sbírka VW industrie

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od sSATYRr »

...za zvoniveho zvuku motoru se v bledem mesicnim svetle nad nedalekym lesikem zacala rysovat silueta nezname strely podivneho doutnikoveho tvaru..
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 174PS aneb Samův Septet

Příspěvek od Sam »

Diky konstrukci magnetky je zvuk motoru nezvykle zvonivy. Vtip je v tom, ze magnetka je brzdena pruzinou, ktera kazdou pulotacku (brano na klice) povoli a vymrsti palec rozdelovace do prislusne pozice. Diky tomu je kazde zapaleni valce doprovazeno zvonivym zvukem jako kdyz kladivem bouchnete do oceloveho nosniku. Nejlepe je to patrne pri nizkych otackach. Na to ale musi dopatrat, jak byl karburator na 12PS otryskovany.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: 174PS aneb Samův Septet

Příspěvek od sSATYRr »

tak zvoniveho :)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: 174PS aneb Samův Septet

Příspěvek od Andy »

Nebylo by libo sem dati neco noveho?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 174PS aneb Samův Septet

Příspěvek od Sam »

Dž.bu. :)
Ale ano, podařilo se mi dokompletovat sbírku a z neplevelných let mám minimálně z každého roku jeden industrie (1952-1956)
Ze sbírky vyčuhuje jen 1943 KDF industrie a rok 1959 od Ludwiga von....
Zatím se o 1957 a 1958 neuvažuje. Konec hlášení :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Do sbírky padla další publikace s industrie tématikou. Od této chvíle Samova dezinformační kancelář ráda vyvrátí letité mýty o kosmických vačkách, meziplanetárních klikových hřídelí, galaktických pístech nebo meziplanetárních hlavách.
Pokud máte pochybnosti o dílech z industrie typu 122(25,30 či 34 PS), typu 124 (1600ccm typ3) či typu 126 (1600ccm typ 1), neváhejte vznést konkrétní dotaz :D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Pětišroub »

chjo, to zas budeš chytrej jak rádio:-)

zajímalo by mě provedení hlav a pístů u pomaloběžné varianty 126ky
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od lope »

Byl by nějaký obrázek těch misek pružin ventilů 122 odlišných od aut?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Pětišroub »

diluviál performance
26062012131.jpg
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Vidím, že jsem to tu již dlouho neaktualizoval. V mezičase jsem do sbírky pořídil dvě čistokrevné 25PS industrie z roku 1952, o tom ale až někdy jindy. Objevil se ale zajímavý manuál na můj KDF industrie spolu s katalogem dílů. Některé detaily tak začínají dávat většího smyslu. Tento z magického roku 1945.
Přílohy
kdfindustrie2.JPG
kdfindustrie1.JPG
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Pro úplnost přikládám ještě 5š video nastartovaného KDF Industrie
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Voda utěšeně stoupá a stoupá.... může se začít čerpat :twisted: :lol:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Takto asi vypadala čerpadla s VW motorem v "akci". Zasněné pohledy, před padesáti lety stejně jako dnes...
Přílohy
es1168.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 200PS aneb Samův Oktet

Příspěvek od Sam »

Tak jsem si po více jak roce udělal opět radost a moje sbírka se rozrostla o další dva industrie. Původní myšlenka zakoupit motor do ovála se časen rozrostal o vytvoření kolekce Industrie motorů, z každého roku 1952-1956 po jednom kuse. Nedávno mi ale jeden známý (za což mu tedy mockrát děkuji) vysvětlil, že když už, tak by bylo dobré mít sbírku zcela kompletní a protáhnout modelový rok až do roku 1960, kdy skončila výroba 30PS. Stále mi tedy ještě několik ročníků chybí. Tak snad se jednou zadaří. :D

Současná kolekce:
1944
1952
1953, 1953
1954, 1954
1956, 1956
1958, 1958
1960
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Kůča
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2660
Registrován: 05 úno 2010
Bydliště: Teplice

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od Kůča »

Tak to je pěkná sbírka.
Až mě za to doma vyhoděj,tak budu kempovat celoročně.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od Pětišroub »

měl bys tam zařadit i první 40 HP jako symbolický konec celé ságy. Jedná se o zajímavý motor z hlediska dětských bolístek i rychle opuštěných technických řešení.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od Sam »

ještě včera jsem ho měl... :D Ale večer někdo přijel a motor si odvezl. 34PS éru přenechám s radostí tobě.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od Andy »

Same, chybi ti 59. Vymenim za 53, mas dva :mrgreen: . Zn. Vyhodna vymena

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od simak »

mam 55, vymenim za 54 :) ... ja vim, ja vim
nasávač

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: sbírka VW industrie

Příspěvek od Sam »

Pánové, 53 nevyměnuji, protože jde o 25ps, 54 také nepustím, protože již má vyměněné písty s kompresí 6.6:1 a nechce se mi to předělávat zpět.
56 nepustím, protože mají výrobní čísla hned po sobě. Takže zbývá maximálně 1958, tam jsem důvod zatím nevymyslel. I když... má najeto jen 40motohodin... :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět