Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

A co domácí na tu konvičku :lol: Jinak moc pěkný =D>

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - elektroinstalace

Příspěvek od Sam »

Aha ha ha ha ha ahaha ha hhhggg :D
Trik s konvickou bude patrit ke zlatemu fondu flat4.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

liba píše:A co domácí na tu konvičku ....
Zatím nic, dal jsem ji zpět do poličky tak, že to není na první pohled vidět :D.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od martin_100 »

Jsi hovaďák! =D> :lol:
ty jo jinej by to vůbec neřešil a ty si takhle lišácky poradíš =D>

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Nový rok před nás klade nové úkoly. A protože elektriku mám v podstatě komplet tak se mohu zaměřit na palubní desku. Rovnou řeknu, zlatá palubka v broukovi, tahle nebroučí opičárna v 1303 je jenom pro zlost. Když se podělá něco na elektrice tak se k tomu blbě dostává, povrch PUR pěny praská a aby toho nebylo málo, tak ani palubní desky z let 1973 a 1974 nejsou stejné. Při troše dobré vůle je ale možné je na autě zaměnit když víte co to obnáší. A aby jste to věděli, máte dvě možnosti. Samostudium nebo číst tyhle moje plky :D .
Tak máme před sebou dva kousky.
Obrázek
První z roku 1974 což není tak těžké poznat když se podíváme na odvrácenou stranu.
Obrázek
Proč jsem ji do auta před lety montoval pochopíte vzápětí. I přes drobné povrchové vady jako kolenem prokopnutá mřížka reproduktoru a prasklina u kapličky je výrazně lepší než ta původní.
Obrázek
Obrázek
Pokud porovnáte předchozí fotku s následující uvidíte zásadní rozdíl v plechu který je mezi palubkou a oknem.
Obrázek
Obrázek
Co už tak vidět není je naprosto rozdílný rozvod vzduchu. Na starším provedení je v palubce kanál tvořený plechovou příčkou.
Obrázek
Okolo ofukovačů jsou kapsičky, které kanál uzavírají po stranách.
Obrázek
Příčka je na ně přiložena.
Obrázek
Obrázek
Rozdíl je také v rozvaděči s klapkama. Vzdálenější je rok 1974.
Obrázek
Obrázek
Na této fotce je to obráceně.
Obrázek
A tady je rozdíl v přívodu vzduchu na čelní sklo.
Obrázek
Rok 1973.
Obrázek
Rok 1974.
Obrázek
I střední výdech se liší. Vlevo starší, vpravo novější.
Obrázek
Obrázek
Na další rozdíly se podíváme někdy nabuduce, ale ještě slibované jak dát novější palubku do staršího auta. Je třeba použít z dárce nebo vyrobit tento držáček.
Obrázek
Aby bylo k čemu chytit ofuk. Jinak ten otvor v příčce za ním je jeden z několika původních kde byl přišroubován plech vzduchového kanálu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Andy »

To nastrojovani a montovani palubky na 1303 ti rozhodne nezavidim, je to strasnej voser

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Včera jsem ukázal v čem se liší rozvod vzduchu. Ovládání klapek je v podstatě totožné, malý rozdíl je pouze v délce bowdenů a strun.
Obrázek
Obrázek
A máme tu takový popelník. Pouzdra jsou sice shodná,
Obrázek
ale víčka mají rozdílnou velikost.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Další rozdíl je v odkládacích schránkách. Vzdálenější je starší.
Obrázek
Novější je v palubce na spodní hraně nacvaknuta, přišroubovaná a hrozně blbě se vyndává.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Starší provedení se demontuje výrazně lépe a v celku nehrozí žádné prasknutí.
Obrázek
Ale co je na té původní originální schránce nejvíc zajímavé se nachází na odvrácené straně.
Obrázek
Schránka model 1974 má toto víko.
Obrázek
Model 1973 má otočný uzávěr.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Protikus uzávěru je také jiný. U nového provedení se šroubuje po vložení kastlíku.
Obrázek
U starého vypadá takto.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Velkým problémem palubek v superkách je, že asi každá dřív nebo později, méně či více praskne. A spíš dříve a více. Původní kus patřil k těm horším
Obrázek
a mimo tu velkou prasklinu a odfouknutí na pravé straně kapličky byl i zasažen kutilem.
Obrázek
Právě proto jsem ho před lety nahradil zachovalým novějším provedením. Ponechme stranou žluté tunerské období, ale i přes důslednou snahu chránit palubku před sluníčkem jak jen to bylo možné, stejně v naprosto identickém místě začala také praskat. Přemýšlím co s tím, ale mimo pořízení plastového návleku který jsem viděl v nějakém eshopu a který se mě moc nelíbí, mě napadlo jediné řešení a to nechat palubku potáhnout kůží. Mohlo by to zakrýt nejen tu prasklinku, ale také žlutou barvu. Nojo, ale když já bych raději do auta vrátil tu původní se starším rozvodem vzduchu a tak zkusím udělat downgrade. Kapsičky vzduchového kanálu osadit půjdou, zářezy pro ně v plechu jsou.
Obrázek
Obrázek
Plechové límce je také možno zaměnit.
Obrázek
Horší to je s protikusem uzávěru schránky.
Obrázek
Nejdřív je potřeba vypárat krátkou vzpěru.
Obrázek
Obrázek
A z dárce dlouhou.
Obrázek
Po nastřihnutí a narovnání lemu mám hranu na kterou se namáčkne kování a mohu přidělat vzpěru. Vaření nepřipadalo v úvahu a tak to jistí malé samořezky.
Obrázek
Obrázek
Když tedy palubka bude "jako" starší, tak alespoň krytka pod volantovou tyčí bude originál :D .
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Protože palubka bude takový kříženec a nechci aby mě něco ve finále překvapilo, sestavuji si nejprve všechno nanečisto. Přitom jsem zjistil, že starší popelník se přidělává třemi šroubky zatímco novější pouze dvěma.
Obrázek
Obrázek
Rozdílná je také vzpěra, která je uprostřed spodní hrany. Jinak tvarovaná je zřejmě proto, že u novější palubky se musí vyhnout hadici rozvodu vzduchu. Vlevo nová, vpravo stará.
Obrázek
Rozpůlená rozvodka vzduchu.
Obrázek
Na jedné z klapek je rozsypaný molitan.
Obrázek
Z toho co dům dal jsem udělal nové těsnění.
Obrázek
Abych věděl co a jak mám dát dohromady tak samozřejmě sosám kde se dá a jeden ze zdrojů je topic Oubího o jeho naprosto původní 1303. Tam mě zaujalo jak luštil podobný papírový štítek jako jsem našel já.
Obrázek
OB píše:Co nám prozrazuje štítek, lépe řečeno, čemu rozumím:
MODEL 1350 - není mi to příliš jasné, protože vůz je z dubna 1974, tím pádem bych čekal, že to bude model 1340?

Bruno je také model 1350 a je z roku 1973.
Obrázek
OB píše:Tak jak jsem slíbil, fotografie malého zalakovaného štítku. Číslo na něm vyražené se shoduje s číslem na papírovém štítku. KENN-NR. 15 2 114
Číslo na papírovém štítku se nám také shoduje s číslem na štítku karoserie.
Obrázek
Je zajímavé, že štítky na čelo bouchali jak jim to přišlo pod ruku. Jednou nahoru, podruhé dolu.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Při porovnávání kastlíků jsem zjistil, že na tom starším je výrazně kratší bowden tedy vlastně plastová trubička sloužící jako vedení táhla přední kapoty.
Obrázek
Už si nepamatuji jak to bylo když jsem onehdá kastlík vyndával, ale rozhodně tehdy otevírání kapoty fungovalo. V každém případě ten bowden ale musel být tažen odlišně, protože by jinak nedostal až k uzávěru jako ten delší.
Obrázek
Když jsem ty schránky vočuchával a přemýšlel co jak, tak jsem si všiml, že táhlo je těsně u páčky nějaký divný. A najednou lup a ono je v čudu.
Obrázek
Štěstí že to uletělo teď než na autě, no ale co s tím? Páčka přinýtovaná ke kastlíku, vidlička táhla přidělaná pružným kolíčkem. Vyklepnout se to nedá, respektive bych neměl odvahu to ani zkoušet. Rozdělat to ale musím a tak jsem postupně začal hrabat po a ve stole cajky pomocí kterých by mohl jít kolíček vymáčknout.
Obrázek
Obrázek
Vypadá to poněkud bizarně, ale funguje to.
Obrázek
Obrázek
Aby šel kolíček vymáčknout je třeba páčku dát tak, aby byl tento nýt v zákrytu.
Obrázek
Takto.
Obrázek
Je to proto, aby ten kolíček nešel skrz plast, ale měl kam zalézt.
Obrázek
Trubička z držáčku vytáhnout nejde, proto jsem ji musel upajcnout.
Obrázek
A zbytek odvrtat.
Obrázek
Myslím, že když bude kratší o 30mm tak to nebude vadit, v tomto ohybu se nechají nadehnat. Stejně by to mělo být taženo spodem pod hadicí.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

Lišáku vaše topicy milerád sleduju, protože mi odhalujou ta zákoutí našich aut, o kterých jsem si jistý, že je nikdy jinde neuvidím. :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Je mi ctí, že mohu rozšířit Tvoje obzory :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Na autě je několik míst, kde původně bylo těsnění, ale které za ty roky odešlo do věčných lovišť. Třeba tady.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vypadá to jako molitan něčím nasycený a u víka schránky to bude i vodě odolné, na omak poněkud blemcavé.
Obrázek
Obrázek
Je těžké shánět něco, když člověk neví jaký je správný terminus technicus. Strávil jsem několik večerů se strýčkem Googlem a "nikdo nic" až jsem narazil na něco, co by mohlo být pro daný účel vyhovující.
Obrázek
Expanzní páska. Používá se ve stavebnictví, má odolávat i přívalovému dešti a tak ji zkusím.
Obrázek
Trvá to pár hodin než se takto krásně nafoukne.
Obrázek
Potom se zase nechá lehce stlačit jako molitan.
Obrázek
Rozdíl před a po.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - palubka

Příspěvek od lišák »

Tak jsem olepil páskou i díly rozvodu vzduchu v palubce.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - stěrače

Příspěvek od lišák »

Na palubce schne lepidlo a tak krátkou technologickou pauzu využiji na dokončení ramínek stěračů, které jsem rozšťoural už někdy před dvěma roky a ne a ne je zase složit. Měl jsem dvě sady ramínek a jedna víc vykvedlaná než druhá.
Obrázek
Nakonec jsem vybral tyto kousky k pokusům o záchranu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
To že se ramínka vrklají není ani tak kvůli čepům nebo pouzdrům, ale hlavní důvod jsou vymačkané otvory v plechu.
Obrázek
Obrázek
Díry sem nechal zavařit laserem.
Obrázek
Po zabroušení vyvrtal nové.
Obrázek
Pouzdra čepů jsou vystružená, čepy vyrobeny nové a tak po nastříkání se můžu dát do skládání.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Ooooo, momentálně řeším podobné umrněné zadání, jen místo stěračů jde o mávátka. Moc se mi líbí to roznýtování. Pokud se zadaří, budu o víkendu také točit nýtky. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - autoradio

Příspěvek od lišák »

Na straně 39 jsem začal řešit jaké radio a jakým způsobem napasovat do palubky aby to mělo nějakou štábní kulturu. Když jsem našel na Sambě tento obrázek tak jsem si řekl, že to je to pravé ořechové.
Obrázek
K tomu bylo jenom potřeba sehnat příslušné rámečky. Jeden přišel z Uher.
Obrázek
Druhý z Němec, ale žádná láce přátelé. Peněz jak za krávu.
Obrázek
Při nasazování do palubky bylo potřeba malinko dotvarovat nosný plech palubky v místech pro západky rámečku.
Obrázek
Vzhledem k ceně rámečku a průřezu západek je docela o strach rámeček nasazovat a proto je nutné aby pacičky zacvakly přesně.
Obrázek
Obrázek
Ještě musím vymyslet jak samotné rádio připevním k palubce, protože je do ní zatím jenom vložené, ale už teď si myslím, že to nevypadá věru zle.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - autoradio

Příspěvek od lišák »

Držák který mám asi fakt upravit nepůjde #-o .
Obrázek
Modře puntíkovaný Frankfurt je funkční, ale stejně se do něj podívám, jsem totiž kluk zvědavá.
Obrázek
A dobře dělám, protože vzápětí zjišťuji, že molitanové pásky které mají zabránit rezonování krytu jsou v podstatě úplně naprach.
Obrázek
Obrázek
Vzal jsem kousek materiálu z autopotahu a po sloupnutí látky mám přesně co potřebuji.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

Jeste prelestit transistory :wink:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - autoradio

Příspěvek od lišák »

udeeska píše:Jeste prelestit transistory :wink:
Hele nepoňoukej, víš že startuju na první našlápnutí :D .

---

V tomto případě mě k nakouknutí pod pokličku opravdu dohnala zvědavost jak asi může fungovat ukládání stanic do paměti a následná rychlá volba.
Obrázek
Vnitřek paměti vypadá jak psací stroj :D .
Obrázek
Původně uložená předvolba se po ručním naladění stanice zruší vytažením čudlíku a zatlačením zpět na doraz se uloží právě naladěná.
Obrázek
Samotnou funkci těžko popisovat, ale zhruba, jsou tam segmenty a táhla, které se po zmáčknutí přesouvají a tím posunují ladící vehementy /matně tuším že snad se jim říká kondenzátory /. Co je zajímací, že k odpojení šnekového převodu ručního ladění tam je kuželová třecí spojka. Na tomto obrázku sepnutá.
Obrázek
Při zmáčknutí tlačítka se rozpojí.
Obrázek
Tak a můžu to zase zadeklovat.
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět