VW T2b Westfalia 1978
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Po dvou a půl roce mohu říct HOTOVO
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Jasný...
Motor ještě budu ladit...například opět výmena ovládání karbeců...
Westy je krásně živá. A to ovládání Scat umožňuje pouze 2/3 otevření klapky...
Jak to pojede potom? Nevím...
Ale už teď je to fajn
Pak bezkontakt, čidlo teploty, výměna oleje atd...
Motor ještě budu ladit...například opět výmena ovládání karbeců...
Westy je krásně živá. A to ovládání Scat umožňuje pouze 2/3 otevření klapky...
Jak to pojede potom? Nevím...
Ale už teď je to fajn
Pak bezkontakt, čidlo teploty, výměna oleje atd...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Při natáčení spotu na Kulatý víkend vzniklo zatím toto:
https://www.youtube.com/watch?v=z-QtdmCPKdE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=z-QtdmCPKdE" onclick="window.open(this.href);return false;
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Vítkov 2014
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Tak jsem se pustil do ladění motoru. Jelikož to nejelo tak jak bych si představoval, pustil jsem se do laborování...
Základní nastavení:
Bohatost 1,5 otáčky
Vzduch nastaven z výroby a zaaretován na doraz pojistným šroubkem
Klapky seřízeny na doraz - noviny jsem použil jako měrku...(myšleno sladěno otevírání klapky ve stejném okamžiku sešlápnutí plynu)
Výsledek po cca 200km:
Svíčky totálně zanesené, výkon sice lepší, ale v kopcích nic moc... Vzhledem ke kvalitě ovládání se mi kompletně rozhodila geometrie ovládání.
Pravá strana se povolila a ovládací rameno jezdilo po šestihrané ose sem a tam...
Proto jsem vše kompletně rozebral, vyčistil, ramena ovládání nouzově zaaretoval a použil na průtok vzduchu zakoupený měřák.
Zjištění bylo, že i při stejně nastavených klapkách jedna propouštěla o 1/6 více vzduchu. Doštelováno seřizovacím šroubem.
U ovládání karburátorů jsem si dal záležet na geometrii při otevírání klapek - nyní má každé táhlo stejnou křivku chodu...
Měření proběhlo tímto měřákem: Naměřeno 6 bodů - nevím, zda to je moc, nebo málo? Svíčky jen očištěny kartáčem, protože jsem neměl jiné (jsou již objednány)
Otáčky na volnoběh 900 ot/min
Při testovací jízdě domů to jelo o cca 30% lépe...
Stejně ale nejsem spokojen
Mám lambdu s tímto budíkem, asi naimplementuji - máte s tím někdo zkušenost?
Základní nastavení:
Bohatost 1,5 otáčky
Vzduch nastaven z výroby a zaaretován na doraz pojistným šroubkem
Klapky seřízeny na doraz - noviny jsem použil jako měrku...(myšleno sladěno otevírání klapky ve stejném okamžiku sešlápnutí plynu)
Výsledek po cca 200km:
Svíčky totálně zanesené, výkon sice lepší, ale v kopcích nic moc... Vzhledem ke kvalitě ovládání se mi kompletně rozhodila geometrie ovládání.
Pravá strana se povolila a ovládací rameno jezdilo po šestihrané ose sem a tam...
Proto jsem vše kompletně rozebral, vyčistil, ramena ovládání nouzově zaaretoval a použil na průtok vzduchu zakoupený měřák.
Zjištění bylo, že i při stejně nastavených klapkách jedna propouštěla o 1/6 více vzduchu. Doštelováno seřizovacím šroubem.
U ovládání karburátorů jsem si dal záležet na geometrii při otevírání klapek - nyní má každé táhlo stejnou křivku chodu...
Měření proběhlo tímto měřákem: Naměřeno 6 bodů - nevím, zda to je moc, nebo málo? Svíčky jen očištěny kartáčem, protože jsem neměl jiné (jsou již objednány)
Otáčky na volnoběh 900 ot/min
Při testovací jízdě domů to jelo o cca 30% lépe...
Stejně ale nejsem spokojen
Mám lambdu s tímto budíkem, asi naimplementuji - máte s tím někdo zkušenost?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Měřák výše je nelepší zahodit daleko do polí. Při nasazení na karburátor snížíš průtok vzduchu, tedy směs budeš mít na daném karburátoru bohatší a rozhodíš si tak chod motoru. Naladění je pak síš jen otázka náhody než sofistikované měření.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15198
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Ty más dva měřáky a dusíš to v jeden okamžik ? Pokud ne, tak máš měření rozhozené a nepřesné. Navíc můžeš měřit v podstatě jen volnoběh, ale mnohem zajímavější je zjištění, že se karburátory (ne)chovají strejně i při postupném otevírání klapek.Mr.Vaahaa píše:Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VW T2b Westfalia 1978
pro základní kontrolu na volnoběhu to stačí..jde o to to přiložit, nechat přečíst hodnotu a sundat. JInak absolutní výše hodnoty nic neříká. Jde jen o to aby na obou karburáátorech byly hodnoty co možná stejné.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 05 kvě 2014, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Sam píše:Ty más dva měřáky a dusíš to v jeden okamžik ? Pokud ne, tak máš měření rozhozené a nepřesné. Navíc můžeš měřit v podstatě jen volnoběh, ale mnohem zajímavější je zjištění, že se karburátory (ne)chovají strejně i při postupném otevírání klapek.Mr.Vaahaa píše:Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Pokud bych měl dva, tak bych mohl (musel, měl) počítat s nepřesností obou měřáků...
Naopak, když mám jeden, vím, jak v daný okamžik každý karbec saje...
Ano, přesně, jak píše Pětišroub...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Tak dlouho jsem zjišťoval odkud mi jde plechový zvuk z motoru, až jsem půl auta rozebral...
Plech pod řemenicí a taková malá ploška...bože ta mě srala... Aspoň jsem si přetěsnil olejové čerpadlo a konečně dobře napasoval redukci na příčku motoru...
Mno dobře...
Pokud se můžete tomuto řešení vyhnout...vyhněte se tomu...je to hroznej nehezká věc... Mladej se se mnou už nebaví...o víkendu viděl jen mou pr...zadek... Ještě, že dietka byla...
Plech pod řemenicí a taková malá ploška...bože ta mě srala... Aspoň jsem si přetěsnil olejové čerpadlo a konečně dobře napasoval redukci na příčku motoru...
Mno dobře...
Pokud se můžete tomuto řešení vyhnout...vyhněte se tomu...je to hroznej nehezká věc... Mladej se se mnou už nebaví...o víkendu viděl jen mou pr...zadek... Ještě, že dietka byla...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Příčin může být víc. Špatný předstih, bohatost, tepelná hodnota svíček. Nebo se takhle zaserou, když to necháš bakat moc dlouho na volnoběh.Mr.Vaahaa píše:Svíčky totálně zanesené, výkon sice lepší, ale v kopcích nic moc...
Každý celek se skládá z detailů.
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Lišáku je toho víc...
Ovládání karburace je opět kompletně rozhozené...každá strana zabírá jinak...prostě výrobek od někoho s květákem v hlavě...
Takže to budu kompletně předělávat...
Navíc to mám pořád bohaté, asi budu muset koupit jiné trysky...
Mno práce bude na motoru ještě mraky...ještě, že to aspoň baví
Ovládání karburace je opět kompletně rozhozené...každá strana zabírá jinak...prostě výrobek od někoho s květákem v hlavě...
Takže to budu kompletně předělávat...
Navíc to mám pořád bohaté, asi budu muset koupit jiné trysky...
Mno práce bude na motoru ještě mraky...ještě, že to aspoň baví
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
dlouho jsem na autě nic neudělal...je čas to rozebrat
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
Tak skříňka rozebrána a znovu slepena...
Rozhodl jsem se pro rozpěrná pera, protože klasický šroub s maticí mi přišel neestetický... Nyní se to nehne ani o mm...
Vzhledem ke značným vůlím v ovládání karburace jsem se to rozhodl vyřešit zcela jinak...Rozhodl jsem se pro rozpěrná pera, protože klasický šroub s maticí mi přišel neestetický... Nyní se to nehne ani o mm...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: VW T2b Westfalia 1978
Jak to prosimtě dodávají upevněný zes to musel předělávat ?
Kde tam vznikají vůle ? Se to posuvá do stran bo co ?
Kde tam vznikají vůle ? Se to posuvá do stran bo co ?
... a vůbec !
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
šestihran (tyč), na který se nasadí rameno je o cca 1mm užší, než díra v tom rameni...
Takže vůle je již v tom krutu...
Pojištění toho ramena na šestihranu je červíkem (který nemá špičku) a závit je něco jako edisonův...nějaká USA mrdka...takže se to neustále povolovalo...
V okamžiku povolení, rameno sklouzne o pár cm bokem a geometrie ovládání se změní - každý karbec zabírá jinak.
Takže jsem to provrtal durch a už se to nemá kam pohnout, jak v krutu, tak ve směru do boku...
Takže vůle je již v tom krutu...
Pojištění toho ramena na šestihranu je červíkem (který nemá špičku) a závit je něco jako edisonův...nějaká USA mrdka...takže se to neustále povolovalo...
V okamžiku povolení, rameno sklouzne o pár cm bokem a geometrie ovládání se změní - každý karbec zabírá jinak.
Takže jsem to provrtal durch a už se to nemá kam pohnout, jak v krutu, tak ve směru do boku...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW T2b Westfalia 1978
mno když se vůle poskládaly a kónečně pohyb došel ke karburátrům...tak jsem vepředu měl plyn na zemi...bylo to moc bezva...
teď dám cca cm plynu a jedu 80km/hod na státovce...
teď dám cca cm plynu a jedu 80km/hod na státovce...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;