VW T2b Westfalia 1978

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Po dvou a půl roce mohu říct HOTOVO :wink:
image.jpg
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od maxmax »

To jako ze i jezdi? :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Jasný...
Motor ještě budu ladit...například opět výmena ovládání karbeců...
Westy je krásně živá. A to ovládání Scat umožňuje pouze 2/3 otevření klapky...
Jak to pojede potom? Nevím...
Ale už teď je to fajn :-)

Pak bezkontakt, čidlo teploty, výměna oleje atd...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Při natáčení spotu na Kulatý víkend vzniklo zatím toto:
https://www.youtube.com/watch?v=z-QtdmCPKdE" onclick="window.open(this.href);return false;
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Vítkov 2014 :roll:
westy i ndes.jpg
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Tak jsem se pustil do ladění motoru. Jelikož to nejelo tak jak bych si představoval, pustil jsem se do laborování...
Základní nastavení:
Bohatost 1,5 otáčky
Vzduch nastaven z výroby a zaaretován na doraz pojistným šroubkem
Klapky seřízeny na doraz - noviny jsem použil jako měrku...(myšleno sladěno otevírání klapky ve stejném okamžiku sešlápnutí plynu)

Výsledek po cca 200km:
Svíčky totálně zanesené, výkon sice lepší, ale v kopcích nic moc...
IMG_0272.JPG
IMG_0276.JPG
Vzhledem ke kvalitě ovládání se mi kompletně rozhodila geometrie ovládání.
Pravá strana se povolila a ovládací rameno jezdilo po šestihrané ose sem a tam...

Proto jsem vše kompletně rozebral, vyčistil, ramena ovládání nouzově zaaretoval a použil na průtok vzduchu zakoupený měřák.
Zjištění bylo, že i při stejně nastavených klapkách jedna propouštěla o 1/6 více vzduchu. Doštelováno seřizovacím šroubem.
U ovládání karburátorů jsem si dal záležet na geometrii při otevírání klapek - nyní má každé táhlo stejnou křivku chodu...
Měření proběhlo tímto měřákem:
IMG_0286.JPG
Naměřeno 6 bodů - nevím, zda to je moc, nebo málo?
IMG_0289.JPG
Svíčky jen očištěny kartáčem, protože jsem neměl jiné (jsou již objednány)
Otáčky na volnoběh 900 ot/min

Při testovací jízdě domů to jelo o cca 30% lépe...
Stejně ale nejsem spokojen :?

Mám lambdu s tímto budíkem, asi naimplementuji - máte s tím někdo zkušenost?
7UC0000101.jpg
7UC0000101.jpg (32.19 KiB) Zobrazeno 3436 x
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15198
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Sam »

Měřák výše je nelepší zahodit daleko do polí. Při nasazení na karburátor snížíš průtok vzduchu, tedy směs budeš mít na daném karburátoru bohatší a rozhodíš si tak chod motoru. Naladění je pak síš jen otázka náhody než sofistikované měření.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15198
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Sam »

Mr.Vaahaa píše:Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Ty más dva měřáky a dusíš to v jeden okamžik ? Pokud ne, tak máš měření rozhozené a nepřesné. Navíc můžeš měřit v podstatě jen volnoběh, ale mnohem zajímavější je zjištění, že se karburátory (ne)chovají strejně i při postupném otevírání klapek.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Pětišroub »

pro základní kontrolu na volnoběhu to stačí..jde o to to přiložit, nechat přečíst hodnotu a sundat. JInak absolutní výše hodnoty nic neříká. Jde jen o to aby na obou karburáátorech byly hodnoty co možná stejné.
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 05 kvě 2014, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Sam píše:
Mr.Vaahaa píše:Jde přece o to zajistit stejné hodnoty na obou karburátorech...
Pokud oba přidusíš stejně, tak v tom nevidím problém...
Nebo se pletu?
Ty más dva měřáky a dusíš to v jeden okamžik ? Pokud ne, tak máš měření rozhozené a nepřesné. Navíc můžeš měřit v podstatě jen volnoběh, ale mnohem zajímavější je zjištění, že se karburátory (ne)chovají strejně i při postupném otevírání klapek.

Pokud bych měl dva, tak bych mohl (musel, měl) počítat s nepřesností obou měřáků...
Naopak, když mám jeden, vím, jak v daný okamžik každý karbec saje...

Ano, přesně, jak píše Pětišroub...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Tak dlouho jsem zjišťoval odkud mi jde plechový zvuk z motoru, až jsem půl auta rozebral...
Plech pod řemenicí a taková malá ploška...bože ta mě srala...
IMG_0478.JPG
IMG_0479.JPG
Aspoň jsem si přetěsnil olejové čerpadlo a konečně dobře napasoval redukci na příčku motoru...
Mno dobře...
Pokud se můžete tomuto řešení vyhnout...vyhněte se tomu...je to hroznej nehezká věc...
IMG_0481.JPG
Mladej se se mnou už nebaví...o víkendu viděl jen mou pr...zadek...
IMG_0453.JPG
Ještě, že dietka byla...
IMG_0336.JPG
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od lišák »

Mr.Vaahaa píše:Svíčky totálně zanesené, výkon sice lepší, ale v kopcích nic moc...
Příčin může být víc. Špatný předstih, bohatost, tepelná hodnota svíček. Nebo se takhle zaserou, když to necháš bakat moc dlouho na volnoběh.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Lišáku je toho víc...
Ovládání karburace je opět kompletně rozhozené...každá strana zabírá jinak...prostě výrobek od někoho s květákem v hlavě...
Takže to budu kompletně předělávat...

Navíc to mám pořád bohaté, asi budu muset koupit jiné trysky...

Mno práce bude na motoru ještě mraky...ještě, že to aspoň baví :D
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

dlouho jsem na autě nic neudělal...je čas to rozebrat #-o
IMG_0486.JPG
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Tak skříňka rozebrána a znovu slepena...
IMG_0489.JPG
Vzhledem ke značným vůlím v ovládání karburace jsem se to rozhodl vyřešit zcela jinak...
Rozhodl jsem se pro rozpěrná pera, protože klasický šroub s maticí mi přišel neestetický...
IMG_0494.JPG
IMG_0495.JPG
IMG_0496.JPG
IMG_0497.JPG
Nyní se to nehne ani o mm...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Herbie »

Jak to prosimtě dodávají upevněný zes to musel předělávat ?
Kde tam vznikají vůle ? Se to posuvá do stran bo co ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

šestihran (tyč), na který se nasadí rameno je o cca 1mm užší, než díra v tom rameni...
Takže vůle je již v tom krutu...
Pojištění toho ramena na šestihranu je červíkem (který nemá špičku) a závit je něco jako edisonův...nějaká USA mrdka...takže se to neustále povolovalo...
V okamžiku povolení, rameno sklouzne o pár cm bokem a geometrie ovládání se změní - každý karbec zabírá jinak.

Takže jsem to provrtal durch a už se to nemá kam pohnout, jak v krutu, tak ve směru do boku...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Herbie »

aha, no pěkně to flákaj
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4770
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: VW T2b Westfalia 1978

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

mno když se vůle poskládaly a kónečně pohyb došel ke karburátrům...tak jsem vepředu měl plyn na zemi...bylo to moc bezva...
teď dám cca cm plynu a jedu 80km/hod na státovce...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět