T1 ponorčí zajímavosti

Odpovědět
Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Na prvnim obrazku by bylo z ceho vybirat :wink: ,na dalsim predehrivac leteckych motoru
a nakonec kombi z roku 1966.Na predehrivacich jsou videt predsunute narazniky.Nikde jsem
nezjistil proc,ale domnivam se,ze to bylo z bezpecnostnich duvodu,ze by ridic asi videl kam az muze zajet,
aby treba nevrazil do kridla nebo neodrel kabinu letadla atp. .....
Přílohy
IMG_0003_crop.jpg
IMG_01crop.jpg
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Nejen Lufthansa mela v oblibe T1,Trans Australien Airlines,Swissair British Europien Airways jsou
toho dukazem.
Pro vojenske letiste Royal Australian Airforce(RAAF)slozila pojizdna vez na zaklade dvoudveroveho furgonu
z roku 1967.Puvodne vsak zacal svoji sluzbu jako "Follow Me" a k prestavbe doslo v roce 1971/72.Slouzil ke cviceni
letadel Mirage a F-111,ale byl tez pripraven pro pripad valky.Svoji vojenskou cinnost vykonaval od roku 1973 do
roku 1979,kdy nastoupila nova technika,tedy pristroje byly demontovany a vuz odstaven na leteckem vrakovisti
v Darwinu,kde ho nasel a zachranil pilot RAAFu,nadsence starych vozidel.Od roku 2008 vsak zmenil majitele a slouzi
jako pojizdny bufet s mexickym jidlem.
Vuz za sebou tahal prives s klimatizaci a generatorem pro udrzeni pracovni teploty na rozpalenych australskych leteckych drahach,
vnitrek vuzu byl izolovan proti hluku tryskovych motoru a tvrzena skla veze byla dvojita.Podle predpisu RAAFu musel
byt vuz denne odzkousen,ze by na 100% pracoval.Na posledni fotografii je nalezovy stav z roku 2001.
Přílohy
IMG_0001_crop.jpg
IMG_001_crop.jpg
IMG_1_crop.jpg
IMG_001crop.jpg
IMG_00001_crop.jpg
IMG_0001_crop.jpg
IMG_0002_crop.jpg
IMG_002crop.jpg
IMG_001crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Oprasim pojizdne prodejny SO 1 a SO 2 se zvysenou strechou.Nabidka VW jiz propagacnim
letaku VW Information v letech 1951-53.Na prestavbe se prevazne podilela Westfalia,ktera jako
prvni vestavela bocno oteviraci dvere nahoru,ktere zaroven slouzili jako strech pro zakazniky.
Ke stavbe se prevazne uzivalo furgonu(panelwagen) s pruchozi ulickou mezi prednimi sedadly(walk-trough).
Vestaveny byly rovnez extra dvere ze strany ridice (LHD)pro zasobovani pultu a vykladnich skrini.
Přílohy
IMG_00_crop.jpg
IMG_000_crop.jpg
IMG_crop.jpg
IMG_001crop.jpg
IMG_01crop.jpg
IMG_1crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Tak jsem vcera delal na prispevku pres hodinu,nejdrive problem s vlozenim obrazku az nakonec cely prispevek zmizel,
vse znovu a zase vse zmizelo #-o .
Tak tu mame SO 2 se zvysenou strechou,vyklapecimi dvermi coby soucast pristresku.Zajimave je,ze Westfalia si
s vyskou strechy pohravala a i uskupeni hornich oken se casto lisilo.Krome prvniho obrazku vse pochazi ze snimku
firmy Westfalia na jejim pozemku.
Přílohy
IMG_0003_crop.jpg
1962 sttandartni zvysena strecha
1962 sttandartni zvysena strecha
1961 prototyp s nizsi strechou
1961 prototyp s nizsi strechou
1960 zvysena strecha s okny,ktere na obrazku jeste nejsou namontovany
1960 zvysena strecha s okny,ktere na obrazku jeste nejsou namontovany
firemni fotografie(Westfalia)
firemni fotografie(Westfalia)
1962 ze dvora firmy
1962 ze dvora firmy
jedna provokativni s prodejem bananu :-))
jedna provokativni s prodejem bananu :-))
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Neda mi to abych tu jeste jednou nedal pojizdnou postu(lepsi foto) vyrobenou Westafalii v roce 1956.Jedna se o prototyp
vyrobeny pro Bundespost u ktereho zustalo z duvodu vysoke ceny.
Dale pojizdna banka 1962,1965 pojizdna prodejna kde vyklapeci dvere nahradili originalni kridlove(bez zvetseni prurezu+vyroben
jen jeden model),dale Dortmunder Actien Bier-pojizdna prodejna piva pro me cennejsi od pojizdne banky :wink:
a nakonec 1967 prodejna s vyklopnymi dvermi nahoru a polovinou originalnich dvoudveri na spodku vozu.Duvodem umisteni
spodnich dveri byla nova vyhlaska v Nemecku,ktera narizovala zakaz dveri na leve strane,zrejme z duvodu nehod.
Přílohy
IMG_crop.jpg
IMG_001crop.jpg
IMG_01crop.jpg
IMG_1crop.jpg
IMG_0001_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Dalsim SO 2 je zmrzlinovy vuz,ktery byl objednan 26.11.63 a dodan zakaznikovi 31.1.64 bez oken(ani na zadnich dverich).
V objednavce byly hrazdy narazniku(US spec.)a vetraky chlazeni z ambulance.Po nejakem case se z nej stal kamper,coz
vydrzelo az do r 2010,kdy se o nej poprali VW museum a Daniel Dimbleby,ktery museum preplatil...

Belgicka firma D'leteren se tez zivila prestavbou T1 na pojizdne prodejny pod regatou De Winkel Fleet.Mimo jine
stavela taxi,sklopne vozy,hydraulicke kose,zachranne vozy a kampery.

Velka Britanie mela tez specialisty jako Service Garrages,kteri v r 63 vyrobili nekolik specialnich karoserii na zakazku
vybavenych chladicim zarizenim(SO 7),pojizdnymi prodejnami a zmrzlinovym vozem.Zmrzlinovy vuz mel svuj genarator
na pohon zmrzlinoveho stroje,chladnicky a ohrivace vody
Přílohy
IMG_0002_crop.jpg
Service Garrage
Service Garrage
IMG_03_crop.jpg
De winkel
De winkel
Prodejni stav 2010
Prodejni stav 2010
IMG_001_crop.jpg
IMG_01_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Jeste posledni vyskrabky SO 1,2.Nekteri asi znaji osobne z evropskych VW setkanich 1966 Panel Van
jako pojizdny pub s vlekem.Dale 1964 Grossraum-Kastenwagen tez pojizdny pub/bar.
Na ctvrtem obrazku zaber z klipu Petra Spaleneho:"Tricet deti s vazelinou" a nakonec 1964 SO 2 bavorska
pojizdna cukrarna samozrejme i se zmrzlinou :wink:
Přílohy
IMG_0002_crop.jpg
IMG_0001_crop.jpg
IMG_001_crop.jpg
IMG_crop.jpg
IMG_0crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Jeste neco k valnikum a k jeho nastavbam.Nejzakladnejsi verzi je valnik(po regularnim) se sirsi korbou SO 8 z plechu
a SO 9,ktery mel korbu drevenou.Oznaceni SO bylo do roku 1958,kdy se preslo na "M"kody.Bylo mozno
si objednat plachtu s konstrukci ke ktere se dodavali zrcatka s prodlouzenymi rameny.
Na prvnich dvou obrazcich je korba prodlouzena i dozadu,pravdepodobne specialni zakazka pro nejake JZD,nebo
zahradnicky podnik....
Přílohy
IMG_009_crop.jpg
IMG_0008_crop.jpg
IMG_0007_crop.jpg
IMG_007_crop.jpg
162022.jpg
162021.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Sklapeci valnik SO 15 byl v nabidce od 1960 vyrobcem Autodients Promotor GmbH z Lengerichu.SO 15 byl prepraven z linky VW s bocnicemi a extra podlahou a profilovanym drevem pro podlahu,ktere nebyli namontovany.Firma svarila sklapecku s otocnymi lozisky ke sklapeni dozadu a namontovala hydraulicka pumpa s rucnim pohohonem.Korba se zvedala do uhlu 45 stupnu, pumpa se nachazela v uloznem prostoru a uzitecna hmotnost byla redukovana na 860 kg z duvodu namontovaneho zvedaciho zarizeni. Spodni podlaha pod korbou byla z drevene preklizky. Tipper jak se tez sklapecka nazyva byla montovana tez s hydraulickou pumpou pohanenou motorem jako napr.italska firma Verona,ktera se zabyvala prestavbou od roku 1967.Holandska firma Pons Automobielhandel nabizi od roku 1976 elektro-hydraulicky pohon.
Přílohy
IMG_1crop.jpg
model z Verony
model z Verony
IMG_crop.jpg
IMG_001_crop.jpg
IMG_01_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

V predposlednim cisle hot VWs jsem narazil na zajimavy zemedelsky valnik urceny pro velmi prasne prostredi Typ 261.
Konkretne tento byl objednan a vyroben v roce 1961 pro vychodni cast statu WA,tedy ne moc daleko ode mne.
Slouzil v jablkovych sadech,kde je leto suche,slunne a velmi prasne.

V nabidce VW od roku 1959 do roku 1967,kody:M004-bezprasny nasavani vzduchu,M070-plachta s ramem,M113 safari okna,
M371-sada pro severozapadni US.
Nasavani vzduchu bylo na kazde strane zadniho okna dvojite steny kabiny odkud byl sveden do kanalu pod podlahou valniku
dale do cyklonoveho cistice vzduchu a konecne do cistice vzduchu se zvetsenou olejovou vanou.Valnik nemel na zadne strane vstupy
pro vzduch a motorovy prostor byl kompletne utesnen.Zajimave jsou tez ramena zrcatek,ktera dodavalo VW pro vozy tahajici vleky.

Omlouvam se za nekvalitni fotky.
Přílohy
IMG_1crop.jpg
IMG_0002_crop.jpg
IMG_01crop.jpg
IMG_02_crop.jpg
IMG_crop.jpg
IMG_0001_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Zajimavou nabidkou roku 1962 je teleskopicka platforma s nazvem zirafa.
Rozvazkovy vuz pro piti a rozvoz skla v nabidce od roku 1952,na spodnim
obrazku pojizdna sberna mleka silenych krav s tankem umistenym v uloznem
prostoru v nabidce 1962.
Přílohy
IMG_5_crop.jpg
IMG_0004_crop.jpg
IMG_004_crop.jpg
IMG_00006_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Videl jsem na vlastni oci SO 1 =D>
Přílohy
DSC_0486.JPG
DSC_0485.JPG
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
monsieurloup
Příspěvky: 10
Registrován: 29 zář 2009
Bydliště: Turnov / Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od monsieurloup »

Projíždím si to Pyrenejema skrz Andorru, omlylem špatně zahnu na kruháči a ono na mě bafne tohle:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vlci se dějou...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Moc pekna vychytavka :wink:
Anglicky Moortown Motors predelaval valniky od roku 1958.Mark 1 s otevrenymi stranami pro rozvazku mleka
a Mark 2 mel zavrene boky s roletami na kazde strane podobne SO 12. Mark 3 byl v podstate stejny jako Mark 2,lisici se sirsi roletou zadniho cela.
Přílohy
IMG_05_crop.jpg
IMG_005_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Na lince v Hannoveru leta pane 1959 si delnici jeste mohli posedet pri praci,ale na testovaci masine uz ne :wink:
Přílohy
IMG_crop.jpg
IMG_1crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Prodlouzena verze T1 podobna Kemprinku se tez delala ve Svedsku,bohuzel jsem nenasel jmeno firmy,
na druhem obrazku valnik ve sluzbam US amady specialne na vojenskem letisti Berlin-Tegel 1955
Přílohy
IMG_crop.jpg
IMG_6_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Mam tuseni,ze tenhle transporter na podvozku Kubelwagenu byl uplne prvni a na mistrech oboru
broukaru je aby odhadli rok podle valejici se karoserie opodal :wink:
Přílohy
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od OB »

Já to šacuju na 1945 nebo 1946. Ale není to podle karoserie, protože je tak daleko, že nejsou poznat žádné detaily. Na tom převozním vozíků je však detailu dost!
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Jsem si taky tak tipoval Ondro :wink:
V roce 1952 na lince ve Wolfsburgu,kdy zakladni cena cinila 6.100 DM,pro US $ 1.452
Přílohy
IMG_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: T1 ponorčí zajímavosti

Příspěvek od udeeska »

Asistencni double cab M225 byl v nabidce od roku 1962.Ve vybave oranzovy majak,200w svetlo na rampe,
88Ah baterie,benzinove topeni Eberspacher,tazne zarizeni vpredu a vzadu,cteci svetlo a skladaci stolek na pasazerove strane,
na korbe vinta,hydraulicky a mechanicky zvedak,ocelove lano,svarecka,hasici pristroj,lopaty,pila,vystrazne trojuhelniky,
sada prvni pomoci,nepromokavy plast a holinky,tazne lano,koste,kanystry s palivem.....
Jestli ma nekdo vice fotografii tohoto zajimaveho vozidla,tak prosim prilozte.
Přílohy
IMG_0003_crop.jpg
IMG_0001_crop.jpg
Vwase nocni sichta...

Odpovědět