Bruno 1973

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Vendelín píše:Nesleduji celou historii (to je až na důchod), ale vyjelo to auto už někdy z garáže? :D :D
No právě proto co má za sebou se s ním teď tak crcám :D .
lope píše:A nebylo jednodušší starý hlavy zavařit?
Tak dneska už Ti to můžu říct naprosto přesně. Bylo.

Jak protáhnout žebra abych na tom nenechal ruce? Zjistil jsem, že nejschůdnější amatérský způsob je "profrézování" vrtákem.
Obrázek
Žádná elegance, ale důležitější je, že se vzduch dostane na druhou stranu.
Obrázek
A taky ke svíčce.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Bruno 1973

Příspěvek od loufes »

Lišáku,jseš fakt trpělivej a obdivuju tvoji výdrž,se s tím takhle jebat....
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15196
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

A to zatim resite takove kosmeticke prkotiny jako je opracovani odlitku. Co teprv, az se podivate na voditka, jestli jsou tam kde maji byt, jestli nejsou sedla sejdrem, co kanaly a spalovaky, jestli se da dohnat geometrie rozvodu .... zkratka dlouha cesta pred vami.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2301
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od wally »

lišák píše:
Vendelín píše:Nesleduji celou historii (to je až na důchod), ale vyjelo to auto už někdy z garáže? :D :D
No právě proto co má za sebou se s ním teď tak crcám :D .
lope píše:A nebylo jednodušší starý hlavy zavařit?
Tak dneska už Ti to můžu říct naprosto přesně. Bylo.

Jak protáhnout žebra abych na tom nenechal ruce? Zjistil jsem, že nejschůdnější amatérský způsob je "profrézování" vrtákem.
Obrázek
Nezkoušel jsi tenkým kotoučem na flexe?
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

No já mám spíš pocit, že se na to krajc vajc vyseru a půjdou pěkně fofrem zpět. Jedna je zatím nevybalená a tuhle si budou moct v BBT vystavit na polici. Věnoval jsem tomu skoro celou sobotu a neděli a to zdaleka ještě není ve stavu vzít a s klidným svědomím namontovat.

To Wally: Flexu jsem nezkoušel, připadá mě, že by člověk neměl v ruce ten správný cit. Špičku vrtáku člověk pořád vidí a může s ním kopírovat dno žebra, které nemá všude stejnou hloubku.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Tak jsem trochu vyměknul a pomalu pokračuju dál.
Obrázek
Obrázek
Je docela fuška vykutat díru a přitom se netrefit to vodítka nebo do kanálu. U originál hlav stačí odstranit případné přetoky, ale tohle je opravdový masiv kde se musí odvrtávat i 30mm materiálu durchum durch.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1606
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: Bruno 1973

Příspěvek od BUTCH bus »

Ale stojí to za to, ne?
Aspoň bude Bruno jezdit s chladnou hlavou! :lol:
OndraS

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Bruno 1973

Příspěvek od eLzyx »

to je masakr :shock: , tomu se už ani nedá říkat DODO alias dodělej doma, ale spíše VYDO ... vysochej si doma.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - sací potrubí

Příspěvek od lišák »

Než doladím hlavy asi ještě chvilku potrvá a tak to proložím sacím potrubím. Rozdíly mezi kusem pro 1300 a 1600 ccm jsem trošku popsal v topicu
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 73#p311573
Bude potřeba ho poněkud zkulturnit.
Obrázek
Obrázek
Tady se vyloupl zbytek původní barvy.
Obrázek
Je dobrý srovnat dosedací plochy.
Obrázek
Obrázek
I když trubka předehřevu nebyla úplně neprůchozí, přesto jsem se pustil do čištění. Použil jsem k tomu zbytek starého brzdového lana a jeho konec jsem roztřepil.
Obrázek
Jde to pomalu a člověk by ani nehádal co bordelu se z toho vyklepe.
Obrázek
Závěrem jsem na něj fouknul dvě vrstvy Bisil Thermo a vypálil v troubě na 200 st.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
biker666
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 961
Registrován: 09 říj 2007
Bydliště: Radkov Dubova

Re: Bruno 1973

Příspěvek od biker666 »

lišáku kolik si už dolámal vrtáku na těch palicích? s jedním sáním sem se taky takle sral zpruchodnoval a zkulturnoval a nakonec bylo prorezlé durch ale byla to direčka nepatrná jak od špendlíku a přisávalo to falešny vzduch #-o

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

biker666 píše:lišáku kolik si už dolámal vrtáku na těch palicích?
Zatím tuším 6 nebo 7 kousků, ale i vrták s ulomenou špičkou se nechá dál používat na "frézování". Jinak moje oblíbená značka je Irwin.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od maxmax »

Lisaku, zkousel jsi pouzit frezovaci vrtak?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15196
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Dneska jsem dělal hlavy na brezela a tak jsem na vás kluci vzpomínal. Přeji hodně nervů s aftermarketem.Na vaši počest jsem karbon ze spalováků rozpustil čističem na grily. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od lišák »

maxmax píše:Lisaku, zkousel jsi pouzit frezovaci vrtak?
Zase rada s křížkem po funusu :D .
Sam píše:....Na vaši počest jsem karbon ze spalováků rozpustil čističem na grily. :D
Aspoň něco ses od nás naučil :lol: .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Zdárně jsem dokončil opracování žeber. Byla to fuška, ale teď mohu s klidným svědomím prohlásit, že všechna jsou průchozí po celém obvodu a mají stejnou šířku.
Obrázek
Přeměřil jsem rovinnost dosedacích ploch a výsledek není až tak špatný. Maximální rozdíl 0,01 mezi různými místy je dán jenom hrubostí opracování a rozdíl 0,02 mezi oběma kousky hlav nepovažuji za nijak zásadní.
Obrázek
Obrázek
Můžu se pustit do zabrušování ventilů.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Zabrušování pomocí přísavky vyžaduje kvedlání oběma rukama a není moc pohodlné zvlášť pokud se nenajde nikdo koho bych zaúkoloval. Mě osobně víc vyhovuje tento způsob.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2301
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od wally »

Jako lapování přímo ventilem..
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15196
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Bruno 1973

Příspěvek od Sam »

Ano, jedná se o drobné zabroušení chyb při opracování. Při použití kvalitních fréz a nově zabroušených ventilů to není potřeba, ale ať plivne prodejce, který má hlavy v pořádku. U jetých hlav je to myslím si jasné.

Dělám to stejným způsobem, "modlil" jsem se minulý týden :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Souhlasím se Samem. Jsem stará škola a tak se při tvrzení, že v současné době už ventily není třeba zabrušovat, protože se sami zaklepou tak nějak drobně osýpám kopřivkou. Zastávám názor, že i kdybych nechtěl měřit objem spalovacích prostorů je to pro motor lepší, ale při měření spalovacích prostorů a jejich srovnání naprosto nezbytné. Na obrázku je sedlo které už je broušené a přesto bude potřeba ještě chvilku pokračovat, protože je na něm vidět kde to při zkoušení sákne.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Bruno 1973 - hlavy

Příspěvek od lišák »

Ventily už těsní a tak uvažuji o tom, že by možná nebylo zcela od věci spasovat sací kanály s potrubím. Na přírubách i těsnění jsou otvory, které jak se alespoň domnívám by mohli být určené pro centrovací kolíčky.
Obrázek
Na hlavách /ani těch původních/ ale otvory nejsou a tak nevím zda je moje teorie správná.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět