Mravenec EA 489
Mravenec EA 489
Spolu s opravdu podivným názvem topicu, s názvem, který by mohl být zařazen do TOP10 nejpodivnějších na flat4, se podíváme na neméně podivný, další, méně známý, nebo spíše neznámý, model vzduchem chlazeného fauvéčka.
To je on. VW Mitra, Hormiga (v překladu mravenec), nebo zkrátka EA 489 Basistransporter, který se měl stát hlavní zbraní VW v rozvojových zemích. V 70. létech pochopili výrobci možnosti trhu v zemích třetího světa a proto inženýři ve VW navrhli koncept lehkého, univerzálního, odolného a laciného dopravního vozu.
Továrna v Hannoveru montovala prostý žebřinový rám, spolu s nápravami, převodovkou a motorem, následně byl podvozek rozebrán, zabalen a v podobě stavebnice dodán do země určení. V místě byl pak znovu sestaven a byla na něj namontována kabina spolu s nákladovým prostorem, které byly z důvodu úspor vyráběny v cílové zemi podle návrhů dodaných VW.
Zamýšlenými trhy byla Austrálie, Nový Zeland, Papua Nová Guinea, Filipíny, Pakistán, Indonésie, Turecko a Mexiko. Z těchto potenciálních trhů zareagoval příznivě pouze turecký, kde se vůz montoval pod originál označením VW EA489, indonéský (VW Mitra), filipínský (VW Trakbayan) a mexický (VW Hormiga).
Indonésie a Mexiko využilo jednoduchého návrhu kabiny, který zcela postrádal křivek a byl tedy mimořádně snadný pro levnou výrobu, Turecká montážní firma využila upravené kabiny z T2.
turecko - VW EA489
mexiko - VW Hormiga
Hormiga v akci-pijte mléko, jezte sýry!
Záměr byl dobrý, provedení špatné. Ekonomicky rychle se rozvíjející země rychle zavrhly ideu superlevného vozu a výrobci v těchto zemích začali spíše montovat své výběhové starší modely. Stavebnice se dodala mezi roky 1975 a 1978 v počtu 2600 ks.
Technická specifikace:
motor:
Mexiko-1600 dvoukanál 50k
Indonésie a Turecko: 1500 jednokanál 44k
převodovka čtyřstupňová synchronizovaná s pohonem předních kol
odpružení vpředu torzními svazky, vzadu vlečená náprava na lisotvých pružinách
délka: 4064mm
výška: 1988mm
šířka: 1684mm
rozvor náprav: 2395mm
kola: 4.5J x 14
pohotovostní hmotnost: 1290kg
max. rychlost: 85km/h
užitečná nosnost 1000kg
To je on. VW Mitra, Hormiga (v překladu mravenec), nebo zkrátka EA 489 Basistransporter, který se měl stát hlavní zbraní VW v rozvojových zemích. V 70. létech pochopili výrobci možnosti trhu v zemích třetího světa a proto inženýři ve VW navrhli koncept lehkého, univerzálního, odolného a laciného dopravního vozu.
Továrna v Hannoveru montovala prostý žebřinový rám, spolu s nápravami, převodovkou a motorem, následně byl podvozek rozebrán, zabalen a v podobě stavebnice dodán do země určení. V místě byl pak znovu sestaven a byla na něj namontována kabina spolu s nákladovým prostorem, které byly z důvodu úspor vyráběny v cílové zemi podle návrhů dodaných VW.
Zamýšlenými trhy byla Austrálie, Nový Zeland, Papua Nová Guinea, Filipíny, Pakistán, Indonésie, Turecko a Mexiko. Z těchto potenciálních trhů zareagoval příznivě pouze turecký, kde se vůz montoval pod originál označením VW EA489, indonéský (VW Mitra), filipínský (VW Trakbayan) a mexický (VW Hormiga).
Indonésie a Mexiko využilo jednoduchého návrhu kabiny, který zcela postrádal křivek a byl tedy mimořádně snadný pro levnou výrobu, Turecká montážní firma využila upravené kabiny z T2.
turecko - VW EA489
mexiko - VW Hormiga
Hormiga v akci-pijte mléko, jezte sýry!
Záměr byl dobrý, provedení špatné. Ekonomicky rychle se rozvíjející země rychle zavrhly ideu superlevného vozu a výrobci v těchto zemích začali spíše montovat své výběhové starší modely. Stavebnice se dodala mezi roky 1975 a 1978 v počtu 2600 ks.
Technická specifikace:
motor:
Mexiko-1600 dvoukanál 50k
Indonésie a Turecko: 1500 jednokanál 44k
převodovka čtyřstupňová synchronizovaná s pohonem předních kol
odpružení vpředu torzními svazky, vzadu vlečená náprava na lisotvých pružinách
délka: 4064mm
výška: 1988mm
šířka: 1684mm
rozvor náprav: 2395mm
kola: 4.5J x 14
pohotovostní hmotnost: 1290kg
max. rychlost: 85km/h
užitečná nosnost 1000kg
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 08 zář 2007, celkem upraveno 1 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mravenec EA 489
Tak další fotky Mravence, tentkokrát na parkovišto ve Wolfsburgu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Mravenec EA 489
a protože jste dlouho neviděli nic opravdu raritního, tady je jedna Hormiga v pohybu...tam kde je Caracas muž jménem Pedro žil...
když si odmyslíme ty cikánský kola, docela to ujde ne?:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mravenec EA 489
Juu ten tuze krásnej
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Mravenec EA 489
Pimp my Hormiga?? Ale hlavně, že je udržena naživu.
Re: Mravenec EA 489
Jeden byl před nedávnou dobou na prodej, pro zajímavost, jeho cena se pohybovala kolem $25,000. Ročník 1978.
pár zajímavých fotek:
pár zajímavých fotek:
1966
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Mravenec EA 489
Pro turecky trh byl EA 489 trochu vice pozmenen,nicmene s tim samym oznacenim.Kabina byla upravena z T2,
korba byla plechova.Zajimave jsou hladke dvere,klika dveri a predni odnimatelna maska pro pristup k motoru.
Celkem se vyrobilo kolem 300 techto vozu.
...ale krasavec inteligentni...inu turecke hospodarstvi potrebuje sve
korba byla plechova.Zajimave jsou hladke dvere,klika dveri a predni odnimatelna maska pro pristup k motoru.
Celkem se vyrobilo kolem 300 techto vozu.
...ale krasavec inteligentni...inu turecke hospodarstvi potrebuje sve
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Mravenec EA 489
Vrtalo mi hlavou proc ma odnimatelnou masku model na prispevku od Sama a tez na obrazku od 5s
v prvnim prispevku.Turecky model ma tez odnimatelnou masku a nakonec jsem zjistil,ze motor s prevodovkou byl
usazen jednou prevodovkou dopredu s motorem vzadu a v pripade turku a prispevku od Sama(ma okno z jodnoho kusu,
predni cast ma ukos a nema vylisovane profily)po druhe je tomu naopak,ale oznaceni zustava pro vsechny stejne.Tak alespon
exkurze skrytou mexickou kamerou
od Sama se jedna o jeden z prvnich prototypu,protoze postradam bocni okna a znak VW
v prvnim prispevku.Turecky model ma tez odnimatelnou masku a nakonec jsem zjistil,ze motor s prevodovkou byl
usazen jednou prevodovkou dopredu s motorem vzadu a v pripade turku a prispevku od Sama(ma okno z jodnoho kusu,
predni cast ma ukos a nema vylisovane profily)po druhe je tomu naopak,ale oznaceni zustava pro vsechny stejne.Tak alespon
exkurze skrytou mexickou kamerou
....a model s motorem vpredu celistvym sklem a profilovanym prednim celem.Zaroven si myslim,ze v prispevku
od Sama se jedna o jeden z prvnich prototypu,protoze postradam bocni okna a znak VW
Vwase nocni sichta...
Re: Mravenec EA 489
parádní postřeh, díky. Mě se to líbí..kupim všetko.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Mravenec EA 489
To je radosti,to je radosti,tak jsem se dockal a usadil i s panem mexickym prohodil slovo
Rikal,ze ma dva z toho ten druhy je v kempinkove uprave,dal jsem mu email a pan mekos slibil
zaslat fotografie.Tento je z roku 1977 a pan ho uziva pro praci,jeste vi o jednom,ktery stoji
20 let v garazi a ze vypada jak z fabriky
Rikal,ze ma dva z toho ten druhy je v kempinkove uprave,dal jsem mu email a pan mekos slibil
zaslat fotografie.Tento je z roku 1977 a pan ho uziva pro praci,jeste vi o jednom,ktery stoji
20 let v garazi a ze vypada jak z fabriky
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Mravenec EA 489
No teda Romane, to je parádní zážitek z dovolené, tiše závidím... paní Hraběnka asi musí mít radost, že
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Mravenec EA 489
Ja sobe taky zavidim,ze jsem videl na vlastni oci .Kloboucek je potreba,ze by v tom hicu
nevybublala Corona a tequila z hlavy
Za pozornost stoji dvojite cisteni paliva bezpecne ukotvene v blizkosti vyfukoveho potrubi a moderni
samomazne homokineticke klouby,kterym netreba manzet.Inu jsou s technologii o neco napred......
nevybublala Corona a tequila z hlavy
Za pozornost stoji dvojite cisteni paliva bezpecne ukotvene v blizkosti vyfukoveho potrubi a moderni
samomazne homokineticke klouby,kterym netreba manzet.Inu jsou s technologii o neco napred......
Vwase nocni sichta...
Re: Mravenec EA 489
a taky závodnický výfuk:-) Krásný fotky z anatomie..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mravenec EA 489
Některý tady machrujou s Pythónem a v Mexicu ho má každý lečo .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Mravenec EA 489
to není Pythón, to je Bugpack úplně odlišné konstrukce, s tím jsem machroval předtím na 1500 jednokanálu.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mravenec EA 489
Jéžiš Honzíku tak to promiň. To víš, my co se nikdy nedostaneme dál než je sériovka se v tom tak trochu ztrácíme .
Každý celek se skládá z detailů.