Tak. Nálož užitných aplikací s VW motorem pokračuje tak se dnes podíváme na další rozkošné komunální vozítko - nosič přípojných zařízení od společnosti Bungartz&Peschke KG se sídlem v Hornbachu. Společnost Bungartz měla pokročilé znalosti s použitím VW motorů do svých malotraktorů již od přelomu 50. a 60. let. V závěru 60. let však Bungartz vyvinul zcela nový koncept bez použití žádných dosavadních komponentů.
Vozidlo se vyrábělo od roku 1970 do roku 1974 v mnoha modifikacích, jako vůz s náhonem jedné, nebo obou náprav a se dvěma variantami převodovky (max 20 km/h nebo max 40 km/h), provedení s kabinou i bez..Po ukončení výroby Bungartzem bylo vozidlo nějaký čas v upravené podobě vyráběno firmou Gutbrod Werke GmbH v Saarbrückenu.
Přípojná zařízení byla typicky: sekačka na trávu, zametač, hydraulický zvedák, kropící vozítko apod.
Velmi zajímavé je použití motoru Volkswagen typ 124, což je vzácná průmyslová patnáctistovka. Motor s velmi krátkým životem v produkci VW. Alternativně ke vzducháči bylo možné objednat malý diesel.
Dalším zajímavým prvkem byla zdvojená pedalérie, otočné sedadlo řidiče. Po nasazení volantu na druhou převodku řízení "do protisměru" bylo možné vůz používat bez omezení oběma směry - převodovka Hurth měla totiž 6 rychlostí vpřed a 6 identických rychlostí vzad.
dopředu..dozadu...a zase dopředu. Bungartz Kommutrac.
dopředu..dozadu...a zase dopředu. Bungartz Kommutrac.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: dopředu..dozadu...a zase dopředu. Bungartz Kommutrac.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)