Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Tak mám hotové distanční podložky.
Obrázek
Abych podložení vzpěry spravedlivě rozdělil mezi oba drážkované konce torzky stočil jsem si ještě podložky které přidám na vnější stranu.
Obrázek
Přilepeno oboustrankou.
Obrázek
Než začnu torzky nastavovat složím to ještě jednou nanečisto.
Obrázek
Víčko mám přitažené a papír se nechá v pohodě protáhnout.
Obrázek
Obrázek
Už jsem si myslel, že to mohu udělat načisto a v tom jsem si všiml, že v tomto místě se vzpěra dotýká tělesa uložení.
Obrázek
Obrázek
Naštěstí bude stačit drobně obrousit hranu odlitku.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

sice je to IRS ale aj tak by som to zlozil s ramenami.
pre istotu vylucit moznost skrutenia , ked pozeram na ten papierik.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Tak určitě náčelníku, to je další fáze.
Obrázek
U původních ramen jsme měli obě podložky uložení z vnější strany.
Obrázek
Nyní je potřeba dát jednu zevnitř. Jsou to ty 4mm o které jsem podložil vzpěru.
Obrázek
A jaký je výsledek po sešroubování ramene se vzpěrou? Mezi šroubem vzpěry a tělesem už karton neprotáhnu a tak jsem zkusil list papíru ze sešitu. Bohužel ani ten neprošel pod celou hlavou.
Obrázek
Zkusil jsem si na rameno stoupnout, propérovat, ale se žádným výrazným odporem jsem se nesetkal.
Obrázek
Po opětovném rozdělání jsem zjistil, že okraj hlavy šroubu se zařízl pouze do vrchní vrstvy barvy.
Obrázek
Asi by stačilo o nějakou desetinu stočit hlavu, ale už takto má pouze 4mm a nechce se mě dávat šrouby znovu zinkovat. Po přiložení posuvky je vidět, že v místě kontaktu je na odlitku hrb.
Obrázek
Vzal jsem flexičku a hrb je fuč.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Tak jsem se pustil do nastavení torzek. Nejdříve jsem si placku příčně i podélně nahrubo vyrovnal. Po změření na tunelu o kolik mě to utíká vím, že budu muset na vzpěře přidat 1stupeň.
Obrázek
Protože jsou na vzpěrách z P944 vyčnívající šrouby bylo potřeba přípraveček udělat tak, aby se na vzpěru nechal zavěsit.
Obrázek
Obrázek
Sklon má být 21°20´+50´a tak jsem připočetl 1°co falíruje na tunelu a po zaokrouhlení vzpěry nastavil na 22,5°.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Jednoduche a ucinne. Nez lovit bublinky do vodovahy, provazek a oluvko udela vice prace.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od prak »

sakra to je pěkný, je to v dobrých rukou =D>
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

To víš Práčku, snažím se abych důvěru ve mě vloženou nezklamal.
Každý celek se skládá z detailů.

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Bruno 1973

Příspěvek od rišmen »

až uděláš geometrii,tak se ta mezera pod podélným ramenem stejně trochu změní

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Na montáž vzpěry jsem použil již osvědčený samodomo stahovák.
Obrázek
Při rozebírání nápravy byl velký problém vyndat šrouby které byly doslova zarostlé do hliníku.
Obrázek
A když už mě dalo tolik práce to očistit od všeho prašivého tak jsem raději všechny dosedací plochy i šrouby zavoskoval.
Obrázek
rišmen píše:až uděláš geometrii,tak se ta mezera pod podélným ramenem stejně trochu změní
Rameno je na místě a zkusil jsem ho v celém rozsahu otvorů pro seřízení a vypadá to, že mezera je teď už dostatečná.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

K ramenu můžu přimontovat tlumič.
Obrázek
Teda mohl bych, kdybych měl vhodný šroub do horního oka. A taky budu muset dát mezi držák a tlumič podložku abych vymezil tuto mezeru.
Obrázek
Šroub se našel. Vhodným je kousek z původního uložení ramene. Je zajímavé, že na broukovi je tam šroub jak na spřáhlu od lokomotivy a u P944 to řeší M12.
Obrázek
Obrázek
Pomalu se nám to rýsuje.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

to nieje marne pane =D> smrncovna naprava.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

Jak je takhle podvozek zajimavej,tak tam bude urcite I nejakej leteckej motor,ze? =D>
Jinak mi nerikej,ze mas za barakem lokomotivu a pouzivas z ni dily na VW :shock:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Olan47 »

Jaké jsi zvolil tlumiče pro zadní nápravu?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 66#p330166
udeeska píše:Jinak mi nerikej,ze mas za barakem lokomotivu a pouzivas z ni dily na VW :shock:
To Romane bylo jen takové obrazné přirovnání od vyučeného MECHMOTLOKAMOTVOZ, že čep ramene na 1303 je výrazně mohutnější než subtilní na P944 :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Bruno 1973

Příspěvek od udeeska »

lišák píše:http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 66#p330166
udeeska píše:Jinak mi nerikej,ze mas za barakem lokomotivu a pouzivas z ni dily na VW :shock:
To Romane bylo jen takové obrazné přirovnání od vyučeného MECHMOTLOKAMOTVOZ, že čep ramene na 1303 je výrazně mohutnější než subtilní na P944 :D .
Ale nerikej Vlado, ze bys nechtel ze dva tri Sergeje za barakem uz jenom jako z nostalgie :D . Ja bych klidne celej parkovaci dvur CSAD z osmdesatych let :oops:
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Teď jsou na pořadu dne brzdová lana. Nejdříve si ho připojím a pak budu vymýšlet jak dál.
Obrázek
Obrázek
Cvičně jsem přidělal brzdič a brzdovou trubičku. Ta je vedená trošku jinak než na 1303 a mohla by kolidovat s lanem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Při trošce snahy se vyhneme.
Obrázek
Obrázek
Teď ještě hledám ideální místo pro umístění příchytky aby lano neplandalo pod autem.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - podvozek

Příspěvek od lišák »

Po připojení brzdových lan k páce jsem zjistil, že bude ještě třeba udělat prodloužení bowdenů brzdových lan o 15mm.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Nez bowden, to bych zkratil lana.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Dnes ma svatek.....Bruno. Tak at te Lisaci moc nedojebou :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od SO 545 »

Sam píše:Nez bowden, to bych zkratil lana.


To nieje hodne Lisaka ... co tak posunut rucku vpred :arrow: uz mlcim. Seklo ma v boku tak namiesto manualnej cinnosti pindam. :roll:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Odpovědět