Všeobecné dotazy Ponorky
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
to bylo Vé a římská jednička,aby bylo jasný že to je první válec(jasně že pomocná) s tím dvoutaktem to mě nenapadlo,to by vysvětlovalo že někdo skládá barkase
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Když jsme u těch značek, nevíte, co znamejí ty na poloosách ? Ģ a N? A ta jedna má kuličku s pružinkou, ta tam má jakej význam?
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Máte někdo zkušenosti s nápravami Red 9 na T1 nebo obecně typ2? Znáte někoho kdo s tím jezdí?
http://www.red9design.co.uk/type2.htm
Dík
http://www.red9design.co.uk/type2.htm
Dík
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Ked som ich objavil, už som mal diely od airkewld, takze náprava bude z T2, vzduch, znížené náboje a kotúče, ale kým bude na ceste to ešte potrvá.
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Btw. ešte viem o chlapíkovi čo stavia viacprvkové závesy na t1, kúsok od Mníchova, krasna práca ale strašná cena:-(
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Netušíte, do kterého roku měly ponorky skla na předních světlometech s emblémem VW?
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Bylo ruznorode,protoze tusim tri firmy dodavaly skla svetlometu,takze v jednom roce mohl byt rozdil nazvu firem podle dodavatele.Pekař z Boščehrada píše:Netušíte, do kterého roku měly ponorky skla na předních světlometech s emblémem VW?
Ale na otazku kdy VW prestalo samo pro sebe vyrabet skla je asi tezke najit odpoved.
Vwase nocni sichta...
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Já je teď nemám u sebe, ale myslel jsem, že i ty se znakem vw jsou bosch, nebo hella. Takže tyto vyrábelo přímo vw? S tím rokem jsem myslel zhruba, jestli je to záležitost jen BD, nebo třeba malookna, stejne tak jak třeba u oválu. Abych vedel, na kterou norku je dát
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Bosch , VW patrili pod Bosch a Hella je Hella . To mame tri druhy,ani jeden nema horizontalni napis, protoze skla jsou z ceho? No preci z brouka. Nikde se nepise kdy a jaky skla se montovaly,nebo v kterym roce (alespon ja to nikde nenasel).
V povalecne vyrobe cehokoliv byl asi problem s materialem,takze kdo co vyrobil to slo do fabriky a navic se kazdym rokem zvedala poptavka na vyrobu ponorek.
Tady nikde nevidim zadnou dokumentaci historie skel prednich svetel a je jedno asi kam ktere pouzijes, pokavad teda nemas ciste sklo coz je aftermarket.
V povalecne vyrobe cehokoliv byl asi problem s materialem,takze kdo co vyrobil to slo do fabriky a navic se kazdym rokem zvedala poptavka na vyrobu ponorek.
Tady nikde nevidim zadnou dokumentaci historie skel prednich svetel a je jedno asi kam ktere pouzijes, pokavad teda nemas ciste sklo coz je aftermarket.
Vwase nocni sichta...
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.Kůča píše:Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen.biker666 píše:no jak sem to onehdá rozebíral tak jedna strana šla i bez stahováku ale zato ta druhá to byl porod a cestoval sem po dílně i z ponkem
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
prestruzis je
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Mám přestruženo, na to se neptám...
...není to jeden kus jako u brouka, potřebuji zajistit rovnoběžnost os vodorovných čepů po slisování renovovaného svislého.
...není to jeden kus jako u brouka, potřebuji zajistit rovnoběžnost os vodorovných čepů po slisování renovovaného svislého.
Naposledy upravil(a) boldor dne 25 říj 2017, celkem upraveno 1 x.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
pro neponorkáře: jde o osy těch dvou děř pro vodorovné čepy.
Nápad mám, vyrobím si pomocné vedení, ale chtěl jsem se vyhnout slepé uličce.
Kdo má jezdivou ponorku a nekupoval NOS nápravu to určitě řešil.
Nápad mám, vyrobím si pomocné vedení, ale chtěl jsem se vyhnout slepé uličce.
Kdo má jezdivou ponorku a nekupoval NOS nápravu to určitě řešil.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Moje chyba, nečtu pořádně.
Nezajištuje se tento čep kolíčkem nebo šroubem ? Při zalisování tedy musí vybrání v čepu lícovat s dírou. Když ne, rozlisovat a znovu. V manuálu se to žádným přípravkem neřeší.
Nezajištuje se tento čep kolíčkem nebo šroubem ? Při zalisování tedy musí vybrání v čepu lícovat s dírou. Když ne, rozlisovat a znovu. V manuálu se to žádným přípravkem neřeší.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Šroub tam je, ale není lícovaný a přesnost nezajistí, ale třeba se to pohne samo při montáži čepů do ramen. Při lisování budu mazat, to v manuálu píšou.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
...zase vedle, tohle je to co popisoval Sam, nalisování pouuzder a stružení, to už je hotovo, teď potřebuji přesně slisovat poloviny svislého čepu. To v manuálech není.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Budto tomu porad nerozumim o co tu jde nebo neumim cistboldor píše:Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.Kůča píše:Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen.biker666 píše:no jak sem to onehdá rozebíral tak jedna strana šla i bez stahováku ale zato ta druhá to byl porod a cestoval sem po dílně i z ponkem
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
Jestlize uz mas otocnej cep(futra maji maji katalogove cislo a stacilo je jen zastruzit,pripadne,ze bylo auto po nehode,tak se menilo rameno v pripade,ze bylo vyhnute.Pozdni ponorky mely tu vymozenost,ze vrchni pouzdro byle excentricke,tedy nastavitelne.) pohromade a mas tam I vymezovaci podlozky aby Ti otocnej cep necestoval nahoru a dolu,tak pak jen seridis souosost k naprave pridanim nebo ubranim vymezovacich podlozek na vrchnim,ci spodnim torznim ramenu v pripade,ze je to potreba. Podle me si pozdeji nechas seridit jen geometrii a nebudes mit zadnej problem.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
Tak to mas asi 1963 a starsi (mas svuj topic? jsem nenasel) kulicka z perkem mela pritlacovat postrani kolo do ktereho je poloosa vsazena k difrencialu. Co jsem tu slysel,tak pruzinka vetsinou praskla a kousky materialu z pruziny znicily dosedaci plochy konce poloosy a usazeni v postranim kole. Poloosa je I tak drzena segrovkou,ktere se delaly v ruznych tloustkach. Kulicka s perkem se zrusila tusim kolem roku 63-64.Pekař z Boščehrada píše:Když jsme u těch značek, nevíte, co znamejí ty na poloosách ? Ģ a N? A ta jedna má kuličku s pružinkou, ta tam má jakej význam?
20170323_103112.jpg
Pisemne oznaceni muze byt ke sparovani s postrannim ozubenym koleckem. Jsem cetl jen o barevnych oznacenich,ale je mozny,ze se barva omyla(nebo odrela pri transportaci) a tak se preslo na razena pismena. Velikosti byly tri,takze pozor pri vymene poloosy.
Vwase nocni sichta...
Re: Všeobecné dotazy Ponorky
...odpověděl si stejně jako Sam, všechno co píšeš je jasné, a v manuálech i na fóru dostatečně popsané, ale na to se neptám. I tak díky, alespoň někdo se snažíudeeska píše:Budto tomu porad nerozumim o co tu jde nebo neumim cistboldor píše:Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.Kůča píše: Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen.
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
Jestlize uz mas otocnej cep(futra maji maji katalogove cislo a stacilo je jen zastruzit,pripadne,ze bylo auto po nehode,tak se menilo rameno v pripade,ze bylo vyhnute.Pozdni ponorky mely tu vymozenost,ze vrchni pouzdro byle excentricke,tedy nastavitelne.) pohromade a mas tam I vymezovaci podlozky aby Ti otocnej cep necestoval nahoru a dolu,tak pak jen seridis souosost k naprave pridanim nebo ubranim vymezovacich podlozek na vrchnim,ci spodnim torznim ramenu v pripade,ze je to potreba. Podle me si pozdeji nechas seridit jen geometrii a nebudes mit zadnej problem.
Jde mi o správné slisování obou polovin svislého čepu (otočnej, king pin - můj obrázek o nělik přispěvků výše).
To přímo nesouvisí se stružením, s geometrií, podložkama. Jde o rovnoběžnost, nikoli souosost, pouzder pro vodorovné čepy (link pins)
Manuál mám německý i anglický a oba mlčí, ale kdo to někdy opravoval ví na co se ptám a snad odpoví.
Ale jak jsem už psal Samovi, třeba se to dorovná samo při další montáži.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS