Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Dost srandiček, přestaneme se rozptylovat a zase trošku popojedeme ať nám to tady neusne. Podívám se pravdě do očí zda to jak jsem zamýšlel, že připevním stabilizátor nebylo šlápnutí do prázdna.
Nejdřív jsem ho přichytil jen tak zlehka abych mohl zkontrolovat, že v žádné poloze nikde nic nevázne. Přeci jen kolem silentbloku převodovky moc volného místa není.
Nejdřív na jednu stranu.
A na druhou.
a
Je to dobrý, místa je tam akorát dostatečně s rezervou.
Už při přípravných pracích jsem tušil, že táhla stabilizátoru bude třeba upravit na vhodnou délku a tak jsem si je přeříznutím vejpůl a vyříznutím závitů předpřipravil.
Základní nastavení stabilizátoru udělám tak aby jeho ramena byla rovnoběžně se vzpěrou ramene.
Délka táhel mě vychází na 40mm.
Nejdřív jsem ho přichytil jen tak zlehka abych mohl zkontrolovat, že v žádné poloze nikde nic nevázne. Přeci jen kolem silentbloku převodovky moc volného místa není.
Nejdřív na jednu stranu.
A na druhou.
a
Je to dobrý, místa je tam akorát dostatečně s rezervou.
Už při přípravných pracích jsem tušil, že táhla stabilizátoru bude třeba upravit na vhodnou délku a tak jsem si je přeříznutím vejpůl a vyříznutím závitů předpřipravil.
Základní nastavení stabilizátoru udělám tak aby jeho ramena byla rovnoběžně se vzpěrou ramene.
Délka táhel mě vychází na 40mm.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
A nebude ten prostředek přece jenom bouchat o silentblok, až se stbilizátor bude různě kroutit? Kdyby to byla rovná tyč, tak neřeknu, ale tohle...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Tu obavu jsem původně měl také, ale když se podíváš na první obrázek a dáš do toho mozek jako jsem to udělal já /a sebekriticky přiznám, že mě to fakt dalo /, tak zjistíš, že ta část která je nejblíže silentbloku převodovky je v ose okolo které se vše ostatní otáčí. To co se pohybuje je pod vidlema a tam je místa dost.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Aha, tak weitermachen.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Pokračuji, ale dnes to bude pouze o tom, že při prohlížení fotek jak byl namontován stabilizátor původně na P944 špekuluju, zda a jaký vliv na funkci rostlináře bude mít to, jak jsem ho namontoval já na 1303. Tedy upřímně, úplně stejně jak to bylo, stejně nejde namontýrovat. U P944 je táhlo v podstatě kolmo na vzpěru.
Zato mě to vychází tak, že bude táhlo tahat za stabik dost zešikma.
Ale vzhledem k tomu, že to podobně mají i jiní a dokonce mnohem mnohem méně do viglu, tak by v tom snad žádný zásadní problém být neměl.
Zato mě to vychází tak, že bude táhlo tahat za stabik dost zešikma.
Ale vzhledem k tomu, že to podobně mají i jiní a dokonce mnohem mnohem méně do viglu, tak by v tom snad žádný zásadní problém být neměl.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
No, hlavně většina brouků stabík nikdy neměla, tak to nebude žádná trága.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
ale toto nebude brouk... ale srsen
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
...a ten motor je mi porad tajemstvim ..no nic jedu zakempovat,zbavit se spojenim s civilizaci a snad se to v nedelni chvili poezie po navratu dozvim
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Bruno 1973
Díky Lišáku za tuto část seriálu...před lety jsem 944 ramena viděl na jednom Brouk-cup speciálu a hned jsem říkal, že tohle jednou musím mít.
Ale když vidím, jaké je s tím s.aní, začínám pochybovat
Shrneme si výhody:
stabilizátor / ale jak píše Sam, většina Brouků ho nikdy neměla, poznáme to vůbec na jízdních vlastnostech?
možnost použití Porsche kotoučových brzd vzadu / ale to nám zase dává nutnost použít P kola s roztečí 5x130, což bych asi uplně nechtěl, stejně jako to bastlit změnou rozteče
hliníková ramena vypadají bez debaty lépe než plechová
Ale když vidím, jaké je s tím s.aní, začínám pochybovat
Shrneme si výhody:
stabilizátor / ale jak píše Sam, většina Brouků ho nikdy neměla, poznáme to vůbec na jízdních vlastnostech?
možnost použití Porsche kotoučových brzd vzadu / ale to nám zase dává nutnost použít P kola s roztečí 5x130, což bych asi uplně nechtěl, stejně jako to bastlit změnou rozteče
hliníková ramena vypadají bez debaty lépe než plechová
Re: Bruno 1973
Hliníkový ramena hlavně trochu odlehčí už tak těžký zadek.
Stabilizátor má 2 nedostatky:
1. uchycení k rameni příliš blízko torzky = malý účinek, očekával bych velkou citlivost na vůle v uložení. Brouci ho měli uchycený až někde u tlumiče, cca 2x tak daleko
2. zohýbaná tyč = nerovnoměrné rozložení krutu po délce určitě spojené i s parazitním ohybem, hlavně když silentbloky už nebudou jako nové. Důvodem je asi jednoduché uchycení na trubce rámu, při větší vzdálenosti by se tam muselo přivařit něco bytelnějšího.
Je to hodně kompromisní řešení, ale když to tak u Porsche vymysleli... Pro pocit to je asi dobrý, no.
Stabilizátor má 2 nedostatky:
1. uchycení k rameni příliš blízko torzky = malý účinek, očekával bych velkou citlivost na vůle v uložení. Brouci ho měli uchycený až někde u tlumiče, cca 2x tak daleko
2. zohýbaná tyč = nerovnoměrné rozložení krutu po délce určitě spojené i s parazitním ohybem, hlavně když silentbloky už nebudou jako nové. Důvodem je asi jednoduché uchycení na trubce rámu, při větší vzdálenosti by se tam muselo přivařit něco bytelnějšího.
Je to hodně kompromisní řešení, ale když to tak u Porsche vymysleli... Pro pocit to je asi dobrý, no.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
riesit potrebnost alebo nepotrebnost je tak trochu na hrane.
ruku na srdce co vlastne clovek potrebuje.
dolezite je ze to tak CHCE. myslim ze toto je motor co cloveka /napr ako aj lisak/ zenie vpred k takejto mechanickej vyzve.
riesit a hlavne vyriesit drobne alebo trochu vacsie instalacne nuance je to prave uspokojenie.
ja si to tu s radostou otvorim vzdy ked nieco nove pribudne. ako u projektov od Sama , johna , Romana , vaka a dalsich.
hned mam vacsiu chut ist oskrabat nejaku hrdzavu gucu do garaze alebo nieco este horsie vytiahnut zo zihlavy...
ruku na srdce co vlastne clovek potrebuje.
dolezite je ze to tak CHCE. myslim ze toto je motor co cloveka /napr ako aj lisak/ zenie vpred k takejto mechanickej vyzve.
riesit a hlavne vyriesit drobne alebo trochu vacsie instalacne nuance je to prave uspokojenie.
ja si to tu s radostou otvorim vzdy ked nieco nove pribudne. ako u projektov od Sama , johna , Romana , vaka a dalsich.
hned mam vacsiu chut ist oskrabat nejaku hrdzavu gucu do garaze alebo nieco este horsie vytiahnut zo zihlavy...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
"Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?" .yahoďák píše:Ale když vidím, jaké je s tím s.aní, začínám pochybovat
No nevím, mrzí mě, že jsem ta ramena nepřevážil, ale pocitově mě to připadá, že rozdíl ve váze bude minimální, pokud ta hliníková náprava nebude nakonec celkově těžší, kurva těžší. Když se k ocelovým ramenům přidá hmotnost obyčejných bubnů s čelistma na straně jedné a k hliníkovým ramenům hmotnost kotoučů, nábojů, čelistí a brzdičů na straně druhé tak bych nevsadil ani pětikorunu. Ale třeba se mýlím.lope píše:Hliníkový ramena hlavně trochu odlehčí už tak těžký zadek.
Amen.SO 545 píše:... myslim ze toto je motor co cloveka zenie vpred k takejto mechanickej vyzve.
riesit a hlavne vyriesit drobne alebo trochu vacsie instalacne nuance je to prave uspokojenie....
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
No tak to je věčná škoda, že jsi je nezvážil. Já teda nevážil ani tyhle ani ocelový. Myslel jsem, že je to důvod pro použití hliníku.
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Bruno 1973
Chlapi tie zelezne budu lahsie,predsa len je to tensi marerial a ramena nebudu len z hliniku ale z pevnejsej zliatiny ktora obsahuje hlinik
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Táhla stabilizátoru jsem dodělal tak hned s nimi šup na auto.
Je fajn, že to vyšlo tak, že nikde nic netrčí pod auto.
Je fajn, že to vyšlo tak, že nikde nic netrčí pod auto.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Mám tu další oříšek. Ne, že bych dávno nevěděl, že mě jeho rozlousknutí nemine, ale když to není akutní, tak se to pořád odkládá. Co kdyby se to nějak vyřešilo samo . Podobně to doma dělám když třeba paní domácí chce vymalovat tu pokoj, tu kuchyň. To ji odpovídám, že když řeknu, že to udělám tak to udělám a že mě to nemusí každýho půl roku připomínat. Ale jednoho dne mě to stejně dožene .
Na kloubovém hřídeli P944 jsou klouby o průměru 100mm, ale příruba na převodovce 1303 má průměr 90mm.
Tento problém má několik možností řešení a každé má své pro i proti.
1/ Použít příruby z krabice VW181. Nejčistější řešení, ale bohužel za 4roky se mě je nepodařilo nikde sehnat.
2/ Použít příruby od CSP https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h ... 0902a.html. Dostupné, ale je nutné převrtat klouby, protože místo šroubů M8 je třeba použit 3/8".
3/ Zkusit dát k převodovce broučí klouby. Nejlevnější, pro mojí konfiguraci motoru dostatečné a kdyby to nešlo mohu se vrátit k bodu 1 nebo 2.
Na kloubovém hřídeli P944 jsou klouby o průměru 100mm, ale příruba na převodovce 1303 má průměr 90mm.
Tento problém má několik možností řešení a každé má své pro i proti.
1/ Použít příruby z krabice VW181. Nejčistější řešení, ale bohužel za 4roky se mě je nepodařilo nikde sehnat.
2/ Použít příruby od CSP https://www.csp-shop.com/en/rear-axle/h ... 0902a.html. Dostupné, ale je nutné převrtat klouby, protože místo šroubů M8 je třeba použit 3/8".
3/ Zkusit dát k převodovce broučí klouby. Nejlevnější, pro mojí konfiguraci motoru dostatečné a kdyby to nešlo mohu se vrátit k bodu 1 nebo 2.
Každý celek se skládá z detailů.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
tady bych zkusil Maka, resp Johna co použili na broučí převodovku ver. ramena a náboje T2b
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Nebo zkusit poměřit s 2kou Golfem, ten má dva průměry kloubů, třeba by to pasovalo. jestli chceš, můžu to změřit.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - podvozek
Řešení poloos si nechám na dny až bude hnusně a zatím pokračuji v garáži kde jsem namontoval brzdiče.
A začal zkoušet jaká mohu, nebo spíš musím použít kola. Možná tomu nebudete věřit, ale Lišáci nechtějí žádný Fuchsy nýbrž "obyčejné" plecháče. Píši v uvozovkách, protože i plecháče Porsche patří k ne zrovna levné sortě. Mám na zkoušení 5,5x15 s rozdílným ET.
Tady není uvedené, ale mělo by to být něco kolem ET40.
Tohle má ET53.
Vzhledem k tomu, že jsme přes zadní blatníky na autě naměřili 154cm a tak je stříbrný disk mimo soutěž. Výsledných 158cm je fakt moc.
ET53 by se snad mohlo s odřenýma ušima použít.
Je to 5mm navíc na každé straně, ale pneu 165R15 by se do blatníku při propérování teoreticky vejít mohlo.
Budu potřebovat na pokusy ještě jeden kus gumy 165R15 třeba i nevalné kvality. Pokud by někdo měl vhodný kus můžete nabídnout.
A začal zkoušet jaká mohu, nebo spíš musím použít kola. Možná tomu nebudete věřit, ale Lišáci nechtějí žádný Fuchsy nýbrž "obyčejné" plecháče. Píši v uvozovkách, protože i plecháče Porsche patří k ne zrovna levné sortě. Mám na zkoušení 5,5x15 s rozdílným ET.
Tady není uvedené, ale mělo by to být něco kolem ET40.
Tohle má ET53.
Vzhledem k tomu, že jsme přes zadní blatníky na autě naměřili 154cm a tak je stříbrný disk mimo soutěž. Výsledných 158cm je fakt moc.
ET53 by se snad mohlo s odřenýma ušima použít.
Je to 5mm navíc na každé straně, ale pneu 165R15 by se do blatníku při propérování teoreticky vejít mohlo.
Budu potřebovat na pokusy ještě jeden kus gumy 165R15 třeba i nevalné kvality. Pokud by někdo měl vhodný kus můžete nabídnout.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Obávám se Maxi, že Golf nemá unašeče s vnitřním drážkováním jako na fotce .maxmax píše:Nebo zkusit poměřit s 2kou Golfem, ten má dva průměry kloubů, třeba by to pasovalo. jestli chceš, můžu to změřit.....
http://cs.realoem.me/Volkswagen/RDW/GO/ ... /409/98000
Každý celek se skládá z detailů.