NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Pro všechna vozidla a zařízení s libovolným počtem kol, poháněná vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche.
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

Než začnete číst, uvařte si kávu, bude to chvíli trvat.


Chodím okolo tohoto tématu a nějak nemohu přijít na to jak se toho ujmout. Tento článek jsem začal psát již několikrát a vždy po přečtení jsem to rovnou smazal. Takže ode mne nečekejte žádné literární zázraky.
Jak jistě víte z Flatu na popud Sama, který si na měření zbaběle dojel sám, se rozhoupal M.K. (jéžiši mě ty přezdívky tak lezou na nervy), říkejme mu třeba pan Milda, tak tedy on pan Milda se rozhoupal a přemluvil chlapce v Camp Performens, aby si na nás broukaře udělali čas ve svém sobotním volnu a změřili nám výkon našich strojů. Tato zpráva se jistě šířila mezi broukaři kosmickou skoro neváhám říci supermezigalaktickou rychlostí. Tím pádem došlo k hojným přihláškám na inkriminovanou sobotu 16. října 2010. Chlapci z CP byly přímo nadšeni množstvím a slíbili, že nám udělají cenu.
Jak se však sobota blížila, odvážlivci, kteří se přihlásili postupně odpadali a jako jediní rekové zůstali – Andy, OB (čti pan Ondra), M.K. (čti pan Milda) a Jirka Boubín (čti pan Jirka), který zachránil čest, protože nejdřív nic neslíbil a potom v sobotu přistál v CP se svým mezikontinentálním přibližovadlem. Dohledu nad správností měření se ujal Sam a Michal, kteří přijeli aniž by cokoliv vlastního chtěli změřit.
No nicméně jsem si to znovu přečetl a zjistil jsem, že to co jsem dosud napsal je opět blábol a zasloužil by si opět vymazat. Ale to nemohu udělat, protože pan Milda se zcela vydal ze svých duševních sil a vymastil článek, kde se odkazuje na ten můj o měření výkonu a zveřejnil ho tak bleskurychle, že jsem nucen Vás vydat napospas svým blábolům.
Měl jsem tu čest být na místě hrdelní exekuce vozů jako první. A protože jsem byl první, tak jsem s babičkou Hildou vlítnul na válec. Chlapci z CP začali naší oranžovou babičku kurtovat vepředu i vzádu, a aby jako nám někam nevypochodovala. Já na to OK, ale myslíte, že to stádo splašenejch 3 koní nám někam uletí????? A že prej rači, mohlo by tam bejt těch koní víc a podobně, samozřejmě jsem si myslel své. Když byla Hilda pěkně ukurtovaná jako Golem, chlapci z CP zaveleli „Tak ji natoč“ Vzal jsem za ni a ona poslušně naskočila. Jeden z chlapců CP, povídá „Já do ní vlítnu a protáhnu ji sám, vidím jak ji šetříš“. Tak do ní vlítnul a rozjel to co to dalo. Byl to teda hroznej fofr. Očekával jsem, že to bude Hildy první a také poslední měření výkonu.
Druhým z adeptů na likvidaci motoru byl pan Milda. Hned jak Hilda vysmahla, naprděl se tam dědek s kompresorem Jůůůdsóóón. Všichni jsme netrpělivě očekávali, jak měření dopadne. Jakmile byl děděk ukurtován, šlo se na to. Dědka chlapci rozdráždili na 5000 otáček za minutu. Skoro mi to chvílema připadalo, že dědek zvedne krovky a uletí. Ale nestalo se tak. V těch pětitisících otáčkách, což jsem ještě 30PS motor ještě nikdy neviděl, to mělo takový zvláštní zvuk, něco mezi ponorkou ponořenou v 3km hluboko, přetíženou Jawou Pionýrem a fénem na vlasy to všechno bylo v tom zvuku slyšet.
Třetím trápeným vozidlem byl Busík pana Jirky. Bylo to pro mne trošku větší dobrodružství, protože ten motor jsem Jirkovi dodělal na jaře, stejně jako ty tři jeho předešlé. Proto jsem se klepal, aby to motůrek vydržel, abych měl čas si dodělat svůj motor.
No nic, to jsem odbočil. Pan Jiří stylově na střešní zahrádce měl přikurtovaný surf, to kdyby ten motor odešel do všech věčných VW lovišť, aby si mohl schladit na Berounce vztek, tím, že si v kožichu zasurfuje u Černošic. Chlapci z CP opět auto přikurtovali, a šlápli na to. Po prvním měření kdy motor vytočili do 5500 otáček, se nám všem zdálo, že křivka jde ještě nahoru, takže znovu a toč to do 6000 otáček. Všichni jsme se shodli na tom, že zvuk toho motoru od 5000 do 6000 otáček má i srdeční účinky. Pan Jirka mi později vypravoval, jak bylo zábavné mně pozorovat jak kolem 5000 otáček mi tuhnou rysy a v 6000 otáčkách jsem bledej jako stěna a jakmile se ubral plyn, tak jsem byl opět usměvavý. Jo, jo, kdo někdy stavěl motor, ví o čem jde řeč.
Poslední kdo přivezl svůj vůz na exekuci byl pan Andy. Jeho světlemodrý kabriolet nahrbený dopředu byl opět pevně přikurtován a podroben Dyno útrpnému právu. Vzhledem k tomu, že mu motor ve volnobežných otáčkách chcípal tak měření začínalo až od 1300 otáček. Plnej knedlík a už se to točí a už to jede. Maximální otáčky 5000. No dobrý na sériovou 1600. Když se motor šplhal k těm 5000 otáčkám, zmocnila se nás euforie nebo co a začali jsme mu fandit, jéééééď, dej můůůůůůůůůů a podobně. Nemělo to ovšem valný výsledek, protože nás motor překřičel.
Tím skončilo naše slavné výkonové měření. Závěrem bych chtěl říci, že to pro mne ale myslím, že mluvím i za ostatní, bylo velmi příjemně strávené sobotní dopoledne. Chlapci z CP mohou být také nakonec spokojeni, protože cena, kterou nám udělali (800Kč/měření) je tak nízká (původní 1.600Kč/měření), že si za to mohou dojít večer koupit tak maximálně lahváče, které na naši počest vypijí.
Výsledky, které z měření vzešly, potvrdili víceméně očekávání.
Doufám, že Vám káva chutnala, a že jsme Vás obohatili o něco nového.
Naposledy upravil(a) OB dne 19 říj 2010, celkem upraveno 3 x.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

To na co se nyní koukáte není graf stabilního motoru. To je graf oranžové Hildy pana Ondry. Křivky od 500 do 1500 otáček si odmyslete, protože za tuto stabilní disfunkci může měnič otáček u automatu.
Krásné je na tom, že Hilda má po 36 letech úbytek výkonu jen 0,3kW.
Maximální točivý moment 114,56Nm při 1057 ot/min., Maximální výkon 31,7kW (43,112 PS) při 4861ot/min.
oranzovyz.jpg
oranzovyz.jpg (23.95 KiB) Zobrazeno 10348 x

Motor pana Mildy má krásně a jemně propracované křivky svědčící o choulostivé bilanci vztahů pana Mildy a Dědka 1959 a jejich vzájemné empatii ke všemu nehezkému. Pan Milda sice trochu zklamán výkonem, který očekával vyšší ale co se týče krouťáku, klobouk dolů.
Maximální točivý moment 86,35Nm při 2206 ot/min. Maximální výkon 27,8kW (37,808PS) při 3885 ot/min.
hnedyz.jpg
hnedyz.jpg (22.43 KiB) Zobrazeno 10348 x
Motor v Busíku pana Jirky, je v normě, kterou jsme očekávali. Na průběhu křivek grafu je vidět, že budeme muset ještě na další měření s úpravami, které odstraní propad v oblasti otáček kolem 3400ot. Začátek měření od volnoběhu a propad křivek, je tím, že na plyn šlapal jeden z měřičů a vyrovnání vztahů plnění a výfuku.
Maximální točivý moment 138,89Nm při 3968 ot/min. Maximální výkon 67,6kW (91,936PS) při 5515 ot/min.
broukplusz.jpg
broukplusz.jpg (23.96 KiB) Zobrazeno 10350 x
A poslední motor, motor pana Andyho. To bylo pro nás největší překvapení. Protože po změření jsme zjistili, že motor má výkon větší o 4,1kW oproti udávanému výkonu výrobcem 37kW.
Maximální točivý moment 104,93kW při 2940ot/min. Maximální výkon 41,1kW (55,896PS) při 4128 ot/min.
modryz.jpg
modryz.jpg (22.16 KiB) Zobrazeno 10349 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

A pár fotek na závěr.
P1010305.JPG
P1010305.JPG (28.08 KiB) Zobrazeno 10322 x
P1010308.JPG
P1010308.JPG (33.54 KiB) Zobrazeno 10321 x
P1010310.JPG
P1010310.JPG (20.37 KiB) Zobrazeno 10321 x
P1010319.JPG
P1010319.JPG (30.04 KiB) Zobrazeno 10322 x
P1010324.JPG
P1010324.JPG (22.6 KiB) Zobrazeno 10322 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

P1010325.JPG
P1010325.JPG (27.05 KiB) Zobrazeno 10313 x
P1010329.JPG
P1010329.JPG (30.59 KiB) Zobrazeno 10315 x
P1010334.JPG
P1010334.JPG (22.89 KiB) Zobrazeno 10311 x
P1010338.JPG
P1010338.JPG (23.49 KiB) Zobrazeno 10313 x
P1010339.JPG
P1010339.JPG (17.17 KiB) Zobrazeno 10312 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

P1010339.JPG
P1010339.JPG (17.17 KiB) Zobrazeno 10294 x
P1010340.JPG
P1010340.JPG (32.31 KiB) Zobrazeno 10292 x
P1010341.JPG
P1010341.JPG (28.06 KiB) Zobrazeno 10292 x
P1010344.JPG
P1010344.JPG (34.53 KiB) Zobrazeno 10292 x
P1010345.JPG
P1010345.JPG (18.64 KiB) Zobrazeno 10293 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od OB »

A nejlepší na konec, kdo ho tedy má největšího??????????????
P1010347.JPG
P1010347.JPG (30.03 KiB) Zobrazeno 10282 x
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Petr914 »

...no tak koukam,že se sešla elita...všichni to maj velký...ale hlavně všem ty motory běží pěkně...gratuluju pánové...je vidět,že ty auta nejsou zanedbaný...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Pětišroub »

Když jsem v pátek večer svištěl 181čkou temnou a nevlídnou krajinou směrem do zimoviště mého vozu, volal mi mistr Boubín, jako že co s tím měřením výkonu, že spousta lidí odpadla a že to asi nebude. A teď je mi jasné, že on vlastně jen demoralizoval protivníka, on chtěl být nejsilnějším vozem ve fleetu! Tak gratuluju, všechno to vypadá moc dobře! :D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Andy »

Krasne jsi to napsal OBcku, jsem na tebe hrdy chlapce! A ano, bylo to moc fajn, sesli se pravy nefalsovany broukari, pohodova atmosfera, kavicka byla skvela, a ja se priste polepsim s tou slibenou babovkou :oops: a v neposledni rade, diky Mildovy, alias Mr. Judson, za organizaci akce.

JIRKA BOUBÍN
Příspěvky: 2
Registrován: 19 říj 2010

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od JIRKA BOUBÍN »

Nemohu jinak než reagovat! Pětišroube tobě jsem volal, protože máš kolem sebe spoustu magorů se spoustou koní pod zadním víkem a mohlo vás to zajímat o 100% více než mě. No nic! Kdybych dopředu věděl, že za to budu platit 800Kč, tak tam asi vůbec nejedu. Patálie kolem mého motoru trvali cca 5 let, Ondra Brom mi pomohl obrovským kusem práce, nervů a utrpení doma po té, co se mi zadřel motor postavený Štěpánem G., který to už nijak dál neřešil.Tenkrát mě to stálo rozsekanou hlavu a cca 60.000Kč, které jsem vlastně hodil z okna. Kdysi jsem měl v busiku obyčejnou 16ku, se kterou jsem vyklepnul kdejakou 18ku nebo dvoulitra, ale o to vůbec nešlo! Dnes se stále více řeší síla a spousta lidí podvádí,jen aby vyhráli falešnou cenu. Jsem sice rád, že vím kolik mám vzadu koní, ale o publicitu zde jsem zas tak nestál. Stavba dnešních motorů je tak vlastně studenou válkou mezi broukařema, zapomíná se žít! Jinak péro mám největší samozřejmě já! Ale v závodech musejí být i pořádný koule!!! Jirka B.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Pětišroub »

Jirko, tak můj příspěvek sis vyložil úplně špatně, "demoralizaci nepřítele" jsem myslel vážně jen z legrace. Tentokrát jsem se na měření nehlásil a ani nechystal, byl to pro mě nejvhodnější termín pro převoz do zimoviště, což jsem ti říkal na telefonu. A pokud bych se účastnil, rozhodně bych ten výsledek neporovnával s třicítkou, šestnáctkou, nebo osmnáctkou..ale co se stalo, stalo se. Myslim že jsem poslední z těch, kdo by řešil, kdo kde kolik má koní, za kolik, proč a jak. Takže teď doufám že si tohle přečteš a že pochopíš že jsem to nemířil osobně!

Podvody při závodech jsou jiná věc, kdo chce lítat, nemá se cpát do nižších kategorií a přiznat speciál - ale to je o lidech a jejich nátuře. Nabrousit trochu šestnáctku tak aby to nebylo zvenku vidět a pak s ní vyhrávat v kategorii sériových šestnáctek není umění.

Svůj graf sem na jaře rád přihodím, třeba tak ospravedlním dva roky vlastní práce a investic. Teď je na pár měsíců zazimováno.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Sam »

Důvod proč nepřijet na dyno se vždycky najde. Chyběls nám :roll:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: NEJVĚTŠÍH�MÁ -�neb sobotní měření���

Příspěvek od Pětišroub »

Same, když nelze jinak než veřejně..víš dobře, žedo Camp Performance jsem tě osobně poslal já sám, prvního měření které jsme si domluvili společně jsem se neúčatnil proto, že jsem měl pohřeb dědečka (v ten samý termín.neydržel, pacholek), to víš taky,druhého náhradního měření proto, že jsem měl na stejný termín přesunutou důležitou pracovní poradu a to víš taky. Ano jsem zaměstnanec a nemůžu proto vystřelit z práce, kdy je mi libo. Zdá se mi proto tohle tvoje pošťuchování unfair a není mi příjemné. A letět sólo na podzim narychlo s autem, které od jara neprošlo pořádným seřízením a údržbou jen proto abych sem mohl dát graf výkonu pro uspokojení publika mi přišlo poněkud zbrklé. Děkuji za pochopení..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Sam »

Nebylo to myšleno jinak než obyčejné přátelské pošťuchování možná s víc než vlezlým držkováním, to přiznávám. Jako by jsi mne ale za ty léta neznal. Pro slovo nechodím daleko. Takže se ti tímto veřejně omlouvám.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Andy »

Kluci prosim vas..... co je? Nejlepsi vysvetleni tomuhle je ze to je nase velka srdecni zalezitost tak proto to berem tak vazne, jinak si to nedovedu vysvetlit. Jo a Jirko, ses na velkym omylu: ja ho mam vetsiho! A zivot jde dal........

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Herbie »

Tyjo, mam radost z Andyho seriovy sestnactky
uz se tesim az si to nekde rozdame na sprintech :)
... a vůbec !

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Andy »

Herbie píše:Tyjo, mam radost z Andyho seriovy sestnactky
uz se tesim az si to nekde rozdame na sprintech :)
Kuju..........ale stejne ti nakopu prdel, muhahahaha :twisted: :lol:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Milosak_1 »

OB píše:Maximální točivý moment 138,89Nm při 3968 ot/min. Maximální výkon 67,6kW (91,936PS) při 5515 ot/min.
Vysledek je okouzlujici... vetsi nez nejsilnejsi seriovy VW Typ4 AN motor
Ty brdo > 5.500 oatcek =D>
OB píše:Pan Milda sice trochu zklamán výkonem, který očekával vyšší ale co se týče krouťáku, klobouk dolů.
Maximální točivý moment 86,35Nm při 2206 ot/min. Maximální výkon 27,8kW (37,808PS) při 3885 ot/min.
Kroutak, uplna bomba =D> Ocevidne Judson funguje dobre.

Ted jsem jeste vic nastvany, ze jsem nemohl jet #-o
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od Petr914 »

Milosak_1 píše:
OB píše:Maximální točivý moment 138,89Nm při 3968 ot/min. Maximální výkon 67,6kW (91,936PS) při 5515 ot/min.
Vysledek je okouzlujici... vetsi nez nejsilnejsi seriovy VW Typ4 AN motor
Ty brdo > 5.500 oatcek =D>
...milošáku už asi rok opakuješ jako kolovrátek příběh o AN Typu4 jako o nejlepším a nejsilnějším...ale to neni pravda co řikáš...

...je to pouze nejžravější a nejsilnější Typ4 s objemem 1.8 litru...
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
m.k.
Příspěvky: 188
Registrován: 20 kvě 2009

Re: NEJVĚTŠÍHO MÁ - aneb sobotní měření

Příspěvek od m.k. »

Ještě přidám klasický údaj "sportovních vozidel", poměr hmotnosti a výkonu.
Ve sprintech tj to určitě dost znát.

Vozidlo:................................. Hmotnost (kg):............Výkon (PS).............kg/1PS
Bus 1973, typ Kombi...................1325..........................91,9.....................14,41
Brouk 1303 1973, typ Sedan........... 890..........................43,1.....................20,65
Brouk 1303 1973, typ Cabrio...........930..........................55,9.....................16,64
Brouk 1/11 1959, typ Sedan............730..........................37,8.....................19,31

Odpovědět