Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Tak mě končí prázdniny a zase budu muset něco dělat. Věřte, nevěřte, je to už šest let co takhle na podlaze v garáži ležela placka z Evžena.
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
pan veduci to mate na paradu. co by to bolo za frajerinu mat takto podlahu v demonte na inych autach
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Hlavně se do toho člověk nesmí vrhat po hlavě a tak začínám v poklidu prořezáváním závitů a očištěním míst, kde barva nemá co dělat.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Pokračoval jsem takovou umrněnou prací jako je čištění lanovodů. Nejde jen o bordel, který se tam mohl dostat při tryskání, ale také o odstranění starého maziva. Na některé trubičky jsem použil strunu s kouskem hadru.
A na jiné je dobré použít vytěrák na hlavně.
Největší svinčík byl ve vedení k ovládání klapek topení.
Na pravé straně to šlo dost ztuha a hele co to klube.
A on zbytek starého táhla.
Konce trubiček nebyly v nejlepší kondici a zůstaly mě v ruce.
Trubičku jsem odvrtal až do vidle, ale pouze tak aby konec původní byl pořád přivařený.
A takhle nějak by to mohlo vypadat, vrták nebo pilník slouží jako vedení.
Tady už je zavařeno.
A příště si dáme. Ale nepředbíhejme.
A na jiné je dobré použít vytěrák na hlavně.
Největší svinčík byl ve vedení k ovládání klapek topení.
Na pravé straně to šlo dost ztuha a hele co to klube.
A on zbytek starého táhla.
Konce trubiček nebyly v nejlepší kondici a zůstaly mě v ruce.
Trubičku jsem odvrtal až do vidle, ale pouze tak aby konec původní byl pořád přivařený.
A takhle nějak by to mohlo vypadat, vrták nebo pilník slouží jako vedení.
Tady už je zavařeno.
A příště si dáme. Ale nepředbíhejme.
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
klasika ja som to preventivne urval este pred lakom.
predrbaval som to silnym bovdenom vo vrtacke.
ale u mna to bolo na paradu len trocha spinavej vazeliny.
predrbaval som to silnym bovdenom vo vrtacke.
ale u mna to bolo na paradu len trocha spinavej vazeliny.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
nejvetsi hitparada je kdyz to urves pri osazovani motoru a ladeni poslednich detailu pred prvni jizdou. To je pak snad lepsi vyhoret....SO 545 píše:klasika ja som to preventivne urval este pred lakom.
predrbaval som to silnym bovdenom vo vrtacke.
ale u mna to bolo na paradu len trocha spinavej vazeliny.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
to nie ... to jednoducho elegantne oblukom hodis pod ponk /jasne ze tak aby to nikto nevidel/ a tvaris sa ze bude teplo a poriesis to na podzim.
ruku na srdce. naj chvile v garazi su tie ked nieco zhovadis a nasledne to elegantne vyriesis... to je ten spravny cas nato pomysliet si aky som KING
asi preto sa do garazodielne stale vraciam/e/ a nezainteresovana osoba to nikdy nepochopi.
ruku na srdce. naj chvile v garazi su tie ked nieco zhovadis a nasledne to elegantne vyriesis... to je ten spravny cas nato pomysliet si aky som KING
asi preto sa do garazodielne stale vraciam/e/ a nezainteresovana osoba to nikdy nepochopi.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Před lakem to je ideální stav, ale lepší teď než až bude auto na kolech.SO 545 píše:klasika ja som to preventivne urval este pred lakom...
---
Následovala ale mnohem větší chuťovka. Když se podvozku měnilo kladivo tak jsem usoudil, že by nebylo úplně mimo otevřít celý tunel a zkontrolovat v jakém stavu všechny trubky jsou a především benzinová, abychom se vyvarovali vypláchnutí navoskovaného tunelu benzinem. Všechno bylo v pořádku, benzinová trubka vypadala jako nová a tak se tunel mohl po vyčištění a ošetření zase zavřít. Pouze jedno jediné místo uniklo naší pozornosti a to zadní průchodka. A to byla velká chyba a když jsem chtěl dát novou průchodku tak na mě vykouklo tohle.
Nejdříve jsem studoval jak trubku měnil velký guru Maroš http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... 102312.JPG, ale přeci jen u naší 1303 je to trošku jiné. Přední uchycení je sice podobné, ale hlavní komplikací je větší délka kladiva a tím ještě horší dostupnost k místu operace.
Šroubovákem prodlouženým metrovou kulatinou se mě podařilo příchytku roztáhnout.
Protože trubka nešla popotáhnout ani dopředu ani dozadu, začal jsem hledat kde by mohla držet. V jednom místě je plechovým páskem přitažena k trubce spojkového lanka.
Vidět, ale neznamená vědět jak ji uvolnit. Ta příchytka není přímo v místě ruční brzdy, ale ještě o fous dále a to znamená, že tam bude přístup jak k penězům.
První pokus prodlouženou pilkou nebyl úspěšný, na tu vzdálenost není možné list přitlačit do řezu.
Nabrousil jsem ten prodloužený šroubovák a zkusil pásek přeseknout.
Bylo ale potřeba násadou paličky šroubovák přitlačovat aby nesklouzl.
Pravá ruka drží směr.
A levá používá kladívko.
A můžu táhnout. Směrem dopředu.
Byl to sice souboj až do krve, ale vyhrál jsem.
Pokračování příště.
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
tieto slajfiky menim uz radsej preventivne.
ale inac dokonala ukazka automobilovejlaparoskopie
ale inac dokonala ukazka automobilovejlaparoskopie
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Výborně už se mi stejskalo
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Copak vykuchání trubičky, to ještě jde, ale zpětné uložení nové na místo to si teprve člověk připadá jak ten gynekolog co po práci dělal na motoru výměnu pístních kroužků výfukem .SO 545 píše:.... ukazka automobilovejlaparoskopie
Stejně jako Maroš jsem sáhl po spojkové trubce ze Š120.
Abych se měl čeho chytit udělal jsem si vzadu podle původní trubky jeden ohyb.
Na druhém konci jsem si označil dvě referenční místa a zalepil konec páskou by se do ní při protlačování tunelem nedostal bordel.
Protahování odzadu - dopředu vcelku jde, slabší místo je trefit se nad trubičku /viz. foto/ a pak zas směřovat ke dnu tunelu.
Že by se podařilo jen tak trefit přímo do tohoto otvoru zapomeňte. Je potřeba trubičku dotlačit až do předního okénka v kladivu a tam na konci udělat drobný ohyb. Potom můžeme couvnout zpět tak, aby byl konec trubičky v místě otvoru. A jak ji přinutit aby vykoukla jako na fotce a nechala se chytnout kleštěma? Vzal jsem kousek trubky kterou jsem zahnul a do konce jsem vypiloval žlábek.
Pak už stačí trubičku podebrat a správně nasměrovat. Jedním okem vejráte do tunelu a současně druhým sledujete zda už se klube ven.
Trubičku musíme mít delší než bude finální stav a to hlavně vzadu, protože si ji musíme poměrně dost vytáhnout dopředu, abychom ji dali ten správný tvar. A právě k tomu slouží ony referenční body.
Po vytvarování trubičku zase nastrkáme zpátky do tunelu a to tak, že úplně, protože musíme ještě tvarovat zadní část.
Když má správnou fazónu tak ji už můžeme vrátit definitivně na místo a zaříznout na délku.
Teď už zbývá jenom opravdová drobnost, která v mém případě trvala v součtu nějakých dobrých pár hoděk. Z toho se člověk drtivou dobu snaží vykoumat co jak by mohlo nebo šlo použít pro zpětné uchycení trubičky do příchytek. Čím, jak páčit, čím si to podložit, jak to dostat na místo, jak to dostat zase ven z tunelu. Prostě ona výměna pístních kroužků výfukem.
Když je člověk dost urputný tak to nakonec jde.
A ještě ten pásek, ten mě taky dal zabrat. Na něj jsem si musel udělat improvizované reverzní kladívko.
Dost dobře si nedovedu představit dělat to když je nasazená karoserie.
Každý celek se skládá z detailů.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973 - podvozek
osobne ani na sekundu nepochybujem o tom ze to das aj keby bolo auto zamknute.lišák píše:Dost dobře si nedovedu představit dělat to když je nasazená karoserie.
paradne prevedenie jedine co sa neda s tvojej foto predstavit kolko to chce trpezlivosti
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Bruno 1973
Hele, nechci být úplně drzý, ale tak mne napadlo, nepomohlo by práci, kdybys na jeden konec staré trubky připevnil provázek, který bys protáhl tunelem při jejím vytahování a mohl ho použít jako vodící pro novou trubku?
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
On ale není až tak velký problém novou trubku prostrčit tunelem, to bylo celkem v pohodě. Co je na pikaču je její uvolnění a zpětné upevnění. V tom Ti žádný provázek nepomůže.
Každý celek se skládá z detailů.
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Bruno 1973
To celkem chápu a je mi jasné z popisu a obrázků. Ale co jsem pochopil, tak byl problém i natrefit díru vepředu a tak. No a s tím by mohl provázek pomoci... Rozuměj, trochu světla uprostřed temného tunelu (to zní asi blbě, co?)...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
K ty díře dostaneš trubku i bez provázku, ale bez toho drobného zahnutí konce ji tou dírou opravdu neprotáhneš. A to zahnutí nemůžeš udělat předem, protože by se ti trubka zašprcla hned z kraje v zadní vidli. Kdo nevěří ať tam běží .
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
To tedy vubec nechapu jak takovymle slozitym zpusobem mohli vyrobit 20 milionu brouku
Mozna na to meli nejaky maly permoniky co jim tam v tom tunelu behali a osazovali ty trupky
Mozna na to meli nejaky maly permoniky co jim tam v tom tunelu behali a osazovali ty trupky
Vwase nocni sichta...
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Bruno 1973
Benzínový trubky, to jsou časovaný bomby našich strojů. Tahle byla ještě zlatá. Často jsou vyrezliny brutálě hluboké a drží to z posledních sil. Už mi to povolilo i při pouhém dotažení spony na hadici - těsně za sponou. A některé náhrady, to je taky něco. Např plastová moderní trubka volně ložená na dně tunelu, bez ohledu na pohyblivé části. Pro běžné opravy by se měla používat plechová trubka vedená po pravé straně tunelu, držená plechovýma příchytkama. Tak, jak to předepisuje fabrika.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Když měli otevřený tunel, tak to šlo raz dva. To je asi to na co Lišák narážel, že si chtěl ušetřit práci a nevyměnil trubku když byl tunel otevřený.udeeska píše:To tedy vubec nechapu jak takovymle slozitym zpusobem mohli vyrobit 20 milionu brouku
Mozna na to meli nejaky maly permoniky co jim tam v tom tunelu behali a osazovali ty trupky
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Ahoj, existuje nějaký obrázek co znamená "otevřený tunel"? Nedaří se mi zprůchodnit trubky pro ovládání topníků, takže mne nějaká podobná taškařice asi bude jednou čekat
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977