Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Dnes jsem cvičně pekl ledvinky a zároveň provedl prověrku všech palubních systémů :D .
Neuvěřím dokud neuvidím na vlastní oči :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
lišák píše:Dnes jsem cvičně pekl ledvinky a zároveň provedl prověrku všech palubních systémů :D .
Neuvěřím dokud neuvidím na vlastní oči :D
Tak jenom malou ochutnávku a zbytek už je jenom na Tobě a koordinátorech Tvého volného času :) .
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - výfuk

Příspěvek od lišák »

Obal má už zase původní tvar, je otryskaný a zavařený.
Obrázek
Také byla při této příležitosti upravena trubička předehřevu, aby směřovala do středu píšťaly a její konec byl ve správné hloubce.
Obrázek
Obrázek
Přípravy na pečení v plném proudu. Myslím, že na to že měl skončit v hutích ještě hodně dlouho bude dělat parádu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Andy »

To si pis, jinej by ho vyhodil a koupil novodobej sajrajt co bude za par sezon deravej. Tenhle vydrzi veky.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Přípravné práce jsou tak nějak povětšinou za mnou a tak je pomalu načase motor doskládat. Pořád si říkám, že by bylo fajn pořídit si kleště na pístní kroužky, ale nakonec to dopadlo jako vždy. Ale co, jde to i bez nich.
Obrázek
Dovolím si tady upozornit jak mají být správně nasazené třídílné stírací kroužky. V tom se často chybuje :D a v návodu který je u kroužků přiložen o tom není ani čárka. Začneme vložením expandéru do drážky a spoj umístíme mimo otvory v drážce.
Obrázek
Konec spodní planžety nasadíme napravo od spoje a navíjíme do drážky směrem ke spoji.
Obrázek
No a u horní planžety obráceně. Konec nasadíme nalevo od spoje a navíjíme zase směrem ke spoji.
Obrázek
Osvětová vložka u konce a tak můžu písty namontovat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

dáváš tam pérový drátěný kroužky jo?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

Ano prosím, je v tom chyba? Zatím byly na na všech motorech co mě přišli pod ruku a tak jsem o ničem jiném, jako třeba o segrovkách neměl potřebu přemýšlet.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Ano prosím, je v tom chyba? Zatím byly na na všech motorech co mě přišli pod ruku a tak jsem o ničem jiném, jako třeba o segrovkách neměl potřebu přemýšlet.
No JISTĚ. Teflon patří na pánvičku, Motory se chrlí v milionových sériích a většině motorů se nic nekalého nestalo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Pětišroub »

Já dávám ségrovky, přijde mi to takové festovnější.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od OB »

Pětišroub píše:Já dávám ségrovky, přijde mi to takové festovnější.
Ale jen do té doby než praskne!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

OB píše:
Pětišroub píše:Já dávám ségrovky, přijde mi to takové festovnější.
Ale jen do té doby než praskne!
Já myslím pánové, že to bude prašť jako uhoď. Na škodovkách se používají standardně ségrovky, na VW drátěné pojistky a ani u jedněch motorů to nemá příliš velký vliv na funkci rostlináře. Pouze pro doplnění, u starých motorů kde byly plovoucí čepy se používaly bronzové čepičky.

P.S. Na této stránce jsou velice pěkně popsané způsoby poškození pístů a možné příčiny.
http://skoda.daves.cz/Poskozeni_pistu_a ... it1=&all1=
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Tak už se to začíná pomalu rýsovat.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Strojení pokračuje.
Obrázek
Ale tady jsem se poněkud zaseknul. Když jsem motor rozebíral tak trubka předehřevu byla přidělaná tak nějak divně, zešikma na jednom šroubu a už vím proč asi.
Protože tam vůbec nepasuje.
Obrázek
Hrabal jsem hrabal, až jsem v koutě vyhrabal ještě jednu trubku.
Obrázek
Nevím, zda jsem to vykoumal úplně dobře, ale snad by to tak mohlo být. Co vy na to plantážníci?
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Herbie »

máš to dobře staviteli

ta druhá co ti tam nepasovala by se měla přidělat druhou maticí na již připevněnou přírubu výfuku
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - motor

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Strojení pokračuje.
Nevím, zda jsem to vykoumal úplně dobře, ale snad by to tak mohlo být. Co vy na to plantážníci?
Strojení, strojení. Co si pod tím má jeden představit ?
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

Jsem potěšen Same, že klukům čteš před spaním O chytré kmotře lišce :D .

---

Abych měl jistotu, že vše bude v richtiku, osadil jsem na výfuk ledvinky a udělal opakovanou zkoušku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

V závěrečné fázi žlutého období nám bylo divné proč je komínek alternátoru obesrán olejem když těsnění víčka je v pořádku. A ejhle, ona byla na hrdle zespoda takováto dírka.
Obrázek
Dlouho jsem sháněl zdravý kousek v originál barvě, ale moc se nedařilo a na těch co se mě dostaly do ruky jsem vždycky našel nějaké hnidy. Nakonec jsem rezignoval a použil kus, který byl v archivu, ale který jsem v nějakém záchvatu tvořivosti kdysi dal do komaxitu. Ten musel samozřejmě dolů, protože to bylo jak vocucaný bonbón a muselo se to stříknout pěkně slabě znovu.
Obrázek
Nevím, zda to červené víčko je dobově korektní, ale nevypadá to až tak blbě a vyměnit ho můžu vždy.
Obrázek
Ještě před montáží vítrboudy je potřeba seřídit klapky.
Obrázek
A všechny pohyblivé díly namazat měděnou pastou.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Bruno 1973 - motor

Příspěvek od Andy »

lišák píše:Nevím, zda to červené víčko je dobově korektní
Myslim ze to meli pouze industrie . Cervena na motorech v autech je leda tak merka na vwolej na punpickach.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lope »

V týhle poloze jsou klapky jako otevřený? Jak tohle může fungovat, tolik vaklavejch převodů.... Ještě že mám saharu s blbým trychtýřem (ale zase moderním topením).

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - motor

Příspěvek od lišák »

lope píše:V týhle poloze jsou klapky jako otevřený? Jak tohle může fungovat, tolik vaklavejch převodů.... Ještě že mám saharu s blbým trychtýřem (ale zase moderním topením).
V týhle poloze jsou jako zavřený :). A když je to seštelovaný tak to funguje v pohodě a právě proto je třeba si s tím trošku pohrát.
Obrázek
Obrázek
Držák termostatu má oválnou díru pro připevnění na blok a jeho případným posunutím se zajistí využití plného zdvihu termostatu pro maximální otevření klapek. Také je vhodné si zkontrolovat aby čůro termostatu nedrhlo v zářezu držáku. Pokud ano, je potřeba ho přihnout. Ten držák.
Obrázek
Obrázek
Zkouška.
Obrázek
Dopadlo to výborně a tak to zadekluju.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět