Busi zajimavosti pro kulataky

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4239
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod udeeska » 18 dub 2017

Uz jsem to videl pred nekolika lety u jednoho Naseho clena na jeho Westfalii Berlin 1977,ale pak nemel na Nas cas a ted se konecne objevil na kempovani. Ma na prednim narazniku ostrikovace svetel,ktere se exportovaly pouze do Svedska. Vim,ze se dodavaly pouze na komercni vozy,takze na Westku asi jen na zakazku. Tohle zatim nemuzu najit a taky mi neni uplne jasne,jestli vsechny komercni vozy meli automaticky.
V kazdem pripade zajimave, melo to jinej sdruzenej kontajner na vodu pro ostrikovace a omyvace svetel se dvema cerpadly a melo to I jinej prepinac steracu pro tuhle vymozenost. Jestli nekdo vi vice tak bych rad nasal nejake info....
Přílohy
IMG_2312.JPG
IMG_2313.JPG
IMG_2314.JPG
IMG_2319.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Skid
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1656
Registrován: 25 dub 2007
Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
Kontaktovat uživatele:

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod Skid » 19 dub 2017

Zajímava vychytávka. ;-)
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)

Uživatelský avatar
Vendelin
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 578
Registrován: 08 led 2010
Bydliště: Brno

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod Vendelin » 19 dub 2017

Dofčil jsem nepochopil, proč to na autech je. Jen voda bez stěračů mi připadne dost na guwno. Co si pamatuju, tak stěrače jsem viděl snad jen na starejch Volvách.
Jirka

Uživatelský avatar
Židuuu
Příspěvky: 49
Registrován: 17 led 2013

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod Židuuu » 19 dub 2017

Vendelin píše:Dofčil jsem nepochopil, proč to na autech je. Jen voda bez stěračů mi připadne dost na guwno. Co si pamatuju, tak stěrače jsem viděl snad jen na starejch Volvách.
Jirka


Obrázek
1969 T2a bus
1968 T2a singlecab

Uživatelský avatar
eLzyx
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 306
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod eLzyx » 19 dub 2017

Vendelin píše:Co si pamatuju, tak stěrače jsem viděl snad jen na starejch Volvách.

Volvo to používalo snad až do roku 2004. Jinak to měl i Saab a určo i Mercedes.
Nedám na stěrače na světlech dopustit. Párkrát jsem už jel takovou sněhovou vánicí, kdy žárovky nestačily ohřívat povrch světlometu aby sníh/led odtával. Když to bylo Volvem, tak jsem dojel bez jakýchkoliv problémů. Když služebním Fordem, tak sice taky, ale skoro poslepu. Část světlometu byla "zarostlá" ledem.
Je tedy fakt, že se stěrače používaly zejména u těch světlometů, které byly "hodně kolmé" k vozovce. Dneska je to samá oblina bublina, takže na tom námraza tolik nedrží.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4239
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod udeeska » 20 dub 2017

Vendelin píše:Dofčil jsem nepochopil, proč to na autech je. Jen voda bez stěračů mi připadne dost na guwno. Co si pamatuju, tak stěrače jsem viděl snad jen na starejch Volvách.
Jirka

Cely to zacali svedaci specialne Volvo prukopnici airbagu,deformacnich zon narazniku a podobne jakozto prukopnici aktivni bezpecnosti.
Ostrikovace svetel fungovali nejlepe za deste v provozu,kdy se za jedoucim autem dalo sotva videt. Urcite si vsichni starsi pamatuji,kdyz se vsude stavelo a Tatrovky bez ocisty rovnou pendlovaly mezi stavbou a smetakem na silnici #-o ,to byla zabava a na podzim jsem musel plnit nadobku ostrikovacu obden.
Ostrikovace svetel fungovali spolecne s ostrikovacem predniho okna,akorat na kazdy okruh byla nezavisla pumpa. Pumpa na svetla tlacila pod vysokym tlakem zhruba tri vteriny nehlede na to jak dlouho ridic drzel spinac ostrikovacu predniho okna, zatimco pumpa ostrikovacu okna tlacila po celou dobu sepnuti spinace.....
Starsi Volvo tusim model 240 vypadalo v Evrope jeste jako auto,tak vyvozni model do US,ktery tu jeste obcas muzu videt,vypada jak strasidlo s naraznikama predsunutyma zhruba 20cm dopredu a do zadu. V trubkach jsou pruziny,ketre tlumily silu narazu v pripade nehody.
Podle me usmevne,ale na parkovisti,nebo male rychlosti ucinne.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1625
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Beercity
Kontaktovat uživatele:

Re: Busi zajimavosti pro kulataky

Příspěvekod martin_100 » 20 dub 2017

To byly takzvaný pětimílový nárazníky. Tehdy vešlo v platnost v americe že auto musí opdolat kolizi v 5 mílový rychlosti bez poškození. :lol:
Inu dneska by se to na autech stále hodilo..... v době kdy kdejaká pinda co neumí parkovat ani se smartem musí nutně jezdit v SUV velikosti dodávky :evil:


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host