Byl jsem s brezelem letos na Jarních VW sprintech a jak příjezd, tak odjezd se neobešel bez komplikací. Problém se startováním studeného motoru byl čím dál složitější. Pokud motor nechytl na první otáčku startéru, svíčky se ulily a nebylo pak síly které by vykouzlila jiskru a ušetřila mne potupného trápení baterie. V takovém případě pak bylo třeba třeba nechat vůz 15min ladem a zkusit start znovu. Pak povětšinou naskočil na první dobrou.
Hanba mne fackovala při odjezdu z jarních sprintů, kdy jsem musel pro start použít mírný svah k řece abych motor navrčel, že jsem si dnes přivstal a udělal kompletní rozborku a pročištění karburace, seřídil odtrh, předstih a provedl kontrolu svíček.
Zde je vidět, že svíčky 1 a 2 jsou černé jak bota zatímco 3 a 4 krásně cihlové.
Jezdil jsem doporučené Bosch W175 T1, ještě staré provedení bez vroubků na porcelánovém izolátoru. V manuálu jsem se dočetl, že při krátkých jízdých nebo jízdách ve městě je možné na brezela použít teplejší svíčky W145 T1
Bohužel W145 mám ve sbírce jen dvě a tak jsem jako náhradu zkusil osadit NKG B5HS které by jim měly odpovídat.
Na první dojem se chovají dobře, uvidíme jaký bude start až se poztrácí něco benálu z plovákovky, jestli se svíčky stačí ulít než pumpa dotlačí hladinku.
Mohl jsem se tedy dnes vypravit na kukačku na Porsche sraz který se konal nedaleko Letiště Ruzyně. Krapet zima a menší vánice ale nic co by mne po VW sprintech mohlo vykolejit.
Porsche sraz byl především o modernějších vozech ale i tak se tam našlo pár zajímavých kousků z raných let. Expozice Engine Classic byla také pěkná a s juniory jsme se schodli, že za některé kousky bychom se v garáži také nestyděli.