renovace do originálu, originál s patinkou, nebo úprava?
renovace do originálu, originál s patinkou, nebo úprava?
Chtěl bych si udělat představu o majitelích Brouků.
1) Zda-li by renovovali Brouka do původního stavu. Který ročník je zajímavý pro tuto renovaci. Za jakých podmínek tuto renovaci provést.
2) Nebo renovovat Brouka a při tom ho upravit. Jak upravit, kam až v úpravách jít. Silný motor, rozšířit blatníky apodobně. Jaký ročník Brouka by jste byli ochotni takto upravit. Co všechno upravit. Změnit podobu Brouka, například na přední kapotu dát masku z Mercedesu?
3) Něco mezi. Nechat Brouka v původním stavu ale pouze upravit motor, aby se s Broukem dalo jezdit jako v normálním autě.
Jsem zvědav na vaše názory.
1) Zda-li by renovovali Brouka do původního stavu. Který ročník je zajímavý pro tuto renovaci. Za jakých podmínek tuto renovaci provést.
2) Nebo renovovat Brouka a při tom ho upravit. Jak upravit, kam až v úpravách jít. Silný motor, rozšířit blatníky apodobně. Jaký ročník Brouka by jste byli ochotni takto upravit. Co všechno upravit. Změnit podobu Brouka, například na přední kapotu dát masku z Mercedesu?
3) Něco mezi. Nechat Brouka v původním stavu ale pouze upravit motor, aby se s Broukem dalo jezdit jako v normálním autě.
Jsem zvědav na vaše názory.
Co přijde dál???
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
Ahoj OB
... to už jsme tu kdysi probírali - možná to ještě najdeš v dlouho neaktivních tématech. Ale klidně znovu. Jako většina tehdejších fóristů jsem se přiklonil k názoru, dělat jen vratné úpravy (abych na stará kolena - až budu chtít 100% veterána nemusel měnit auto). Takže co jde vyměnit - podle gusta majitele.
... Můj sen je brouček úpravený ve stylu California look, kastle nejlíp oválek. Motor je snadno vyměnitelný, takže klidně něco hodně silného (třeba typ IV - 2,7 litru), k tomu samosřejmě přiměřeně dimenzované brzdy, spojku, převodovku ... Blatníky - proč ne - teď mám rozšířené o 2,5 cm - a to mi přijde akorát. Není to moc nápadné a přitom to brouka dost zesvalnatí. A navíc - co snadněji vyměníš - než právě blatníky? Siluetu karoserie bych neměnil, je dost dobrá tak jak je. I když přiznám, že speedstry se mi líbí (což mnohý veteránista těžko rozdejchává) a nehaním ani přestavbu ala Rolls-Royce (pokud je udělaná opravdu vkusně - ač jsem tady zatím takovou neviděl - ale mám dva podobný na fotkách). Taky mám slabost pro lehké snížení střechy a odstranění okapů - zdařilý příklad je modrý brouk VIVA RACING TEAMU. Ta jeho střecha mě opravdu oslovuje (i když toto už je přestavba nevratná). No - a zbývá interiér. Můj sen je hladká plechová palubka ve které je jen pár budíků. Sedačky - líbí se mi závodní skořepiny (ale není to ideální pro delší cesty) - tady ještě váhám. Taky se mi děsně líbí ta přídavná venkovní sluneční clona.
No - myslím, že jsem to dal dost vyčerpávajícím způsobem...
... to už jsme tu kdysi probírali - možná to ještě najdeš v dlouho neaktivních tématech. Ale klidně znovu. Jako většina tehdejších fóristů jsem se přiklonil k názoru, dělat jen vratné úpravy (abych na stará kolena - až budu chtít 100% veterána nemusel měnit auto). Takže co jde vyměnit - podle gusta majitele.
... Můj sen je brouček úpravený ve stylu California look, kastle nejlíp oválek. Motor je snadno vyměnitelný, takže klidně něco hodně silného (třeba typ IV - 2,7 litru), k tomu samosřejmě přiměřeně dimenzované brzdy, spojku, převodovku ... Blatníky - proč ne - teď mám rozšířené o 2,5 cm - a to mi přijde akorát. Není to moc nápadné a přitom to brouka dost zesvalnatí. A navíc - co snadněji vyměníš - než právě blatníky? Siluetu karoserie bych neměnil, je dost dobrá tak jak je. I když přiznám, že speedstry se mi líbí (což mnohý veteránista těžko rozdejchává) a nehaním ani přestavbu ala Rolls-Royce (pokud je udělaná opravdu vkusně - ač jsem tady zatím takovou neviděl - ale mám dva podobný na fotkách). Taky mám slabost pro lehké snížení střechy a odstranění okapů - zdařilý příklad je modrý brouk VIVA RACING TEAMU. Ta jeho střecha mě opravdu oslovuje (i když toto už je přestavba nevratná). No - a zbývá interiér. Můj sen je hladká plechová palubka ve které je jen pár budíků. Sedačky - líbí se mi závodní skořepiny (ale není to ideální pro delší cesty) - tady ještě váhám. Taky se mi děsně líbí ta přídavná venkovní sluneční clona.
No - myslím, že jsem to dal dost vyčerpávajícím způsobem...
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
ja to vidim takhle. Renovaci si zaslouzi minimalne kazdej brouk vyrobenej v nemecku at uz dedek nebo 70-tka.
-nemam rad ty brutalni upravy ala bratri Prochazkove nebo Baja kabrio
(jo je to zajimavy, ale je to na muj vkus trosku moc)
- nebere me rozsirovani blatniku a plastovy prisernosti
- sirsi/lita kola ano, ale tak nejak decentne
- silnejsi motory ano, 1600 s dvema karburatorama+ chlazeni porsche je myslim dostacujici, netreba stavet neco silnejsiho
ja sam jezdim v 68-ce s 1200 motorem
renovace probehla do puvodniho stavu bez uprav, mam to na bezne denni jezdeni, tak sem si akorat uzpusobil interier aby mi vyhovoval
dalsi auto co budu stavet bude snad ten kabriac 67+ a bude do puvodniho stavu maximalne s trosku sirsima kolama a 1600 motorem
az budu chtit stavet neco "jinyho" bude to zas 67+ treba do nejakyho callooku a nebo nejakej pseudo kabriolet inspirovanej Hebmullerem
do dedků se poustet nebudu, to je BlueBugova a Jackarerova parketa
aspon se nebudem hadadat o nahradni dily
navic se mi zda ze ty 68+ maji trosku lepsi jizdni vlastnosti
tak se jich budu drzet.
-nemam rad ty brutalni upravy ala bratri Prochazkove nebo Baja kabrio
(jo je to zajimavy, ale je to na muj vkus trosku moc)
- nebere me rozsirovani blatniku a plastovy prisernosti
- sirsi/lita kola ano, ale tak nejak decentne
- silnejsi motory ano, 1600 s dvema karburatorama+ chlazeni porsche je myslim dostacujici, netreba stavet neco silnejsiho
ja sam jezdim v 68-ce s 1200 motorem
renovace probehla do puvodniho stavu bez uprav, mam to na bezne denni jezdeni, tak sem si akorat uzpusobil interier aby mi vyhovoval
dalsi auto co budu stavet bude snad ten kabriac 67+ a bude do puvodniho stavu maximalne s trosku sirsima kolama a 1600 motorem
az budu chtit stavet neco "jinyho" bude to zas 67+ treba do nejakyho callooku a nebo nejakej pseudo kabriolet inspirovanej Hebmullerem
do dedků se poustet nebudu, to je BlueBugova a Jackarerova parketa
aspon se nebudem hadadat o nahradni dily
navic se mi zda ze ty 68+ maji trosku lepsi jizdni vlastnosti
tak se jich budu drzet.
Pro mě osobně jsou nejzajímavější všichni brouci do roku výroby 67, tedy šikmosvětláci pětišroubáci.
Veškeré vozy, starší roku 1957, bych strikně renovoval, protože bastlit preclíka a oválka je podle mě nerozvážnost.
Co se týče úprav, tak mám rád decentní úpravy, nejlépe s použitím dobově korektních dílů. Vnější vzhled vozu netřeba pozměňovat, je krásný tak jak vyjel z fabriky. Úpravy blatníků, kapot atd jsou pro mě málokdy stravitelné.
Veškeré vozy, starší roku 1957, bych strikně renovoval, protože bastlit preclíka a oválka je podle mě nerozvážnost.
Co se týče úprav, tak mám rád decentní úpravy, nejlépe s použitím dobově korektních dílů. Vnější vzhled vozu netřeba pozměňovat, je krásný tak jak vyjel z fabriky. Úpravy blatníků, kapot atd jsou pro mě málokdy stravitelné.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Veřejně se přiznávám, bastlím brouka r. v. 68. Jen úpravy co jdou vzít zpět (blatníky, kliky, kola, interiér a motor). Začal jsem asi před dvěma roky v době kdy mi ohromě imponovali Procházkovic brouci. Teď bych to nejradši všecko zrušil a šel na to trošku jinak, ale těch peněz Ještě štěstí, že jsem měl v rukou tenhle ročník co mě tak moc nebolí a ne nějakýho oválka nebo nedej bože preclíka .
Jsem zastáncem úprav, ale miluju i veterány v původním stavu. Pro mě ideální řešení: Preclík v původním stavu + dědek alá Callook.
....... - 1957 - nechat jak jsou
1958 - 1967 - max. nějaká vkusná úprava ve stylu Callook
1968 - ....... - proti úpravám nic nemám
Jsem zastáncem úprav, ale miluju i veterány v původním stavu. Pro mě ideální řešení: Preclík v původním stavu + dědek alá Callook.
....... - 1957 - nechat jak jsou
1958 - 1967 - max. nějaká vkusná úprava ve stylu Callook
1968 - ....... - proti úpravám nic nemám
originál nebo tuňas
Mám vytuněnýho Brouka 1303 s motorem Tatra 603 2,5 l....je to taky vzducháč...sníženej, rozšířenej.... je na prodej a rozhodně do 95tis... dnes jsem vyřáděnej a tak bych měnil...za originál... jsem rozhodně pro renovaci starších kousků - oválků, nebo i mladších
Omlouvám se, nevěděl jsem, že se již dříve na Flatu tato diskuze řešila.
Možná, že to sem nepatří, ale jak jsem četl příspěvky tak jsem si vzpoměl, že můj kamarád prodává Brouka 1967. Má být kompletní v pěkném stavu. Je bez OTP a prodává ho za 15. 000 kč. Pokud bude mít někdo zájem a? se ozve.
Jinak děkuji za názory k tématu.
Možná, že to sem nepatří, ale jak jsem četl příspěvky tak jsem si vzpoměl, že můj kamarád prodává Brouka 1967. Má být kompletní v pěkném stavu. Je bez OTP a prodává ho za 15. 000 kč. Pokud bude mít někdo zájem a? se ozve.
Jinak děkuji za názory k tématu.
Co přijde dál???
Teď jsem mluvil s tím kamarádem a ptal jsem se ho na ta světla. Není si jistý jestli jsou šikmé protože to není broukař ale veteránista. Neví na co se má podívat. Někde ho koupil s dílama na jiného veterána. Říkal mi, že ten Brouk má motor, jsou vykvetlé dveře. Ale, že k tomu mají snad být 3 motory a jiné náhradní díly. Já o to nemám zájem tak to nabízím.
Co přijde dál???
Tak snad abych taky rekl svuj nazor, ze?
Co se tyce brouku, tak ja zastavam tento vyvoj...
1)jsi mlady a nerozumny, brouka vydas obcas na silnici a zamilujes se do jeho tvaru.Rozbijes prasatko a hura na inzeraty.
O broukach zezacatku moc o broukach nevis,tak si koupis mexiko a s radosti s nim 1-2roky jezdis. Ale po navsteve par srazu a nasbirani informaci zjistis, ze jsou i jini...co ted?No nic, vymazleny mechiko jde z domu a uvolnuje misto jinym...v mem pripade Kabrio z roku 73´ typ 1303 modre barvy
Pak jeste neco na denni jezdeni...viz. moje milka. A jsem na chvili spokojen.
Casem bych chtel jeste neco ze strasich kousku-ovalek, preclik...ale jen na mazleni v garazi a 1-5 do roka se s nim projet za slunneho pocasi.
2)clovek, ktery ma v rodine broouka 10ky let a proste neda dopustit na klasiku nemeckeho puvodu Ale rad by taky zatouzil po necem vzacnem a extravagantnim a v hlave se mu rodi krasne myslenky na zajimavou prestavbu...
Vic se nebudu radsi rozepisovat, abych Vas tim moc nenudil
Co se tyce brouku, tak ja zastavam tento vyvoj...
1)jsi mlady a nerozumny, brouka vydas obcas na silnici a zamilujes se do jeho tvaru.Rozbijes prasatko a hura na inzeraty.
O broukach zezacatku moc o broukach nevis,tak si koupis mexiko a s radosti s nim 1-2roky jezdis. Ale po navsteve par srazu a nasbirani informaci zjistis, ze jsou i jini...co ted?No nic, vymazleny mechiko jde z domu a uvolnuje misto jinym...v mem pripade Kabrio z roku 73´ typ 1303 modre barvy
Pak jeste neco na denni jezdeni...viz. moje milka. A jsem na chvili spokojen.
Casem bych chtel jeste neco ze strasich kousku-ovalek, preclik...ale jen na mazleni v garazi a 1-5 do roka se s nim projet za slunneho pocasi.
2)clovek, ktery ma v rodine broouka 10ky let a proste neda dopustit na klasiku nemeckeho puvodu Ale rad by taky zatouzil po necem vzacnem a extravagantnim a v hlave se mu rodi krasne myslenky na zajimavou prestavbu...
Vic se nebudu radsi rozepisovat, abych Vas tim moc nenudil
Naposledy upravil(a) htd dne 24 kvě 2004, celkem upraveno 3 x.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
to HTD - 1303 z roku 1971 bych teda rád viděl
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Preklem 1303 1973prak píše:to HTD - 1303 z roku 1971 bych teda rád viděl
Naposledy upravil(a) htd dne 24 kvě 2004, celkem upraveno 1 x.
Zásadně do originálu! Pro mě ideální ročník je od 53 do 57 zkrátka ovál s faltdachem v nejlepším případě kabrio. Okyslé vozy sice mají své kouzlo, ale v tomto případě, bych auto podrobil komplexní renovaci všeho. Auto jako z továrny, včetně původní barvy a všech detailů interiéru. Zkrátka běh na dlouhou tra?, spousta peněz. Snad to tak stačí. Předělávky nemusím, ale každej si může dělat co chce.