palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Odpovědět
JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Asi nejsem první, ale palivoměr nechtěl pracovat a majiteli se nechtělo vydělávat motor, jelikož to ani neumí. Takže podle manuálu vyřezat díru, ale co zpět?
V prvním kole pouze vykrojený plech s navařenýma podložkama v rozích. Ale nebylo to rozhodně ono, až mne nakopl Tomáš (Samba) a daroval mi kus plechu. Tímto mu ještě jednou děkuji a na přiložených fotkách je výsledek - kryt zavíraný otočnými uzávěry.
Už zase je možné do kufru kdekoliv "šlápnout" a neprobořit se do nádrže.
PS: není na fotce, ale na konce zámků (aktuátory) jsem navlékl černou hadici, aby tlumila a uzavření bylo pevné, ale zároveň "pružné" a vibracím odolné.
Přílohy
2017_07_01_kryt nádrž 001.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 002.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 003.JPG
2017_07_01_kryt nádrž 005.JPG
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od gitan »

Ahoj, kolik je tam místa mezi plechem nad nádrží a palivoměrem?
koukám,že jsi vrtal v rozích díry - vyřezal si díru přímočarkou?
taky mně zlobí palivoměr - mám 2/3 nádrže a ukazuje na hranici rezervy...
dík
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Místa pro řezání je dost. Ale je to nějaký pátek, tak zkusím zítra otevřít a změřit přesně.
Díru jsem nepižlal osobně, takže nevím, já řešil jen zadeklování po pár letech. Bus šel do laku a jak byl komplet nastrojen, tak měření šlo do kytek a já stál před rozhodnutím, jestli nechat vyhodit ven motor, nebo nechat říznout díru. Tak jsem nechal říznout díru. Jak otvor vypadá, tak to budou 4x vrtané díry a tenká přímočarka, nůžky to nebyly. Materiálu moc nechybí, takže tenký list.
Původní zadeklování bylo, že na vyříznutý materiál v rozích byly navařeny podložky, řezy v díře podlepeny gumou a plech vrácen zpět, přichycen vruty přes podložky (na fotce vidíš i díry po "vrutech"). To nebylo ono, jelikož se stačilo "opřít" a plech "nedržel" - škvíra...proto jsem už já předělal podle fotek, kdy nový plech je přes a nepropadá se.
U uvedeného palivoměru (fotka) byl problém s kostrou, stačïlo prý propájet a opět běžel. Druhý problém byla kostra na stabilizátoru na budíku. Po odstranění obou studeňáků měří perfektně. To je přírubový měřák.
U novějšího měřiče - bajonetový, jsem řešil problém s kostrou taky, ale tam není co letovat, tam je kostra přivedená na posuvník potenciometru přes čep otáčení. Mosazný mikročep v pozinkované kostře a neprošlo nic. Takže jse rozebral, mosaz očistil, díru v plechu pročistil a už snad ukazuje. Jelikož auto vyjede za několik měsíců (Doka) proto snad, podle ohmetru dělič napětí funguje, hodnoty cca odpovídají tabelovaným, tak proto snad. Řešení kostra přes pohyblivý otočný čep mosaz v pozinku ... to není zrovna nesmrtelné řešení.
Jirka
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 31 srp 2017, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
gitan
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 283
Registrován: 25 zář 2005
Bydliště: LBC

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od gitan »

Jo tak díky,
jinak je to hezky udělaný, zapuštěný na dno trapézu - elegance :wink:
KINDERKRANKENWAGEN samozvaný prezident SudetenbuslandmanschaftuObrázek

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Na dno trapézu, to je přesně o co mi šlo, proto jsou zámky "daleko" od kraje. Nechtěl jsem aby trčely a ony se tam fakt vejdou, jsou schovaný ve vlně.
Jeden směr volnosti zamyká vlna trapézu, a pohyb po směru jízdy zamyká matka zámku. Zámek je přišroubován matkou v takové pozici, aby matka hranou lízla hranu otvoru. Takže když je plech zamčený, tedy leží na dně, tak se nemůže posunot nikam. Zámky tedy "jen" zabraňují zvednutí.
Jirka
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

změřeno - od dna trapézu k nejblišímu výstupku nádrže minimálně 6cm
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odarroc
Příspěvky: 14
Registrován: 12 kvě 2021

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od Odarroc »

Zdar chlapci,nevěděl by někdo co jsem našel v nádrži paliva, když jsem vyndal plovák? (Na plastové misce)
Přílohy
IMG_20230303_215734.jpg
IMG_20230303_215704.jpg
T2b Post Yellow r.1976 :heart:
Zetor 2011 r.1964 :heart:

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Zámek z víčka nádrže. Jesti máš víčko nádrže ok, tak tam muselo být utopeno dlouho.
Díly co jsou vytažený jsou evidentnní zámek, pružina je v misce,přitlačená křížem a to vše bylo zajištěno segerkou. Tipuji vnitřek víčka nádrže.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odarroc
Příspěvky: 14
Registrován: 12 kvě 2021

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od Odarroc »

JirkaB píše:
05 bře 2023
Zámek z víčka nádrže. Jesti máš víčko nádrže ok, tak tam muselo být utopeno dlouho.
Díly co jsou vytažený jsou evidentnní zámek, pružina je v misce,přitlačená křížem a to vše bylo zajištěno segerkou. Tipuji vnitřek víčka nádrže.
Tak to už v nádrži něco najezdilo :lol:
Děkuji za info.
T2b Post Yellow r.1976 :heart:
Zetor 2011 r.1964 :heart:

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od Samba »

s odstupem času vůči busu toto řešení vidím jako krajně nedůstojné.. lenost špatná ctnost..

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 100
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od Jenda Povoda »

Samba píše:
06 bře 2023
s odstupem času vůči busu toto řešení vidím jako krajně nedůstojné.. lenost špatná ctnost..
Přesně tak. Už roky jezdím bez funkčního plováku. Motoru se ven zatím nechce. Ale představa, že bych řezal do pěkného originál plechu....to si radši při každém tankování píšu km.
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

JirkaB
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 405
Registrován: 19 srp 2008

Re: palivoměr - výměna bez vytažení nádrže

Příspěvek od JirkaB »

Proč ne, i to je řešení. Řezat do plechu je tak trochu masochismus, na druhou stranu tento postup byl ofiko VW opravný postup.
Já motor tahal z auta jen jednou a jak bych to řekl, nechci to opakovat. Možná jej tahat ven, je pro auto jako takové, větší zásah než díra do plechu. V mém podání určitě. Na asfaltu před barákem to nebylo ono, motor byl vysunut nadoraz a hřídel pořád v pružině spojkové lamely.
A to je právě fajn, že jeden řízne díru, druhý vyhodí motor a třetí zapíše kilometry --- a tak to má být.

Ten zamykací plech je už fajn, je jak origo. Nezavazí, drží, je nosný a mám revizní otvor do prostoru nádrže :-)
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Odpovědět