Java Green 64 - Evžen
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Teda koukam jak to Evženovi sluší s pardubickou maxiponorkou
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Když bus tak pořádný, ne jako ty Barkasy .
Včera na výletě a dneska v garáži. Rozhodl jsem se nečekat na to až začne zima a auto jsem rozjebal po podlaze. Někdo po dvou letech mění brzdovou kapalinu, ale my vyměníme celé brzdy. Všude píšou, že je to jednoduché, kus za kus, ale přesto jsem docela zvědav zda nenastane nějaký zádrhel.
Drobný rozdíl ve velikosti, ale přesto postřehnutelný i pouhým okem .
Zkusil jsem nasadit štít na těhlici, ale nechtěl nějak jít přiložit až na dosedací plochu.
Nejdřív jsem se domníval, že to vázne na osazení čepu kola, ale bylo to jinak. Stačil pohled z druhé strany a ejhle, brzdová trubička se opírá o páku řízení.
Trubičku bylo nutné trošku dotvarovat aby kopírovala prolis ve štítu.
Teď už štít sedí jako prdel na hrnci a trubička se nikde nedotýká.
Ještě bude potřeba porovnat brzdovou hadici, je po dotažení k brzdovému válečku trošku přetočená.
Včera na výletě a dneska v garáži. Rozhodl jsem se nečekat na to až začne zima a auto jsem rozjebal po podlaze. Někdo po dvou letech mění brzdovou kapalinu, ale my vyměníme celé brzdy. Všude píšou, že je to jednoduché, kus za kus, ale přesto jsem docela zvědav zda nenastane nějaký zádrhel.
Drobný rozdíl ve velikosti, ale přesto postřehnutelný i pouhým okem .
Zkusil jsem nasadit štít na těhlici, ale nechtěl nějak jít přiložit až na dosedací plochu.
Nejdřív jsem se domníval, že to vázne na osazení čepu kola, ale bylo to jinak. Stačil pohled z druhé strany a ejhle, brzdová trubička se opírá o páku řízení.
Trubičku bylo nutné trošku dotvarovat aby kopírovala prolis ve štítu.
Teď už štít sedí jako prdel na hrnci a trubička se nikde nedotýká.
Ještě bude potřeba porovnat brzdovou hadici, je po dotažení k brzdovému válečku trošku přetočená.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Srovnání hadice proběhlo úspěšně, ale bylo třeba ještě přihnout držák. K těmto štítům by totiž mohla být hadička o něco kratší, protože nejen že šroubení je umístěno trochu v jiném místě, ale také je odsazeno od štítu z důvodu banjo šroubení pro propojovací trubičku. Pokud bychom neměli výztuhy přední nápravy tak není co řešit, ale takto by se hadice mohla odírat.
Teď už by to mělo být v pohodě, ale stejně uvažuji, že na místo kde by mohlo dojít ke kontaktu dám pro sichr na hadici kousek ochranné hadice.
Teď už by to mělo být v pohodě, ale stejně uvažuji, že na místo kde by mohlo dojít ke kontaktu dám pro sichr na hadici kousek ochranné hadice.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Člověk by se neměl moc plazit pod autem, z toho vždycky kouká jen a jen práce. Ač to vím tak jsem nedbal a teď mě nezbývá nic jiného než vyměnit brzdový válec.
Teda ne že by to nebrzdilo jak má, ale zkrabacená barva pod válcem nevěstí nic dobrého.
Čas letí jako bláznivý, já nechytím ho, ani vy. Tak nezbývá nám jen vzpomínání kdy vlastně byl ten válec namontován. Přesně 26.8. 2011 jsme ho plnili kapalinou. Otázka zní, zda 3 roky životnosti je na novodobou produkci málo či tak akorát ?
Teda ne že by to nebrzdilo jak má, ale zkrabacená barva pod válcem nevěstí nic dobrého.
Čas letí jako bláznivý, já nechytím ho, ani vy. Tak nezbývá nám jen vzpomínání kdy vlastně byl ten válec namontován. Přesně 26.8. 2011 jsme ho plnili kapalinou. Otázka zní, zda 3 roky životnosti je na novodobou produkci málo či tak akorát ?
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
a nemá náhodou nárok trošku slzet? u všech aut nad 30 let jsem měl tak zkrabacenou barvu poblíž brzdovýho válce leč vůz vždy brzdil jak měl a kapalina v podstatě neubývala...
- Ales-X
- beznadějný žumpofil
- Příspěvky: 996
- Registrován: 18 čer 2008
- Bydliště: Wild West
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Trošku OT, ale výrobce pryže bude +/- stejný
Škoda favorit vyzkoušené všechny možné sady na brzdové válce, než začne slzet tak je to cca rok v denní režimu skákání kolem komína, pak měním. Honoval jsem zatím jednou protože se už blýskal. Teď naposledy jsme měl přímo z Rubeny a to vydrželo rok a půl, dal jsem tedy zas Rubenu.
VW T4 repas hlavního brzdového válce v roce 2005 gumičkama Febi a od té doby jsem na to nesáhnul, ale je pravda že je VWůz používán na víkendové a dlouhé cesty, kdy si to na autopilota frčím po dálnici a na brzdu nešlápnu.
Přitom Febi na favoritu jsem měnil po roce.
Na ponorce jsem brzdy (jen přední, zadek jsem zaslepil) rozhýbával abych s ní mohl manipulovat a neujela mě z kopce dolů, dostala brzdový válec z ovála s gumičkama starline a brzdy se vůbec nepoužívají a už asi po půl roce to teklo ven že mě to rozežralo betex na podlaze v garáži.
Škoda favorit vyzkoušené všechny možné sady na brzdové válce, než začne slzet tak je to cca rok v denní režimu skákání kolem komína, pak měním. Honoval jsem zatím jednou protože se už blýskal. Teď naposledy jsme měl přímo z Rubeny a to vydrželo rok a půl, dal jsem tedy zas Rubenu.
VW T4 repas hlavního brzdového válce v roce 2005 gumičkama Febi a od té doby jsem na to nesáhnul, ale je pravda že je VWůz používán na víkendové a dlouhé cesty, kdy si to na autopilota frčím po dálnici a na brzdu nešlápnu.
Přitom Febi na favoritu jsem měnil po roce.
Na ponorce jsem brzdy (jen přední, zadek jsem zaslepil) rozhýbával abych s ní mohl manipulovat a neujela mě z kopce dolů, dostala brzdový válec z ovála s gumičkama starline a brzdy se vůbec nepoužívají a už asi po půl roce to teklo ven že mě to rozežralo betex na podlaze v garáži.
Re: Java Green 64 - Evžen
Třeba si to ještě sedlo (guma trochu nabobtnala apod.) Neřekl bych, že to má nárok slzet, ale sám bych nejdřív jenom opravil barvu a sledoval, jestli se znova objeví příznaky. Nač stahovat kalhoty už teď? Já mám válec ještě původní, takže se dá říct že originál mohl vydržet přes 50 let.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Dnes se jenom podělím o drobnou zkušenost. Až si někdy pořídíte plechové pojistky na matice předních bubnů tak si vezměte k ruce nůžky na plech. On je totiž ten výstupek co má zapadnout do drážky trošku větší.
No a protože mám v garáži jenom ten vercajk který si přinesu v basičce z domu tak jsem měl dvě možnosti. Dojet si pro něco a nebo to spáchat takovýmto zlomeným pilníkovým vajglem který používám na škrabání. Jo línej se vždycky nejvíc nadře.
.
No a protože mám v garáži jenom ten vercajk který si přinesu v basičce z domu tak jsem měl dvě možnosti. Dojet si pro něco a nebo to spáchat takovýmto zlomeným pilníkovým vajglem který používám na škrabání. Jo línej se vždycky nejvíc nadře.
.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Vím že to je s křížkem po funuse, ale proč sis neřekl, mám přeci v inzerci již dlouhou dobu tyto plechy k dispozici. Právě z důvodů, že v prodejnách se prodává shit, sem si je kreslil a vyráběl.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Protože jsem tě nechtěl znovu hnát na poštu hned potom co jsi mě jeden balíček poslal.Sam píše:... ale proč sis neřekl...
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
pošta by ti ale byla vděčná
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Kdyby někdo nevěděl proč se některým poloosám říká mokré, tak tady mám jednu názornou ukázku . Takto to vypadá když si někdo /jako já/ nechá kastrůlek dál než na dosah ruky .
Tak jsem si ten svinčík po sobě uklidil a to by jeden nevěřil jak mám teď vláčnou pokožku na rukou. V tom oleji musí být určitě přídavek aloe vera.
Nyní musím vykoumat jak zavíčkovat ložisko, protože u VW a P356 je rozdílně řešen odtok pronikajícího oleje guferem a je i jiná dosedací plocha v bubnu.
Tady případný olej neprotéká otvorem ve víčku na zadní stranu štítu, ale touto dírou vně bubnu.
Víčko z P356 má gufero vkládané z vnější strany na rozdíl od VW, kde je namáčknuté z vnitřní strany.
Dále je nižší aby se vešlo do vybrání v bubnu.
Někde jsem vyčetl, že jsou v podstatě dvě možnosti jak to řešit. První je použít víčka z P356, ale to máme pouze jedno a stejně by na něm byl nutný zásah, protože na zadní straně má osazení zapadající do štítu a nedá se tam použít těsnicí O kroužek. Osazení by bylo nutno odstranit, protože by nebylo možné štít přitáhnout na broučí polonápravu, která má také osazení a mezera mezi nimi je 6mm, přičemž štít z P356 má stejně jako broučí 5mm.
Další možností že prý je upravit broučí víčka odtočením čelní strany. Já jsem možná našel třetí řešení a to že snad půjdou použít víčka vlečené nápravy z 1303.
Zatím je to v neprověřené fázi a tak nepředbíhejme. Zítra to proměřím, ale na první pohled by to mohlo být průchodné. Při pohledu zleva je nejprve kousek P356, uprostřed broučí a napravo nebroučí.
Tak jsem si ten svinčík po sobě uklidil a to by jeden nevěřil jak mám teď vláčnou pokožku na rukou. V tom oleji musí být určitě přídavek aloe vera.
Nyní musím vykoumat jak zavíčkovat ložisko, protože u VW a P356 je rozdílně řešen odtok pronikajícího oleje guferem a je i jiná dosedací plocha v bubnu.
Tady případný olej neprotéká otvorem ve víčku na zadní stranu štítu, ale touto dírou vně bubnu.
Víčko z P356 má gufero vkládané z vnější strany na rozdíl od VW, kde je namáčknuté z vnitřní strany.
Dále je nižší aby se vešlo do vybrání v bubnu.
Někde jsem vyčetl, že jsou v podstatě dvě možnosti jak to řešit. První je použít víčka z P356, ale to máme pouze jedno a stejně by na něm byl nutný zásah, protože na zadní straně má osazení zapadající do štítu a nedá se tam použít těsnicí O kroužek. Osazení by bylo nutno odstranit, protože by nebylo možné štít přitáhnout na broučí polonápravu, která má také osazení a mezera mezi nimi je 6mm, přičemž štít z P356 má stejně jako broučí 5mm.
Další možností že prý je upravit broučí víčka odtočením čelní strany. Já jsem možná našel třetí řešení a to že snad půjdou použít víčka vlečené nápravy z 1303.
Zatím je to v neprověřené fázi a tak nepředbíhejme. Zítra to proměřím, ale na první pohled by to mohlo být průchodné. Při pohledu zleva je nejprve kousek P356, uprostřed broučí a napravo nebroučí.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
Lisaku, nemichas si neco do tabaku? Anebo nejaky bonbonky? To prece neni mozny!!! Mne se stat to co tobe,s tim bordelem na krasne ciste podlaze,tak rvu jak blazen,hazu vsim okolo,su nasranej az hruza,predstava ze vod toho budu celej zasvinenej by me dohanela k silenosti. Nepredpokladam,ze Ti v garazi tece tepla voda,aby jsi se mel kde te mastnoty zbavit,ze? A Ty vezmes fotak a jdes si to v klidu vyfotit a jeste mas silu o tom psat. Obdivuju Te!!! Jdu si dat tabletku b-komplexu,pry je to dobry na nervy...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Já moc nepotřebuji, mě stačí dvě desítky a jsem poddajný .máchal píše:Lisaku, nemichas si neco do tabaku? Anebo nejaky bonbonky?...
---
Už jsem o něco chytřejší a mohu spolehlivě říct, že v podstatě jdou použít všechna včera zmíněná víčka, ale pouze a jedině správné je to z P356. Nevěříte? Věřte! Já na to přišel následujícím vědeckým zkoumáním. Nejdřív jsem měřil odsazení gufera od dosedací plochy. Maximální rozdíl 1mm je z funkčního hlediska nepodstatný.
U hloubky osazení pro ložisko už na tom z 1303 podstatný rozdíl je, ale to by se nechalo upravit.
O několik desetin větší hloubka u P356 je následně kompenzována. Mezi víčko a ložisko se dávají vyrovnávací podložky.
Celková výška u P356 a 1303 je stejná.
Broučí je vysoké a muselo by se na něm ubrat.
Dalším, ale ne neřešitelným problémem u kusu z 1303 je větší vnitřní průměr. Měl by být 72mm.
Ale je 73,4 a tak by bylo nutno udělat nějakou vložku.
To všechno by se dalo, ale nic z toho neřeší zásadní věc. Pouze víčko z P356 má totiž takovýto zobáček a tak nám nezbude nic jiného než sehnat ještě jeden kus abychom to měli správně.
Přemýšlel jsem k čemu je asi tak dobrý a ač je to k neuvěření, já na to přišel. A co vy, budete vědět, když porovnáte následující dvě fotky?
Zatím co budete hloubat tak já si zatím cvičně přidělám štít na místo.
Musím zkusit brzdovou trubičku zda bude dost dlouhá.
Je to dobrý, bude stačit ji trošku přetvarovat.
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
že by to bylo vybraný aby mělo kudy jít lanko ručky?
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Java Green 64 - Evžen
To je, prosím, odkapávací olejový nos. Používaný taky u starších Brouků. Tam se to ale chytalo do kastrolku a trubičkou odvádělo. Pak se přešlo na vývrt v ložiskovém víku s odváděním oleje dozadu na brzdový štít. Následně se vývrt zalepil nečistotami a celé to bylo k ničemu.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
100% spravna odpoved. 356 domecky jsou velice podobne domkum na brezely a ovaly. Zkus lovit v techto vodach.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Ano prosím, velice správně. Když tedy někdo pouze odtočí původní víčko a nebo upraví víčko z vlečené nápravy tak sice auto bude jezdit, ale pokud by došlo k protečení oleje skrz gufero, tak všechen skončí uvnitř bubnu. A úplně stejně by to dopadlo když někdo použije sice korektní víčko, ale namontuje ho obráceně. Viz fotka z thesamba.com.Křemílek píše:To je, prosím, odkapávací olejový nos...
----
Možná budu muset ještě přehodnotit původní úvahu o tom, že brzdová trubička nebude vyžadovat většího zásahu. Mám totiž obavu aby při větším propérování zadní nápravy nedošlo ke kontaktu mezi trubičkou a podběhem. Připojení trubičky je oproti původnímu štítu zhruba o 30mm výše a tak mezi trubičkou a podběhem je nyní 105mm.
Mezi dorazem a miskou dorazu na rámu je 75mm a to znamená, že moc velká rezerva tam zrovna není.
Nechalo by se to řešit buď přetvarováním trubičky asi takto.
A nebo to udělat podobně jako to bylo na P356, kde bylo banjo šroubení a trubička byla vedena podle štítu směrem dolu. Fotka je jenom ilustrační, lepší jsem nenašel.
Dále jsem si zkusil zapojit brzdové lano abych věděl jak bude či nebude pasovat a co bude koštovat jeho případná úprava.
Prvním zjištěním je, že ho zaháknout na páku není až tak jednoduché jako u Brouka. Páka je zašitá za čelistí a je k tomu přístup jak k penězům.
Na délce chybí nějakých 15mm.
To jsem zvědav co s tím udělám.
Každý celek se skládá z detailů.