Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Tak mě končí prázdniny a zase budu muset něco dělat. Věřte, nevěřte, je to už šest let co takhle na podlaze v garáži ležela placka z Evžena.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

pan veduci to mate na paradu. co by to bolo za frajerinu mat takto podlahu v demonte na inych autach :roll:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Hlavně se do toho člověk nesmí vrhat po hlavě a tak začínám v poklidu prořezáváním závitů a očištěním míst, kde barva nemá co dělat.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Pokračoval jsem takovou umrněnou prací jako je čištění lanovodů. Nejde jen o bordel, který se tam mohl dostat při tryskání, ale také o odstranění starého maziva. Na některé trubičky jsem použil strunu s kouskem hadru.
Obrázek
Obrázek
A na jiné je dobré použít vytěrák na hlavně.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Největší svinčík byl ve vedení k ovládání klapek topení.
Obrázek
Na pravé straně to šlo dost ztuha a hele co to klube.
Obrázek
Obrázek
A on zbytek starého táhla.
Obrázek
Konce trubiček nebyly v nejlepší kondici a zůstaly mě v ruce.
Obrázek
Obrázek
Trubičku jsem odvrtal až do vidle, ale pouze tak aby konec původní byl pořád přivařený.
Obrázek
A takhle nějak by to mohlo vypadat, vrták nebo pilník slouží jako vedení.
Obrázek
Obrázek
Tady už je zavařeno.
Obrázek
Obrázek
A příště si dáme. Ale nepředbíhejme.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

klasika ja som to preventivne urval este pred lakom.
predrbaval som to silnym bovdenom vo vrtacke.
ale u mna to bolo na paradu len trocha spinavej vazeliny.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

SO 545 píše:klasika ja som to preventivne urval este pred lakom.
predrbaval som to silnym bovdenom vo vrtacke.
ale u mna to bolo na paradu len trocha spinavej vazeliny.
:D nejvetsi hitparada je kdyz to urves pri osazovani motoru a ladeni poslednich detailu pred prvni jizdou. To je pak snad lepsi vyhoret.... :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

to nie ... to jednoducho elegantne oblukom hodis pod ponk /jasne ze tak aby to nikto nevidel/ a tvaris sa ze bude teplo a poriesis to na podzim.
ruku na srdce. naj chvile v garazi su tie ked nieco zhovadis a nasledne to elegantne vyriesis... to je ten spravny cas nato pomysliet si aky som KING :D :D

asi preto sa do garazodielne stale vraciam/e/ a nezainteresovana osoba to nikdy nepochopi.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

SO 545 píše:klasika ja som to preventivne urval este pred lakom...
Před lakem to je ideální stav, ale lepší teď než až bude auto na kolech.

---

Následovala ale mnohem větší chuťovka. Když se podvozku měnilo kladivo tak jsem usoudil, že by nebylo úplně mimo otevřít celý tunel a zkontrolovat v jakém stavu všechny trubky jsou a především benzinová, abychom se vyvarovali vypláchnutí navoskovaného tunelu benzinem. Všechno bylo v pořádku, benzinová trubka vypadala jako nová a tak se tunel mohl po vyčištění a ošetření zase zavřít. Pouze jedno jediné místo uniklo naší pozornosti a to zadní průchodka. A to byla velká chyba a když jsem chtěl dát novou průchodku tak na mě vykouklo tohle.
Obrázek
Nejdříve jsem studoval jak trubku měnil velký guru Maroš http://www.flat4.org/gal/albums/userpic ... 102312.JPG, ale přeci jen u naší 1303 je to trošku jiné. Přední uchycení je sice podobné, ale hlavní komplikací je větší délka kladiva a tím ještě horší dostupnost k místu operace.
Obrázek
Šroubovákem prodlouženým metrovou kulatinou se mě podařilo příchytku roztáhnout.
Obrázek
Obrázek
Protože trubka nešla popotáhnout ani dopředu ani dozadu, začal jsem hledat kde by mohla držet. V jednom místě je plechovým páskem přitažena k trubce spojkového lanka.
Obrázek
Vidět, ale neznamená vědět jak ji uvolnit. Ta příchytka není přímo v místě ruční brzdy, ale ještě o fous dále a to znamená, že tam bude přístup jak k penězům.
Obrázek
První pokus prodlouženou pilkou nebyl úspěšný, na tu vzdálenost není možné list přitlačit do řezu.
Obrázek
Nabrousil jsem ten prodloužený šroubovák a zkusil pásek přeseknout.
Obrázek
Bylo ale potřeba násadou paličky šroubovák přitlačovat aby nesklouzl.
Obrázek
Pravá ruka drží směr.
Obrázek
A levá používá kladívko.
Obrázek
Obrázek
A můžu táhnout. Směrem dopředu.
Obrázek
Obrázek
Byl to sice souboj až do krve, ale vyhrál jsem.
Obrázek
Obrázek
Pokračování příště.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

tieto slajfiky menim uz radsej preventivne.

ale inac dokonala ukazka automobilovejlaparoskopie =D>
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1028
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Bruno 1973

Příspěvek od liba »

Výborně už se mi stejskalo =D>

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

SO 545 píše:.... ukazka automobilovejlaparoskopie
Copak vykuchání trubičky, to ještě jde, ale zpětné uložení nové na místo to si teprve člověk připadá jak ten gynekolog co po práci dělal na motoru výměnu pístních kroužků výfukem :D .

Stejně jako Maroš jsem sáhl po spojkové trubce ze Š120.
Obrázek
Abych se měl čeho chytit udělal jsem si vzadu podle původní trubky jeden ohyb.
Obrázek
Na druhém konci jsem si označil dvě referenční místa a zalepil konec páskou by se do ní při protlačování tunelem nedostal bordel.
Obrázek
Protahování odzadu - dopředu vcelku jde, slabší místo je trefit se nad trubičku /viz. foto/ a pak zas směřovat ke dnu tunelu.
Obrázek
Obrázek
Že by se podařilo jen tak trefit přímo do tohoto otvoru zapomeňte. Je potřeba trubičku dotlačit až do předního okénka v kladivu a tam na konci udělat drobný ohyb. Potom můžeme couvnout zpět tak, aby byl konec trubičky v místě otvoru. A jak ji přinutit aby vykoukla jako na fotce a nechala se chytnout kleštěma? Vzal jsem kousek trubky kterou jsem zahnul a do konce jsem vypiloval žlábek.
Obrázek
Pak už stačí trubičku podebrat a správně nasměrovat. Jedním okem vejráte do tunelu a současně druhým sledujete zda už se klube ven.
Obrázek
Trubičku musíme mít delší než bude finální stav a to hlavně vzadu, protože si ji musíme poměrně dost vytáhnout dopředu, abychom ji dali ten správný tvar. A právě k tomu slouží ony referenční body.
Obrázek
Obrázek
Po vytvarování trubičku zase nastrkáme zpátky do tunelu a to tak, že úplně, protože musíme ještě tvarovat zadní část.
Obrázek
Když má správnou fazónu tak ji už můžeme vrátit definitivně na místo a zaříznout na délku.
Obrázek
Teď už zbývá jenom opravdová drobnost, která v mém případě trvala v součtu nějakých dobrých pár hoděk. Z toho se člověk drtivou dobu snaží vykoumat co jak by mohlo nebo šlo použít pro zpětné uchycení trubičky do příchytek. Čím, jak páčit, čím si to podložit, jak to dostat na místo, jak to dostat zase ven z tunelu. Prostě ona výměna pístních kroužků výfukem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Když je člověk dost urputný tak to nakonec jde.
Obrázek
A ještě ten pásek, ten mě taky dal zabrat. Na něj jsem si musel udělat improvizované reverzní kladívko.
Obrázek
Obrázek
Dost dobře si nedovedu představit dělat to když je nasazená karoserie.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od SO 545 »

lišák píše:Dost dobře si nedovedu představit dělat to když je nasazená karoserie.
osobne ani na sekundu nepochybujem o tom ze to das aj keby bolo auto zamknute. =D>
paradne prevedenie jedine co sa neda s tvojej foto predstavit kolko to chce trpezlivosti :wink:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 296
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od mhepp »

Hele, nechci být úplně drzý, ale tak mne napadlo, nepomohlo by práci, kdybys na jeden konec staré trubky připevnil provázek, který bys protáhl tunelem při jejím vytahování a mohl ho použít jako vodící pro novou trubku?
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

On ale není až tak velký problém novou trubku prostrčit tunelem, to bylo celkem v pohodě. Co je na pikaču je její uvolnění a zpětné upevnění. V tom Ti žádný provázek nepomůže.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
mhepp
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 296
Registrován: 25 zář 2007
Bydliště: Předklášteří / Brno

Re: Bruno 1973

Příspěvek od mhepp »

To celkem chápu a je mi jasné z popisu a obrázků. Ale co jsem pochopil, tak byl problém i natrefit díru vepředu a tak. No a s tím by mohl provázek pomoci... Rozuměj, trochu světla uprostřed temného tunelu (to zní asi blbě, co?)...
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

K ty díře dostaneš trubku i bez provázku, ale bez toho drobného zahnutí konce ji tou dírou opravdu neprotáhneš. A to zahnutí nemůžeš udělat předem, protože by se ti trubka zašprcla hned z kraje v zadní vidli. Kdo nevěří ať tam běží :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7224
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

To tedy vubec nechapu jak takovymle slozitym zpusobem mohli vyrobit 20 milionu brouku #-o
Mozna na to meli nejaky maly permoniky co jim tam v tom tunelu behali a osazovali ty trupky :oops:
Vwase nocni sichta...

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Křemílek »

Benzínový trubky, to jsou časovaný bomby našich strojů. Tahle byla ještě zlatá. Často jsou vyrezliny brutálě hluboké a drží to z posledních sil. Už mi to povolilo i při pouhém dotažení spony na hadici - těsně za sponou. A některé náhrady, to je taky něco. Např plastová moderní trubka volně ložená na dně tunelu, bez ohledu na pohyblivé části. Pro běžné opravy by se měla používat plechová trubka vedená po pravé straně tunelu, držená plechovýma příchytkama. Tak, jak to předepisuje fabrika.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:To tedy vubec nechapu jak takovymle slozitym zpusobem mohli vyrobit 20 milionu brouku #-o
Mozna na to meli nejaky maly permoniky co jim tam v tom tunelu behali a osazovali ty trupky :oops:
Když měli otevřený tunel, tak to šlo raz dva. To je asi to na co Lišák narážel, že si chtěl ušetřit práci a nevyměnil trubku když byl tunel otevřený. :roll:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Olan47 »

Ahoj, existuje nějaký obrázek co znamená "otevřený tunel"? Nedaří se mi zprůchodnit trubky pro ovládání topníků, takže mne nějaká podobná taškařice asi bude jednou čekat ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Odpovědět