Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
kdo z nás by si dal do motoru kliku dělanou flexou a pod? Já teda ne
A jak tak koukám na ty mašiny, tak lidi se tam moc nenadřeli při výrobě. Max někdo kdo to ufiknul na délku z kulatiny (a to taky stačí upnout do pily, zapnout chlazení a za hoďku to je), druhej co to upnul do té tří osky na prvotní obrobení a pak možná ten samej co to udnul do čtyř osky. Jo a nemluvil jsem o programátorovi, ten si asi trošku máknul
Pak to ještě mohlo jít na leštičku/brusku. Následné úpravy neřešit .
Kdyby nebyly takove krásné mašinky, to by byla teprve jiná robota
A jak tak koukám na ty mašiny, tak lidi se tam moc nenadřeli při výrobě. Max někdo kdo to ufiknul na délku z kulatiny (a to taky stačí upnout do pily, zapnout chlazení a za hoďku to je), druhej co to upnul do té tří osky na prvotní obrobení a pak možná ten samej co to udnul do čtyř osky. Jo a nemluvil jsem o programátorovi, ten si asi trošku máknul
Pak to ještě mohlo jít na leštičku/brusku. Následné úpravy neřešit .
Kdyby nebyly takove krásné mašinky, to by byla teprve jiná robota
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
jak píše john, tvořit zápustku by bylo nesmyslně drahé. CNC obrobení má výhodu tu, že si člověk nakonfiguruje full custom kliku od materiálu přes rozměr lágrů, zdvih, po velikost protizávaží a typ uchycení setrvačníku.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
moje prve zamestnanie bola obsluha -automatov- aj tam sa da pos..t viac ako dost.
az take jednoduche to zase nieje.
ale len tak dalej...
az take jednoduche to zase nieje.
ale len tak dalej...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
Zdravim,
mám takovej dotaz. Nikde jsem nenašel kit na předělání motoru na elektrické chlazení, ani zda se o to někdo pokoušel v domácích podmínkách. Chtěl bych vědět, zda to má vůbec smysl vymejšlet. Zatím jsem přišel na pár pro a proti.
Tak ke kladům co jsem odvodil:
lepší chlazení oleje (ta málá škrvíra co je v origo sahaře se mi zdá né úplně dobře vymyšlená)
další výhodu vidim v tom, že se dájí regulovat otáčky ventilároru podle teploty motoru a né jen podle otáček motoru (třeba při dlouhém stání v koloně...)
možnost dochlazení po vypnutí motoru (třeba po dlohé cestě na dálnici)
možnost většího průtoku vzduchu při delšim zatížení motoru (dlouhá jízda po dálnici ve vyších otáčkách)
zatim zjištěné zápory:
poměrně náročná přestavba sahary
nutnost výkonějšího dobíjení
možnost poruchy řídící elektroniky (to by se dalo ošetřit spínačem, který by jí odstavil, ale motor by se mohl přechladit)
Takto bych si nějak představoval úpravu sahary
nejsou tam tedy výdechy na topení, ale ve výsledku tam budou
vycházel jsem, že se použije ventilátor z audi A4 o průměru 280mm a výkonu 300W
mám takovej dotaz. Nikde jsem nenašel kit na předělání motoru na elektrické chlazení, ani zda se o to někdo pokoušel v domácích podmínkách. Chtěl bych vědět, zda to má vůbec smysl vymejšlet. Zatím jsem přišel na pár pro a proti.
Tak ke kladům co jsem odvodil:
lepší chlazení oleje (ta málá škrvíra co je v origo sahaře se mi zdá né úplně dobře vymyšlená)
další výhodu vidim v tom, že se dájí regulovat otáčky ventilároru podle teploty motoru a né jen podle otáček motoru (třeba při dlouhém stání v koloně...)
možnost dochlazení po vypnutí motoru (třeba po dlohé cestě na dálnici)
možnost většího průtoku vzduchu při delšim zatížení motoru (dlouhá jízda po dálnici ve vyších otáčkách)
zatim zjištěné zápory:
poměrně náročná přestavba sahary
nutnost výkonějšího dobíjení
možnost poruchy řídící elektroniky (to by se dalo ošetřit spínačem, který by jí odstavil, ale motor by se mohl přechladit)
Takto bych si nějak představoval úpravu sahary
nejsou tam tedy výdechy na topení, ale ve výsledku tam budou
vycházel jsem, že se použije ventilátor z audi A4 o průměru 280mm a výkonu 300W
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
Nevim jaký ventilator má A4 jestli axialni nebo radialni. Dle toho tveho nacrtku to tipuju na axialni. V tom pripade bych te rad zastavil, protoze dle meho tudy cesta nevede. Kdyz uz sis udelal takovy pekny model, tak si do nej zkus pustit nejake dynamicke proudeni a hned uvidis co ti ten vzduch bude robit. Ano, bude se tlacit zpet ze sahary ven a budou tam vznikat velke turbulence.Romulus píše:Zdravim,
mám takovej dotaz. Nikde jsem nenašel kit na předělání motoru na elektrické chlazení, ani zda se o to někdo pokoušel v domácích podmínkách. Chtěl bych vědět, zda to má vůbec smysl vymejšlet. Zatím jsem přišel na pár pro a proti.
Dle meho skromneho nazoru, kdyz uz davat el. Ventilator, tak radialni a usadit ho na puvodni misto.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
Já to původně nechtěl komentovat, ale tudy podle mě cesta nevede
- čím ten 300W elektromotor ukrmíš
- ten elektromotor musí být ukrutně silnej, protože u Audi je chlazení převážně náporový, a větrák jen dochlazuje, zatímco brouk závisí jen a pouze na chlazení ventilátorem. Je známo že např. široký chladič na 16ce baští několik koní výkonu.
- jak vyřešíš chlazení oleje? Značný procento (a nebudu spekulovat jak velký procento to je) chlazení broučího motoru závisí na chlazením olejem. Vzduch na válce a hlavy ano, ale z vnitřností teplotu odvádí pouze olej. Nějakou provizi na doghouse chladič tam vidím, ale jak určuješ/změříš množství vzduchu přidělené chladiči?
- jak píše Sam, pro radiální větrák by byla příhodná sahara a uspořádání typu prostorné sahary porsche 911, které mělo vevnitř spoustu delflektorů a usměrňovačů, které v dnešních pseudokitech chybí a z toho pak pramení problémy motorů s tímto chlazením, nedochlazování hlav na jedné straně a přechlazování na straně druhé, vypadávání sedel ventilů a podobné radovánky..
- značná výhoda původního řešení spočívá v jednoduchosti, blbovzdorný provedení závislý jen a pouze na kvalitě a napnutí řemene
- čím ten 300W elektromotor ukrmíš
- ten elektromotor musí být ukrutně silnej, protože u Audi je chlazení převážně náporový, a větrák jen dochlazuje, zatímco brouk závisí jen a pouze na chlazení ventilátorem. Je známo že např. široký chladič na 16ce baští několik koní výkonu.
- jak vyřešíš chlazení oleje? Značný procento (a nebudu spekulovat jak velký procento to je) chlazení broučího motoru závisí na chlazením olejem. Vzduch na válce a hlavy ano, ale z vnitřností teplotu odvádí pouze olej. Nějakou provizi na doghouse chladič tam vidím, ale jak určuješ/změříš množství vzduchu přidělené chladiči?
- jak píše Sam, pro radiální větrák by byla příhodná sahara a uspořádání typu prostorné sahary porsche 911, které mělo vevnitř spoustu delflektorů a usměrňovačů, které v dnešních pseudokitech chybí a z toho pak pramení problémy motorů s tímto chlazením, nedochlazování hlav na jedné straně a přechlazování na straně druhé, vypadávání sedel ventilů a podobné radovánky..
- značná výhoda původního řešení spočívá v jednoduchosti, blbovzdorný provedení závislý jen a pouze na kvalitě a napnutí řemene
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
po 2 . tieto vetraky su dost poddimenzovane o ich dlhodobej zatazi pochybujem.
mam ich par doma , ich podstata je kratkodoba funkcia a tak aj su navrhnute.
bud odide motorcek alebo sa ukruti vrtula...
to libooor . to je trochu iny topic.
poprosim moderatora presunut.
VDAKA.
mam ich par doma , ich podstata je kratkodoba funkcia a tak aj su navrhnute.
bud odide motorcek alebo sa ukruti vrtula...
to libooor . to je trochu iny topic.
poprosim moderatora presunut.
VDAKA.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Romulus
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 297
- Registrován: 15 zář 2006
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
Především děkuji všem za názory.
Původně jsem to chtěl krmit 85A alternátorem, který se mi dostal do ruky a na provoz ventilárotu a provozu auta bohatě stačil. Samozřejmě vim jak je důležité chlazení oleje. Proto jsou tam vytvořené 2 oválné díry, kterými by se podobným způsobem jako u origo sahary vzduch přiváděl k olejovýmu chladiči ovšem ve větší míře. Ohledně turbulencí, které tam budou vznikat, tak toho bych se taky bál - jeden z důvodů, proč jsem to umístil sem, aby to viděli zkušenější. Je fakt, že jsem zapomněl na životnost ventilátoru.
ještě jenou dík za rady (byl to jen nápad, když se mi dostal do ruky výkoný altík)
Původně jsem to chtěl krmit 85A alternátorem, který se mi dostal do ruky a na provoz ventilárotu a provozu auta bohatě stačil. Samozřejmě vim jak je důležité chlazení oleje. Proto jsou tam vytvořené 2 oválné díry, kterými by se podobným způsobem jako u origo sahary vzduch přiváděl k olejovýmu chladiči ovšem ve větší míře. Ohledně turbulencí, které tam budou vznikat, tak toho bych se taky bál - jeden z důvodů, proč jsem to umístil sem, aby to viděli zkušenější. Je fakt, že jsem zapomněl na životnost ventilátoru.
ještě jenou dík za rady (byl to jen nápad, když se mi dostal do ruky výkoný altík)
Brouk je nejlepší kamarád... nikdy ti do ničeho nekecá
romand.cz
romand.cz
- marena1989
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 271
- Registrován: 04 led 2009
- Bydliště: Nový Bor - (Liberec)
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
VW Brouk 1200 Mexico 1982, Edice Special Bug ...
- Mexiko 1983
- Příspěvky: 205
- Registrován: 13 říj 2016
- Bydliště: Český Šterndberk
Re: Dnesne upravy alebo ak chcete TUNING VW
ten s tím pluhem je zajímavej