Jak známo, první diesely se v T3 objevili už v r. 1981. Benzínové motory v té době (vzducháče) měly tenkrát výhradně 4st. převodovky s tzv. dvoukuličkovým řazením (viz foto páky řazení na převodovce). Zajímalo by mě, jestli některý z těch úplně prvních dieselů měl také ještě tento starší typ převodovky. Z ETKY to bohužel už zjistit nejde a v praxi jsem se s tím ještě nesetkal.
Řazení na prvních dieselech
- Grossraum
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 27 bře 2004
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Řazení na prvních dieselech
Nic než VW Bus!
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Řazení na prvních dieselech
Ahoj,
tak v materiálech jsem našel to, že žádná 4q převodovka na diesel, která se vyráběla v roce 81, se nevyráběla v (modelovém) roce 83 (kdy začaly vodníci a jednokuličkové řazení a taky 5q). Jedná se o převodovky s kódem DM a DS (ta měla samosvor). Převodové poměry stejné (1: 3.78, 2: 2.06, 3: 1.26, 4: 0.852, R: 3.28, Diff: 38/7).
Z toho vyplývá, že je možné, že existují dvoukuličkové převodovky pro diesel. Ještě zkusím ověřit, protože kamarád má jednu dvoukuličkovou převodovku, o které její původní majitel tvrdí, že byla původně dieselová.
tak v materiálech jsem našel to, že žádná 4q převodovka na diesel, která se vyráběla v roce 81, se nevyráběla v (modelovém) roce 83 (kdy začaly vodníci a jednokuličkové řazení a taky 5q). Jedná se o převodovky s kódem DM a DS (ta měla samosvor). Převodové poměry stejné (1: 3.78, 2: 2.06, 3: 1.26, 4: 0.852, R: 3.28, Diff: 38/7).
Z toho vyplývá, že je možné, že existují dvoukuličkové převodovky pro diesel. Ještě zkusím ověřit, protože kamarád má jednu dvoukuličkovou převodovku, o které její původní majitel tvrdí, že byla původně dieselová.
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- Grossraum
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 314
- Registrován: 27 bře 2004
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení na prvních dieselech
Já už jsem si to ověřil v praxi. Skutečně první diesely měly převodovku s dvoukuličkovým řazením. Převodovka je kratší (rozuměj fyzicky) a celý agregát je zavěšený víc vepředu. Motor je sice ve stejných silentblocích, ty jsou ale v hnátách (trubkový nosník) pootočené o 45° a více vpředu - hnáty jsou jiné. Kdo chce montovat tuto fyzicky kratší převodovku do pozdějších modelů (benzínová DK má totiž suveréně nejdelší převod), musí držák převodovky nastavit. Kdo by chtěl naopak tuto převodovku vyměnit např. za 5kv. musí vyměnit i hnáty zavěšení motoru a celý agregát posunout vzad...
Nic než VW Bus!