Volkhart V2 Sagitta
Volkhart V2 Sagitta
Velmi zajímavý prototyp aerodynamického vozu, na základě KdF Typ 60 vznikal od roku 1944. Původně měl být vůz rychlým kurýrním vozem Luftwaffe a jeho vývoj coby neefektivní a neekonomický zastavil samotný Albert Speer. Do konstrukce byl zapojen závodník, rekordní jezdec a testovací jezdec Opelu Kurt Volkhart, design má na svědomí průkopník a pionýr aplikace aerodynamických zákonů do praxe konstruktér Reinhard von Koenig-Fachsenfeld. Karoserii vyrobila firma Helmut Fuchs Niederwenningern/Ruhr. Vyrobeny byly zřejmě dva kusy, tento jediný se zachoval a byl dokončen až po válce, v roce 1949, ve Wuppertalu.
Do názvu vozu se promítá i jméno průmyslníka Sagitty, který dokončení vozu financoval. Vůz je od roku 1956 v rukou jediného majitele, jenž se těsně po dokončení studií v těsně poválečných letech na dokončení vozu podílel.
Vůz je poháněný agregátem 25PS a dosahuje výborného koeficientu aerodynamického odporu 0,17.
Osobně se mi celá historka s Luftwaffe zdá přitažená za vlasy, ale v Říši se za války investovalo do lecčehos.
Do názvu vozu se promítá i jméno průmyslníka Sagitty, který dokončení vozu financoval. Vůz je od roku 1956 v rukou jediného majitele, jenž se těsně po dokončení studií v těsně poválečných letech na dokončení vozu podílel.
Vůz je poháněný agregátem 25PS a dosahuje výborného koeficientu aerodynamického odporu 0,17.
Osobně se mi celá historka s Luftwaffe zdá přitažená za vlasy, ale v Říši se za války investovalo do lecčehos.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkhart V2 Sagitta
No to je proste nadhera. 64K10 tomu kouka z oci. Nemuzu si pomoct ale vypada to jako by to bylo foceno v Hamburgu. Asi bude treba udelat pres zimu dalsi poznavaci vylet...
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Volkhart V2 Sagitta
no, to auto vypadá, jako by někdo vzal 64K10 a podíval se na něj za střízliva:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Volkhart V2 Sagitta
To je nadhera co se jeste v dnesni dobe po tolika letech nedovime noveho
Vwase nocni sichta...
Re: Volkhart V2 Sagitta
Fotky jsou z Hamburgu, ale cca dva roky staré. Expozice se neustále přeměňuje, někdy je bohatší, jindy chudší, ale je to alespoň záruka že pokaždé když tam člověk dorazí, bude jiná.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Leer
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1668
- Registrován: 03 led 2003
- Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň
Re: Volkhart V2 Sagitta
no velmi pěkně, to je krásná rartika....kdyby jen Habmurg nebyl tak daleko
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Volkhart V2 Sagitta
Pěkný Pětišroube, jsem rád, že jsem zase našel na flat4 chvilku, tohle stojí za to!
Jinak ta historka s kurýrním vozem LW se mi nezdá ani tak přitažená za vlasy, jako marketingová finta pro navýšení ceny vozu (co si budeme povídat válečné věci jsou v kurzu). Sice to zní reálně, Speer by tou dobou měl pravomoc projekt stopnout, ale myslím si, že v roce 1944 měla LW a vůbec celá říše dost jiné starosti než vyvíjet takhle výrobně složitý vůz, nadto zbytečný = nahraditelný ze stávajících zdrojů.
A podoba s Rekordwagenem je značná i u dalšího Volkhartova projektu...tříkolka Pinguin s motorem 10PS (víc netuším, zřejmě nedošlo k realizaci)
Jinak ta historka s kurýrním vozem LW se mi nezdá ani tak přitažená za vlasy, jako marketingová finta pro navýšení ceny vozu (co si budeme povídat válečné věci jsou v kurzu). Sice to zní reálně, Speer by tou dobou měl pravomoc projekt stopnout, ale myslím si, že v roce 1944 měla LW a vůbec celá říše dost jiné starosti než vyvíjet takhle výrobně složitý vůz, nadto zbytečný = nahraditelný ze stávajících zdrojů.
Auto stálo v Muzeu Prototyp v letech 2008/2009 a je o něm zmínka v reportáži o otevření muzea. Zde hodnověrný zdroj (Spiegel) uvádí rok sestrojení 1947, místo Wuppertal. O vzniku za války ani zmínka.... těžko říct, jisté je, že základem je KdF 60 a je to zajímavá věc.Sam píše:64K10 tomu kouka z oci. Nemuzu si pomoct ale vypada to jako by to bylo foceno v Hamburgu. ...
A podoba s Rekordwagenem je značná i u dalšího Volkhartova projektu...tříkolka Pinguin s motorem 10PS (víc netuším, zřejmě nedošlo k realizaci)
- Přílohy
-
- El triciclo Pinguin de Volkhart con 10cv.jpg (7.98 KiB) Zobrazeno 9422 x
Re: Volkhart V2 Sagitta
Dnes vyšel článek na auto.cz o V2 Sagitta, resp. o jeho velmi dobrém Cx, který je udáván jen 0,217. Toto číslo se rozchází s číslem, které udává 5š, kde je tedy pravda:)
1966
Re: Volkhart V2 Sagitta
jsou dvě varianty. Buď jsem se přepsal, nebo to v Prototypu měli blbě uvedené na popisce vystaveného kusu:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Volkhart V2 Sagitta
Tak, či onak, jeho křivky jsou opravdu povedené, byť třeba Tatra tohle uměla již daleko dříve!
1966
Re: Volkhart V2 Sagitta
Včera se mi dostal do rukou Auto Tip 09/2013, kde byla fotka a pár informací o tomhle zajímavém autě, o jehož existenci jsem doteď neměl ani tušení. Cx tam uváděli 0,217. Koukám, že tady se ale najde všechno...