Ploštice

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stopar
Příspěvky: 83
Registrován: 04 lis 2006
Bydliště: Praha - Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Ploštice

Příspěvek od Stopar »

Pohřbil jsem modrého brouka a následně otevřel projekt pro červenou Ploštici.
Pohřeb započal kanibalizmem dílů:

Obrázek

Ikdyž modrý brouk stále jezdil, nedovolil jsem si s ním projít technickou. Nakonec se ukázalo, že z původního modrého dárce nezůstalo skoro nic. Díry do karoserie způsobola hlavně zimní jízda na solené silnici, několik let to byl every day use car.
Jediný co zůstalo byla převodovka a motor, který jezdil zcela bez problémů (1200, D). I převodovka je ze spodu rozežraná od soli.

Červená Ploštice je složená z darované roury někde z Blanska, na kterou jsem dal nové kladivo, které jsem našel u sebe ve stodole (zakoupeno před asi 8 lety a dočkalo se). Následovala kanibalizovaná převodovka z modrého brouka a motor. Ušatá náprava dostala nové uši, díky Same, jehličkové ložiska, čepy, jinak základ dvou trubek nápravy byl z modrého i s rameny.

Následovala nová podlaha a nástřik jak voskem ze vnitř (včetně mazlavého tekoucího moku do uší - nápravy), tak nástřik celého podvozku něčím drahým jako asfaltovým, což současně smazalo lesk Zn matek a šroubů.

Brzdy komplet nové i s bubny, které mají na sobě vypalovací barvu, používanou do vnitřku průmyslových pecí, tak doufám, že něco snese. Samozřejmě prasátka, pružinky, pakny, lanka, nové trubky (jasně, že aftermarket, který tekl snad všema šroubeníma a po dotažení se strhával - příště bych si ostříhal nechty a použil ruky a hlavu, na udělání nových trubek z mědi).

Kastle byla darována od Sambi. Moc o ní nevím, ale asi bude známá ze srazů - poznávací znamení, je na ní nápis Automatic a jezdila k Rozvědčíkovi. Celkově není ve špatným stavu, přesto bude potřeba průchozí díry zadělat železem.

Motor zůstal původní, pouze nutný upgrade na alternátor a home made svařený nerezový výfuk (2,5mm), který z venku není vidět, protože rozměrově je to kopie 1:1. Karburátor je komplet rozebrán a nové těsnění, membrány, pružinky, trysky... Motor byl v době odstávky v oleji a občas promazaný pod svíčkama a protočen, takže jede.

Kytka do vázy přerostla v Adélu
Obrázek
Srdce do Ploštice
Obrázek
Bráchové před domem
Obrázek
převoz do nové stodoly
Obrázek

Zásilka z Austrálie s AMR500, projekt na další roky (více fotek v galerii):
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: Ploštice

Příspěvek od Pětišroub »

kompresor! Záměry?:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Stopar
Příspěvky: 83
Registrován: 04 lis 2006
Bydliště: Praha - Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Ploštice

Příspěvek od Stopar »

Mám další motor na hraní, tak chci vzbudit mrtvé koně čerstvým vzduchem a neroztrhat vnitřnosti. S těma koňma co jsou nyní na záložním motoru neudělá nic ani Pepa Váňa, takže to stejně chce investici a předělat...
Plány se stále mění, dle komunikace hlavně s Vakem, který je uživatelem SC a je sdílný na poznámky od uživatele a konstruktéra v jedné osobě. Nicméně co nejvíce původní motor (1200), jen doplnit o kompresor, BOV popřípadě by-pass. Prozatím vačka původní. Projekt nemám časově omezen, takže pomalu....
Don't panic, it's VW beetle
BVH 74-33

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19866
Registrován: 02 led 2003

Re: Ploštice

Příspěvek od Pětišroub »

Zní to zajímavě, jsem zvědav na progres!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od Sam »

34HP s kompresorem ? Inu tak to vitej mezi nami :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Stopar
Příspěvky: 83
Registrován: 04 lis 2006
Bydliště: Praha - Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od Stopar »

Same, díky za přivítání do klubu přeplněných hlav :wink:
Tvoje upozornění na projekt Medusa (na the samba) byl jedním z nasměřování a posunutí. Nicméně projekt Medusa je velmi daleko od toho co chci, ale sleduji to pozorně.

Nicméně mám dotaz na použití hnacího řemene k AMR, kdy jsou dvě možnosti a tedy i rozhodnutí na koupi a upravení řemenic:
1. drážkovaný (doporučuje Vako, chrání to kompresor před zničením zpětnou detonací, kdy nezareaguje BOV)
2. ozubené (je použit u Medusy a později lze například jednoduše snímat zuby pro elektronické řízení... ale neproklouzne v rizikových situacích)
Vše mají například na http://www.tyma.cz" onclick="window.open(this.href);return false; dokonce i v designovém provedení - klínová řemenice BIRN VTP
Don't panic, it's VW beetle
BVH 74-33

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od Sam »

Vzhledem k tom, ze to je 34HP, volil bych klasicky remen bez drazek a treba i bez zubu. Tyhle vychytavky se na stare motory nehodi i kdyz technicky zlepseni se jim nemuze uprit. Muj nazor.

PS: nez ciste klub preplnenych hlav, tak bych to spis nazval spolek pomatencu kteri jdou proti vetru a investuji do nejistych projektu misto toho aby za smesny peniz zakoupili 1600ccm seriovy motor a meli jisty narust vykonu :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
soe2
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3440
Registrován: 16 kvě 2005
Bydliště: ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od soe2 »

Sam píše: spolek pomatencu kteri jdou proti vetru
čiliž takzvaný ►spolek PJPV◄
s chrobákom nikdy nezostárňeš.....
Ferda projel - Lotyšsko,Litvu,Polsko,Německo,Slovensko, Rakousko,Slovinsko a Chorvatsko
2vw Mekky (Grossglockner a Wolfsburg) splněny

Uživatelský avatar
Stopar
Příspěvky: 83
Registrován: 04 lis 2006
Bydliště: Praha - Mikulov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od Stopar »

To je přesně ono Same, kdybych chtěl výkon a nadupat to, tak předělám blok z 1600 a koupim vačku, sadu pístů a válců, hlavu, nebo koupím celé hotové....ale toto není ta hudba, kterou budu hrát. Hraju starý poctivý Jazz, jen nyní s nástroji z 80' let.

Kdyby Judson, Pepco a další SC nebyly cenově jinde, tak bych dal na motor něco stylovějšího. Když už jsem vzpomenul jiné kompresory, jak to tehdy mohlo fungovat bez BOV ventilu? Jeden výstřel a je to poslední jízda, zvláště u Judsona, kde si myslím, že to musí ustřihnout lopatky a ty pak prorazí stator (už tady byly nějaké fotky s pěknou dírou). Nebo je to jinak?
Don't panic, it's VW beetle
BVH 74-33

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15195
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Ploštice

Příspěvek od Sam »

Myslis toto ? http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 436&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeptej se Mildy.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět