Dneska se podíváme na Westfalia So-42.
Tento druh nábytku se začal montovat v roce 1965.Je to asi nejznámější použití nábytku v VW T1.
U tohoto nábytku je asi nejvíce kopírovaná vysouvací postel a skříňka na koření která se nachází na levé straně otvíracích bočních dveří.
Začneme od zhora.Vyklápěcí střecha stejně jako zahrádka byla ve volitelném příslušenství.
Střecha je zajištěna proti otevření přes čtyři gumové pásy.Otevření střechy bylo velmi jednoduché,odpojením pásků a zatlačením.Střecha držela na nůžkovém mechanismu.Plátno po vyklopení střechy mělo žlutou barvu,a tři větrací otvory.
Dalším volitelným prvkem byla zahrádka.Klasická byla se šeti nohama,ale dala se koupit i se dvěma nebo zahrádka přes celé auto.Zahrádka byla s hliníkové slitiny,a příčky dřevěné.
Stolky na pravé straně bočních dveří,jeden stolek byl přichycen na dveřích,a druhý na boční stěně vestavěné lednice.Oba dva stolky stejně tak i jako hlavní stůl uvnitř vozidla měl vrchní desku s bílím umakartem,stolky měli skládací mechanismus.
Na levé straně bočních otvíracích dveřích se nacházela skříňka na koření.Skládala se ze dvou sloupců,kde jeden na levé straně měl dvě police a sloupec na pravé straně čtyři police kde vrchní byla zakončena malým víkem.
Rozkládací jídelní stůl byl umístěn mezi dvěma sedadly,při sklopené poloze byl zajištěn kovovou zápatkou proti otevření,při otevřeném stavu byla noha stolu zafixována v kovovém kroužku přišroubovaném v podlaze.
Na levé straně v zadu byla šatní skříň která měla dvoje dvířka,jedny z obytného prostoru,druhá dvířka se nacházela z boku nad prostorem motoru.
Skříň byla s překližky,potažené dýhou proti poškábání.Tato skříň byla lehce odmontovatelná,pokud by jste chtěli vézt v autě nějaký větší náklad a překážel by vám tam.
Lednice se přesunula na jinné místo oproti předchozím modelům,a to tak že byl lepší přístup k potravinám jak při zavřeném autě tak i když jste měli otevřené boční dveře.Nacházela se v obytném prostoru za spolujezdcem.Ve skříňce nad lednicí byl zabudovám dřez.
Dalším volitelným doplňkem vedle zvedací střechy,a zahrádky byl stan.
Stan se dal zakoupit jako volně stojící,tudíž nebyl složitě fixován k autu,a mohli jste kdykoliv jed s autem na výlet,zavřít stan a nechat si klidně věci uvnitř stanu(né v Čechách samozdřejmě)Našel jsem tři druhy barevností.
Tento nábytek se vyráběl až do roku 1967.
T1 Westfalia
T1 Westfalia
- Přílohy
-
- Tent1.jpg (3.19 KiB) Zobrazeno 9082 x
-
- Tent2.jpg (3.35 KiB) Zobrazeno 9082 x
-
- Tent3.jpg (2.89 KiB) Zobrazeno 9082 x
-
- 14_05_04_08_11_10_25.jpg (212.79 KiB) Zobrazeno 9082 x
-
- 14_05_04_08_11_10_16.jpg (142.78 KiB) Zobrazeno 9082 x
-
- 14_05_04_08_1_17_37.jpg (150.41 KiB) Zobrazeno 9082 x
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: T1 Westfalia
Westfalia So-44.
Westfalia SO-44 se stejně jako SO-42 začala vyrábět v roce 1965.
Zde se ale nachází zcela jinné uspořádání nábytku oproti SO-42.Za přepážkou řidiče a spolujezdce se nacházel kuchyňský kout.Ten obsahoval prostor pro vařič,dvě úložné skříňky a zcela na kraji u dveří byl prostor pro lednici nad kterou se nacházeli dva šuplíky.Dále zde bylo malé umyvadlo,do kterého se ze začátku dopravovala voda z dvou přenosných láhví,později nahrazeno nádrží.Další změna proběhla u stolku,ten byl na otočné noze.Přestala se i montovat zadní boční šatní skříň,tím pádem se rozšířila postel pro pohodlnější spaní.
Nad postelí v zadu u stropu byla docela veliká spříňka na oblečení,bohužel svojí velikostí docela dost zasahovala do výhledu řidiče zadním oknem.
Sestava SO-42 stála tehdy v roce 1965 cca 1850,-DM a sestava SO-44 cca 2540,-DM
Westfalia SO-44 se stejně jako SO-42 začala vyrábět v roce 1965.
Zde se ale nachází zcela jinné uspořádání nábytku oproti SO-42.Za přepážkou řidiče a spolujezdce se nacházel kuchyňský kout.Ten obsahoval prostor pro vařič,dvě úložné skříňky a zcela na kraji u dveří byl prostor pro lednici nad kterou se nacházeli dva šuplíky.Dále zde bylo malé umyvadlo,do kterého se ze začátku dopravovala voda z dvou přenosných láhví,později nahrazeno nádrží.Další změna proběhla u stolku,ten byl na otočné noze.Přestala se i montovat zadní boční šatní skříň,tím pádem se rozšířila postel pro pohodlnější spaní.
Nad postelí v zadu u stropu byla docela veliká spříňka na oblečení,bohužel svojí velikostí docela dost zasahovala do výhledu řidiče zadním oknem.
Sestava SO-42 stála tehdy v roce 1965 cca 1850,-DM a sestava SO-44 cca 2540,-DM
- Přílohy
-
- SO-44-factory-pic-web.jpg (63.94 KiB) Zobrazeno 8581 x
-
- 497640.jpg (40.58 KiB) Zobrazeno 8581 x
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: T1 Westfalia
Jenom otázečka.Kůča píše:Dneska se podíváme na Westfalia So-42.
Ta dvířka, hned vlevo od dveří (dlouhá, úzká na výšku) sloužila k čemu?
Nejlépe je to vidět na 14_05_04_08_11_10_25.jpg.
Nikde to nemůžu najít
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...
Re: T1 Westfalia
Satni skrin, na raminka...
Re: T1 Westfalia
Díky. Ježuch mi přines Busa, tak jsem po sdárném sestavení řešili, na co to vlastně je.Šíša píše:Satni skrin, na raminka...
Teď už chápu ten ručník
Díky za radu.
PS: Po Vánocích klidně smáznout, ať to tady neplevelím. Dík
- Přílohy
-
- No neni krásnej?
- bus.JPG (58.85 KiB) Zobrazeno 7896 x
-
- Krabice Lega
- krabice.JPG (78.07 KiB) Zobrazeno 7896 x
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...