo když jsem onehdá kastlík vyndával, ale rozhodně tehdy otevírání kapoty fungovalo. V každém případě ten bowden ale musel být tažen odlišně, protože by jinak nedostal až k uzávěru jako ten delší.
Když jsem ty schránky vočuchával a přemýšlel co jak, tak jsem si všiml, že táhlo je těsně u páčky nějaký divný. A najednou lup a ono je v čudu.
Štěstí že to uletělo teď než na autě, no ale co s tím? Páčka přinýtovaná ke kastlíku, vidlička táhla přidělaná pružným kolíčkem. Vyklepnout se to nedá, respektive bych neměl odvahu to ani zkoušet. Rozdělat to ale musím a tak jsem postupně začal hrabat po a ve stole cajky pomocí kterých by mohl jít kolíček vymáčknout.
Vypadá to poněkud bizarně, ale funguje to.
Aby šel kolíček vymáčknout je třeba páčku dát tak, aby byl tento nýt v zákrytu.
Takto.
Je to proto, aby ten kolíček nešel skrz plast, ale měl kam zalézt.
Trubička z držáčku vytáhnout nejde, proto jsem ji musel upajcnout.
A zbytek odvrtat.
Myslím, že když bude kratší o 30mm tak to nebude vadit, v tomto ohybu se nechají nadehnat. Stejně by to mělo být taženo spodem pod hadicí.
Už si nepamatuji jak to bylo když jsem onehdá kastlík vyndával, ale rozhodně tehdy otevírání kapoty fungovalo. V každém případě ten bowden ale musel být tažen odlišně, protože by jinak nedostal až k uzávěru jako ten delší.
Když jsem ty schránky vočuchával a přemýšlel co jak, tak jsem si všiml, že táhlo je těsně u páčky nějaký divný. A najednou lup a ono je v čudu.
Štěstí že to uletělo teď než na autě, no ale co s tím? Páčka přinýtovaná ke kastlíku, vidlička táhla přidělaná pružným kolíčkem. Vyklepnout se to nedá, respektive bych neměl odvahu to ani zkoušet. Rozdělat to ale musím a tak jsem postupně začal hrabat po a ve stole cajky pomocí kterých by mohl jít kolíček vymáčknout.
Vypadá to poněkud bizarně, ale funguje to.
Aby šel kolíček vymáčknout je třeba páčku dát tak, aby byl tento nýt v zákrytu.
Takto.
Je to proto, aby ten kolíček nešel skrz plast, ale měl kam zalézt.
Trubička z držáčku vytáhnout nejde, proto jsem ji musel upajcnout.
A zbytek odvrtat.
Myslím, že když bude kratší o 30mm tak to nebude vadit, v tomto ohybu se nechají nadehnat. Stejně by to mělo být taženo spodem pod hadicí.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Lišáku vaše topicy milerád sleduju, protože mi odhalujou ta zákoutí našich aut, o kterých jsem si jistý, že je nikdy jinde neuvidím.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Na autě je několik míst, kde původně bylo těsnění, ale které za ty roky odešlo do věčných lovišť. Třeba tady.
Vypadá to jako molitan něčím nasycený a u víka schránky to bude i vodě odolné, na omak poněkud blemcavé.
Je těžké shánět něco, když člověk neví jaký je správný terminus technicus. Strávil jsem několik večerů se strýčkem Googlem a "nikdo nic" až jsem narazil na něco, co by mohlo být pro daný účel vyhovující.
Expanzní páska. Používá se ve stavebnictví, má odolávat i přívalovému dešti a tak ji zkusím.
Trvá to pár hodin než se takto krásně nafoukne.
Potom se zase nechá lehce stlačit jako molitan.
Rozdíl před a po.
Vypadá to jako molitan něčím nasycený a u víka schránky to bude i vodě odolné, na omak poněkud blemcavé.
Je těžké shánět něco, když člověk neví jaký je správný terminus technicus. Strávil jsem několik večerů se strýčkem Googlem a "nikdo nic" až jsem narazil na něco, co by mohlo být pro daný účel vyhovující.
Expanzní páska. Používá se ve stavebnictví, má odolávat i přívalovému dešti a tak ji zkusím.
Trvá to pár hodin než se takto krásně nafoukne.
Potom se zase nechá lehce stlačit jako molitan.
Rozdíl před a po.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - palubka
Tak jsem olepil páskou i díly rozvodu vzduchu v palubce.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - stěrače
Na palubce schne lepidlo a tak krátkou technologickou pauzu využiji na dokončení ramínek stěračů, které jsem rozšťoural už někdy před dvěma roky a ne a ne je zase složit. Měl jsem dvě sady ramínek a jedna víc vykvedlaná než druhá.
Nakonec jsem vybral tyto kousky k pokusům o záchranu.
To že se ramínka vrklají není ani tak kvůli čepům nebo pouzdrům, ale hlavní důvod jsou vymačkané otvory v plechu.
Díry sem nechal zavařit laserem.
Po zabroušení vyvrtal nové.
Pouzdra čepů jsou vystružená, čepy vyrobeny nové a tak po nastříkání se můžu dát do skládání.
Nakonec jsem vybral tyto kousky k pokusům o záchranu.
To že se ramínka vrklají není ani tak kvůli čepům nebo pouzdrům, ale hlavní důvod jsou vymačkané otvory v plechu.
Díry sem nechal zavařit laserem.
Po zabroušení vyvrtal nové.
Pouzdra čepů jsou vystružená, čepy vyrobeny nové a tak po nastříkání se můžu dát do skládání.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Ooooo, momentálně řeším podobné umrněné zadání, jen místo stěračů jde o mávátka. Moc se mi líbí to roznýtování. Pokud se zadaří, budu o víkendu také točit nýtky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - autoradio
Na straně 39 jsem začal řešit jaké radio a jakým způsobem napasovat do palubky aby to mělo nějakou štábní kulturu. Když jsem našel na Sambě tento obrázek tak jsem si řekl, že to je to pravé ořechové.
K tomu bylo jenom potřeba sehnat příslušné rámečky. Jeden přišel z Uher.
Druhý z Němec, ale žádná láce přátelé. Peněz jak za krávu.
Při nasazování do palubky bylo potřeba malinko dotvarovat nosný plech palubky v místech pro západky rámečku.
Vzhledem k ceně rámečku a průřezu západek je docela o strach rámeček nasazovat a proto je nutné aby pacičky zacvakly přesně.
Ještě musím vymyslet jak samotné rádio připevním k palubce, protože je do ní zatím jenom vložené, ale už teď si myslím, že to nevypadá věru zle.
K tomu bylo jenom potřeba sehnat příslušné rámečky. Jeden přišel z Uher.
Druhý z Němec, ale žádná láce přátelé. Peněz jak za krávu.
Při nasazování do palubky bylo potřeba malinko dotvarovat nosný plech palubky v místech pro západky rámečku.
Vzhledem k ceně rámečku a průřezu západek je docela o strach rámeček nasazovat a proto je nutné aby pacičky zacvakly přesně.
Ještě musím vymyslet jak samotné rádio připevním k palubce, protože je do ní zatím jenom vložené, ale už teď si myslím, že to nevypadá věru zle.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - autoradio
Držák který mám asi fakt upravit nepůjde .
Modře puntíkovaný Frankfurt je funkční, ale stejně se do něj podívám, jsem totiž kluk zvědavá.
A dobře dělám, protože vzápětí zjišťuji, že molitanové pásky které mají zabránit rezonování krytu jsou v podstatě úplně naprach.
Vzal jsem kousek materiálu z autopotahu a po sloupnutí látky mám přesně co potřebuji.
Modře puntíkovaný Frankfurt je funkční, ale stejně se do něj podívám, jsem totiž kluk zvědavá.
A dobře dělám, protože vzápětí zjišťuji, že molitanové pásky které mají zabránit rezonování krytu jsou v podstatě úplně naprach.
Vzal jsem kousek materiálu z autopotahu a po sloupnutí látky mám přesně co potřebuji.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - autoradio
Hele nepoňoukej, víš že startuju na první našlápnutí .udeeska píše:Jeste prelestit transistory
---
V tomto případě mě k nakouknutí pod pokličku opravdu dohnala zvědavost jak asi může fungovat ukládání stanic do paměti a následná rychlá volba.
Vnitřek paměti vypadá jak psací stroj .
Původně uložená předvolba se po ručním naladění stanice zruší vytažením čudlíku a zatlačením zpět na doraz se uloží právě naladěná.
Samotnou funkci těžko popisovat, ale zhruba, jsou tam segmenty a táhla, které se po zmáčknutí přesouvají a tím posunují ladící vehementy /matně tuším že snad se jim říká kondenzátory /. Co je zajímací, že k odpojení šnekového převodu ručního ladění tam je kuželová třecí spojka. Na tomto obrázku sepnutá.
Při zmáčknutí tlačítka se rozpojí.
Tak a můžu to zase zadeklovat.
Každý celek se skládá z detailů.