Všeobecné dotazy Ponorky

Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od evinsen »

to bylo Vé a římská jednička,aby bylo jasný že to je první válec(jasně že pomocná) s tím dvoutaktem to mě nenapadlo,to by vysvětlovalo že někdo skládá barkase

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Když jsme u těch značek, nevíte, co znamejí ty na poloosách ? Ģ a N? A ta jedna má kuličku s pružinkou, ta tam má jakej význam?
20170323_103112.jpg

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

Máte někdo zkušenosti s nápravami Red 9 na T1 nebo obecně typ2? Znáte někoho kdo s tím jezdí?
http://www.red9design.co.uk/type2.htm
Dík
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
jozo
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od jozo »

Ked som ich objavil, už som mal diely od airkewld, takze náprava bude z T2, vzduch, znížené náboje a kotúče, ale kým bude na ceste to ešte potrvá.

Uživatelský avatar
jozo
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 30 kvě 2013
Bydliště: CHG

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od jozo »

Btw. ešte viem o chlapíkovi čo stavia viacprvkové závesy na t1, kúsok od Mníchova, krasna práca ale strašná cena:-(

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Netušíte, do kterého roku měly ponorky skla na předních světlometech s emblémem VW?

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od udeeska »

Pekař z Boščehrada píše:Netušíte, do kterého roku měly ponorky skla na předních světlometech s emblémem VW?
Bylo ruznorode,protoze tusim tri firmy dodavaly skla svetlometu,takze v jednom roce mohl byt rozdil nazvu firem podle dodavatele.
Ale na otazku kdy VW prestalo samo pro sebe vyrabet skla je asi tezke najit odpoved.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Já je teď nemám u sebe, ale myslel jsem, že i ty se znakem vw jsou bosch, nebo hella. Takže tyto vyrábelo přímo vw? S tím rokem jsem myslel zhruba, jestli je to záležitost jen BD, nebo třeba malookna, stejne tak jak třeba u oválu. Abych vedel, na kterou norku je dát

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od udeeska »

Bosch , VW patrili pod Bosch a Hella je Hella . To mame tri druhy,ani jeden nema horizontalni napis, protoze skla jsou z ceho? No preci z brouka. Nikde se nepise kdy a jaky skla se montovaly,nebo v kterym roce (alespon ja to nikde nenasel).
V povalecne vyrobe cehokoliv byl asi problem s materialem,takze kdo co vyrobil to slo do fabriky a navic se kazdym rokem zvedala poptavka na vyrobu ponorek.
Tady nikde nevidim zadnou dokumentaci historie skel prednich svetel a je jedno asi kam ktere pouzijes, pokavad teda nemas ciste sklo coz je aftermarket.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

Kůča píše:
biker666 píše:no jak sem to onehdá rozebíral tak jedna strana šla i bez stahováku ale zato ta druhá to byl porod a cestoval sem po dílně i z ponkem
Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen. :D
Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od Sam »

prestruzis je
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

Mám přestruženo, na to se neptám...

...není to jeden kus jako u brouka, potřebuji zajistit rovnoběžnost os vodorovných čepů po slisování renovovaného svislého.
Naposledy upravil(a) boldor dne 25 říj 2017, celkem upraveno 1 x.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

pro neponorkáře: jde o osy těch dvou děř pro vodorovné čepy.
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (20.83 KiB) Zobrazeno 6709 x
Nápad mám, vyrobím si pomocné vedení, ale chtěl jsem se vyhnout slepé uličce.

Kdo má jezdivou ponorku a nekupoval NOS nápravu to určitě řešil.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od Sam »

Moje chyba, nečtu pořádně.
Nezajištuje se tento čep kolíčkem nebo šroubem ? Při zalisování tedy musí vybrání v čepu lícovat s dírou. Když ne, rozlisovat a znovu. V manuálu se to žádným přípravkem neřeší.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

Šroub tam je, ale není lícovaný a přesnost nezajistí, ale třeba se to pohne samo při montáži čepů do ramen. Při lisování budu mazat, to v manuálu píšou.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od udeeska »

V manuálu to vypadá jednoduše.
Přílohy
IMG_20171025_091837518.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

...zase vedle, tohle je to co popisoval Sam, nalisování pouuzder a stružení, to už je hotovo, teď potřebuji přesně slisovat poloviny svislého čepu. To v manuálech není.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od udeeska »

boldor píše:
Kůča píše:
biker666 píše:no jak sem to onehdá rozebíral tak jedna strana šla i bez stahováku ale zato ta druhá to byl porod a cestoval sem po dílně i z ponkem
Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen. :D
Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
Budto tomu porad nerozumim o co tu jde nebo neumim cist :D
Jestlize uz mas otocnej cep(futra maji maji katalogove cislo a stacilo je jen zastruzit,pripadne,ze bylo auto po nehode,tak se menilo rameno v pripade,ze bylo vyhnute.Pozdni ponorky mely tu vymozenost,ze vrchni pouzdro byle excentricke,tedy nastavitelne.) pohromade a mas tam I vymezovaci podlozky aby Ti otocnej cep necestoval nahoru a dolu,tak pak jen seridis souosost k naprave pridanim nebo ubranim vymezovacich podlozek na vrchnim,ci spodnim torznim ramenu v pripade,ze je to potreba. Podle me si pozdeji nechas seridit jen geometrii a nebudes mit zadnej problem.
Přílohy
BeetlePicturesExtra.jpg
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od udeeska »

Pekař z Boščehrada píše:Když jsme u těch značek, nevíte, co znamejí ty na poloosách ? Ģ a N? A ta jedna má kuličku s pružinkou, ta tam má jakej význam?

20170323_103112.jpg
Tak to mas asi 1963 a starsi (mas svuj topic? jsem nenasel) kulicka z perkem mela pritlacovat postrani kolo do ktereho je poloosa vsazena k difrencialu. Co jsem tu slysel,tak pruzinka vetsinou praskla a kousky materialu z pruziny znicily dosedaci plochy konce poloosy a usazeni v postranim kole. Poloosa je I tak drzena segrovkou,ktere se delaly v ruznych tloustkach. Kulicka s perkem se zrusila tusim kolem roku 63-64.
Pisemne oznaceni muze byt ke sparovani s postrannim ozubenym koleckem. Jsem cetl jen o barevnych oznacenich,ale je mozny,ze se barva omyla(nebo odrela pri transportaci) a tak se preslo na razena pismena. Velikosti byly tri,takze pozor pri vymene poloosy.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Všeobecné dotazy Ponorky

Příspěvek od boldor »

udeeska píše:
boldor píše:
Kůča píše: Přesně,já použil v autoservisu největší ponk,lešenářskou trubku a autogen. :D
Rozebrat svislé čepy pod lisem nebyl problém, ale chci se zeptat na opačnou operaci.
Jak při skládání zajistím rovnoběžnost os ložisek na vodorovné čepy?
Budto tomu porad nerozumim o co tu jde nebo neumim cist :D
Jestlize uz mas otocnej cep(futra maji maji katalogove cislo a stacilo je jen zastruzit,pripadne,ze bylo auto po nehode,tak se menilo rameno v pripade,ze bylo vyhnute.Pozdni ponorky mely tu vymozenost,ze vrchni pouzdro byle excentricke,tedy nastavitelne.) pohromade a mas tam I vymezovaci podlozky aby Ti otocnej cep necestoval nahoru a dolu,tak pak jen seridis souosost k naprave pridanim nebo ubranim vymezovacich podlozek na vrchnim,ci spodnim torznim ramenu v pripade,ze je to potreba. Podle me si pozdeji nechas seridit jen geometrii a nebudes mit zadnej problem.
...odpověděl si stejně jako Sam, všechno co píšeš je jasné, a v manuálech i na fóru dostatečně popsané, ale na to se neptám. I tak díky, alespoň někdo se snaží :-)

Jde mi o správné slisování obou polovin svislého čepu (otočnej, king pin - můj obrázek o nělik přispěvků výše).
To přímo nesouvisí se stružením, s geometrií, podložkama. Jde o rovnoběžnost, nikoli souosost, pouzder pro vodorovné čepy (link pins)
Manuál mám německý i anglický a oba mlčí, ale kdo to někdy opravoval ví na co se ptám a snad odpoví.

Ale jak jsem už psal Samovi, třeba se to dorovná samo při další montáži.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

Odpovědět