renovace do originálu, originál s patinkou, nebo úprava?

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

renovace do originálu, originál s patinkou, nebo úprava?

Příspěvek od OB »

Chtěl bych si udělat představu o majitelích Brouků.

1) Zda-li by renovovali Brouka do původního stavu. Který ročník je zajímavý pro tuto renovaci. Za jakých podmínek tuto renovaci provést.

2) Nebo renovovat Brouka a při tom ho upravit. Jak upravit, kam až v úpravách jít. Silný motor, rozšířit blatníky apodobně. Jaký ročník Brouka by jste byli ochotni takto upravit. Co všechno upravit. Změnit podobu Brouka, například na přední kapotu dát masku z Mercedesu?

3) Něco mezi. Nechat Brouka v původním stavu ale pouze upravit motor, aby se s Broukem dalo jezdit jako v normálním autě.

Jsem zvědav na vaše názory.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: Ahoj OB :lol:

... to už jsme tu kdysi probírali - možná to ještě najdeš v dlouho neaktivních tématech. Ale klidně znovu. Jako většina tehdejších fóristů jsem se přiklonil k názoru, dělat jen vratné úpravy (abych na stará kolena - až budu chtít 100% veterána nemusel měnit auto). Takže co jde vyměnit - podle gusta majitele.
... Můj sen je brouček úpravený ve stylu California look, kastle nejlíp oválek. Motor je snadno vyměnitelný, takže klidně něco hodně silného (třeba typ IV - 2,7 litru), k tomu samosřejmě přiměřeně dimenzované brzdy, spojku, převodovku ... Blatníky - proč ne - teď mám rozšířené o 2,5 cm - a to mi přijde akorát. Není to moc nápadné a přitom to brouka dost zesvalnatí. A navíc - co snadněji vyměníš - než právě blatníky? Siluetu karoserie bych neměnil, je dost dobrá tak jak je. I když přiznám, že speedstry se mi líbí (což mnohý veteránista těžko rozdejchává) a nehaním ani přestavbu ala Rolls-Royce (pokud je udělaná opravdu vkusně - ač jsem tady zatím takovou neviděl - ale mám dva podobný na fotkách). Taky mám slabost pro lehké snížení střechy a odstranění okapů - zdařilý příklad je modrý brouk VIVA RACING TEAMU. Ta jeho střecha mě opravdu oslovuje (i když toto už je přestavba nevratná). No - a zbývá interiér. Můj sen je hladká plechová palubka ve které je jen pár budíků. Sedačky - líbí se mi závodní skořepiny (ale není to ideální pro delší cesty) - tady ještě váhám. Taky se mi děsně líbí ta přídavná venkovní sluneční clona.
No - myslím, že jsem to dal dost vyčerpávajícím způsobem... :wink:

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

ja to vidim takhle. Renovaci si zaslouzi minimalne kazdej brouk vyrobenej v nemecku at uz dedek nebo 70-tka.
-nemam rad ty brutalni upravy ala bratri Prochazkove nebo Baja kabrio
(jo je to zajimavy, ale je to na muj vkus trosku moc)
- nebere me rozsirovani blatniku a plastovy prisernosti
- sirsi/lita kola ano, ale tak nejak decentne
- silnejsi motory ano, 1600 s dvema karburatorama+ chlazeni porsche je myslim dostacujici, netreba stavet neco silnejsiho

ja sam jezdim v 68-ce s 1200 motorem
renovace probehla do puvodniho stavu bez uprav, mam to na bezne denni jezdeni, tak sem si akorat uzpusobil interier aby mi vyhovoval

dalsi auto co budu stavet bude snad ten kabriac 67+ a bude do puvodniho stavu maximalne s trosku sirsima kolama a 1600 motorem

az budu chtit stavet neco "jinyho" bude to zas 67+ treba do nejakyho callooku a nebo nejakej pseudo kabriolet inspirovanej Hebmullerem

do dedků se poustet nebudu, to je BlueBugova a Jackarerova parketa
aspon se nebudem hadadat o nahradni dily :-)
navic se mi zda ze ty 68+ maji trosku lepsi jizdni vlastnosti
tak se jich budu drzet.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Pro mě osobně jsou nejzajímavější všichni brouci do roku výroby 67, tedy šikmosvětláci pětišroubáci.

Veškeré vozy, starší roku 1957, bych strikně renovoval, protože bastlit preclíka a oválka je podle mě nerozvážnost.

Co se týče úprav, tak mám rád decentní úpravy, nejlépe s použitím dobově korektních dílů. Vnější vzhled vozu netřeba pozměňovat, je krásný tak jak vyjel z fabriky. Úpravy blatníků, kapot atd jsou pro mě málokdy stravitelné.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Cipec
Příspěvky: 76
Registrován: 04 pro 2003
Bydliště: Sloup, okr. Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cipec »

Veřejně se přiznávám, bastlím brouka r. v. 68. Jen úpravy co jdou vzít zpět (blatníky, kliky, kola, interiér a motor). Začal jsem asi před dvěma roky v době kdy mi ohromě imponovali Procházkovic brouci. Teď bych to nejradši všecko zrušil a šel na to trošku jinak, ale těch peněz :( Ještě štěstí, že jsem měl v rukou tenhle ročník co mě tak moc nebolí a ne nějakýho oválka nebo nedej bože preclíka :) .
Jsem zastáncem úprav, ale miluju i veterány v původním stavu. Pro mě ideální řešení: Preclík v původním stavu + dědek alá Callook.

....... - 1957 - nechat jak jsou
1958 - 1967 - max. nějaká vkusná úprava ve stylu Callook
1968 - ....... - proti úpravám nic nemám

V8

originál nebo tuňas

Příspěvek od V8 »

Mám vytuněnýho Brouka 1303 s motorem Tatra 603 2,5 l....je to taky vzducháč...sníženej, rozšířenej.... je na prodej a rozhodně do 95tis... dnes jsem vyřáděnej a tak bych měnil...za originál... jsem rozhodně pro renovaci starších kousků - oválků, nebo i mladších

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Omlouvám se, nevěděl jsem, že se již dříve na Flatu tato diskuze řešila.
Možná, že to sem nepatří, ale jak jsem četl příspěvky tak jsem si vzpoměl, že můj kamarád prodává Brouka 1967. Má být kompletní v pěkném stavu. Je bez OTP a prodává ho za 15. 000 kč. Pokud bude mít někdo zájem a? se ozve.
Jinak děkuji za názory k tématu.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

nevíš Ondřeji, jestli je to ještě šikmosvětlák, nebo jestli už je to model s rovnými světly?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Teď jsem mluvil s tím kamarádem a ptal jsem se ho na ta světla. Není si jistý jestli jsou šikmé protože to není broukař ale veteránista. Neví na co se má podívat. Někde ho koupil s dílama na jiného veterána. Říkal mi, že ten Brouk má motor, jsou vykvetlé dveře. Ale, že k tomu mají snad být 3 motory a jiné náhradní díly. Já o to nemám zájem tak to nabízím.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a kde je "to" k vidění?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Michal »

Nejmenuje se Jirka a není ten brouk modrej??

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jirka se jmenuje ale ten brouk by měl podle něj být šedivej

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

Tak snad abych taky rekl svuj nazor, ze?
Co se tyce brouku, tak ja zastavam tento vyvoj...
1)jsi mlady a nerozumny, brouka vydas obcas na silnici a zamilujes se do jeho tvaru.Rozbijes prasatko a hura na inzeraty.
O broukach zezacatku moc o broukach nevis,tak si koupis mexiko a s radosti s nim 1-2roky jezdis. Ale po navsteve par srazu a nasbirani informaci zjistis, ze jsou i jini...co ted?No nic, vymazleny mechiko jde z domu a uvolnuje misto jinym...v mem pripade Kabrio z roku 73´ typ 1303 modre barvy :wink:
Pak jeste neco na denni jezdeni...viz. moje milka. A jsem na chvili spokojen.
Casem bych chtel jeste neco ze strasich kousku-ovalek, preclik...ale jen na mazleni v garazi a 1-5 do roka se s nim projet za slunneho pocasi.
2)clovek, ktery ma v rodine broouka 10ky let a proste neda dopustit na klasiku nemeckeho puvodu :roll: Ale rad by taky zatouzil po necem vzacnem a extravagantnim a v hlave se mu rodi krasne myslenky na zajimavou prestavbu...

Vic se nebudu radsi rozepisovat, abych Vas tim moc nenudil :wink:
Naposledy upravil(a) htd dne 24 kvě 2004, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

ale klidně se rozepiš, my tady v práci nemáme co dělat :)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

to HTD - 1303 z roku 1971 bych teda rád viděl :D
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

prak píše:to HTD - 1303 z roku 1971 bych teda rád viděl :D
Preklem 1303 1973
Naposledy upravil(a) htd dne 24 kvě 2004, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

počkej ale dyk tam máš vyboulený okno tak to musí bejt 1303
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
htd
E-bay monster
Příspěvky: 1030
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od htd »

Tak jste me zase dostali 8)

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Příspěvek od OB »

Koukám, že můj průzkum se nějak vytratil. Zkuste mi ještě poslat odpovědi k mé otázce.
Dík
Co přijde dál???

Jackarero
sysel začátečník
Příspěvky: 701
Registrován: 11 črc 2003
Bydliště: U Herbieho

Příspěvek od Jackarero »

Zásadně do originálu! Pro mě ideální ročník je od 53 do 57 zkrátka ovál s faltdachem v nejlepším případě kabrio. Okyslé vozy sice mají své kouzlo, ale v tomto případě, bych auto podrobil komplexní renovaci všeho. Auto jako z továrny, včetně původní barvy a všech detailů interiéru. Zkrátka běh na dlouhou tra?, spousta peněz. Snad to tak stačí. Předělávky nemusím, ale každej si může dělat co chce.

Odpovědět