Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Ukončím technologické okénko o tanátování a budu se chvíli věnovat sedačkám. Původní přední bez opěrek jsme v průběhu našeho používání auta postupně nahradili sedačkami s opěrkami, které jsme vytáhli z dárce koupeného na součástky a ty jsme později vyměnili za pohodlnější a sportovnější z Hondy CRX.
Na přestavbu sedaček CRX jsem použil konstrukci sedáku těch originálních a tak mě z nich zůstala pouze opěradla.
CRXový jsou super, ale když už opouštíme žluté tunérské období a vracíme se ke kořenům, bylo by asi vhodné použít i dobově a typově korektní sedačky pokud možno s opěrkama.
Při bližším ohledání těch druhých jsem zjistil, že jsou sice VW, ale ne Broučí, nýbrž upravené asi z VW Golf.
Když jsem se při prohlížení fotek na http://www.thesamba.comzhlédl v těchto, tak mě asistent povídá "A to si vážně myslíš, že budeš mít to štěstí, že takové někde seženeš?"
Ale jak se říká, líná huba = holé neštěstí a tak děkuji mistru Yahoďákovi za spolupráci. Ono taky kdo jiný by dokázal čarovat, než kouzelný "dědeček" .
Na přestavbu sedaček CRX jsem použil konstrukci sedáku těch originálních a tak mě z nich zůstala pouze opěradla.
CRXový jsou super, ale když už opouštíme žluté tunérské období a vracíme se ke kořenům, bylo by asi vhodné použít i dobově a typově korektní sedačky pokud možno s opěrkama.
Při bližším ohledání těch druhých jsem zjistil, že jsou sice VW, ale ne Broučí, nýbrž upravené asi z VW Golf.
Když jsem se při prohlížení fotek na http://www.thesamba.comzhlédl v těchto, tak mě asistent povídá "A to si vážně myslíš, že budeš mít to štěstí, že takové někde seženeš?"
Ale jak se říká, líná huba = holé neštěstí a tak děkuji mistru Yahoďákovi za spolupráci. Ono taky kdo jiný by dokázal čarovat, než kouzelný "dědeček" .
Každý celek se skládá z detailů.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Bruno 1973
rádo se stalo, rád podpořím pěkné projekty nějakým tím nedostatkovým dílem
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
A hned jsem zahájil hloubkový průzkum a demontáž.
Nejdřív jsem myslel, že tato koncovka na páčce je našroubovaná, ale potom co jsem s ní točil a točil a točil jsem zjistil, že tam žádný závit není, ale stačí ji stáhnout.
Mechanismus seřizování sklonu opěradla v celé své nahotě.
Šroub upevňující opěradlo.
Vyvlékl jsem pružiny.
A vymontuji mechanismus z rámu sedačky.
Potah je přišponovaný drátem.
A přidělaný háčky které jsou součástí rámu.
V těchto místech je v tunýlku drát, který má háčky prostrčené skrz sedák.
Tráva je poněkud rozlámaná.
Kdyby byla pod ní látka jako na torzu původního sedáku tak se to nestane. Netuším proč někde látka je a proč někde šetřili.
A máme tady rám s pérovou kostrou.
Když se odehne pár příchytek půjde i kostra sundat.
Nejdřív jsem myslel, že tato koncovka na páčce je našroubovaná, ale potom co jsem s ní točil a točil a točil jsem zjistil, že tam žádný závit není, ale stačí ji stáhnout.
Mechanismus seřizování sklonu opěradla v celé své nahotě.
Šroub upevňující opěradlo.
Vyvlékl jsem pružiny.
A vymontuji mechanismus z rámu sedačky.
Potah je přišponovaný drátem.
A přidělaný háčky které jsou součástí rámu.
V těchto místech je v tunýlku drát, který má háčky prostrčené skrz sedák.
Tráva je poněkud rozlámaná.
Kdyby byla pod ní látka jako na torzu původního sedáku tak se to nestane. Netuším proč někde látka je a proč někde šetřili.
A máme tady rám s pérovou kostrou.
Když se odehne pár příchytek půjde i kostra sundat.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Bruno 1973
Co jsem kupoval vyplne na Helmuta pred asi sesti lety,tak uz to prostrikujou nejakym lepidlem,takze je to jeden monoblok a vlasy uz vice nevypadavaji.Neco jako ..jak to bylo....Byrzhamlova mast na lysinu past?.
Asi to stejne necim prostrikas,ze by to drzelo v jednom kuse,ze?
Asi to stejne necim prostrikas,ze by to drzelo v jednom kuse,ze?
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Bruno 1973
..to se zase paní Lišáková bude divit, kam se jí poděl lak na vlasy
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
I na brezela padl ztužující balzám aby se tráva tolik nesypala.udeeska píše:Co jsem kupoval vyplne na Helmuta pred asi sesti lety,tak uz to prostrikujou nejakym lepidlem,takze je to jeden monoblok a vlasy uz vice nevypadavaji.Neco jako ..jak to bylo....Byrzhamlova mast na lysinu past?.
Asi to stejne necim prostrikas,ze by to drzelo v jednom kuse,ze?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Jan
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 11 úno 2008
- Bydliště: Červené Pečky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Todle u nás doma známe. Naši mi dělali celý vnitřek do Čerta, pěkná práce na dlouhá odpoledne
Nejkrásnější pohled na svět je od volantu VW ...
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
VW Brouk Kolín www.vwbroukkolin.cz
Beskydsport Kempík (1981)
VW Brouk 1303 "Čert" (1975)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Při pátku si dáme opěradlo, které nejprve porovnám ho s původním.
Podle knoflíku páčky sklápění je novější než to z roku 73.
Potah drží háčky na spodní hraně.
Karton na zádech je totál.
Uchycení lanek kterými se ovládá aretace sklápění.
Vratná pružinka.
Tudyma vedou lanka.
K západce je lanko připevněno šroubkem.
Mezi vrškem opěradla a opěrkou je lacl potahu protažen na druhou stranu.
Z opěrky sundáme čepičku.
Oproti sedáku je pérová konstrukce opěradla přidělána na více místech.
Na rámu bude nutné i nějaké sváření. Třeba tady je prasklina.
A tady jsou vymačkané drážky.
Při hrubém zacházení se vytlučou o mechanizmus sklonu opěradla.
Tráva je zase poměrně dost poškozená.
Podle knoflíku páčky sklápění je novější než to z roku 73.
Potah drží háčky na spodní hraně.
Karton na zádech je totál.
Uchycení lanek kterými se ovládá aretace sklápění.
Vratná pružinka.
Tudyma vedou lanka.
K západce je lanko připevněno šroubkem.
Mezi vrškem opěradla a opěrkou je lacl potahu protažen na druhou stranu.
Z opěrky sundáme čepičku.
Oproti sedáku je pérová konstrukce opěradla přidělána na více místech.
Na rámu bude nutné i nějaké sváření. Třeba tady je prasklina.
A tady jsou vymačkané drážky.
Při hrubém zacházení se vytlučou o mechanizmus sklonu opěradla.
Tráva je zase poměrně dost poškozená.
Počítám s tím, ale zatím nevím, zda to budu dělat stejně jako u Evžena a nebo zda se technologicky posunu o kousek dál. Nejraději bych použil něco co zgumovatí a tráva při tom zůstane nadýchaná. Něco takového je použito na horní hraně u opěrky, ale bohužel pouze tam.Sam píše:I na brezela padl ztužující balzám aby se tráva tolik nesypala.udeeska píše:Asi to stejne necim prostrikas,ze by to drzelo v jednom kuse,ze?
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Kdyby se dílů nedostávalo...
http://www.ebay.de/itm/VW-Kaefer-Sitz-u ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/VW-Kaefer-Sitz-u ... 2518.l4276" onclick="window.open(this.href);return false;
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Pokračuji v rozebírání a zjišťování co všechno bude potřeba opravit nebo vyměnit. Druhý sedák se už někdo snažil pošolichat, ale moc se mu nedařilo a polštář je úplně kaput.
Ještě že mám náhradu. Byla už taky opravovaná, ale to dělal někdo mnohem šikovnější. Použil nejen látku, ale ještě přidal jednu vrstvu trávy.
Bude potřeba vyměnit některé pružiny. Zatím co třeba tuhle mohu vzít z opěradla bez opěrky.
Tak s touto bude větší problém.
Asi nezbude než nechat vyrobit jinou. Dárce to má jinak.
Hodil jsem si pětikorunou zda to mám rozebrat komplet a co myslíte jak to dopadlo?
No dopadlo to tak, že než sponka povolila tak šroubovák skončil v prstu.
Ještě že mám náhradu. Byla už taky opravovaná, ale to dělal někdo mnohem šikovnější. Použil nejen látku, ale ještě přidal jednu vrstvu trávy.
Bude potřeba vyměnit některé pružiny. Zatím co třeba tuhle mohu vzít z opěradla bez opěrky.
Tak s touto bude větší problém.
Asi nezbude než nechat vyrobit jinou. Dárce to má jinak.
Hodil jsem si pětikorunou zda to mám rozebrat komplet a co myslíte jak to dopadlo?
No dopadlo to tak, že než sponka povolila tak šroubovák skončil v prstu.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Tohle péro taky nic moc.
Chtěl jsem ho nahradit jiným z dárce, ale to má větší průměr.
Nakonec se mě podařilo ho docela srovnat a tak půjde zpět.
Ač na první pohled obě sedačky vypadají stejně tak každá byla vyrobena jindy nebo jinde. Soudím podle toho, že v každém opěradle jsou jiné pružiny. Třeba tady je jiný tvar.
Tady také.
Sjednotil jsem to výměnou ze zálohy a ještě jsem dotvaroval rámeček, aby byly stejný.
Na rámu bylo potřeba srovnat deformované výztuhy.
To je tak, když se děti nudí a tatínka kopou do zad .
Troška hrubé síly a zas to vypadá jako oblouk.
Chtěl jsem ho nahradit jiným z dárce, ale to má větší průměr.
Nakonec se mě podařilo ho docela srovnat a tak půjde zpět.
Ač na první pohled obě sedačky vypadají stejně tak každá byla vyrobena jindy nebo jinde. Soudím podle toho, že v každém opěradle jsou jiné pružiny. Třeba tady je jiný tvar.
Tady také.
Sjednotil jsem to výměnou ze zálohy a ještě jsem dotvaroval rámeček, aby byly stejný.
Na rámu bylo potřeba srovnat deformované výztuhy.
To je tak, když se děti nudí a tatínka kopou do zad .
Troška hrubé síly a zas to vypadá jako oblouk.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Původně jsem chtěl shánět kus prešpánu na záda sedačky, ale pak mě padl do ruky slabý sololit potažený folií. Myslím, že by mohl vydržet víc než papír.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - karoserie
Tak nakonec možná budeme mít ty sedačky i do čeho dát, ale nepředbíhejme, protože transplantace orgánů by se také nemusela podařit. Zatím to čím dál víc připomíná oživování exhumované mrtvoly a bojím se, aby mě s tím vrchní operatér nevypakoval. Ono nejen že je Bruno víc ohnilej než byl Evžen, ale hlavně jak se ukazuje byl i nabořenej a to poněkud komplikuje práce. Copak prahy to je klasika.
Stěna nad pedály.
Vanička rezervy je samovýroba a s příčkou mezi podběhy se nikdo nezdržoval. Ta chybí úplně.
Připravená přední část z jiného kusu.
Nadešla fáze přípravy na spojení.
Tady už jsou si obě části výrazně blíž. Dá se říct, že na dotek.
Na levé straně horní a spodní část výztuhy vychází pěkně proti sobě.
A podélník nádrže k příčníku také sedl.
Na pravé straně je ale výrazná mezera.
A tady je vidět proč. Podběh byl po bouračce komplet nahrnutý dozadu a tak jeho horní část bude muset jít také pryč, aby se uvolnila stěna pod palubkou i s podélníkem nádrže a ten mohl být přivařen na své místo k příčníku.
No a až se vyřeší spojení těchto částí bude se teprve moci přistoupit k opravám načisto.
Stěna nad pedály.
Vanička rezervy je samovýroba a s příčkou mezi podběhy se nikdo nezdržoval. Ta chybí úplně.
Připravená přední část z jiného kusu.
Nadešla fáze přípravy na spojení.
Tady už jsou si obě části výrazně blíž. Dá se říct, že na dotek.
Na levé straně horní a spodní část výztuhy vychází pěkně proti sobě.
A podélník nádrže k příčníku také sedl.
Na pravé straně je ale výrazná mezera.
A tady je vidět proč. Podběh byl po bouračce komplet nahrnutý dozadu a tak jeho horní část bude muset jít také pryč, aby se uvolnila stěna pod palubkou i s podélníkem nádrže a ten mohl být přivařen na své místo k příčníku.
No a až se vyřeší spojení těchto částí bude se teprve moci přistoupit k opravám načisto.
Každý celek se skládá z detailů.
- Capario
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 632
- Registrován: 02 črc 2006
- Bydliště: Strakonice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
úplně mi je z toho ouzko když to vidim
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?205691" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?205691" onclick="window.open(this.href);return false;
Better smoke and fly then drink and drive
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Ano, to by byl slušný základ, bohužel s křížkem po funusu. Po něčem takovým jsem pátral, ale v té době bez valného úspěchu.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Mě, být klempířem, by taková sochařina bavila. Akorát je blbý to platit.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Bruno 1973
Čau Vláďo,lišák píše:Ano, to by byl slušný základ, bohužel s křížkem po funusu. Po něčem takovým jsem pátral, ale v té době bez valného úspěchu.
našel jsem pár chvilek a mrknul na Bruna... to je masakr ta klempířina na předku.
Mohl bych pustit předek ze svého speedstera 1302. Myslím, že kdyby se to řížlo na úrovni spoje čtvrtpanel/torpédo, tak by se to dalo použít i na 1303. Co se pamatuju, tak to bylo poměrně dost zdravé, krom praseckého přeplátování horního uložení tlumičů, což je řešitelná věc
Já ten předek stejně budu dávat pryč, mám vedle už pochystaný se zdravýma uloženíma a ....
tak o tom pouvažuj, mě se tohle spojování v horizontální rovině moc nelíbí z hlediska případného čelního nárazu (já vím , i ve zdravém brouku je to fatální) a hlavně dohnat ty míry s dozadu zaraženým podběhem bude fakt oříšek.
Měj se
Y.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - sedačky
Zadní sedačku jsem taky rozkuchal.
Opěradlo bylo upravováno. Ten molitan je evidentně nepůvodní.
Podle štítku to bude Golf.
Přemýšlel jsem jak se asi sundává potah přes aretační háky.
Říkám si, bude potřeba vyrazit kolíček.
Ale mýlil jsem se. Když jsem se o to pokoušel, tak v tom luplo a jednou šla tyčka vytáhnout.
Uvnitř to vypadá takto.
Aby se nechal dát do opěradla ten molitan tak ten kdo to dělal musel zničit pérovou konstrukci. Na spodní straně uřezal všechny péra.
Naštěstí mám záložní kostru.
A co sedák?
Tady se podívejte, že přijít o auto můžete přijít nejen proto, že chytne kvůlivá vadnému benzinovému vedení, ale že Vám může blafnout doslova pod zadkem. Přesněji někomu koho povezete na zadní sedačce a když nebudete mít kryt na baterii. V tomto případě si toho ještě někdo všiml poměrně včas. Je vidět přepálená pružina, ohořelá tráva a propálená koženka.
Protože je nejen poškozená pružina, ale je i rozlámaný a zkroucený rám, bude lepší použít jiný kus.
Děkuji Hrošíkovi za spolupráci.
Opěradlo bylo upravováno. Ten molitan je evidentně nepůvodní.
Podle štítku to bude Golf.
Přemýšlel jsem jak se asi sundává potah přes aretační háky.
Říkám si, bude potřeba vyrazit kolíček.
Ale mýlil jsem se. Když jsem se o to pokoušel, tak v tom luplo a jednou šla tyčka vytáhnout.
Uvnitř to vypadá takto.
Aby se nechal dát do opěradla ten molitan tak ten kdo to dělal musel zničit pérovou konstrukci. Na spodní straně uřezal všechny péra.
Naštěstí mám záložní kostru.
A co sedák?
Tady se podívejte, že přijít o auto můžete přijít nejen proto, že chytne kvůlivá vadnému benzinovému vedení, ale že Vám může blafnout doslova pod zadkem. Přesněji někomu koho povezete na zadní sedačce a když nebudete mít kryt na baterii. V tomto případě si toho ještě někdo všiml poměrně včas. Je vidět přepálená pružina, ohořelá tráva a propálená koženka.
Protože je nejen poškozená pružina, ale je i rozlámaný a zkroucený rám, bude lepší použít jiný kus.
Děkuji Hrošíkovi za spolupráci.
Každý celek se skládá z detailů.