T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
T3 - VW bus T3 vzducháč, Jak na motor?
Prosim pomoc,
dostal se mi do rukou hranac se vzduchem chlazenym motorem
vzhledove pripomina tento
www khvopava cz/P7150664-1 jpg
ale ma na prave strane z pohledu zezadu viditelny chladic oleje a jeden kaburator uprostred (se dvemi lelektromagnetickymi ventili jeden v pravo dole druhej vlevo nahore)
1) kde se da dohledat nejake typove oznaceni motoru????
2) nejaka technicka dokumentace Existuje ????
3) a co bych mel vedet kdyz budu sundavat hlavu ????
4) da se sehnata jiny tento motor a za kolik (pop. kolik vyjde repas)
5) kolik je asi prodejni cena tohoto vozu (majitelka resi zakoupeni misto busika tranzita ze bych ho odkoupil)
za vase vycerpavajici odpovedi predem dekuji
PS: zitra dodam nejake fota pokud nezapomenu fotak )
dostal se mi do rukou hranac se vzduchem chlazenym motorem
vzhledove pripomina tento
www khvopava cz/P7150664-1 jpg
ale ma na prave strane z pohledu zezadu viditelny chladic oleje a jeden kaburator uprostred (se dvemi lelektromagnetickymi ventili jeden v pravo dole druhej vlevo nahore)
1) kde se da dohledat nejake typove oznaceni motoru????
2) nejaka technicka dokumentace Existuje ????
3) a co bych mel vedet kdyz budu sundavat hlavu ????
4) da se sehnata jiny tento motor a za kolik (pop. kolik vyjde repas)
5) kolik je asi prodejni cena tohoto vozu (majitelka resi zakoupeni misto busika tranzita ze bych ho odkoupil)
za vase vycerpavajici odpovedi predem dekuji
PS: zitra dodam nejake fota pokud nezapomenu fotak )
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Help VW bus T3 vzduchac jak na na motor
Podle popisu by se mohlo jednat o 16ku CT.
do T3 se montoval ješťě dvoulitr CU:
1) Typové označení motoru je na vrchu bloku - CT:
CU:
2) Technické dokumentace je plný net, ale stále není jasné co máš doma...
3) Příliš obecný dotaz, no třeba jí nezapomenout dát zpět..
4) Motorů je všude plno, CT jsou za 5 tisíc a výše dle stavu, CU - typ4 jsou o dost dražší.
5) Prodejní cena je od 5ti tisíc do nesmyslu, podle stavu vozu, bez fotek je to dost nemožné určit a i podle fotek to dělají jen střelci.. 8)
6) Fotky nejspíš dodáš až si odplkáš 10 příspěvků a tímto prosím příslušné mody o přesun do busího teritoria. Danke schön.
do T3 se montoval ješťě dvoulitr CU:
1) Typové označení motoru je na vrchu bloku - CT:
CU:
2) Technické dokumentace je plný net, ale stále není jasné co máš doma...
3) Příliš obecný dotaz, no třeba jí nezapomenout dát zpět..
4) Motorů je všude plno, CT jsou za 5 tisíc a výše dle stavu, CU - typ4 jsou o dost dražší.
5) Prodejní cena je od 5ti tisíc do nesmyslu, podle stavu vozu, bez fotek je to dost nemožné určit a i podle fotek to dělají jen střelci.. 8)
6) Fotky nejspíš dodáš až si odplkáš 10 příspěvků a tímto prosím příslušné mody o přesun do busího teritoria. Danke schön.
flat4 teoretik gang member number 1
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
takze motor je venku prvni vec je z filterboxu sem vylejval 2cm oleje (asi to trochu tlaci pres krouzky dobra asi vic ) )
vrtani 85 zdvih 70
dekuji za typ kde najit vyrobni cislo ale to je vybrousene a ocividne prerazene
celej system vetraku je silene nabastlen ale to se da prezit popripade poopravit ale problem sou zmrsene zavity u svicek
to me privadi na vec nema nekdo jinej motor ???? jestli by to nevyslo levnejc
zjistil sem uzasnou kompatibilitu s fiat 126 a to ze vyfukove tesneni je skoro totozne a i silikonove gumicky na trubicky zdvihatek by se dali pouzit )
jinak fota z dneska najdete koho to zajima na v31.ic.cz/busik
vrtani 85 zdvih 70
dekuji za typ kde najit vyrobni cislo ale to je vybrousene a ocividne prerazene
celej system vetraku je silene nabastlen ale to se da prezit popripade poopravit ale problem sou zmrsene zavity u svicek
to me privadi na vec nema nekdo jinej motor ???? jestli by to nevyslo levnejc
zjistil sem uzasnou kompatibilitu s fiat 126 a to ze vyfukove tesneni je skoro totozne a i silikonove gumicky na trubicky zdvihatek by se dali pouzit )
jinak fota z dneska najdete koho to zajima na v31.ic.cz/busik
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
žiješ v dobe kedy riešiť kompatibilitu je vec viac ako zbytočná a neproduktívna... je pár super obchodov kde kúpiš akýkoľvek diel a za rozumno.Max024 píše: zjistil sem uzasnou kompatibilitu s fiat 126 a to ze vyfukove tesneni je skoro totozne a i silikonove gumicky na trubicky zdvihatek by se dali pouzit )
ked su v hlavách "len" strhnuté závity to sa dá riešiť v podstate ľahko
ak máš závažnejšie problémy tak je to na celkovu GO riešiť to kúpov ďalšieho motora o ktorom nič nevieš je tiež loteria .
To je len môj názor nič viac.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
resim ze bude asi nejlepsi celej motor protoze je hodne toho co tenhle motor ma spatne nebo predelane ( je to ocividne smeska co lezelo v garazi a zakladni problem je v tom ze ja nemam potrebne periferie co k motoru patri (a nez schanet spravnej kryt ventilatoru plechy na oplechovani pop. hlavu) je podle me lepsi sehnat celej motor ktery tohle bude mit a mam z ceho vychazet pro GO
ohledne kompatibility a zameny viz tesneni tak uz 7 let delam fiat 126p a kdyz sem otevrel motor kterej sem doposavad nevidel a koukam ze je neco stejne nebo hodne podobne tak nelenim a dojdu do regalu kde mam sady tesneni (vyfukove tesneni ma stejnej tvar i vnitrni prumnej jenom roztec steftu je o 1mm vetsi tim neberu ze original je original) ale obcas clovek nema a potrebuje )
jinak pro pochopeni proc to delam
jde o to ze ja mam rozhodnout co s busikem bude jestli pude ze skaly nebo bude zit dal a ta mrcha kdyz sem do ni sednul tak mi dala najevo ze chce zit dal a tak dukladne ze uvazuju ze ho odkoupim a necham si ho ta mrcha hranata ma dusi:)) a majitelce pro podnikani udela lepsi sluzbu tranzit tohle auto si zaslouzi to aby se o nej nekdo staral )))
ohledne kompatibility a zameny viz tesneni tak uz 7 let delam fiat 126p a kdyz sem otevrel motor kterej sem doposavad nevidel a koukam ze je neco stejne nebo hodne podobne tak nelenim a dojdu do regalu kde mam sady tesneni (vyfukove tesneni ma stejnej tvar i vnitrni prumnej jenom roztec steftu je o 1mm vetsi tim neberu ze original je original) ale obcas clovek nema a potrebuje )
jinak pro pochopeni proc to delam
jde o to ze ja mam rozhodnout co s busikem bude jestli pude ze skaly nebo bude zit dal a ta mrcha kdyz sem do ni sednul tak mi dala najevo ze chce zit dal a tak dukladne ze uvazuju ze ho odkoupim a necham si ho ta mrcha hranata ma dusi:)) a majitelce pro podnikani udela lepsi sluzbu tranzit tohle auto si zaslouzi to aby se o nej nekdo staral )))
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Motor je "ryborak" , kombinace CTčka (hlavy, svody, karburátor, alternátor) a typu3 (blok, chlazení atd..), kolem chybí šusplechy takže není divu, že je po smrti.
Spojka je hydraulicky ovládaná, tudíž do by auta patřil nejspíš motor CU - dvoulitr typ 4.
S trochou štěstí bude vepředu pod palubkou u pojistek samolepka s VIN a výbavou, je tam kod motoru a převodovky. Štítek bývá i na konzole řidičovy sedačky.
Typ 3 tam nepatří.. CTčko to není.. jedno CU vlastní pan Brzi-gott.
Ale to hlavní nakonec.. ta kastle je na vodní motor.. moc bych se nedivil, že vepředu bude ještě chladič. Je to ta novější od roku 87 do roku 92. Kdežto luftíci byly v Evropě jen do roku 82.
Kastle na vzducha je trochu jiná.. nejlépe je to poznat, že má vepředu jen tu horní mřížku, vzadu nemá plastová žebra na "D"-sloupku, ale plechová pevně spojená s karoserií.
To auto nemohlo snad ani jezdit, natož topit...
Přeji hodně štěstí! Ale tohle bude fakt boj a ještě z čeho to bude mít noty..
flat4 teoretik gang member number 1
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
prevodovky pro cu a ct sou stejne ???? mam pocit ze sem tu nekde nasel ze ma jinou mrkev ( v papirech to ma psano ct 1.6 na chladic se dopredu podivam ) vim ze to prestavovali protoze puvodni kaste se rozpadavala jinak odledne topeni (nijak dukladne sem to neskoumal) ale pod autem sou navedeny hadice az dozadu jedine co tam nebylo zapojene tak to bylo tahla k tem klapkam na vejfuku a privod od ventilatoru protoze tam je i nabastlena pricka na ktere ten motor drzi ale kde sehnat motor a nekrast ))
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
A tak se snad po víkendu probereš z euforie a za střízliva naznáš, že je to totální mrtvola a bastl a že z toho použiješ jen doklady a pár dílů... jinak asi nejschůdnější cestou bude koupit celou "voňavou" T3-lufti někde venku (A, D, CH ... ) na přestavbu nebo na přihlášení.
Tohle auto nikdy vzduch nebude a nasypeš do toho jen spoustu peněz s nejistým výsledkem.
Ale je to jen můj názor a každý ať si se svým autem dělá co chce.
Kód převodovky je vyražen zespoda.. beztak to bude z nějakého vodníka.
Tohle auto nikdy vzduch nebude a nasypeš do toho jen spoustu peněz s nejistým výsledkem.
Ale je to jen můj názor a každý ať si se svým autem dělá co chce.
Kód převodovky je vyražen zespoda.. beztak to bude z nějakého vodníka.
flat4 teoretik gang member number 1
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
vikendova eufori to ses trefil
ale nerek bych ze je to tak strasne motor se musi sehnat a udelat prevodovku proverim ale podle me je z toho puvodniho vzduchace ale ruku do ohne za to nedam auto je jinak po technicke strance v poradku to ze nekdo odflaknul lak je druha vec nerikejte mi ze rozdil mezi vzduchacem a vodnikem v karoserii je takovej markantni pokud pomineme predni mrizka na vic a jine saci nadechy (zasvedte me kritice se nebranim) a v topeni.
rozdil v elektrice sice bude ale nijak markantni.
ale nerek bych ze je to tak strasne motor se musi sehnat a udelat prevodovku proverim ale podle me je z toho puvodniho vzduchace ale ruku do ohne za to nedam auto je jinak po technicke strance v poradku to ze nekdo odflaknul lak je druha vec nerikejte mi ze rozdil mezi vzduchacem a vodnikem v karoserii je takovej markantni pokud pomineme predni mrizka na vic a jine saci nadechy (zasvedte me kritice se nebranim) a v topeni.
rozdil v elektrice sice bude ale nijak markantni.
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
U T3 je mnohem jednodušší udělat z lufta vodníka. A to pokud možno "z boudy do boudy".
Cesta nakupování komponentů je zajímavou ideou, ale podle čeho budeš vědět kam co dát? Už teď je to dobrej franknštajn.
Mnohem schůdnější cestu bych viděl v zakoupení auta na přestavbu - T3 1,6 diesel s motorem CS 37kW a provedl legální přestavbu, kterou zastoupení VW posvětí.
Sice to pak už nebude luftikus, ale jede to stejně ne-li lépe, topí to a hlavně to nežere jak protržený.
Cesta nakupování komponentů je zajímavou ideou, ale podle čeho budeš vědět kam co dát? Už teď je to dobrej franknštajn.
Mnohem schůdnější cestu bych viděl v zakoupení auta na přestavbu - T3 1,6 diesel s motorem CS 37kW a provedl legální přestavbu, kterou zastoupení VW posvětí.
Sice to pak už nebude luftikus, ale jede to stejně ne-li lépe, topí to a hlavně to nežere jak protržený.
flat4 teoretik gang member number 1
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
takze pokud sem dobre sledoval tak to neni oproti vozum co sem vlastnil nec tak strasneho potom co si clovek zvykne zivit ARO 240 benzin se svym apetitem az 25l woyagera 3l pri klidne noze 14l tak tech 10-15l se da snest )
dneska sem trochu studoval topeni na busu a zjistil sem ze pod autem vede hadice ktera usti vepredu pod vrchni mrizkou do vnitrku vozu
jinam zadne pozustatky po vodnim chlazeni sem nenasel
jeste dotaz copak tady nikdo nema t3 se vzduchacem aby mi popripade rekl co je tam jeste jinak ?????
dneska sem trochu studoval topeni na busu a zjistil sem ze pod autem vede hadice ktera usti vepredu pod vrchni mrizkou do vnitrku vozu
jinam zadne pozustatky po vodnim chlazeni sem nenasel
jeste dotaz copak tady nikdo nema t3 se vzduchacem aby mi popripade rekl co je tam jeste jinak ?????
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Luft:
versus
Wasser:
Už se zmiňovalo, mřížky na čele vozu jinak. A proč? No protože se to auto musí nějak uchladit.
Horní mřížka je na zakrytí světel a na nucenou ventilaci kabiny. Pokud vím tak luft nemíval ventilátor. Vodník každej. Ovládání topení má vodník jen do výměníku, luft má struny až dozadu k topníkům.
Od vodníka vedou dopředu hadice a od lufta zaizolovaná roura až do palubky. Ta už na vodní kastli není, proto tam máš dodatečně nějakou hadici.
Pak je rozdíl v elektroinstalaci. Luft má akumulátor pod sedačkou spolujezdce. Vodník benzín také, ale nafťák ho má vzadu v motorovém prostoru. Plno T3 camperů má ale i baterie dvě.
Rozdíl je v uchycení motorů. z rozdílných motorů vyplívají i rozdílné převodovky, jednak jejich stavební délkou, počtem rychlostních stupňů, rozdílným uchycením do karoserie a také typem řadících táhel. Jsou rozdílné frémy. Je to hodně alchymie.
Vodní kastle se dále ještě liší podle středového tunelu v kokpitu. Malý je podobný jako u lufta, ale velký je naprosto odlišný.
A to hlavní. Ty díry vzadu na sloupku jsou u vodníka jen na sání vzduchu do motoru. Ale u lufta se těma žábrama ten motor hlavně chladí... a proto jsou u lufta značně větší aby se ten motor uchladil.. a vodník má ty mřížky tak směrované aby do sloupků nepršelo.
Pak jsou tam i rozdíly na přední nápravě, ale to by nehrálo už takovou roli.
V brzdách.. CT nemělo posilovač brzd, vodník skoro každej.
Mám lufta i vodníka, bohužel doplíky, takže tam jsou rozdíly ještě jiné. V Praze se busům věnuje plno lidiček. Namátkou Nárazníci a třeba pan Mráz. Kontakty na ně jsou na netu.
Plno zajímavých informací se dá získat i z:
www.vwbus.cz
www.vwbusforum.net
A pokud ti nevadí vyšší spotřeba... Tak je plno zajímavých agregátů, třeba od firmy Porsche, Oettinger, Subaru...
Kdybych měl jezdit za 15 litrů na sto tak aspoň s pořádnou kobylou a ne s uslintanou vydejchanou 16kou.
versus
Wasser:
Už se zmiňovalo, mřížky na čele vozu jinak. A proč? No protože se to auto musí nějak uchladit.
Horní mřížka je na zakrytí světel a na nucenou ventilaci kabiny. Pokud vím tak luft nemíval ventilátor. Vodník každej. Ovládání topení má vodník jen do výměníku, luft má struny až dozadu k topníkům.
Od vodníka vedou dopředu hadice a od lufta zaizolovaná roura až do palubky. Ta už na vodní kastli není, proto tam máš dodatečně nějakou hadici.
Pak je rozdíl v elektroinstalaci. Luft má akumulátor pod sedačkou spolujezdce. Vodník benzín také, ale nafťák ho má vzadu v motorovém prostoru. Plno T3 camperů má ale i baterie dvě.
Rozdíl je v uchycení motorů. z rozdílných motorů vyplívají i rozdílné převodovky, jednak jejich stavební délkou, počtem rychlostních stupňů, rozdílným uchycením do karoserie a také typem řadících táhel. Jsou rozdílné frémy. Je to hodně alchymie.
Vodní kastle se dále ještě liší podle středového tunelu v kokpitu. Malý je podobný jako u lufta, ale velký je naprosto odlišný.
A to hlavní. Ty díry vzadu na sloupku jsou u vodníka jen na sání vzduchu do motoru. Ale u lufta se těma žábrama ten motor hlavně chladí... a proto jsou u lufta značně větší aby se ten motor uchladil.. a vodník má ty mřížky tak směrované aby do sloupků nepršelo.
Pak jsou tam i rozdíly na přední nápravě, ale to by nehrálo už takovou roli.
V brzdách.. CT nemělo posilovač brzd, vodník skoro každej.
Mám lufta i vodníka, bohužel doplíky, takže tam jsou rozdíly ještě jiné. V Praze se busům věnuje plno lidiček. Namátkou Nárazníci a třeba pan Mráz. Kontakty na ně jsou na netu.
Plno zajímavých informací se dá získat i z:
www.vwbus.cz
www.vwbusforum.net
A pokud ti nevadí vyšší spotřeba... Tak je plno zajímavých agregátů, třeba od firmy Porsche, Oettinger, Subaru...
Kdybych měl jezdit za 15 litrů na sto tak aspoň s pořádnou kobylou a ne s uslintanou vydejchanou 16kou.
flat4 teoretik gang member number 1
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 led 2008
- Bydliště: kladno - prague - auto
- Kontaktovat uživatele:
vzduchac je vzduchac ) mam pro ne nejakou tu slabost )
jinak ja mam taky baterku pod sedackou spolujezdce
nekde na foru nevim jestli tady nebo na busech sem cet ze i posleni vzduchace meli tyhlety saci nadechy ale hadat se nedudu :/
predelat to na vodnika podle me prijde ani ne slozitejsi ale drasi musel bych sehnat komplet rozvod vody chladice topeni a priznam se od jiste doby me predstava ze pod celym autem vedou trubky s vodou vcelku desi
jinak ja mam taky baterku pod sedackou spolujezdce
nekde na foru nevim jestli tady nebo na busech sem cet ze i posleni vzduchace meli tyhlety saci nadechy ale hadat se nedudu :/
predelat to na vodnika podle me prijde ani ne slozitejsi ale drasi musel bych sehnat komplet rozvod vody chladice topeni a priznam se od jiste doby me predstava ze pod celym autem vedou trubky s vodou vcelku desi
My od Fiatu musime umet vsechno i VW
- bugz
- zrůdný magor flat4.org
- Příspěvky: 1979
- Registrován: 12 črc 2005
- Bydliště: Kardanová Řečice
- Kontaktovat uživatele:
Tak budu držet palce a mezitím jen připomenu další možnou komplikaci.
A nebo, by šlo posadit převodovku více dopředu a to je zase nutno zkrátit táhla řazení.
A nebo tam dát origo převodovku k Ct a tam je další problém, že CT má jiná táhla řazení než WBX.
Takže, resume: všechno bude voser. Nic není nemožné, ale tohle bude práce jako na kostele a výsledek víc než nejistý.
Takže pokud byla kastle WBX-vodník, tak WBX převodovka je jednak o 5 cm delší a tím pádem při montáži CT motoru vznikne vepředu "fuka" kolem plechů a vzadu to bude krátké a zároveň bude třeba nutno předělat uchycení příčky držící motor do nosníků.Das obige Bild zeigt fünf von sechs Getriebehaltern. Obere Reihe : Benziner; links Lufti, Mitte WBX-Viergang, rechts WBX-Fünfgang. Untere Reihe: Diesel; links bis 9/82, nicht abgebildet Viergang ab10/82, rechts Fünfgang. Leider sind die Bilder leicht unscharf, aber immerhin läßt sich erkennen, daß die Halter für die Dieselgetriebe das Getriebe an seinem vorderen Ende höher hängen lassen. Außerdem ist am Pflaster zu erkennen, daß der Halter für das WBX-Vierganggetriebe 30mm länger ist als der für das WBX-Fünfganggetriebe.
A nebo, by šlo posadit převodovku více dopředu a to je zase nutno zkrátit táhla řazení.
A nebo tam dát origo převodovku k Ct a tam je další problém, že CT má jiná táhla řazení než WBX.
Takže, resume: všechno bude voser. Nic není nemožné, ale tohle bude práce jako na kostele a výsledek víc než nejistý.
flat4 teoretik gang member number 1