VW 1500/1600 Typ3
VW 1500/1600 Typ3
Zajímá mě, jak broukaři říkají česky (potažmo nějak slangově po broukařsku) "druhům" Typu 3. Tradují se tři internacionální pojmy: Fastback, notchback a squareback... existuje pro to nějaký český ekvivalent? Herbie mi dokonce říkal, že známé jsou jen dva - cituji "na flatu jsou zazity jen 2 nazvy pro 2 druhy typu 3 - Kombi = variant a pak ten se splyvavou zadi = zaba..." Tak jak to teda je???
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
v podstatě jsi to řekl správně:Pětišroub píše:Herbie motá dohromady T3 a T4.
Typy 3 jak o nich mluví tTýnka byly vyráběny ve třech karosářských provedeních:
kombík
sedan "s kufrem"
se splývavou zádí
Ale počítám, že se tady Yahoďák projeví a všechny nás zkoriguje.
Jako první se začal vyrábět dvoudveřový sedan, značený jako VW 1500, posléze VW1600
Následovalo dvoudveřové kombi zvané Variant...naprosto geniální auto s obrovskou úložnou plochou, byl to njedéle vyráběný Typ 3
Poslední verzí je dvoudvéřový sedan se splývanou zádí, značená VW1500 (1600) TL.
Typ 3 taky prošel modernizací na přelomu let 67/68, krom změny kol na čtyřšrouby a osazení převodovky s nápravou IRS došlo ke změně tvaru přední kapoty a čela (prodloužení, na kapotě jinak znak VW)...takže se zvýšil objem předního zavazadelníku, ale starší model byl hezčí. Samožřejmě se taky zvětšily přední blinkry a zadní skupinová světla, za zadní části zmizely samostatné odrazky.
No a aby toho nebylo málo, tak v prototypech existuje ještě čtyřdveřový sedan a kabriolet na bázi sedanu...obojí nedošlo do seriové výroby.
Typ 3 je velmi kultovní záležitost hlavně v Británii, viděl jsem dokonce dva kousky speedsteru na bázi typu 3...jeden z Německa, druhý z USA a ten měl dokonce otočenou převodovku a vzadu místo sedaček na obdiv vystavený motor...fakt peklo
Naposledy upravil(a) yahoďák dne 02 lis 2004, celkem upraveno 1 x.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ve svém výčtu jsem zapomněl na variantu "panel" - tedy dodávkový variant bez prosklení zadní části a taky mnozí do Typu 3 započítávají i Karmann Ghia typ 34
Pár foteček:
sedan:
variant:
TL:
speedster:
pár adres:
http://www.geocities.com/MotorCity/Trac ... index.html
http://www.typ3.com/index1.htm ...tady je k vidění i to cabrio
http://beta.truegarage.com/t3d/selecta.asp ....díky Honzo
http://www.vwispwest.com/3.html
http://vw1500s.skynetblogs.be/ ...tady si přijde na svý i Majkl a další
http://www.vw1600.de/
http://www.vwtype3.org/
http://www.1500s.com/Home/Home.htm#
http://www.vw-typ3.de/
http://home.clara.net/hallvw/type3.htm
Pár foteček:
sedan:
variant:
TL:
speedster:
pár adres:
http://www.geocities.com/MotorCity/Trac ... index.html
http://www.typ3.com/index1.htm ...tady je k vidění i to cabrio
http://beta.truegarage.com/t3d/selecta.asp ....díky Honzo
http://www.vwispwest.com/3.html
http://vw1500s.skynetblogs.be/ ...tady si přijde na svý i Majkl a další
http://www.vw1600.de/
http://www.vwtype3.org/
http://www.1500s.com/Home/Home.htm#
http://www.vw-typ3.de/
http://home.clara.net/hallvw/type3.htm
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Jsem jednoho rozřezal! (byl to ten malinko novější)
Jinak na severní Moravě jich ještě jezdí dost, protože je havíři dostávali za odměny.
Jinak na severní Moravě jich ještě jezdí dost, protože je havíři dostávali za odměny.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Tos asi zaspal dobu, Maroš. Měl jsem tu čest v rámci studie obyvatelstva týden fárat v Darkově u Karviný a nejen že dneska už horníci nedostávaj za překročený plány západní kárky, ale ještě se navíc chudáci klepou o fachu a na šachtu jezděj na kolech. Doba je zlá "Kamile" !!!!Tak to ja tiež sfáram. Môže by? aj ojazdený.Kde je personálne.
Prak taky tušim "zdědil" brouka od vzorného havíře ne?