Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Bloumanim po TheSamba.com jsem narazil na tuto fotku na ktere mne zaujala nalevka oleje. Ano vypada jako nalevka pouzivana na povalecnych 25PS motorech, jenze .... jenze ma otviraci vicko pro pohodlnejsi nalevani oleje. Rikal jsem si, ze to bude nejaky samodomo, ale pak jsem si znovu prohlizel fotky od Udeesky ohledne vyvoje motoru a objevil jsem tam tuto nalevku take...
Kam tuto vecicku zaradit ?
A rovnou mam jednu podotazku a to v podobe nalitku pro sroub kterym se uchycuji moderni nalevky na 30PS (rok 1956 a vejs). Na starsich motorech nalitek je ale neni v nem vyriznuty zavit. Proc ? Ze by to melo souvislost s touto nalevkou ktera se logicky nemuze prichytit sponou od dynama jako povalecne 25/30 PS nalevky ?
Kam tuto vecicku zaradit ?
A rovnou mam jednu podotazku a to v podobe nalitku pro sroub kterym se uchycuji moderni nalevky na 30PS (rok 1956 a vejs). Na starsich motorech nalitek je ale neni v nem vyriznuty zavit. Proc ? Ze by to melo souvislost s touto nalevkou ktera se logicky nemuze prichytit sponou od dynama jako povalecne 25/30 PS nalevky ?
- Přílohy
-
- 5166450479_e05149a7c0_z.jpg (186.07 KiB) Zobrazeno 10010 x
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Jeste pro nazornost prikladam nalitek a nalevku o kterem jsem hovoril. Tyto obrazky pochazi z industrie motoru 1952.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
pokus který nevyšel...jinak si tuhle superzáhadu nedokážu vysvětlit..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
už jsem se s touto nálevkou setkal,je pouze narážecí a je zajištěná planžetovým plechem přišroubovaným z boku nálitku nohy dinama.vlastním i starší provedení bez výdechové trubky,jenom narážecí špunt s drátěnkou uvnitř.barva zelená ale kdf to nebyl.
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
hele hele hele......... ze by se nam tu klubal dasli vintage patolog??? Same tres se . Vitej evinsene!evinsen píše:už jsem se s touto nálevkou setkal,je pouze narážecí a je zajištěná planžetovým plechem přišroubovaným z boku nálitku nohy dinama.vlastním i starší provedení bez výdechové trubky,jenom narážecí špunt s drátěnkou uvnitř.barva zelená ale kdf to nebyl.
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Kluci to je z industry r.v. 1948-49 vyděl jsem to na Alu bloku motoru 25 u Okrasy v garáži.A v Německu jich měli plnou přepravku.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
No jestli bych k tomuto tématu mohl také něco říci, je to, že je to běžné nalévací hrdlo oleje k válečným Broukům až tuším do roku 1948. Jak píše Sam, nálitek na hrdle je ale není v něm díra se závitem. Když se podíváte na list z katalogu dílů (vydaný v roce 1944) díl 13 je napevno vsunut do díry v hrdle a 12 se do dílu 13 zasune. Při nalévání oleje se jen vyndá díl 12.
Zřejmě po válce přišli na to, že častým vytahováním dílu 12 se uvolnil i díl 13 a už tam nedržel. Proto nejprve udělali tu planžetu která byla přišroubovaná k dynamu (a ne k DINAMU, jak někteří píšete), a ještě později to přišroubovali k hrdlu. A to bylo teprve to pravé.
A zde několik obrázků, jako důkazů:
Zřejmě po válce přišli na to, že častým vytahováním dílu 12 se uvolnil i díl 13 a už tam nedržel. Proto nejprve udělali tu planžetu která byla přišroubovaná k dynamu (a ne k DINAMU, jak někteří píšete), a ještě později to přišroubovali k hrdlu. A to bylo teprve to pravé.
A zde několik obrázků, jako důkazů:
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Aha, jde tedy o nastupce klasickeho spuntu bez odvetravaci trubky ? Kdy se prestal tento spunt vyrabet ?
Stale ale mi neni jasne k cemu je dobry ten nalitek na noze dynama. Preci mi nechcete tvrdit, ze ho tam dali v roce 38 proto, aby za 18let si rekli pirma, do nej udelame zavit a pripevnime tim nalevku oleje na poslednich ovalech.
Stale ale mi neni jasne k cemu je dobry ten nalitek na noze dynama. Preci mi nechcete tvrdit, ze ho tam dali v roce 38 proto, aby za 18let si rekli pirma, do nej udelame zavit a pripevnime tim nalevku oleje na poslednich ovalech.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Hele Same, taky se rád rejpu ve všem možném, ale proč někde udělali nálitek mi příjde přímo jako na pitevně. No nic, myslím si, že ten nálitek tam udělali schválně, protože mohli experimentovat s kdejakým špuntem. A ten co se vyráběl sériově byl nejlacinější. Auto mělo přeci stát 990 RM, takže každý pfenik dobrý. Nějaké pfeniky za dírku se závitem a několik pfeniků za levnější špunt. Tak bych to asi viděl já.
Naposledy upravil(a) OB dne 08 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Ale my jsme na pitevne. Zkratka a jednoduse se snazim dopatrat nejake nalevky ktera by se pripevnovala sroubkem. Zatim vim jen o te z roku 56 a proto mi to nejde pod vousy.... Nadeji na konci tunelu byla nalevka z prvniho prispevku, nicmene jsi moji teorii zadupal do zeme vyse uvedenym katalogovym listem (za ktery samozrejme moc dekuji)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
...má to uvedený i v nicku...že je to u něj záležitost patologická...
You can't win 'em all...
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Ale to já přeci vím a nemyslím to špatně. Díky bohu za Sama z jeho pitevními dotazy.
Co přijde dál???
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Odbočím malinko, všimněte si na druhém obrázku, co je motor v autě, nejen nalévacího špuntu oleje ale také relátka na dynamu. To není obyčejné relátko ale relé pro odrušenou elektriku. Tyto relátka ale většina spotřebičů ve voze byla speciální. A k čemu se tato odrušená elektrická soustava používala? Používalo se u radiovozů, proto opět můžeme spekulovat, zda tento konkrétní vůz je radiový. Myslím si, že není, ale že odešlo relé tak použili toto. Ale to je asi jiný topic?
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Dobry postreh. Mel jsem to pripraveno jako zachranne tema pro pripad, ze by zde propukla ponorkova nemoc.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Nekdy nestacim zirat nad znalostmi nekterych z nas tady, viz Sam, OB a dalsi ..........
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Ja jen to co mne zajima, coz treba olejovy spunty do toho nespada a staci si to tady precist. Jen tak dal kluciOB píše:Tak nezírej a študuj.
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Jak je možný Andy, že taková zásadní, skoro bych řekl životně důležitá věc jako je olejový špunt tě nezajímá. Bez něj určitě nemůžeš žít!!
Naposledy upravil(a) OB dne 08 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Rekl bych, ze je stejne dulezita jako vypustni sroub oleje. Zkuste si chvilku jezdit bez techto dvou "pomocniku" !!OB píše:Jak je možný Andy, že taková zásadní, skoro bych řekl životně důležitá věc jako je olejový špunt tě nezajímá. Bez něj určitě nemůžeš žít!!
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Nálevka oleje, pomoc s identifikaci
Ještě jsem nafotil některé obrázky z knížek a manuálů. To proto aby bylo jasné o čem jde řeč.
Včera jsem ještě obvolal pár chytřejších kamarádů abych se ujistil, že můj názor je správný.
Jednoduše řečeno, ačkoliv toto téma jednoduché není, je to tak, že VW za války se dělila na civilní (např. KdF 60) a vojenské (KdF 128, 166, 82, 82E)
Civilní vozy měli špunt na olej s oddechovou trubkou (viz můj obrázek výše) a vojenské měli jen špunt/hříbek (viz foto níže) Ovšem samozřejmě najdete na fotkách i rozdíly. Všimněte si, že některé motory ten nálitek o kterém píše Sam nemají.
List z katalogu dílů KdF 166 z roku 1943 List z katalogu doplňků KdF 82 pro Afriku 4 listy z katalogu KdF roku 1938 Foto KdF kabriolet s kompresorem Foto KdF 166 Foto Kdf 60, který testovali Američani v roce 1945 A poslední fotka. Podvozek z roku 1946 v excelentním stavu. Jak je vidět, špunt oleje jako u vojenských verzí.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... &start=160" onclick="window.open(this.href);return false;
Tímto mám téměř toto téma za vyčerpané. Bohužel se nám nepodařilo vypátrat zda nálitek na noze byl určen k přišroubování špuntu, ale alespoň máme přehled o válečných zátkách. Jediné co by bylo dobré ještě doplnit, kdy došlo ke změně zátky. Zda to byl rok 1948 nebo později.
Včera jsem ještě obvolal pár chytřejších kamarádů abych se ujistil, že můj názor je správný.
Jednoduše řečeno, ačkoliv toto téma jednoduché není, je to tak, že VW za války se dělila na civilní (např. KdF 60) a vojenské (KdF 128, 166, 82, 82E)
Civilní vozy měli špunt na olej s oddechovou trubkou (viz můj obrázek výše) a vojenské měli jen špunt/hříbek (viz foto níže) Ovšem samozřejmě najdete na fotkách i rozdíly. Všimněte si, že některé motory ten nálitek o kterém píše Sam nemají.
List z katalogu dílů KdF 166 z roku 1943 List z katalogu doplňků KdF 82 pro Afriku 4 listy z katalogu KdF roku 1938 Foto KdF kabriolet s kompresorem Foto KdF 166 Foto Kdf 60, který testovali Američani v roce 1945 A poslední fotka. Podvozek z roku 1946 v excelentním stavu. Jak je vidět, špunt oleje jako u vojenských verzí.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... &start=160" onclick="window.open(this.href);return false;
Tímto mám téměř toto téma za vyčerpané. Bohužel se nám nepodařilo vypátrat zda nálitek na noze byl určen k přišroubování špuntu, ale alespoň máme přehled o válečných zátkách. Jediné co by bylo dobré ještě doplnit, kdy došlo ke změně zátky. Zda to byl rok 1948 nebo později.
Naposledy upravil(a) OB dne 08 pro 2010, celkem upraveno 1 x.
Co přijde dál???