1950 Brezel aus Schweden

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Začíná být sychravo a tak plynule navážu na upgrade frézy Deckel FP1, viz http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 58#p333458
Už jsem dost starý na to šťouchat drážky na soustruhu, naposledy viz http://www.samsgarage.org/projects/1950 ... -tachometr a tak jsem si cestu na Mannheim pojistil zastávkou ve Stutgartu kde jsem naložil obrážecí hlavu na FP1ku.
Zatím nebyl čas se blíže seznámit ale první dojem více než dobrý.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Pomalu na čase resuscitovat brouka po zimním spánku a připravit ho na technickou která mne na jaře čeká. Jsem zvědavý co za hnidy mi najdou. Vidím to na únik oleje a zrezivělou karoserii :)

Ozval se mi také pán ze Švédska od kterého jsem brezela koupil že nalezl nějaké dokument k mému vozu a že mi je pošle. Příjemné zjištění, že to nezametl do popelnice ale vzpomněl si na mne. Ještě větší radost mám z toho, že mezi nimi je i původní techničák. K autu jsem dostal již moderní švédské dokumenty které mi samozřejmě při registraci v ČR zabavili. Původní noty a k tomu bílé značky jsou kombinace o které se mi ani nesnilo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Tak dokumenty jsou doma. K necemu bude treba slovnik, neco se da rozklicovat hned. Napr. tlaky na tretim valci byly dlouhodobne bidne a jednou dokonce upravene mereni tak aby auto proslo :D
Přílohy
20170302_133317.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 162
Registrován: 05 pro 2012
Bydliště: Habry

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Durex »

Chtěl bych vidět jeho výraz kdyby si s autem přijel k němu před barák. Opravdu zajímavý vůz. A myslím si, že už velmi vzácný......
Petr Čáp

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Pán o mne ví, jsme v kontaktu a posílal jsem mu dokonce fotky z opravy. Snad se jedno vykopu do Švédska po ose.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
ToSvo
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 333
Registrován: 11 lis 2016

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od ToSvo »

Sam píše:Tak dokumenty jsou doma. K necemu bude treba slovnik, neco se da rozklicovat hned. Napr. tlaky na tretim valci byly dlouhodobne bidne a jednou dokonce upravene mereni tak aby auto proslo :D
Tak to je opravdový poklad. Gratuluji. =D> Mě po předchozím majiteli zbyl pod sedačkou jen jeden papírek. :wink:
Přílohy
DSC_4613.jpg
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lope »

Ty tlaky. Záleží taky čím to měřili. Jestli to byl tlakoměr, co se musí jenom přitlačit na otvor, tak si možná opravář u 3. válce nedělal moc násilí...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Všechno je možné. Dle fotek to ale odpovídá a to je na tom to kouzelné
http://www.samsgarage.org/projects/1950 ... r-rozborka
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od udeeska »

Tak to je docela pruser #-o ...no a co s tema tlakama nakonec budes delat? :D .
Jinak hezka kolekce papiru.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

udeeska píše:Tak to je docela pruser #-o ...no a co s tema tlakama nakonec budes delat? :D .
No jsem z toho zklamanej, Koupím sice ojeté auto ale pak zjistím, že válec 3 a 4 má tlaky pod 3kp/cm, jednou dokonce trojka byla úplně bez tlaků.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lišák »

Sam píše:.... Snad se jedno vykopu do Švédska po ose.
Že bychom dělali tomu tvému chcípákovi safety car? Mohl by to být skoro stejně pěkný výlet jako do Lhasy. :D
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od pulenejksicht »

tak v tom případě povezu rád norkou náhradní druhé auto ..aby se tam dojelo :wink:
jdeme frflat na flat ...

kratatom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 288
Registrován: 20 lis 2005

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od kratatom »

ToSvo píše:
Sam píše:Tak dokumenty jsou doma. K necemu bude treba slovnik, neco se da rozklicovat hned. Napr. tlaky na tretim valci byly dlouhodobne bidne a jednou dokonce upravene mereni tak aby auto proslo :D
Tak to je opravdový poklad. Gratuluji. =D> Mě po předchozím majiteli zbyl pod sedačkou jen jeden papírek. :wink:
No a co je na tom papirku napsane jsi si uz prelozil ? Ja tam vidim "PRIPADNE: 1) Snizit TROCHU denni teplotu - nebo: 2) Hasit behem noci - nebo OBOJE" ... Dobro došli na Jadran, to je zahada ... klidne to tu smazte, at neplevelime Samuv topik.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

pulenejksicht píše:tak v tom případě povezu rád norkou náhradní druhé auto ..aby se tam dojelo :wink:
No výborně, jeden s vytuněným judsónem a druhý s pomalou dodávkou. No, na laně vás tahat nebudu, neb na to nemám sil, ale až vám to po cestě klekne, tak vás mohu někam svézt.. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Tak jsem dnes absolvoval první technickou a jak jsem se toho bál, tak jsem to dal bez ztráty kytičky jak se sluší a patří na vůz podobného data stáří. Technik se nepokoušel o zbytečnou horlivost a a nechal mne vše odřídit a otestovat samotného. Já byl pak v klidu, že mi nesedí někdo cizí na původním čalounění, nemiklíkuje s chatrnými přepínači nebo nepočítá zuby na převodovce. Zkouška brzd mne příjemně překvapila, kola táhnou souměrně a na svůj věk i docela razantně. Tak zase za dva roky....
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od hydraulik »

A emise ? Mě na poslední STK byla oznámeno že to jsou poslední emise.. příště už mě nepustí... ale na otázku PROČ....když těch X let bylo všechno v pořádku... jsem se nedočkal odpovědi. / Ono vůbec to byla taková podivná prohlídka STK. /
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

hydraulik píše:A emise ? Mě na poslední STK byla oznámeno že to jsou poslední emise.. příště už mě nepustí... ale na otázku PROČ....když těch X let bylo všechno v pořádku... jsem se nedočkal odpovědi. / Ono vůbec to byla taková podivná prohlídka STK. /
Emise cajk. Stáhli jsme bohatost a naprosto v limitu. Nezapomeň že mám ale novej motor (8tis), tedy stále ještě v mírném záběhu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od hydraulik »

Ano měření bylo v pořádku.. hodnoty odpovídaly normě.. ale poslední... tak nevím.. asi jiný kraj... jiný mrav.
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

hydraulik píše:Ano měření bylo v pořádku.. hodnoty odpovídaly normě.. ale poslední... tak nevím.. asi jiný kraj... jiný mrav.
Pán zřejmě jde na zasloužený odpočinek nebo daná TK končí s podnikáním, nic hlubšího bych v tom nehledal.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Byl jsem s brezelem letos na Jarních VW sprintech a jak příjezd, tak odjezd se neobešel bez komplikací. Problém se startováním studeného motoru byl čím dál složitější. Pokud motor nechytl na první otáčku startéru, svíčky se ulily a nebylo pak síly které by vykouzlila jiskru a ušetřila mne potupného trápení baterie. V takovém případě pak bylo třeba třeba nechat vůz 15min ladem a zkusit start znovu. Pak povětšinou naskočil na první dobrou.

Hanba mne fackovala při odjezdu z jarních sprintů, kdy jsem musel pro start použít mírný svah k řece abych motor navrčel, že jsem si dnes přivstal a udělal kompletní rozborku a pročištění karburace, seřídil odtrh, předstih a provedl kontrolu svíček.
P1030520.JPG
Zde je vidět, že svíčky 1 a 2 jsou černé jak bota zatímco 3 a 4 krásně cihlové.
P1030521.JPG
Jezdil jsem doporučené Bosch W175 T1, ještě staré provedení bez vroubků na porcelánovém izolátoru. V manuálu jsem se dočetl, že při krátkých jízdých nebo jízdách ve městě je možné na brezela použít teplejší svíčky W145 T1
P1030522.JPG
Bohužel W145 mám ve sbírce jen dvě a tak jsem jako náhradu zkusil osadit NKG B5HS které by jim měly odpovídat.

Na první dojem se chovají dobře, uvidíme jaký bude start až se poztrácí něco benálu z plovákovky, jestli se svíčky stačí ulít než pumpa dotlačí hladinku.
Mohl jsem se tedy dnes vypravit na kukačku na Porsche sraz který se konal nedaleko Letiště Ruzyně. Krapet zima a menší vánice ale nic co by mne po VW sprintech mohlo vykolejit.

Porsche sraz byl především o modernějších vozech ale i tak se tam našlo pár zajímavých kousků z raných let. Expozice Engine Classic byla také pěkná a s juniory jsme se schodli, že za některé kousky bychom se v garáži také nestyděli.
P1030536.JPG
P1030538.JPG
P1030534.JPG
P1030532.JPG
P1030529.JPG
P1030528.JPG
P1030527.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět