Dobře tedy. Ale prosím někde nad Týřovicemi. Abych si třá vystoupil u Čendy na Rozvědčíku. [smilie=31.gif]prak píše:žádnej šutr nebude, nasypeme tě do Berounkyaxoun píše: Herbie to odhalil! Na náhrobním šutru chci mít vyškrábáno: "Zahynul na doporučení bližních svých!"
T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
- okrasa
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 495
- Registrován: 20 úno 2005
- Bydliště: Teplice
Axoune,už ti nikdy nic neřeknu. Až si někteří naši inženyři pořídí ponorku a vyzkouší si sami rozdíl,budou mluvit jinak. Zapomněli jste všichni na
to ,že dvouokruh z kulatˇáka s posilovačem/tím myslím,že je to jediný brzdový válec,který tam pasuje krokem /má průměr 24mm,co vy na to?
to ,že dvouokruh z kulatˇáka s posilovačem/tím myslím,že je to jediný brzdový válec,který tam pasuje krokem /má průměr 24mm,co vy na to?
engine specialist
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Proč už mi nikdy nic neřekneš? Diskuse nad klady a zápory tu možnost doporučenou tebou přece nijak nezpochybňuje... Než se k něčemu odhodlám, potřebuju si udělat názor a čím víc názorů, tím líp. Tak se zbytečně neurážej... [smilie=poke2.gif]okrasa píše:Axoune,už ti nikdy nic neřeknu. Až si někteří naši inženyři pořídí ponorku a vyzkouší si sami rozdíl,budou mluvit jinak. Zapomněli jste všichni na
to ,že dvouokruh z kulatˇáka s posilovačem/tím myslím,že je to jediný brzdový válec,který tam pasuje krokem /má průměr 24mm,co vy na to?
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Na maskáče sere Bílej Tesák. Mám jen český jehličí vzor 61 z čistě užitkových důvodů.
Nejsem militantní, origo vysílačku bych nicmíň bral, stejně tak jako odpovídající stabilák. A anténu a maják, co tam taky myslim byl. Snad časem.
Norka je prakticky jízdy schopná, leč stále ještě nezpapírovaná, takže na Aták bohužel nepoužitelná.
Nejsem militantní, origo vysílačku bych nicmíň bral, stejně tak jako odpovídající stabilák. A anténu a maják, co tam taky myslim byl. Snad časem.
Norka je prakticky jízdy schopná, leč stále ještě nezpapírovaná, takže na Aták bohužel nepoužitelná.
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Je to tu někde na fóru konkrétněji rozvedené? Přemýšlím, že bych možná u dědka ´63 provedl úpravu na dvouokruh a vymýšlím/zjišťuju jak by se to nechalo udělat.axoun píše:Rád bych znal Váš názor na výměnu brzdového válce na ponorce za dvouokruhový. Údajně to má představovat jen výměnu válce (s takovym vysoustruženym lofasem k tomu) a k tomu výměnu bandasky na kapalinu za "golfáckou". Připadá mi to jako snadno vratný odklon od originálu v zájmu bezpečnosti posádky. Ale je nutný? Co si o tom myslíte? Je to dobrý řešení nebo zbytečnost, pokud se tak vůbec dá nazvat i marná snaha o zvýšení bezpečnosti?
Prosím taky o podrobnější vysvětlení jaký je v těchto dvou variantách brzdícího aparátu rozdíl a v jakém smyslu je ten dvouokruhový bezpečnější.
Takže zahlasujte prosím zda měnit nebo neměnit. Kuju.
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
to není nutný.. jednookruh je větší adrenalin..
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
hladina adrenalinu je pekelne vysoka od momentu ked vies,.... ze nedobrzdis....Samba píše:to není nutný.. jednookruh je větší adrenalin..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Také jsem o tom kdysi uvažoval. Záleží na tvých preferencích. Jestli používat dobově korektní technologie až na dřeň, nebo se dožít vysokého věku. U ovála je to trochu problém, u dědka vyměnit bandasku za dvouokruhovou je již maličkost. Chce to samozřejmě dvouokruhový válec a upravit trubičky. Nic komplikovaného.Rychnak píše:Je to tu někde na fóru konkrétněji rozvedené? Přemýšlím, že bych možná u dědka ´63 provedl úpravu na dvouokruh a vymýšlím/zjišťuju jak by se to nechalo udělat.axoun píše:Rád bych znal Váš názor na výměnu brzdového válce na ponorce za dvouokruhový. Údajně to má představovat jen výměnu válce (s takovym vysoustruženym lofasem k tomu) a k tomu výměnu bandasky na kapalinu za "golfáckou". Připadá mi to jako snadno vratný odklon od originálu v zájmu bezpečnosti posádky. Ale je nutný? Co si o tom myslíte? Je to dobrý řešení nebo zbytečnost, pokud se tak vůbec dá nazvat i marná snaha o zvýšení bezpečnosti?
Prosím taky o podrobnější vysvětlení jaký je v těchto dvou variantách brzdícího aparátu rozdíl a v jakém smyslu je ten dvouokruhový bezpečnější.
Takže zahlasujte prosím zda měnit nebo neměnit. Kuju.
Pro úplnost: zvolil jsem první možnost a alespoň mne to nutí několikrát za sezónu kontrolovat brzdový systém. Aneb, prošlápnout můžeš i dvouokruh. Volba je na tobě.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.
Co přijde dál???
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Nemám ponorku, (pouze jsem zaměnil T1 za typ 1 v nadpisu) - jedná se o brouka dědka 1963. Pokud jsem to dobře pochopil tak jde pouze víceméně o následující úpravy:OB píše:Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.
1) Vyměnit hl brzdový válec za dvouokruh z dědka přechoďáka -
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i25052/
Dá se jen vyměnit kus za kus, či je tam nějaká změna v uchycení válce, ovládací tyčce a pedálu?
2) Vyměnit nádobku brzd z 1 oddělením na se 2 odděleními - var. a ) existuje nějaká co se vejde vedle nádržky na ostřikovač?
- var.b ) nechat původní nádobku a použít dvojitý rezervoár přímo nad válcem jak je to např v T2b
var. c ) jiná lokace nádobky
3) Na okruh na válci nejdále od pedálu připojit přední bubny ( 2 vývody ) + brzdové čídlo - vymění se brzdové trubky za delší/nebo stačí současná instalace
Na okruh na válci nejdále
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Myslím, že jsi to napsal víceméně dobře. Co se týče hlavního válce, tak tam žádné změny dělat nemusíš. Rozteče děr jsou shodné.
Co se týče nádobky tak si myslím, že nádobka na dvouokruh ti tam nebude pasovat. Budeš muset najít nějakou jinou nebo najít jiné místo pro umístění nádobky.
Rozvod pro jednotlivé okruhy musíš udělat jako na autech, která měla dvouokruhový rozvod.
Co se týče nádobky tak si myslím, že nádobka na dvouokruh ti tam nebude pasovat. Budeš muset najít nějakou jinou nebo najít jiné místo pro umístění nádobky.
Rozvod pro jednotlivé okruhy musíš udělat jako na autech, která měla dvouokruhový rozvod.
Co přijde dál???
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Nemám ponorku, (pouze jsem zaměnil T1 za typ 1 v nadpisu) - jedná se o brouka dědka 1963. Pokud jsem to dobře pochopil tak jde pouze víceméně o následující úpravy:OB píše:Rychnaku, použij vlastní rozum. Dá se to vyřešit. Jsem zastáncem bezpečí. Pokud máš Ponorku, tak se to dá udělat, tak, že na první pohled nebude dvouokruh vidět a při tom tam bude. Možná to ještě nikdo neřešil, tak ty budeš první a bude na tobě se s ostatními podělit o zkušenosti.
1) Vyměnit hl brzdový válec za dvouokruh z dědka přechoďáka -
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 03-i25052/
Dá se jen vyměnit kus za kus, či je tam nějaká změna v uchycení válce, ovládací tyčce a pedálu?
2) Vyměnit nádobku brzd s 1 oddělením na nád. se 2 odděleními -
var. a ) existuje nějaká co se vejde vedle nádržky na ostřikovač?
var.b ) nechat původní nádobku a použít dvojitý rezervoár přímo nad válcem jak je to např v T2b (Je tam dost místa?)
var. c ) jiná lokace nádobky (jako v novějších broucích)
3) Na I. okruh na válci "nejdále od pedálu" připojit přední bubny ( 2 vývody ) + brzdové čídlo - vymění se brzdové trubky za delší/nebo stačí současná instalace?
Na II. okruh na válci "blíže pedálu" Připojit původní trubičku co jde skrz celé auto a druhý vývod zaslepit / II. brzdové čidlo?
4) Ostatní brzdové komponenty se nemění.
Již toto někdo na dědku páchal? Na foru jsem jinde moc nenašel
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Pokud by napouštěcí otvory na kapalinu v tom válci náhodou od sebe byli 85mm, tak by toto byla ideální varianta...
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Bra ... tartPage=1
http://www.vwheritage.com/vw_spares_Bra ... tartPage=1
Naposledy upravil(a) Rychnak dne 18 kvě 2013, celkem upraveno 1 x.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 258
- Registrován: 30 říj 2007
- Bydliště: kousek za Prahou
- Kontaktovat uživatele:
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Já mám Dědka předělanýho na dvouokruh. Jinej brzdovej válec, nádobka umístěná v kufru
( na brzdovém válce je hroznej bordel ) 2 hadice a můžeš frčet.
Nádobka je v originál plechovém držáku a 2 šroubkách. Žádnou fotku teď nemám
( na brzdovém válce je hroznej bordel ) 2 hadice a můžeš frčet.
Nádobka je v originál plechovém držáku a 2 šroubkách. Žádnou fotku teď nemám
Re: T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?
Dolezite je kupit dvojokruhovy hlavny brzdovy valec vhodny pre bubnove brzdy.
Ak sa nechces trapit s umiestnenim rezervoaru, da sa kupit rezervoar, ktory sedi rovno na hlavnom valci.Dolievanie je trochu komplikovane tym, ze musis dat dole koleso, aby si mal k tomu pristup.
Ak sa nechces trapit s umiestnenim rezervoaru, da sa kupit rezervoar, ktory sedi rovno na hlavnom valci.Dolievanie je trochu komplikovane tym, ze musis dat dole koleso, aby si mal k tomu pristup.