Vencovo ponorka
Re: Vencovo ponorka
pokud jsou na packách tyto zářezy,má tam být opěrný kroužek.a vono to dělá kupodivu hodně.tloušťka obložení byla dříve faktor velmi důležitý. dnes nějaký milimetr nehraje roli,ale pokud si dám novou spojku,tak se ty packy zavřou do středu spojky natolik,že ložisko bez středového vedení je tak hluboko ponořeno do přítlačáku,že krytka pružiny to zajišťovací perko ložiska prostě a jednoduše sejme.s opěrným kroužkem by se to pravděpodobně nestalo-však ty bez zářezu mají přeci jen jiný tvar
Re: Vencovo ponorka
než jsem to doklofal,odpověď přišla...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Čtu, ale nějak jsem se v tom rozsáhlém a souvislém textu ztratil a když jsem si to přeslabikoval ještě jednou bylo už pozdě a nechtělo se mi to přepisovat .venca101 píše:Lišáku, ty nečteš a díváš se jen na obrázky, že??
Jinak se domnívám, že příčinou byla uvolněná sponka na spojkovém ložisku a ten zbytek je následek.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Vencovo ponorka
stát se to mě, vymyslím tuten scénář příběhu.. přetlustá lamela hnusná zavinila to, že poloha kroužku přítlačáku se dostala na hraniční mez funkce..(rostlináře)( už nebylo tak moc kam prošlapovat), proto to špatně řadilo.., díky tutý extrémní poloze muselo bejt i přepákování spojky nastavený pomocí spojkovýho lanka až nadoraz.. vypínací vydličky se spojkovým ložiskem tady makaly v tak blbý poloze, že seskočení ložiska na sebe nemohlo nechat dlouho čekat.. olee olee..
Re: Vencovo ponorka
Jelikož bych letos rád strávil víc času na zahrádce než ve stodole, mákl jsem na tom a motor je zpátky v autě. Najeto prvních 100km a zatím spojka maká nádherně, až by jeden nevěřil, jak může být ta ponorka skvělé auto, když řadí jak má
Dál jsme s elektrikářem dali dohromady konečně měření hladiny paliva, k tomu se váže jedna historka s druhovýrobními díly. Původní palivoměr neukazoval, tak jsme rozebrali plovák a zjistili, že je přetrhnutej odporovej drát a někdo to na hulváta opravoval, tak jsem objednal plovák novej (VDO made in Brazil cca 1400,- označení A-quality). Jenže po zapojení novýho plováku palivoměr chvilku špatně ukazoval pořád 3/4 nádrže a pak se nadobro zasekl a už nemaká. To přece plovákem být nemůže, vždyť je úplně novej! I jal jsem se shánět palivoměr nový. Po obdržení nového palivoměru jsme jej zapojili a ukazoval neustále půl nádrže. Jelikož bylo před zimou, odpojil jsem radši dráty a nechal opravu na jaro.
Teď o víkendu jsme se k tomu dostali. Nedalo nám to a rozebrali jsme novej plovák a jaké bylo překvapení, když bublina plováku byla omotaná chuchvalcem zpřetrhanýho odporovýho drátu tak, že se v komoře téměř nehýbal. Fotku žel nemám, byl jsem ve stodole jen nalehko. Nový plovák jsme tedy opravili, ale zajímalo by mě, jak to ti dacani u VDO mají s výstupní kontrolou, když vyrobí a prodají nefunkční plovák...
Inu zanadával jsem si, zanadával, takže mějte se na pozoru i u fungl nových dílů a já konečně můžu říct, že plovák plove a palivoměr palivuje
PS: Velké díky Romanovi za palivoměr a Wallymu za dopravu!
Původní poškozenej plovák
Výměna původního nefunkčního plováku za fungl nový nefunkční
Původní palivoměr
Zánovní palivoměr z druhý ruky na svým místě
A konečně prvních letošních 100km okruh kolem komína...
Dál jsme s elektrikářem dali dohromady konečně měření hladiny paliva, k tomu se váže jedna historka s druhovýrobními díly. Původní palivoměr neukazoval, tak jsme rozebrali plovák a zjistili, že je přetrhnutej odporovej drát a někdo to na hulváta opravoval, tak jsem objednal plovák novej (VDO made in Brazil cca 1400,- označení A-quality). Jenže po zapojení novýho plováku palivoměr chvilku špatně ukazoval pořád 3/4 nádrže a pak se nadobro zasekl a už nemaká. To přece plovákem být nemůže, vždyť je úplně novej! I jal jsem se shánět palivoměr nový. Po obdržení nového palivoměru jsme jej zapojili a ukazoval neustále půl nádrže. Jelikož bylo před zimou, odpojil jsem radši dráty a nechal opravu na jaro.
Teď o víkendu jsme se k tomu dostali. Nedalo nám to a rozebrali jsme novej plovák a jaké bylo překvapení, když bublina plováku byla omotaná chuchvalcem zpřetrhanýho odporovýho drátu tak, že se v komoře téměř nehýbal. Fotku žel nemám, byl jsem ve stodole jen nalehko. Nový plovák jsme tedy opravili, ale zajímalo by mě, jak to ti dacani u VDO mají s výstupní kontrolou, když vyrobí a prodají nefunkční plovák...
Inu zanadával jsem si, zanadával, takže mějte se na pozoru i u fungl nových dílů a já konečně můžu říct, že plovák plove a palivoměr palivuje
PS: Velké díky Romanovi za palivoměr a Wallymu za dopravu!
Původní poškozenej plovák
Výměna původního nefunkčního plováku za fungl nový nefunkční
Původní palivoměr
Zánovní palivoměr z druhý ruky na svým místě
A konečně prvních letošních 100km okruh kolem komína...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Ani ne tak i u fungl nových dílů, ale především u fungl nových dílů [-X .venca101 píše:... takže mějte se na pozoru i u fungl nových dílů ......
Každý celek se skládá z detailů.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5895
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
čeče to jsou jarní přípravy jako kdyby ses někam chystal
jdeme frflat na flat ...
Re: Vencovo ponorka
Právě že se někam chystám, Miloši tak jsem dneska nainstaloval CSku, co se mně už dlouho válí doma, vyměnil palivovej filtr a příští týden jedu na přetestaci pro razítko. Ještě přemýšlím, že bych měl jednou za rok káru před cestou umýt a naleštit, ale asi vyhraje lenost a pojedu na humusáka, pěkně nasedanej stodolovej prach a mrtvý hmyz na čumákupulenejksicht píše:čeče to jsou jarní přípravy jako kdyby ses někam chystal
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5895
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
nemej to .. po cestě nachytáš much habakuk a přece nebudem v Holandsku za šampony ne ?
já mám taky na bokách bláto z minulýho roku a stejně tam budem mít nejvoňavější vozy ..
já mám taky na bokách bláto z minulýho roku a stejně tam budem mít nejvoňavější vozy ..
jdeme frflat na flat ...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Vencovo ponorka
...do Holandska...to byl muj sen v puberte,chtel jsem se tam ozenit s nejlepsim kamaradem ze skoly .Tam je to legalni
Vwase nocni sichta...
Re: Vencovo ponorka
No Romane, nevím jak jsi to měl v mládí s chlapci nebo jak říkáš s kamarády , ale v Holandsku mají hromady krásnejch holek co drandí celej den na kolech (na fešandách). Parádní podívaná, já byl spokojenýudeeska píše:...do Holandska...to byl muj sen v puberte,chtel jsem se tam ozenit s nejlepsim kamaradem ze skoly .Tam je to legalni
Bohužel nemám fotku koček drandících ulicemi Amsterdamu, tak dám alespoň jeden profi obrázek valníka, co jsem našel v galerii na netu, aby topik nebyl bezcenný...
Přes hory, kolem moře až do Yukilandu
Mnoho cestovatelů a málo cestopisů na flat4, řekl jsem si a musel napsat něco zážitků ze svojí cesty. Ať už je pro některé inspirací, odrazením nebo poučením...
Rok se s rokem sešel, léto se kvapem blížilo a já pořád nevěděl co během 12 volných dní podniknu. Že nevyjde Grossglockner jsem věděl, tak kam se vydat?? Po návštěvě Garbojamy bylo rozhodnuto. Dám sraz ve Slovinsku a po srazu pak pojedu společně na pár dní s Panorníkovejma k móřu do Taliánska...
V plánu jsem měl prvně vyjet ve středu 13.srpna s ranním kuropěním, jenže v úterý večer se mně nechtělo balit, tak jsem šel na pivo a čas odjezdu posunul. Ráno jsem měl poměrně brzo sbalíno, jenže to bych nesměl být lama. Když jsem cpal plechovky Kozla do úložnýho prostoru valníku, tak jsem klasicky jednu propíchl a než stačil zareagovat, úplně všechno bylo zcákaný pivem... Takže zas všechno ven, všechno umejt a všechno zpátky dovnitř. Vyrážel jsem ve středu po kávičce v místním tipsport baru přesně ve 14:30...
Poznámka: Jelikož se jedná o cestopis s VWčkem cestou necestou, budu se snažit sem dávat foktky krajiny nebo lokalit s VW. Možná to
bude otravné, ale to mně je srdečně jedno. Je to přece můj cestopis , tak si s ním můžu dělat co chci
Den 1. - středa 13.8.
Po úspěšném odjezdu vyrážím směr hraniční přechod Mikulov a odtud skáču na nudnej rakouskej Autobahn směr Vídeň-Graz-Klagenfurt. Nudnej byl do té doby, než jsem dojel za Graz a začalo mírně pršet. "No tak trocha kape", povídám si a v tom připlujou černý mraky a začíná regulérně chcát. Jako by mně někdo chlístnul plnej kýbl do ksichtu... Prší všude, na korbu, do podpalubí, přes okna, dírama v nadkolí na podlahu v kabině... Apokalypsa... Z přihrádky pod palubovkou zachraňuju mobil a mapy a vkládám "absorbční hadry". To je 1 hadr na každé straně přihrádky, které zachycují vodu hromadící se v palubovce a ty v pravidelných zastávkách na každém odpočívadle ždímám z okna. Po asi hodině přestává, tak jedu do tmy a na posledním Rastplatzu před Klagenfurtem zastavuju.
Na Korbě ošéfuju kaluže vody absorbční hadrou a na hulváta si na ní ustelu přímo před restaurací...
Den 2. - čtvrtek 14.8.
Ráno vstávam s kokrháním kohouta, venku polojasno, tak paráda nemusím nic balit, postel jen ledabyle přehodím plachtou a vyjíždím. Směr Klagenfurt a odtud na Loiblpass. Za Klagenfurtem začíná být krajina konečně trochu zajímavá, vjíždím na Loiblpass a celkem to jde, výhledy parádní a po projetí Loibltunnelu jsem ve Slovinsku. Zde fotím první fotku z dovolený
Z loiblpassu se sjíždí v pohodě, na slovinský straně to není tak prudký. Po projetí Tržičem začne zase lejt a opakuji akci s absorbčníma hadrama. Po příjezdu na Bohinjské jezero už neprší, potkávám se s českou posádkou, večer se přemísťujeme na sraz Let´s bug together v Lescích...
Vrchol Loiblpassu
Setkání s českou posádkou
Bohinjské jezero
Den 3.-5. - 15.-17.8.
Sraz Let´s bug together, jak tam bylo si lze přečíst zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 208&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Za mě fajn sraz, hodně zábavy hlavně večer Akorát si myslím, že by majitelé aircooled VW měli vzít rozum do hrsti a konečně zanechat prznění youngtimerů, není to masírka a ani to není hezký...
Sobotní večer padají žerty o zablokování Vršiče českou VW kolonkou. V neděli po srazu balíme a vyrážíme směr passo Vršič, asi 500m před vrcholem chcípá brouk kolonka na okamžik opravdu passo blokuje. Vláďa se nenechá rozházet, lehá pod auto a brouka startuje šroubovákem a jede se dál Údajně za to mohla nějaká italská Jaruna, co před broukem zastavila... Vršič je parádní, aji slunko svítí, chvíli pobudeme a pak mažeme dál kolem řeky Soča až konec Slovinska. Za mě toto byla nejhezčí část dovolený, ta tyrkysová barva vody je úžasná! Po překročení hranic s Itálií jsme dojeli do Duina a odtud večer k moři do Grada...
Let´s bug together
Cestou na Vršič
Těsně před vrcholem Vršiče
Pohled do krajiny z Vršiče
Kolem Soči
Den 6.-7. - 18.8.-19.8.
V Gradu neznalí okolností jsme v neděli večer vzali první kemp a přitom o 100m vedle je free kemp zóna hned u moře za pár šušňů. No ona úplně free nebyla, ale podstatně levnější než kemp a platilo se tam myslím jen v době mezi 8-19:00, pak už na bráně nikdo neseděl Takže se večer po platební době stěhujeme z kempu pro mastňáky do punkový free zóny pro kempery a následující 2 dny užíváme móřa, večer vycházky do historickýho městečka, rybářskej přístav, krmení racků apod. Pro mě byl nejhezčí přístav, mám rád lodě a vesměs všecky ty námořnický prkotinky...
Poslední večer pořizuji novou italskou fešandu
Kemp pro mastňáky a český romales
Grado
Punk free kemping zone
Přístav Grado a benzínka Agipka pro lodě
Vláďa - krmič racků
Moje nová taliánská fešanda
Den 8. - středa 20.8.
Opouštíme free zónu před začátkem platební doby a vyrážíme do Bibione... Nikdy více Bibione... Po příjezdu a zjištění ceny kempu za cca 60Euro na noc se otáčíme na patě a mizíme tak rychle, jak jsme se objevili. U tohoto kempu bych se rád zastavil. Toto již s kempingem nemá nic společného, jde o obří oplocenej komplex rozparcelovanýho moderního nepotřebnýho hnoje. Od kdy je nezbytné mít v kempu zábavní park, supermarket (ano, ten s jezdícíma košíkama ve velikosti Albertů apod.) a aqua park u moře?? Navíc co krok, to znuděný dederón vypláclej v karavanovým předstanu na pohovce u bedny, dovolená snů... Reklama na konzum, zlatý malý český komunista kempy... Otáčíme a jedeme do Lignana, kde maj aspoň neplacený parkoviště. Na jednom zakempíme kousek od pláže, móře má vlny, jsem spokojený Večer si uvařím v parčíku a vyrážíme na prohlídku města... No města, spíš klasické letovisko, cetky a chujoviny na každým kroku, předražený restaurace apod. Nic, je tma, kempujem na hulváta na parkovišti. V noci dorazí mega bouřka nebo spíš masakr dešťovou wapkou, nepromokavá plachta valníku se stává po třetím přívalu promokavou. Plavu na korbě a kape na mě jak v demenovských jeskyních. Tento stav řeším přikrytím se na korbě OBI zakrývací plachtou a spím.
Czech romales in Lignano
pláž v Lignanu
Punk až do morku kostí, po noci pod wapkou a pojízdná VW sušárna
Den 9. - čtvrtek 21.8.
Ráno se rozdělujeme, Panorníkovic jedou přes Itálii a já chci ještě do Slovinska do Škocjanských jam. Startuju a motor běží jak pumpa na hnůj... Všiml jsem si už po cestě z Let´s bug, že auto při prudkým přidání plynu v rychlosti v cca 80km/h občas jede trhavě a jaksi poskakuje, ale tohle byl teda vrchol. Jede na 3 válce a dusí se... Vyměňuju rozdělovač, je to podstatně lepší, ale trhání v rychlosti přetrvává. No nic, jedu do Slovinska. Projíždím Monfalcone, Trieste, dojíždím až do Škocjanských jam a jdu na prohlídku. Mazec, krása střídá nádheru. Divoká řeka si prorazila cestu skrze krápníkový jeskyně a to co vytvořila v podzemí snad není možný. Kdo pojedete kolem, nevynechejte návštěvu! Uvnitř se nesmí fotit, tak aspoň dávám jednu velmi suchou fotku už z nadzemí...
No a co se dělo dál??
Nic hezkýho, z tohoto úseku cesty nemám ani žádnou fotku, jelikož jsem měl nervy nadranc, natož abych měl náladu na focení. Po prohlídce startuju a motoru se nechce. I když v pohodě dojel až sem, vyhrabu se na první kopečky od jeskyní a v kopci za Divačou to vzdává... Tak doskáču na první parkplatz a zjišťuju závadu. Nezjistil jsem. Benzín dává v pohodě, dávám novou cívku, nový svíčky, nastavuju odtrh a předstih podle učebnice a ani náhodou, čaruju se 3 rozdělovačema a nic, ani ťuk... Doskáču s tím do Senožečí a sháním se po servisu. Místní pásci se mně snaží pomoct, ale všichni místní mechanici mají zrovna volno, takže mě jeden veze do Divače a odtud vyrážím s odtahovkou pro ponorku. Nakládáme lazara a vracíme se cca 7km zpátky do Divače do servisu.
Je kolem 7 hodiny večer a jsem jak na trní. Postarší servisáci zakleknou k motoru a odehrává se zde komedie, podotýkám, že se jednalo o Bosch car service:
Já: "Ten odth má být 0,4-0,6mm né na šířku zapalovače"
Servis mani: "Milej pane, tady nejsme na okruhu a neladíme Porsche" doprovázejíc smíchem a plácáním se po ramenou...
Já: "Cívku jsem měnil a svíčky taky"
Servis mani: "Asi špatně" vytrhávajíc mně koncovku zapalovacího kabelu u indukční cívky a olamujíc fajfky na svíčky...
Já: "Myslím, že problém je v kondenzátoru, přestože je novej, jde to nějak proměřit??
Servis mani: "Už se nám tady nepleťte, my se o to postaráme" a rozdrbávají, co se dá...
Asi v 8 večer mně řekli, že auto musí zůstat u nich na parkovišti, ať jdu do hotelu. Říkám, že moje auto je můj hotel a naštěstí mě nechávají spát na valníku mezi vrakama aut. Zkouším ještě do tmy přehodit jinej karbec a palivovej filtr ale problém je pořád stejnej. Jdu spát za tmy z rukama od šmíru a volám domů, na co by mě vyšel odtah ze Slovinska...
Venku u východu ze Škocjanských jam
Den 10. - pátek 22.8.
Ráno vstávám brzy a pokouším se vlastní silou káru rozhejbat. Dávám původní karbec, kontroluju komplet zapalování a nenacházím chybu. Nejede to. Dorazí servis mani a střídají se u ponorky v intervalech po půl hodině. Půl hodiny zkouší první nastavovat to, co už dělali včera a když zjistí, že mu to nejde, jde dělat něco jinýho. Pak půl hodiny nic a přichází servis man č. 2 a vše se opakuje. Takhle se u mě vystřídají 3 a pak přijde šéf servisu. Vytáhne rozdělovač a že jede pro náhradní díly, říkám ať veme kladívka a hlavně kondenzátor, neboť na 2 jinejch rozdělovačích vypadají kondíky příšerně...
Čekám hodinu a nic se neděje. Jdu se zeptat mechaniků, kde je šéf. "Jel do Itálie pro díly na tvůj rozdělovač". Volám ještě domů, co stojí odtah ze Slovinska: "20 - 30 tisíc". Jo, tak to jsem chtěl slyšet. Nevydržím to, sedám k motoru, beru zbylý 2 rozdělovače a díly co mám ještě použitelný a skládám od začátku to nejlepší co mám k mání. Kladívka zabrušuju, kondík omotávám izolačkou, seřizuju odtrh, palec a víčko ty nejlepší, nastavuju učebnicovej předstih...Startuju... Jede to. Projedu to kolem komína, trochu ještě hejbnu s rozdělovačem, jede to zhruba stejně jak z Itálie k jeskyním, ale jede.
Asi za hodinu přijíždí big boss Bosch servisu a přiváží jen kladívka bez kondíku. Je půl jedný odpoledne.Kladívka nechci, mám jich hromadu sebou, beru rozdělovač, platím 50éček za odtah a mizím odtud, jak jen to jde. Jedu na Ljubljanu, Kranj, Tržič a opět Loiblpass. Tady na vrcholku před tunelem dělám první foto po peripetiích. Nahoru je to kousek, ale dolů docela štreka ze 14% kopce, brzdím motorem a modlím se, ať vydrží. Střílí do vejfuku, motá otáčky, ale jede... Dál Klagenfurt a skáču na Autobahn, jestli nedojedu, tak mě jebne...Do Vídně dorážím okolo půl 10 večer a už věřím, že dojedu, tankuju zásobu benzínu z kanystru a jedu dál, o půlnoci mně končí platnost rakouský známky. V půl 12 jsem ve Znojmě, liju do sebe energy drink a v půl 1 dorážím na sraz do Třebíče... Paráda, odtud mě už kdyžtak hravě odtáhnou, domů to mám 40km
Zde se v noci setkávám opět s partou Panorníkovic, s Ťupajzem a krásnou jižní Moravou
Přejezd Loiblpassu na zpáteční cestě
Den 12.-13. - 23.-24.8.
No a poslední 2 dny byly ve znamení zewlingu, návštěvy slavností v Třebíči a klábosením. Jak tam bylo si můžete přečíst zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=17367" onclick="window.open(this.href);return false;
Za mě fajn prostředí, mám to blízko, akorát hudební produkce by příště mohla přilákat víc lidí...
No a v neděli jsem se už těch 40km domů dokodrcal bez zádrhelu.
Shrnutí:
Tak si to klidně shrňme Najel jsem necelých 1900km a když to srovnám s loňskou dovolenou po Čechách, tak je to jen o nějakých pár set km víc. Viděl jsem několik zemí, hory, moře, 2 srazy, paráda. Peripetie s funkčností - příště prostě musím jet líp připravenej...
Cestování s aircooled VW 3x zdar!
Rok se s rokem sešel, léto se kvapem blížilo a já pořád nevěděl co během 12 volných dní podniknu. Že nevyjde Grossglockner jsem věděl, tak kam se vydat?? Po návštěvě Garbojamy bylo rozhodnuto. Dám sraz ve Slovinsku a po srazu pak pojedu společně na pár dní s Panorníkovejma k móřu do Taliánska...
V plánu jsem měl prvně vyjet ve středu 13.srpna s ranním kuropěním, jenže v úterý večer se mně nechtělo balit, tak jsem šel na pivo a čas odjezdu posunul. Ráno jsem měl poměrně brzo sbalíno, jenže to bych nesměl být lama. Když jsem cpal plechovky Kozla do úložnýho prostoru valníku, tak jsem klasicky jednu propíchl a než stačil zareagovat, úplně všechno bylo zcákaný pivem... Takže zas všechno ven, všechno umejt a všechno zpátky dovnitř. Vyrážel jsem ve středu po kávičce v místním tipsport baru přesně ve 14:30...
Poznámka: Jelikož se jedná o cestopis s VWčkem cestou necestou, budu se snažit sem dávat foktky krajiny nebo lokalit s VW. Možná to
bude otravné, ale to mně je srdečně jedno. Je to přece můj cestopis , tak si s ním můžu dělat co chci
Den 1. - středa 13.8.
Po úspěšném odjezdu vyrážím směr hraniční přechod Mikulov a odtud skáču na nudnej rakouskej Autobahn směr Vídeň-Graz-Klagenfurt. Nudnej byl do té doby, než jsem dojel za Graz a začalo mírně pršet. "No tak trocha kape", povídám si a v tom připlujou černý mraky a začíná regulérně chcát. Jako by mně někdo chlístnul plnej kýbl do ksichtu... Prší všude, na korbu, do podpalubí, přes okna, dírama v nadkolí na podlahu v kabině... Apokalypsa... Z přihrádky pod palubovkou zachraňuju mobil a mapy a vkládám "absorbční hadry". To je 1 hadr na každé straně přihrádky, které zachycují vodu hromadící se v palubovce a ty v pravidelných zastávkách na každém odpočívadle ždímám z okna. Po asi hodině přestává, tak jedu do tmy a na posledním Rastplatzu před Klagenfurtem zastavuju.
Na Korbě ošéfuju kaluže vody absorbční hadrou a na hulváta si na ní ustelu přímo před restaurací...
Den 2. - čtvrtek 14.8.
Ráno vstávam s kokrháním kohouta, venku polojasno, tak paráda nemusím nic balit, postel jen ledabyle přehodím plachtou a vyjíždím. Směr Klagenfurt a odtud na Loiblpass. Za Klagenfurtem začíná být krajina konečně trochu zajímavá, vjíždím na Loiblpass a celkem to jde, výhledy parádní a po projetí Loibltunnelu jsem ve Slovinsku. Zde fotím první fotku z dovolený
Z loiblpassu se sjíždí v pohodě, na slovinský straně to není tak prudký. Po projetí Tržičem začne zase lejt a opakuji akci s absorbčníma hadrama. Po příjezdu na Bohinjské jezero už neprší, potkávám se s českou posádkou, večer se přemísťujeme na sraz Let´s bug together v Lescích...
Vrchol Loiblpassu
Setkání s českou posádkou
Bohinjské jezero
Den 3.-5. - 15.-17.8.
Sraz Let´s bug together, jak tam bylo si lze přečíst zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 208&start=" onclick="window.open(this.href);return false;
Za mě fajn sraz, hodně zábavy hlavně večer Akorát si myslím, že by majitelé aircooled VW měli vzít rozum do hrsti a konečně zanechat prznění youngtimerů, není to masírka a ani to není hezký...
Sobotní večer padají žerty o zablokování Vršiče českou VW kolonkou. V neděli po srazu balíme a vyrážíme směr passo Vršič, asi 500m před vrcholem chcípá brouk kolonka na okamžik opravdu passo blokuje. Vláďa se nenechá rozházet, lehá pod auto a brouka startuje šroubovákem a jede se dál Údajně za to mohla nějaká italská Jaruna, co před broukem zastavila... Vršič je parádní, aji slunko svítí, chvíli pobudeme a pak mažeme dál kolem řeky Soča až konec Slovinska. Za mě toto byla nejhezčí část dovolený, ta tyrkysová barva vody je úžasná! Po překročení hranic s Itálií jsme dojeli do Duina a odtud večer k moři do Grada...
Let´s bug together
Cestou na Vršič
Těsně před vrcholem Vršiče
Pohled do krajiny z Vršiče
Kolem Soči
Den 6.-7. - 18.8.-19.8.
V Gradu neznalí okolností jsme v neděli večer vzali první kemp a přitom o 100m vedle je free kemp zóna hned u moře za pár šušňů. No ona úplně free nebyla, ale podstatně levnější než kemp a platilo se tam myslím jen v době mezi 8-19:00, pak už na bráně nikdo neseděl Takže se večer po platební době stěhujeme z kempu pro mastňáky do punkový free zóny pro kempery a následující 2 dny užíváme móřa, večer vycházky do historickýho městečka, rybářskej přístav, krmení racků apod. Pro mě byl nejhezčí přístav, mám rád lodě a vesměs všecky ty námořnický prkotinky...
Poslední večer pořizuji novou italskou fešandu
Kemp pro mastňáky a český romales
Grado
Punk free kemping zone
Přístav Grado a benzínka Agipka pro lodě
Vláďa - krmič racků
Moje nová taliánská fešanda
Den 8. - středa 20.8.
Opouštíme free zónu před začátkem platební doby a vyrážíme do Bibione... Nikdy více Bibione... Po příjezdu a zjištění ceny kempu za cca 60Euro na noc se otáčíme na patě a mizíme tak rychle, jak jsme se objevili. U tohoto kempu bych se rád zastavil. Toto již s kempingem nemá nic společného, jde o obří oplocenej komplex rozparcelovanýho moderního nepotřebnýho hnoje. Od kdy je nezbytné mít v kempu zábavní park, supermarket (ano, ten s jezdícíma košíkama ve velikosti Albertů apod.) a aqua park u moře?? Navíc co krok, to znuděný dederón vypláclej v karavanovým předstanu na pohovce u bedny, dovolená snů... Reklama na konzum, zlatý malý český komunista kempy... Otáčíme a jedeme do Lignana, kde maj aspoň neplacený parkoviště. Na jednom zakempíme kousek od pláže, móře má vlny, jsem spokojený Večer si uvařím v parčíku a vyrážíme na prohlídku města... No města, spíš klasické letovisko, cetky a chujoviny na každým kroku, předražený restaurace apod. Nic, je tma, kempujem na hulváta na parkovišti. V noci dorazí mega bouřka nebo spíš masakr dešťovou wapkou, nepromokavá plachta valníku se stává po třetím přívalu promokavou. Plavu na korbě a kape na mě jak v demenovských jeskyních. Tento stav řeším přikrytím se na korbě OBI zakrývací plachtou a spím.
Czech romales in Lignano
pláž v Lignanu
Punk až do morku kostí, po noci pod wapkou a pojízdná VW sušárna
Den 9. - čtvrtek 21.8.
Ráno se rozdělujeme, Panorníkovic jedou přes Itálii a já chci ještě do Slovinska do Škocjanských jam. Startuju a motor běží jak pumpa na hnůj... Všiml jsem si už po cestě z Let´s bug, že auto při prudkým přidání plynu v rychlosti v cca 80km/h občas jede trhavě a jaksi poskakuje, ale tohle byl teda vrchol. Jede na 3 válce a dusí se... Vyměňuju rozdělovač, je to podstatně lepší, ale trhání v rychlosti přetrvává. No nic, jedu do Slovinska. Projíždím Monfalcone, Trieste, dojíždím až do Škocjanských jam a jdu na prohlídku. Mazec, krása střídá nádheru. Divoká řeka si prorazila cestu skrze krápníkový jeskyně a to co vytvořila v podzemí snad není možný. Kdo pojedete kolem, nevynechejte návštěvu! Uvnitř se nesmí fotit, tak aspoň dávám jednu velmi suchou fotku už z nadzemí...
No a co se dělo dál??
Nic hezkýho, z tohoto úseku cesty nemám ani žádnou fotku, jelikož jsem měl nervy nadranc, natož abych měl náladu na focení. Po prohlídce startuju a motoru se nechce. I když v pohodě dojel až sem, vyhrabu se na první kopečky od jeskyní a v kopci za Divačou to vzdává... Tak doskáču na první parkplatz a zjišťuju závadu. Nezjistil jsem. Benzín dává v pohodě, dávám novou cívku, nový svíčky, nastavuju odtrh a předstih podle učebnice a ani náhodou, čaruju se 3 rozdělovačema a nic, ani ťuk... Doskáču s tím do Senožečí a sháním se po servisu. Místní pásci se mně snaží pomoct, ale všichni místní mechanici mají zrovna volno, takže mě jeden veze do Divače a odtud vyrážím s odtahovkou pro ponorku. Nakládáme lazara a vracíme se cca 7km zpátky do Divače do servisu.
Je kolem 7 hodiny večer a jsem jak na trní. Postarší servisáci zakleknou k motoru a odehrává se zde komedie, podotýkám, že se jednalo o Bosch car service:
Já: "Ten odth má být 0,4-0,6mm né na šířku zapalovače"
Servis mani: "Milej pane, tady nejsme na okruhu a neladíme Porsche" doprovázejíc smíchem a plácáním se po ramenou...
Já: "Cívku jsem měnil a svíčky taky"
Servis mani: "Asi špatně" vytrhávajíc mně koncovku zapalovacího kabelu u indukční cívky a olamujíc fajfky na svíčky...
Já: "Myslím, že problém je v kondenzátoru, přestože je novej, jde to nějak proměřit??
Servis mani: "Už se nám tady nepleťte, my se o to postaráme" a rozdrbávají, co se dá...
Asi v 8 večer mně řekli, že auto musí zůstat u nich na parkovišti, ať jdu do hotelu. Říkám, že moje auto je můj hotel a naštěstí mě nechávají spát na valníku mezi vrakama aut. Zkouším ještě do tmy přehodit jinej karbec a palivovej filtr ale problém je pořád stejnej. Jdu spát za tmy z rukama od šmíru a volám domů, na co by mě vyšel odtah ze Slovinska...
Venku u východu ze Škocjanských jam
Den 10. - pátek 22.8.
Ráno vstávám brzy a pokouším se vlastní silou káru rozhejbat. Dávám původní karbec, kontroluju komplet zapalování a nenacházím chybu. Nejede to. Dorazí servis mani a střídají se u ponorky v intervalech po půl hodině. Půl hodiny zkouší první nastavovat to, co už dělali včera a když zjistí, že mu to nejde, jde dělat něco jinýho. Pak půl hodiny nic a přichází servis man č. 2 a vše se opakuje. Takhle se u mě vystřídají 3 a pak přijde šéf servisu. Vytáhne rozdělovač a že jede pro náhradní díly, říkám ať veme kladívka a hlavně kondenzátor, neboť na 2 jinejch rozdělovačích vypadají kondíky příšerně...
Čekám hodinu a nic se neděje. Jdu se zeptat mechaniků, kde je šéf. "Jel do Itálie pro díly na tvůj rozdělovač". Volám ještě domů, co stojí odtah ze Slovinska: "20 - 30 tisíc". Jo, tak to jsem chtěl slyšet. Nevydržím to, sedám k motoru, beru zbylý 2 rozdělovače a díly co mám ještě použitelný a skládám od začátku to nejlepší co mám k mání. Kladívka zabrušuju, kondík omotávám izolačkou, seřizuju odtrh, palec a víčko ty nejlepší, nastavuju učebnicovej předstih...Startuju... Jede to. Projedu to kolem komína, trochu ještě hejbnu s rozdělovačem, jede to zhruba stejně jak z Itálie k jeskyním, ale jede.
Asi za hodinu přijíždí big boss Bosch servisu a přiváží jen kladívka bez kondíku. Je půl jedný odpoledne.Kladívka nechci, mám jich hromadu sebou, beru rozdělovač, platím 50éček za odtah a mizím odtud, jak jen to jde. Jedu na Ljubljanu, Kranj, Tržič a opět Loiblpass. Tady na vrcholku před tunelem dělám první foto po peripetiích. Nahoru je to kousek, ale dolů docela štreka ze 14% kopce, brzdím motorem a modlím se, ať vydrží. Střílí do vejfuku, motá otáčky, ale jede... Dál Klagenfurt a skáču na Autobahn, jestli nedojedu, tak mě jebne...Do Vídně dorážím okolo půl 10 večer a už věřím, že dojedu, tankuju zásobu benzínu z kanystru a jedu dál, o půlnoci mně končí platnost rakouský známky. V půl 12 jsem ve Znojmě, liju do sebe energy drink a v půl 1 dorážím na sraz do Třebíče... Paráda, odtud mě už kdyžtak hravě odtáhnou, domů to mám 40km
Zde se v noci setkávám opět s partou Panorníkovic, s Ťupajzem a krásnou jižní Moravou
Přejezd Loiblpassu na zpáteční cestě
Den 12.-13. - 23.-24.8.
No a poslední 2 dny byly ve znamení zewlingu, návštěvy slavností v Třebíči a klábosením. Jak tam bylo si můžete přečíst zde: http://www.flat4.org/forum/viewtopic.php?f=12&t=17367" onclick="window.open(this.href);return false;
Za mě fajn prostředí, mám to blízko, akorát hudební produkce by příště mohla přilákat víc lidí...
No a v neděli jsem se už těch 40km domů dokodrcal bez zádrhelu.
Shrnutí:
Tak si to klidně shrňme Najel jsem necelých 1900km a když to srovnám s loňskou dovolenou po Čechách, tak je to jen o nějakých pár set km víc. Viděl jsem několik zemí, hory, moře, 2 srazy, paráda. Peripetie s funkčností - příště prostě musím jet líp připravenej...
Cestování s aircooled VW 3x zdar!
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5895
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Vencovo ponorka
hezky pěkně .. člověk nemůže bejt nikdy dokonale připravenej ..ale nesmí se nervovat
jdeme frflat na flat ...
Re: Vencovo ponorka
Jestliže pomohlo omotání kondíku izolačkou - což bych teda nedělal, protože má být ukostřenej - tak asi probíjel na kostru. Jiskra na svíčce pak byla slabá, pokud vůbec nějaká.
Re: Vencovo ponorka
Venco klobouk dolů,parádní cestopis.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
- ovalisimus panornik
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1841
- Registrován: 12 led 2007
- Bydliště: Nebušice
Re: Vencovo ponorka
Pěkné Vendo, příště jedu s tebou
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Příjemný předpůlnoční počtení
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Pěkný počtení a skvělá inspirace na výlet. Z technických problémů si nic nedělej, jsi doma a tréning dělá mistry. Příště si místo tří mizernejch rozdělovačů vezmeš víc plechovek piva a pořádný kontakty a kondik.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Vencovo ponorka
Technické problémy na cestách mně nedaly v noci spát až jsem se budil ze zlých snů ze spaní. Tak jsem minulý víkend otevřel vrata od stodoly, otevřel dekl od motoru, vytáhl židlu, usadil se před otevřeným motorem, otevřel lahváča a mnouce si bradu jsem motor dlouze soustředěně pozoroval…
Né proto, že bych přemýšlel, kde je chyba, ale protože se mně nechtělo nic dělat, ale chtěl jsem mít pocit, že nic nezanedbávám a že pro opravu vozu něco dělám…
Krátce nato začalo pršet, takže jsem všechno zase sklidil a šel domů objednat kondenzátory a kladívka…
No a teď o víkendu už nebylo nač čekat, ponorčí festival na Sázavě se blíží, díly dorazily i jal jsem se opravy vozu...
Sobotu jsem věnoval plachetce. Mírně promoká. I objednal jsem od jakýchsi skautů na netu parafínovou impregnaci. Vypadá to jako drahý hustý mlíko, ale prej to funguje. Impregnaci plachty zvládne i středně cvičená opice. Z improvizovaného lešení patláte koncentrát na napnutou plachtu štětcem. Po zaschnutí je plachta nějaká tvrdá, jakoby naškrobená, kdoví co do toho ti skauti dávají…
V neděli přišlo na řadu léčení motoru. No nebudu dlouho napínat, vrahem byl kondenzátor. No a když už jsem to měl rozjebané po dvorku, rovnou jsem vypustil olej, že si preventivně seřídím ventily.
Jenže to není jen tak seřídit ventily na ponorce. Obzvlášť když je člověk línej si auto zvednout na špalky. Přístup šroubovákem je k tomu jak k penězům hlavně na straně koncovky výfuku. Nakonec se však povedlo. Sice celá oprava trvala o 3 hodiny déle než bylo v plánu, nestihl jsem biograf, jistou osobu jsem zřejmě zklamal… Ale nedá se nic dělat… Válka si žádá oběti a táta mě učil, že správnej chlap neodchází od rozdělané práce!
To bych se pak na sebe ani nemohl podívat do zrcadla…
Takže ventily seštelovány, olej vyměněnej, valník frčí bez díry v plynu, bez pocukávání
Ještě by to chtělo poladit předstih, karbec nebo obojí, aby to nebylo tak líný, ale to už je jiná kapitola… Ponorčí festival může začít!
Rada na závěr: Nové náhradní díly z druhovýroby v autě jako záložní klidně vozte, akorát je VŽDY vyzkoušejte, že opravdu fungují... To že je něco nové v dnešní době neznamená, že to musí fungovat!
Do rozdělovače přišly nový střeva
Jsem zvědavej, kdo první napíše, že na tom nic není...
Skautská "parafínová" impregnace
... i cvičená opice
Né proto, že bych přemýšlel, kde je chyba, ale protože se mně nechtělo nic dělat, ale chtěl jsem mít pocit, že nic nezanedbávám a že pro opravu vozu něco dělám…
Krátce nato začalo pršet, takže jsem všechno zase sklidil a šel domů objednat kondenzátory a kladívka…
No a teď o víkendu už nebylo nač čekat, ponorčí festival na Sázavě se blíží, díly dorazily i jal jsem se opravy vozu...
Sobotu jsem věnoval plachetce. Mírně promoká. I objednal jsem od jakýchsi skautů na netu parafínovou impregnaci. Vypadá to jako drahý hustý mlíko, ale prej to funguje. Impregnaci plachty zvládne i středně cvičená opice. Z improvizovaného lešení patláte koncentrát na napnutou plachtu štětcem. Po zaschnutí je plachta nějaká tvrdá, jakoby naškrobená, kdoví co do toho ti skauti dávají…
V neděli přišlo na řadu léčení motoru. No nebudu dlouho napínat, vrahem byl kondenzátor. No a když už jsem to měl rozjebané po dvorku, rovnou jsem vypustil olej, že si preventivně seřídím ventily.
Jenže to není jen tak seřídit ventily na ponorce. Obzvlášť když je člověk línej si auto zvednout na špalky. Přístup šroubovákem je k tomu jak k penězům hlavně na straně koncovky výfuku. Nakonec se však povedlo. Sice celá oprava trvala o 3 hodiny déle než bylo v plánu, nestihl jsem biograf, jistou osobu jsem zřejmě zklamal… Ale nedá se nic dělat… Válka si žádá oběti a táta mě učil, že správnej chlap neodchází od rozdělané práce!
To bych se pak na sebe ani nemohl podívat do zrcadla…
Takže ventily seštelovány, olej vyměněnej, valník frčí bez díry v plynu, bez pocukávání
Ještě by to chtělo poladit předstih, karbec nebo obojí, aby to nebylo tak líný, ale to už je jiná kapitola… Ponorčí festival může začít!
Rada na závěr: Nové náhradní díly z druhovýroby v autě jako záložní klidně vozte, akorát je VŽDY vyzkoušejte, že opravdu fungují... To že je něco nové v dnešní době neznamená, že to musí fungovat!
Do rozdělovače přišly nový střeva
Jsem zvědavej, kdo první napíše, že na tom nic není...
Skautská "parafínová" impregnace
... i cvičená opice
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vencovo ponorka
Musím říct Venco že Tvoje slohová cvičení jsou fakt zážitek a škoda že nepíšeš častěji.
Nedá se nic než s panem otcem souhlasit, jde jen o to zda Ti to říkal ve vztahu k autu nebo k ženský .venca101 píše:... nestihl jsem biograf, jistou osobu jsem zřejmě zklamal… Ale nedá se nic dělat… Válka si žádá oběti a táta mě učil, že správnej chlap neodchází od rozdělané práce!
To bych se pak na sebe ani nemohl podívat do zrcadla…
Každý celek se skládá z detailů.