Java Green 64 - Evžen

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od martin_100 »

Teda koukam jak to Evženovi sluší s pardubickou maxiponorkou =D>

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Když bus tak pořádný, ne jako ty Barkasy :D.

Včera na výletě a dneska v garáži. Rozhodl jsem se nečekat na to až začne zima a auto jsem rozjebal po podlaze. Někdo po dvou letech mění brzdovou kapalinu, ale my vyměníme celé brzdy. Všude píšou, že je to jednoduché, kus za kus, ale přesto jsem docela zvědav zda nenastane nějaký zádrhel.
Obrázek
Obrázek
Drobný rozdíl ve velikosti, ale přesto postřehnutelný i pouhým okem :D .
Obrázek
Zkusil jsem nasadit štít na těhlici, ale nechtěl nějak jít přiložit až na dosedací plochu.
Obrázek
Nejdřív jsem se domníval, že to vázne na osazení čepu kola, ale bylo to jinak. Stačil pohled z druhé strany a ejhle, brzdová trubička se opírá o páku řízení.
Obrázek
Trubičku bylo nutné trošku dotvarovat aby kopírovala prolis ve štítu.
Obrázek
Obrázek
Teď už štít sedí jako prdel na hrnci a trubička se nikde nedotýká.
Obrázek
Obrázek
Ještě bude potřeba porovnat brzdovou hadici, je po dotažení k brzdovému válečku trošku přetočená.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Srovnání hadice proběhlo úspěšně, ale bylo třeba ještě přihnout držák. K těmto štítům by totiž mohla být hadička o něco kratší, protože nejen že šroubení je umístěno trochu v jiném místě, ale také je odsazeno od štítu z důvodu banjo šroubení pro propojovací trubičku. Pokud bychom neměli výztuhy přední nápravy tak není co řešit, ale takto by se hadice mohla odírat.
Obrázek
Teď už by to mělo být v pohodě, ale stejně uvažuji, že na místo kde by mohlo dojít ke kontaktu dám pro sichr na hadici kousek ochranné hadice.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

K zelenému vozu jedině zelenou vazelínu.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Člověk by se neměl moc plazit pod autem, z toho vždycky kouká jen a jen práce. Ač to vím tak jsem nedbal a teď mě nezbývá nic jiného než vyměnit brzdový válec.
Teda ne že by to nebrzdilo jak má, ale zkrabacená barva pod válcem nevěstí nic dobrého.
Obrázek
Čas letí jako bláznivý, já nechytím ho, ani vy. Tak nezbývá nám jen vzpomínání kdy vlastně byl ten válec namontován. Přesně 26.8. 2011 jsme ho plnili kapalinou. Otázka zní, zda 3 roky životnosti je na novodobou produkci málo či tak akorát ?
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od martin_100 »

a nemá náhodou nárok trošku slzet? u všech aut nad 30 let jsem měl tak zkrabacenou barvu poblíž brzdovýho válce leč vůz vždy brzdil jak měl a kapalina v podstatě neubývala...

Uživatelský avatar
Ales-X
beznadějný žumpofil
Příspěvky: 996
Registrován: 18 čer 2008
Bydliště: Wild West
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Ales-X »

Trošku OT, ale výrobce pryže bude +/- stejný
Škoda favorit vyzkoušené všechny možné sady na brzdové válce, než začne slzet tak je to cca rok v denní režimu skákání kolem komína, pak měním. Honoval jsem zatím jednou protože se už blýskal. Teď naposledy jsme měl přímo z Rubeny a to vydrželo rok a půl, dal jsem tedy zas Rubenu.
VW T4 repas hlavního brzdového válce v roce 2005 gumičkama Febi a od té doby jsem na to nesáhnul, ale je pravda že je VWůz používán na víkendové a dlouhé cesty, kdy si to na autopilota frčím po dálnici a na brzdu nešlápnu.
Přitom Febi na favoritu jsem měnil po roce.
Na ponorce jsem brzdy (jen přední, zadek jsem zaslepil) rozhýbával abych s ní mohl manipulovat a neujela mě z kopce dolů, dostala brzdový válec z ovála s gumičkama starline a brzdy se vůbec nepoužívají a už asi po půl roce to teklo ven že mě to rozežralo betex na podlaze v garáži.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lope »

Třeba si to ještě sedlo (guma trochu nabobtnala apod.) Neřekl bych, že to má nárok slzet, ale sám bych nejdřív jenom opravil barvu a sledoval, jestli se znova objeví příznaky. Nač stahovat kalhoty už teď? Já mám válec ještě původní, takže se dá říct že originál mohl vydržet přes 50 let.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Dnes se jenom podělím o drobnou zkušenost. Až si někdy pořídíte plechové pojistky na matice předních bubnů tak si vezměte k ruce nůžky na plech. On je totiž ten výstupek co má zapadnout do drážky trošku větší.
Obrázek
No a protože mám v garáži jenom ten vercajk který si přinesu v basičce z domu tak jsem měl dvě možnosti. Dojet si pro něco a nebo to spáchat takovýmto zlomeným pilníkovým vajglem který používám na škrabání. Jo línej se vždycky nejvíc nadře.
Obrázek.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

Vím že to je s křížkem po funuse, ale proč sis neřekl, mám přeci v inzerci již dlouhou dobu tyto plechy k dispozici. Právě z důvodů, že v prodejnách se prodává shit, sem si je kreslil a vyráběl. :roll:

Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Sam píše:... ale proč sis neřekl...
Protože jsem tě nechtěl znovu hnát na poštu hned potom co jsi mě jeden balíček poslal.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od martin_100 »

pošta by ti ale byla vděčná :wink:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Kdyby někdo nevěděl proč se některým poloosám říká mokré, tak tady mám jednu názornou ukázku :D . Takto to vypadá když si někdo /jako já/ nechá kastrůlek dál než na dosah ruky :roll: .
Obrázek
Tak jsem si ten svinčík po sobě uklidil a to by jeden nevěřil jak mám teď vláčnou pokožku na rukou. V tom oleji musí být určitě přídavek aloe vera.
Obrázek
Nyní musím vykoumat jak zavíčkovat ložisko, protože u VW a P356 je rozdílně řešen odtok pronikajícího oleje guferem a je i jiná dosedací plocha v bubnu.
Obrázek
Tady případný olej neprotéká otvorem ve víčku na zadní stranu štítu, ale touto dírou vně bubnu.
Obrázek
Víčko z P356 má gufero vkládané z vnější strany na rozdíl od VW, kde je namáčknuté z vnitřní strany.
Obrázek
Dále je nižší aby se vešlo do vybrání v bubnu.
Obrázek
Někde jsem vyčetl, že jsou v podstatě dvě možnosti jak to řešit. První je použít víčka z P356, ale to máme pouze jedno a stejně by na něm byl nutný zásah, protože na zadní straně má osazení zapadající do štítu a nedá se tam použít těsnicí O kroužek. Osazení by bylo nutno odstranit, protože by nebylo možné štít přitáhnout na broučí polonápravu, která má také osazení a mezera mezi nimi je 6mm, přičemž štít z P356 má stejně jako broučí 5mm.
Další možností že prý je upravit broučí víčka odtočením čelní strany. Já jsem možná našel třetí řešení a to že snad půjdou použít víčka vlečené nápravy z 1303.
Zatím je to v neprověřené fázi a tak nepředbíhejme. Zítra to proměřím, ale na první pohled by to mohlo být průchodné. Při pohledu zleva je nejprve kousek P356, uprostřed broučí a napravo nebroučí.
Obrázek
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od máchal »

Lisaku, nemichas si neco do tabaku? Anebo nejaky bonbonky? To prece neni mozny!!! Mne se stat to co tobe,s tim bordelem na krasne ciste podlaze,tak rvu jak blazen,hazu vsim okolo,su nasranej az hruza,predstava ze vod toho budu celej zasvinenej by me dohanela k silenosti. Nepredpokladam,ze Ti v garazi tece tepla voda,aby jsi se mel kde te mastnoty zbavit,ze? A Ty vezmes fotak a jdes si to v klidu vyfotit a jeste mas silu o tom psat. :lol: Obdivuju Te!!! Jdu si dat tabletku b-komplexu,pry je to dobry na nervy...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

máchal píše:Lisaku, nemichas si neco do tabaku? Anebo nejaky bonbonky?...
Já moc nepotřebuji, mě stačí dvě desítky a jsem poddajný :D .

---

Už jsem o něco chytřejší a mohu spolehlivě říct, že v podstatě jdou použít všechna včera zmíněná víčka, ale pouze a jedině správné je to z P356. Nevěříte? Věřte! Já na to přišel následujícím vědeckým zkoumáním. Nejdřív jsem měřil odsazení gufera od dosedací plochy. Maximální rozdíl 1mm je z funkčního hlediska nepodstatný.
Obrázek
U hloubky osazení pro ložisko už na tom z 1303 podstatný rozdíl je, ale to by se nechalo upravit.
Obrázek
O několik desetin větší hloubka u P356 je následně kompenzována. Mezi víčko a ložisko se dávají vyrovnávací podložky.
Obrázek
Celková výška u P356 a 1303 je stejná.
Obrázek
Obrázek
Broučí je vysoké a muselo by se na něm ubrat.
Obrázek
Dalším, ale ne neřešitelným problémem u kusu z 1303 je větší vnitřní průměr. Měl by být 72mm.
Obrázek
Ale je 73,4 a tak by bylo nutno udělat nějakou vložku.
Obrázek
To všechno by se dalo, ale nic z toho neřeší zásadní věc. Pouze víčko z P356 má totiž takovýto zobáček a tak nám nezbude nic jiného než sehnat ještě jeden kus abychom to měli správně.
Obrázek
Přemýšlel jsem k čemu je asi tak dobrý a ač je to k neuvěření, já na to přišel. A co vy, budete vědět, když porovnáte následující dvě fotky?
Obrázek
Obrázek
Zatím co budete hloubat tak já si zatím cvičně přidělám štít na místo.
Obrázek
Musím zkusit brzdovou trubičku zda bude dost dlouhá.
Obrázek
Je to dobrý, bude stačit ji trošku přetvarovat.
Obrázek
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od martin_100 »

že by to bylo vybraný aby mělo kudy jít lanko ručky?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Samá voda. Znovu a lépe :wink: .
Každý celek se skládá z detailů.

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Křemílek »

To je, prosím, odkapávací olejový nos. Používaný taky u starších Brouků. Tam se to ale chytalo do kastrolku a trubičkou odvádělo. Pak se přešlo na vývrt v ložiskovém víku s odváděním oleje dozadu na brzdový štít. Následně se vývrt zalepil nečistotami a celé to bylo k ničemu.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15179
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od Sam »

100% spravna odpoved. 356 domecky jsou velice podobne domkum na brezely a ovaly. Zkus lovit v techto vodach.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Java Green 64 - Evžen

Příspěvek od lišák »

Křemílek píše:To je, prosím, odkapávací olejový nos...
Ano prosím, velice správně. Když tedy někdo pouze odtočí původní víčko a nebo upraví víčko z vlečené nápravy tak sice auto bude jezdit, ale pokud by došlo k protečení oleje skrz gufero, tak všechen skončí uvnitř bubnu. A úplně stejně by to dopadlo když někdo použije sice korektní víčko, ale namontuje ho obráceně. Viz fotka z thesamba.com.
Obrázek

----

Možná budu muset ještě přehodnotit původní úvahu o tom, že brzdová trubička nebude vyžadovat většího zásahu. Mám totiž obavu aby při větším propérování zadní nápravy nedošlo ke kontaktu mezi trubičkou a podběhem. Připojení trubičky je oproti původnímu štítu zhruba o 30mm výše a tak mezi trubičkou a podběhem je nyní 105mm.
Obrázek
Mezi dorazem a miskou dorazu na rámu je 75mm a to znamená, že moc velká rezerva tam zrovna není.
Obrázek
Nechalo by se to řešit buď přetvarováním trubičky asi takto.
Obrázek
A nebo to udělat podobně jako to bylo na P356, kde bylo banjo šroubení a trubička byla vedena podle štítu směrem dolu. Fotka je jenom ilustrační, lepší jsem nenašel.
Obrázek
Dále jsem si zkusil zapojit brzdové lano abych věděl jak bude či nebude pasovat a co bude koštovat jeho případná úprava.
Obrázek
Prvním zjištěním je, že ho zaháknout na páku není až tak jednoduché jako u Brouka. Páka je zašitá za čelistí a je k tomu přístup jak k penězům.
Obrázek
Na délce chybí nějakých 15mm.
Obrázek
To jsem zvědav co s tím udělám.
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět