ZROZENÍ BROUKA - seriál

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

na počátku roku 1936 byly první prototypy testovány v okolí Stuttgartu
kupé V1 doplnil model V2 - první kabriolet prototyp

tři typy motorů A60, C60 a D60 byly testovány , demontovány a modifikovány
mezitím vznikaly v Porshe garážích další 3 vozy ze serie V3 s novou verzí šasí

v RDA začaly vzrůstat kritické tendence k projeku Volkswagenu a Dr.Porshe

Dr Almers mimo mnoho kritických námitek ale přiznal že Porsche je brilantní
návrhář, Volkswagen má neodolatelný design ,ale konstatoval že není potřeba
gazela ale tažný kůn ..

padly návrhy dát možnost ostatním společnostem produkujícím automobily a motocykly
přijít s konkurenčím návrhem aby byly naplněny požadavky na robustní a co nejlevnější design

v únoru 1936 jeli vozy V1 a V2 na inspekci do RDA
byl chválen velký vnitřní prostor vozů

ze všech návrhů motoru byl nakonec zlepšen a dán do vozů čtyřdobý dvouválec D60

šasí dostálo mnoha modifikací směrem k větší pevnosti s nižší výrobní ceně

intenzivně se dolaďovala podoba chladících plechů kolem motoru a detaily šasí ..


první návrh kabrioletu V2 ..řídí Ferry Porsche
Obrázek


pravděpodobně jediná fotografie interieru V1 s koberci na dřevěné podlaze ..
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

Díky neustálým problémům s dosavadními typy motorů používanými v prototypech začal
Porsche team v roce 1936 pracovat na vývoji plochého boxer čtyřválce - stejného konceptu který
Porsche navrh už v roce 1933 pro NSU.
Franz Xaver Reimspeiss který v Lednu 1936 začal s návrhem nového E60 motoru pracoval v Porsche teamu od roku 1934.
První výpočty ukazovali na levnejší výrobu čtyřválcového E60 než předchozího D dvouválce z kterého bylo převzato
hodně detailů.
První návrh plochého čtyřválce udělal Porche už ve dvacátých letech 20 století.
Poprvé bylo uvažováno kvůli celkové váze motoru o blocích z hliníku nebo slitiny hořčíku pro masovou výrobu.
nakonec byla zvolena elektronová slitina a půlený blok bez těsnění

motor E60 byl prvním motorem navrhovaným pro provoz na dálnici na dlouhodobé zatížení ve vysokých otáčkách
byl potřeba malý zdvih a výsledkem byl poměr vrtání/zdvih 0.914 s nižší spotřebou oleje a záteží ložisek


původní odhad produkce 50 000 vozů ročne byl zdvihnut na dvojnásobek pro tlak na ocelářský průmysl
k dosažení lepších cen surové oceli
opět bylo tlačeno na výrobní cenu Volkswagenu do 900 RM a prodejní do 1200 RM


čistá váha oceli potřebná na výrobu jednoho Volkswagenu byla spočítána na 440kg a měla být specielně
dodána za sníženou cenu z 200RM na 170Rm pouze pro Volkswagen v zájmu nejvyšších míst

na konci roku 1936 byla zveřejněna kalkulace ceny provozu Volkswagenu pro majitele během prvních 3 let provozu

nákupní cena 1000RM - cena byla opět snížena ..z původních 1200RM
3 letá pojistka 300RM
4% úrok za 36 měsíců 156RM
měsíční poplatek 36,5RM
plus pronájem garáže 5RM - celkem 41,5RM za měsíc
měsíční provozní náklady 25RM

celkové měsíční náklady 66RM


mezitím byly testovány prototypy V1 a V2 oficiálně i neoficiálně členy rodiny

Obrázek
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 24 led 2013, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od OB »

Je to moc pěkné čtení. Musí to dát velmi mnoho práce. Jsem moc zvědavý na pokračování. =D>
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Pětišroub »

taky tak, díky Půlenej
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

první intenzivní test předprodukční serie Volkswagenu ( V3 serie )

po prvních dvou prototypech V1 a V2 došlo na přelomu let 1936/37 k testu na velké vzdálenosti
dalších 3 vozů předprodukční serie V3

tyto vozy byly postavené na 6 verzi šasí podle návrhu K3472

vůz V3/1
měl karoserii z dřevěného rámu pokrytého tenkou vrstou plechu podle návrhu 60K3 v mnoha detailech
odlišnou od předchozích V1 vozů
kapota motoru měla 8 horizontálních průduchů
šasí bylo celokovové na rozdíl od předchozích V1 a V2 vozů s centrální ocelovou rourou a dřevěnými podlahami

vůz V3/3
měl karoserii dokončenou v Porsche garážích a jedná se o první Volkswagen s celokovovou karoserií
na rozdíl od V3/1 měl přední světlomety posunuty ke krajům vozu do blatníků a menší kapotu motoru

vůz V3/2 byl dokončen až za další 3 měsíce

vozy měly být podrobeny důkladnému testu před výrobou další serie 30 vozů ( VW30 serie )

vozy V3/1 a V3/3 byly intenzivně testovány v okolí Stuttgartu

vůz V3/1
Obrázek

první návrh celokovového šasí K3472 s dvěma variantami kol 16. a 17. palců
Obrázek

první šasí pro V3 s motorem D60 , E60 ještě nebyl k dispozici ..
Obrázek

prvně dokončený V3/1 s 35W světlomety - časem updatované ..nedostačující za jízdy v noci
Obrázek

raná verze E60 motoru s dvojitým sáním
Obrázek

vůz V3/1 v tmavé barvě která není známá ..
Obrázek

vůz V3/1 s permanentní značkou IIIA-34992
Herbert Kaes kdesi v černém lese
Obrázek

dokončování E60 motoru
Obrázek

šasí v Porsche garáži s příčkou pro přední sedadla a zpevnění ..
Obrázek

Hans Klauser montuje přední světlomety do celokovové karoserie V3/3 vozu dodané firmou Daimler Benz
Obrázek

vozy V3/1 a V3/3 v doprovodu servisního vozu BMW
Obrázek

Ferry Porsche a Josef Goldinger na cestě přes ALpy do Itálie na Grand Prix
Obrázek

Ferdinand Porsche se připojil k výpravě z Monzy
Obrázek

jeden z používaných testovacích okruhů tvořený kombinací silnic a polních cest
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Milosak_1 »

prostě HLT... díky Miloši =D>
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

testování všech 3 vozů serie V3 mělo spočívat v najetí 50 000km, sedmi řidiči Porsche teamu a pozorovateli
do každého vozu z řad RDA

vozy serie V3 měli sice už zdvojené torzní tyče přední nápravy ale ještě nebyly vybaveny tlumiči

na šasí bylo 13 maznic , 8 s požadovaným mazáním po 5000km , zbytek jen při generální údržbě

čtyřrychlostní převodovka měla první dva rychlostní stupně s rovnými zuby a 3. a 4. s šikmými zuby

E motor měl vrtání 70mm, zdvih 64mm , obsah 985 cc a výkon 23,5 bhp DIN

první verze E motoru měli mazací kanálky zvenku v trubičkách a hadičkách což vedlo z únikům oleje

vůz V3/3 byl vybaven elektrickým palivovým čerpadlem , ostatní dva mechanickými

brzdy byly mechanické, vozy nebyly vybaveny ani externími zpětnými zrcátky

nádrž měla obsah 25 litrů pro dojezd 350km a vozy nebyly vybaveny topením

pro zlepšení viditelnosti byly na předních oknech přídavné mřížky na ohřev ..

vůz V3/1 se smíšenou konstrukcí byl nejtěžší a vážil 715kg

vůz V3/2 vážil 700kg

V3/3 vážil 600kg

během testování byla testována výdrž na dálnici při rychlosti 85km/h

z denní vzdálenosti 750-800km připadalo na dálnici cca 300km

vozy byly denně v provozu 13-15 hodin a servisní údržba byla prováděna přes noc

palivo bylo dodáno firmou Deutsche Shell a tankovalo se u Porsche vily kde se i prováděl veškerý servis

olej od firmy Gargoyle Mobiloel byl měněn každých 6000km

vozy vezly vybavení o celkové váze cca 60kg - Kienzle tachografy měřící maximální rychlost a

změny rychlosti po 10km/h krocích

každý vůz měl čidla na tlak a teplotu oleje, servisní výbavu a hasící přístroj

vozy vezly i plachty na přikrytí pro utajení ..

každých 3000km byla provedena velká údržba a vozy umyty a ráno se prováděly testy studeného startu
......

vůz V3/2 - karoserie byla dodána o 3-4 měsíce později než byly dokončeny ostatní dva vozy
kapota motoru měla 10 ventilačních šterbin
Obrázek

motor vozu V3/3 - jeden z prvních exemplářů E60
Obrázek


vozy byly zřídka k vidění na veřejnosti ..vůz V3/2 v centrálním Stuttgartu
Obrázek


vozy tankovaly pravidelně u Porsche vily , na snímku uprostřed je Ferry Porsche
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

detaily z dlouhodobých testů serie V3 týkající se jednotlivých vozů


vůz V3/1

nejstarší a nejtěžší z 3 vozů serie

během testování se projevily rezonance předních kol a byla objevena závada na kladivě rámu v podobě praskliny
v místě závitu jednoho ze 4 šroubů držících přední nápravu

díky špatně nastavené vůli výfukového ventilu došlo na prvním válci k upálení ventilu ..
došlo k výměně nevodotěsného motoru stěrače

po 27000km musela být vyměněna jedna brzdová pakna ..

došlo také k požáru motoru kvůli poškozenému přívodu paliva

během jízdy došlo také k prasknutí zadní torzní tyče

při další nehodě automobil uklouzl na ledě a došlo ke kolizi s nákladním vozem

došlo k poškození předku včetně ohnutí přední nápravy ..posádka však musela dojet dalších 5000km

dále došlo k poškození motoru - ojnice a potažmo bloku ..

do vozu byl instalován starší motor D60 kde došlo po najetí 1000km k prasknutí klikového hřídele

po najetí 48146km nebyl k dispozici žádný další motor a tak byl vůz odstavnen u Porscheho vily

další 3 dny dokud vůz V3/2 nedojel 50 000km a nebyl použit jeho motor

konečná spotřeba při 50 000km - 4036litrů znamenala průmernou spotřebu 8,1 l/100km

diagonální pneumatiky byly jednou měněny

vůz V3/1 měl dvě nehody ..ale nebyly k dispozici fotoaparáty v místě nehody na dokumentaci

příd po pravě s posunutými světlomety do blatníků jako u dalších vozů

jedním z hlavních porsche řidičů byl pan Clement
Obrázek
..........

vůz V3/2

poslední dokončený vůz ze serie

byly na něj použity díly z bouraného vůzu V1 z první serie

po 694 najetých km byl 4 válec bez komprese

po dalších 36km po opravě praskla kliková hřídel

16 října došlo ke kolizi s motocyklem a řidiči motocyklu musela být amputována noha

v dalších dnech došlo k závadě na dynamu , ventilu a další prasklé klikové hřídeli

díky kolizi s motocyklem začalo přibývat problémů spojených s hnutou geometrií vozu

ložiska a brzdové elementy musely být vyměněny

29 Listopadu došlo při rychlosti 70km/h k uvolnění zadního kola od vozu

dále došlo k závadě na motoru jejiž oprava zabrala 24h

12. Prosince vůz uklouzl na ledě do příkopu a došlo k poškození přídě patníkem

vůz měl po dojetí 50 000km lepší průměrnou spotřebu 7,8l/100km než V3/1

dílenský mistr Rudolf Ringel ve voze V3/2 s upadlými poklicemi
Obrázek

......

vůz V3/3

celokovová konstrukce o cca 20% lehčí než další dva vozy

docházelo k problémům s přední geometrií kvůli vůlím v kladivu rámu

při 12 000km vůz na dálnici narazil do vysoké zvěře a došlo k poškození celé přídě

při další kolizi s pařezem došlo k ohnutí přední nápravy

dále došlo k poškození kladiva rámu a zadního brzdového bubnu

27 Listopadu vůz v rychlosti 85km/h narazil do velkého jelena a vůz dojel i z poškozenou přídí po ose zpět do Stuttgartu

dále došlo k několika závadám na motoru ..převážně díky výrobním vadám ..

vůz V3/3 - na přídi prázdné místo po přídavném světlometu
při jednom z tankování do 25 litrové nádrže
Obrázek

vůz V3/3 po nehodě na dálnici v 85km/h rychlosti
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

závěrečná zpráva z testů V3 serie

výsledky testů 3 vozů s najetými 150 000km byly zveřejněny v Lednu 1937

zmiňoval hlavně :

neustálé problémy s E60 klikovými hřídeli

několik poškozených ojnic

poškození slabých brzdových bubnů

lámání torzních tyčí z nedostatku ochrany proti korozi


během sepisování reportu započaly práce na další serii vozů W30


na základě úniků oleje z externích vedení bylo rozhodnuto o zabudování všech olejových kanálů do bloku

byly zmíněny problémy se studenými starty a nadměrným hlukem motorů

po testech byly motory demontovány a přeměřeno vzniklé opotřebení na základě něhož byly motory
uznány jako vhodné pro dálniční provoz

na základě opotřebení předních ložisek a brzd bylo schváleno nutné přepracování s lepší ochranou

hydraulická varianta brzd byla bohužel zavržena kvůli cenám díky potřebě zahraničních dílů

u všech 3 vozů docházelo k protékání vody tesněním předního okna

pochvalu zasloužil vnitřní prostor pro pasažéry

elektrické vybavení vozu bylo předmětem kritiky .. poruchové motory stěračů, slabé přední světlomety
a slabá benzinová pumpa u jednoho z vozů

nejrychlejším z vůzů byl V3/3 s rychlostí 99km/h a akcelarací z 0 na 60km/h za 13 vteřin

spotřeba oleje byla cca 0,4l na 1000km

použité pneu byly Continental 4.50x 17 na 3 palcových ráfcích

z testů v černém lese vyplynula výborná ovladatelnost vozů a většina jiných vozů byla předjížděna

údaje o délce testu

začátek 12. září 1936
konec 22. prosince 1936
finální inspekce vozů - 6-9.ledna 1937
datum zprávy - 26. ledna 1937

z reportu z prosince 1939 vyplývá že všechny 3 vozy ujeli dohromady 238 200km takže byly testovány i po prvním testu

vůz V3/1 byl v provozu do roku 1939 a později neznámo kdy zničen

vůz V3/2 přežil i demolici všech prototypů v září 1940

vůz V3/3 byl v roce 1940 uložen v garážích a posléze zmizel nadobro ..

........

jediná fotografie všech 3 vozů serie V3 pohromadě , vozy byly provozovány samostatně
Obrázek

druhá serie E60 motoru
Obrázek

V3 šasí s první verzí E motoru - v pozadí vůz ze serie W30
Obrázek

šasí V3 s platem neznámého účelu za předními sedadly po testech a najetí 50 000km
Obrázek

vůz V3/2
Obrázek

vůz V3/3
Obrázek

vůz V3/2 .. v pozadí továrna v Zuffenhausen po bombardování američany v roce 1944
Obrázek
Naposledy upravil(a) pulenejksicht dne 04 bře 2013, celkem upraveno 1 x.
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Pětišroub »

luxusní, teď se někam dostáváme :-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od sSATYRr »

znovu mazec. Diky pulenej
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

W30 - 2.předprodukční serie (1936-1938)

v roce 1936 Ferdinand Porsche a Ghislaine Kaes navštívily v USA továrny Ford, ústředí General Motors a továrny Packard a Chrysler

kde Porsche načerpal mnoho inspirace pro moderní seriovou výrobu automobilů

protože Ford nebyl schopen dodat vůz včas nakonec si Porsche koupil v americe Packard Six za 1000USD

v Neměcku mezitím Hitler přislíbil 100 milionů RM na výstavbu Volkswagen továrny

v červenci byla zkontaktována firma Daimler Benz ohledně termínu dodávky 30 karoserií podle návrhu 60K5

behěm neustálého prodlužování termínů kvůli nesrovnalostem mezi zůčastněnými stranami docházelo k velkým tlakům

ve srovnání se serií V3 došlo k navýšení váhy šasí o 15kg kvůli zpevnění

u brzdového systému došlo k navýšení váhy o 10kg, disky kol Kronprintz měly rozměry 3.00D x 17

motory do W30 serie měly být výhradně poslední varinta E60 verze

externí rozměry vozů serie W30 byly o trochu menší než V3 serie - 3.85 x 1.5 x 1.49m

první vůz W30 serie dostal registrační značku - IIIA-0426 a posléze IIIA-37000
.......

návrh 61K s panty dveří vpředu
Obrázek

model v měřítku 1:5
Obrázek

sedmý návrh šasí Sk 1779 (K3460) datovaný 25. září 1936
Obrázek

návrh karoserie W30 - první zveřejněné vnitřní rozměry vozu
Obrázek

šasí pro W30 s motorem E60
Obrázek

první karoserie pro W30
malá přední kapota byla předmětem stížností řidičů při výměně rezervy na odřené ruce
Obrázek

první karoserie na podvozku
Obrázek

první vůz W30 serie - fotografie pořízená před Porsche vilou spolu s vozem V3/3
Obrázek

další karoserie byly vyráběny rychlostí 3kusů za týden
Obrázek

další karoserie - v popředí číslo 17
Obrázek

přístrojová deska W30
Obrázek

Porsche team s Ferdinandem při prezentaci armádním příslušníkům
Obrázek

testovací vozy byly vybaveny velkým množstvím měřících přístrojů - například snímači řízení a odpružení
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Pětišroub »

perfektní, hlavně ty fotky - nevim kam na to chodíš:-) Četl jsem to a vzpomínal na všechny ty, kteří k tomu požívají ranní kávu :-D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

pokud má někdo další fotky ke konkrétní sekci a je ochotný je sem s nějakým komentářem dát či další doplňující info ať se nestydí ..
ať to břemeno nemusím táhnout sám :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

k testování 30 vozů serie W30 bylo k dispozici 60 důstojníků SS

kteří se museli smlouvou zavázat k mlčenlivosti ohledně celého projektu

byl striktně zakázán alkohol, kouření poblíž vozů a pořizování fotografií

testování prvních kusů serie začlo v dubnu 1937

cena 30 karoserií účtovaná firmou Daimler Benz byla 105 585.30RM

během testů došlo k několika nehodám a výměně karoserií na podvozcích ..

např šasí č.10 bylo dodatečně osazeno karoserí z vozu V3/2

vozy byly rozděleny do skupin .. některé testovány jen na dálnici , jiné v městském provozu a jiné v černém lese

25 června 1937 měli testovací vozy dohromady najeto 420 000km , 9.července už 570 000km

docházelo k výměnám řidičů z důvodů nehod a náročnosti projektu

v červenci došlo také k testu modelu v tunelu a byl naměřen koeficient u vozu č26 - Cd 0.435 což byl vynikající

výsledek na rok 1937



karoserie 60K5
Obrázek


E motor - 985cc, 23.5bhp, dvojité sání
Obrázek


motor vypadal malý uložen v prostoru karoserie
Obrázek

vozy byly spolu s palivem ustájeny v Kornwestheimu několik kilometrů od Zuffenhausenu
Obrázek


první vůz serie označen 0 se speciálními disky kol
Obrázek



vůz 1 .. brzy zlikvidován po nehodě
Obrázek


vozy 2 a 3
Obrázek


vůz 3 - porsche technici na zastávce v Salzburgských alpách v místě změny strany provozu
v různých částech Rakouska se jezdilo po různých stranách silnice
Obrázek


vozy 4, 8 a 9 používané spolu v cross country provozu
Obrázek
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od pulenejksicht »

po delší letní pauze jsem se chtěl dokopat dál postupně přidávat další díly

ale protože tento topik je bez fotek bezcenný a můj letitý stolní A4 scanner se i přes oživovací procedury asi už konečně po tisících oskenovaných listů odebral do věčných lovišť
a nechce se mě kupovat další lapač prachu do bytu který použiju jednou za měsíc na pár kartinek sem jinak asi vůbec

tak se ptám ..nemá někdo volně se povalující A4 scanner který by na těch pár desítek až stovek kartinek sem stačil než zhluboka naposledy vydechne ? nejlépe zadara :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Samba »

máte štěstí, že du náhodou kolem.. mam - dam..

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od udeeska »

Dovolim si zasuplovat kolegu nez se technicky da do poradku :wink: .Nema asi smysl popisovat krok za krokem co se menilo na kazdem
vyrobenem vozu,stejne to nikdo neoceni a vetsinou lidi historie moc nezajima......

obrazek1. vuz cislo 5 v dobe testu jako prvni z peti testovanych vozu.Je videt,ze verejnost se velmi zajimala.
1
1
obrazek 2. ten samy vuz(cislo 5)po testovacich jizdach se dostal do rukou dyzajnera Karla Fronlicha,ktery ho prelakoval a uzival k soukromym ucelum.Pribylo krome laku narazniky a nove disky kol v roce 1938.
2
2
obrazek 3. vuz cislo 6 mezi dvemi VW30 ukryty pred verejnosti ve stodole.
3
3
obrazek 4. vuz cislo 7 v alpskych testech v polovine zari 1937 v hornim pruseku Katschberg,nejtezsim useku Alp,kde se testoval karburator a benzinovy system.
4
4
vuz cislo 5. v dobe testovani v popredi Kornwestheim baraku,bylo zde vzdy videt uniformovanych SSmanu,kteri najezdily v testech 2 miliony kilometru =D>
urcite je to moc nebavilo a radsi by nekde brutalne vyslychali ruske spiony :oops:
5
5
obrazek 6.,vuz 9 a 20 pripraveni na denni test,po testech a najetycych 37009 km sel vuz do rukou firmy Porsche
6
6
obrazek 7. vuz cislo 11 tez zustal po testech v Porscheho garazich.Foto pred kancelari F.Porsche K.G. v roce 1938.
7
7
BookVW57.jpg (175.83 KiB) Zobrazeno 9769 x
obrazek 8. vozy cislo 11,14 a 25 meli za ukol jinou praci a to mereni velikosti parkovaciho mista v popredi firmy Porsche.Zajimavosti je,ze kazdy vuz ma jinou barvu a vuz c.11 ma dokonce dva odstiny.
8
8
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od Pětišroub »

žůžo fotky
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: ZROZENÍ BROUKA - seriál

Příspěvek od lope »

Na poslední fotce vypadají ty brouci mezi veteránama jako mimozemšťani.

Odpovědět