VW Typ 18A
VW Typ 18A
Volkswagen Type 18A byl speciálním karosářským výtvorem VW, určeným pro německou policii a jeho výroba byla zahájena roku 1949. Celkově bylo vyrobeno cca. 482 kusů.
Vůz měl zesílený podvozek, neboť chyběla podstatná část karoserie, která brouku dodává patřičnou tuhost. Pohonnou jednotkou byl tradiční 25PS motor. Vůz byl vyráběn karosárnou Hebmüller, následně se výroba přesunula do karosárny Karmann. V závěru výroby byla vyráběna i verze s dveřmi pod označením 15A.
Celkem byly "policejní kabriolety" koncem 40 let vyráběny čtyřmi firmami - Karmann. Hebmüller, Papler a Austro-Tatra.
S tímto vozem jsme se mohli setkat na srazu v Hosíně. I když zřejmě replika, krásná ukázka ojedinělého typu VW. Pokud k tomu Hosínskému VW někdo něco ví, rád si to poslechnu. Majitele jsem nestihl vyzpovídat.
muzeum VW
Hosín
Vůz měl zesílený podvozek, neboť chyběla podstatná část karoserie, která brouku dodává patřičnou tuhost. Pohonnou jednotkou byl tradiční 25PS motor. Vůz byl vyráběn karosárnou Hebmüller, následně se výroba přesunula do karosárny Karmann. V závěru výroby byla vyráběna i verze s dveřmi pod označením 15A.
Celkem byly "policejní kabriolety" koncem 40 let vyráběny čtyřmi firmami - Karmann. Hebmüller, Papler a Austro-Tatra.
S tímto vozem jsme se mohli setkat na srazu v Hosíně. I když zřejmě replika, krásná ukázka ojedinělého typu VW. Pokud k tomu Hosínskému VW někdo něco ví, rád si to poslechnu. Majitele jsem nestihl vyzpovídat.
muzeum VW
Hosín
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: VW Typ 18A
jeste jeden link na vice fotek a detailů toho nalezence
Re: VW Typ 18A
perfektní..co takhle to přeložit a fotky sem přezrcadlit? Aby to mělo pro forum trvalejší hodnotu?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Typ 18A
Ja měl za to, že 18A měla jen hadříky místo dveří. Tak jak to tedy je ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: VW Typ 18A
provedení Karmann. Hebmüller, Papler a Austro-Tatra se zřejmě podstatně lišily
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Typ 18A
Pomalu ale jistě končí babí léto a zima již nemilosrdně klepe na dveře. Je tedy čas se provětrat a trochu si zadovádět na sněhu
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Re: VW Typ 18A
mas pravdu Same, pan Vanicek tento vuz udel ze dvou vraku, predek byl Hebmuller a zadek pulenak 1948. je tam par detailu ktere jsou znacne nepresne, jen zblika si toh clovek vsimne....
engine specialist
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: VW Typ 18A
Skoda,ze nektere zajimave obrazky jsou v http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... er#p243213" onclick="window.open(this.href);return false;
bylo by pekne je mit v tomto topiku.Tak nejak je tu trosku nedokoncena historie,tak jsem se dostal dnes k tomu,ze bych
historii kolem Typu18A dokoncil.
Heinz Nordhoffv r.1949 zadal vyrobu dvou rozdilnych kabrioletu dvoum ruznym nemeckym firmam.Vilhem Karmann(Osnobruck)
dostal ctyrmistny Typ 15A,coz znaci,ze nikdy nevyrabel ctyrdverovy Typ 18A a Hebmueller&syn(Wulfrath)dostal zakazku na vyrobu
dvoumistneho kabrioletu s oznacenim Typ 14A,avsak v tom samem case dostal Hebmueller tez zakazku na vyrobu ctyrmistneho
kabria pod oznacenim Typ 18A pro potreby nemecke policie.Typ 18A vyrabeny Hebmuellerem byl jediny oficialne uznavany model od VW !
Dalsi dve verze Typu 18A pochazeli od firem Papler(Cologne) a Austro-Tatra(Rakousko),ktere se vsak vyrabeli neoficialne a bez svoleni VW.
Papler byl famozni dysajner predvalecnych let,prestavoval modely Mercedes a Rollc-Royce a po valce samozrejme nebyla poptavka na prestavby
luxusnich aut,takze Papler sel s dobou a venoval se uzitkovym vozum.
A zde jak vstoupil Papler do VW historie:Papler rozpoznal,ze je potreba vice Typu 18A,zakoupil v pocatku r.1950 u mistniho dealera standartniho preclika
a pustil se bez oficialniho svoleni VW do stavby Typu 18A.Paradoxem je,ze jeho verze byla mnohem lepsi od Hebmuellera.Specialne se zamerilna problemy,
ktere mel HEB s dvermi a strechou.Papler ziskal ve svuj prospech oblibu diky plechovym dverim a silnejsim,plne ukrytym ramem stahovaci strechy,
ktery dostal i elegantnejsi pohledoproti HEBu.Dalsim vyznamnym rozdilem jsou semafory zabudovane do specialnich boxu umisteneych na prednich ctvrpanelech.
Zatimco Typ 18A casto od HEBa navstevoval servis,tak odPapleravydrzel ve sve sluzbe dvakrat tolik.Na levem ctvrpanelu byl tez drzak vlajky a dalsim
rozpoznavacim znakem je ram predniho okna,ktery je navrchu rovny s ostrou hranou vpredu,"A"sloupky jsou mohutnejsiho profilu.Pri slozene strese
byl velice dobry vyhled dozadu,zatimco z Hebmuelleru byl temer nemozny vyhled vzad.Vi se pouze o trech dochovalych vozech v provedeni s plechovymi dvermi.
Barvy:tmava armadni zelena(policie);cervena,nebo oranzova pro pozarni department.
Vyrobenojednotek:
HEBMUELLER 482
AUSTRO-TATRA 203
PAPLER 150
KARMANN 0
bylo by pekne je mit v tomto topiku.Tak nejak je tu trosku nedokoncena historie,tak jsem se dostal dnes k tomu,ze bych
historii kolem Typu18A dokoncil.
Heinz Nordhoffv r.1949 zadal vyrobu dvou rozdilnych kabrioletu dvoum ruznym nemeckym firmam.Vilhem Karmann(Osnobruck)
dostal ctyrmistny Typ 15A,coz znaci,ze nikdy nevyrabel ctyrdverovy Typ 18A a Hebmueller&syn(Wulfrath)dostal zakazku na vyrobu
dvoumistneho kabrioletu s oznacenim Typ 14A,avsak v tom samem case dostal Hebmueller tez zakazku na vyrobu ctyrmistneho
kabria pod oznacenim Typ 18A pro potreby nemecke policie.Typ 18A vyrabeny Hebmuellerem byl jediny oficialne uznavany model od VW !
Dalsi dve verze Typu 18A pochazeli od firem Papler(Cologne) a Austro-Tatra(Rakousko),ktere se vsak vyrabeli neoficialne a bez svoleni VW.
Papler byl famozni dysajner predvalecnych let,prestavoval modely Mercedes a Rollc-Royce a po valce samozrejme nebyla poptavka na prestavby
luxusnich aut,takze Papler sel s dobou a venoval se uzitkovym vozum.
A zde jak vstoupil Papler do VW historie:Papler rozpoznal,ze je potreba vice Typu 18A,zakoupil v pocatku r.1950 u mistniho dealera standartniho preclika
a pustil se bez oficialniho svoleni VW do stavby Typu 18A.Paradoxem je,ze jeho verze byla mnohem lepsi od Hebmuellera.Specialne se zamerilna problemy,
ktere mel HEB s dvermi a strechou.Papler ziskal ve svuj prospech oblibu diky plechovym dverim a silnejsim,plne ukrytym ramem stahovaci strechy,
ktery dostal i elegantnejsi pohledoproti HEBu.Dalsim vyznamnym rozdilem jsou semafory zabudovane do specialnich boxu umisteneych na prednich ctvrpanelech.
Zatimco Typ 18A casto od HEBa navstevoval servis,tak odPapleravydrzel ve sve sluzbe dvakrat tolik.Na levem ctvrpanelu byl tez drzak vlajky a dalsim
rozpoznavacim znakem je ram predniho okna,ktery je navrchu rovny s ostrou hranou vpredu,"A"sloupky jsou mohutnejsiho profilu.Pri slozene strese
byl velice dobry vyhled dozadu,zatimco z Hebmuelleru byl temer nemozny vyhled vzad.Vi se pouze o trech dochovalych vozech v provedeni s plechovymi dvermi.
Barvy:tmava armadni zelena(policie);cervena,nebo oranzova pro pozarni department.
Vyrobenojednotek:
HEBMUELLER 482
AUSTRO-TATRA 203
PAPLER 150
KARMANN 0
Vwase nocni sichta...
Re: VW Typ 18A
dnes jsem narazil na tuto informaci :
V roce 1950 objednala u Austro-Tatra rakouská policie 250 čtyřdvéřových a devět dvoudvéřových kabrioletů (Volkswagen typ 18 A)
V roce 1950 objednala u Austro-Tatra rakouská policie 250 čtyřdvéřových a devět dvoudvéřových kabrioletů (Volkswagen typ 18 A)
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW Typ 18A
Hop nahoru. Vůz z prvního příspěvku se o víkendu ukázal na Vítkově. Děkujeme za návštěvu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: VW Typ 18A
Na tom Hosíně má vedle něj brouka můj soused skusím se zeptat jestli se neznají