Podfukování výfuku

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Podfukování výfuku

Příspěvek od Milosak »

Ahoj vsem.
dovolte mi jen par slov ohledne podfukovani vyfuku.
Novy nebo pretesneny vyfuk je zapotrebi "zajet". Doporucuji po vymene nebo pretesneni vyfuku auto pouzivat na velmi kratke vzdalenosti, max 5 minut aby se akorat zacalo vse zahrivat a roztahovat (nikoliv ihned po montazi "plny kotel") a pak to cele nechat opet vse vychladnout a pak zase, a takto 4-5 krat za sebou. Az motor vychladne, doporucuji po 3-4 vychladnuti jeste trochu poutahnout matky, ale zas ne moc, staci 1/4 -1/2 otacky matku. Teprve po utazeni postupne pridavat otacky motoru. Urcite vime, ze kolem 4-4.500 otacek je teplota vyfukovych plynu az kolem 1.000 stupnu, a proto se vyfuk bez "zajeti" tak rychle zkrouti a zdeformuje. Ja jsem to takto udelal a nemam s vyfukem zadny problem zadne podfukovani uz asi 2 roky, a najel jsem cca 5.000km, a to motor moc nesetrim.
Treba to pomuze, treba ne, mne to pomohlo a osvedcilo se to a proto vkladam tento prispevek.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Znie mi to vysoko nepravdepodobne, no ak to sluzi , budiz..

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

zajizdi se prosim i nove topniky, pripadne nove pojistky? Mam jen zkusenosti se zajizdenim vody do ostrikovace (cca 1500 km a pres zimu v garazi) a nerad bych, aby se mi zdeformovala baterka.. 8)
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

domnivam se ze na ty zpropadeny spojky mezi topnikem a vejfukem to nebude mit vliv :)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 11 říj 2007, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já jsem tedy problém s podfukováním pod přírubama nikdy neměl, ale účel světí prostředky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Milosak »

Satyre, never.... ocevidne nemas zakladni vedomosti termodynamiky a zajizdej si i nadale sve ostrikovace.
Netusil jsem, ze se i na techto strankach potuluje kde kdo. Mel jsem za to, ze jsme jako fandove a nadsenci a abychom se predavali zkusenosti a ne se podcenovali.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.

Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

vítej na flatu :P

PS: nikdy jsem nazejl ani kočku natož výfuk
možná na tom něco bude...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Šíša píše:Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.

Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
myslis neco jako Hermetit nebo Hermosal ?
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

no u předchozího svodu a tlumiče Kadron jsem ty suvné spoje musel vyřešit tim, že jsem po nasunutí a dotažení v tom místě spoje vsunul ocelovou planžetu po celém obvodu, překryl těsnící šňůrou, které jsem na každou stranu napěchoval šroubovákem asi půl metru, zamázl teplotním silikonem,dotáhnul svorkou a pak to drželo jakž takž. Kadron je totiž šunt a byly tam fugy asi 5 mm. Řešením by bylo tam navařit příruby, ale na Kadron se to nevyplatí.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Milosak »

Dovolte mi jen dpolnujici vetu, mozna vam pomuzu vysvetlit muj zamer se zajizdenim vyfuku, tj. jak jsem na to prisel -> proc se utahuji hlavy motoru po GO nebo u novych motoru (zruba tak do roku cca 1995) ? Protoze blok a hlava motoru nejsou ze stejnych materialu a kazdy material se jinak pri teple rozhatuhuje a dochazi k vytvoreni tzv. volnejsich casti v tesneni, tj. netesni vse na 100%. Teprve se asi po najetych 1.500 km (kdyz se motor parkrat zahral a schladil) menil olej a dotahovala se hlava, aby se dotahlo tesneni a vse pak tesnilo na 100%. Co ale vim, ze ani jeden vyfuk nepasuje 100% 1:1 na topniky a musi se ruzne fyzicky natahovat a pacit a dotykove plocchy netesni 100%. Tak mne napadlo to stejne udelat s vyfukem. Je zcela mozne, ze jsem mel to stesti ze jsem narazil na dobre udelany vyfuk a ze mam dobre topeniky a tohle o cem pisu je jen nahoda, ze se to povedlo.
Naposledy upravil(a) Milosak dne 11 říj 2007, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Já na tvém postupu neshledávám nic špatného už jen to že těsnění pod příruby může být vyrobeno z materiálu, který tepelným namáháním nebo pod tlakem trochu "povolí" a tím způsobí uvolnění výfukového systému je důvod proč dotažení těch šroubů v čase záběhu zkontrolovat.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
bugz
zrůdný magor flat4.org
Příspěvky: 1979
Registrován: 12 črc 2005
Bydliště: Kardanová Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bugz »

Herbie píše:
Šíša píše:Já vám nevím, ale na spojky ve výfukovm potrubí na normálních(todních...) autech jsem používal takovou pastu ... těsnící ... namatlala se tím ta vnitřní trubka a zasune do vnější. Samozdřejmně se to stáhlo sponou(asi jedinej rozdíl proti našim sponám) a pasta to pěkně utěsnila a vytvrdla.

Sice rozebírat to pak je "oser", ale těsnilo vše. Až teď budu dávat výfuk, zkusím to zas.
myslis neco jako Hermetit nebo Hermosal ?
Myslí jednoznačně NAZEJL, absolutní hit, doporučují i všechny kočky z flat4.

Obrázek
flat4 teoretik gang member number 1

Uživatelský avatar
Milosak
Příspěvky: 25
Registrován: 07 zář 2007
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Milosak »

Presne, a k tomu te nerovnosti dotykovych ploch, ne odpovidajici uhly a vysoka teplota k tomu dava sve... a pak uz to "jede" a muzes vse delat znova....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Podfukovani vyfuku

Příspěvek od Sam »

Milosak píše:Ahoj vsem.
dovolte mi jen par slov ohledne podfukovani vyfuku.
[...]
Ja jsem to takto udelal a nemam s vyfukem zadny problem zadne podfukovani uz asi 2 roky, a najel jsem cca 5.000km, a to motor moc nesetrim.
Treba to pomuze, treba ne, mne to pomohlo a osvedcilo se to a proto vkladam tento prispevek.
Zajímavá teorie, osobně jsem toho názoru že nepomůže neuškodí.
Výfuk jsem nezajížděl, najel jsem s ním cca 0.1mkm taky jsem motor mnohdy nešetřil a za celou dobu (5 let) s ním nemám žádný problém.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Příspěvek od Šíša »

Ten reparatur to určo nebyl...

Co to bylo nevím, bo už to doma nemám a dlouho jsem to nepoužil .... ale zítra skáknu do své oblíbené mototechny a zjistím.

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Dosud se divím, že bystré ucho páně yahoďákovo nezaznamenalo moje podfukování do výfuku... :?:
Buď jak buď, zajímal by mě váš názor na jednu z metod alternativní opravy netěsnící spojky výfuku.
A sice se jedná o metodu s »azbestovou« šňůru, namočenou do vodního skla, obtočenou kolem spoje a přitaženou spojkou výfuku. Funguje? Nebo jsou to jen babské tlachy?

Na doplněnou musim dodat, že dvousložkové lepidlo, udrživší údajně i dirku v karteru, udrží po sedmi tisících km leda prd.

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Mimo nepresnosti vyroby hlavne od aftermarket dodavatelov, hlavny dovod netesnosti VW vyfukov je dany tym, ze vyfuky su navrhnute zamerne na spatny odvod plynov z motora za ucelom limitacie otacok a vykonu.To vyvolava v systeme " back pressure ", co tiez zapricinuje zvysenu prevoznu teplotu systemu a zaroven tlak na vsetky spoje.Hlavne objimky a kruzky "tesniacej "hmoty trpia najviac.
Jedina alternativa na preklenutie tohoto javu je navarenie prirub a zosrubovanie .

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

k výše uvedému mohu do protokolu dodat:
ano, slyšel jsem, že Ti to ne pofukuje, ale přímo prdí ...leč toto jsem mohl slyšet až v momentě, kdy byla ponorka uvedena v chod za účelem odjezdu ode mě a již jsem si netroufal Tě stavět a upozorňovat na to, že Ti to prdí....beztak to víš nejlépe ...a subjektivně vzato míra prdění mi přislě ještě v normě, snesitelná.

A teď vážně:
1) nejspolehlivější cesta k dokonalému utěsnění spoje výfuku s výměníkem je už x krát zmíněná přestavba - změna spoje na přírubový s plochým těsněním
2)dvousložkové lepidlo asi není určeno pro lepení nebo těsnění tak tepelně namáhaného spoje (co říká návod na něm?), takže není divu
3) azbestová šňůra by to v v principu utěsnit měla ....o účinku vodního skla silně pochybuju (jsem línej se jít podívat co na něm píšou, ale těsnění tepelně namáhaných spojů asi nikoliv) - ale to je metoda hodná kováře za bolševika, když se těsnění koupit nedalo.....kupte novou sadu objímek s těsněníma, očistěte trubky, vyrovnejte zkřivené dosedací kuželové plochy na trubkách (po kovářovi), namontujte, případně podmázněte tím přípravkem co doporučil Šíša a po čase - sednutí si (tady v zásadě souhlasím s Milošákem, i když bych to neřešil natolikrát a tak precizně) zkontrolujte dotažení šroubů.....a uvidíte. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že nové a NOS objímky + těsnění od VW ( syslí zásoby :twisted:) drží skvěle, nejméně dva roky byl klid ...... nižší kvalita a trvanlivost objímek z druhovýroby spolu se stejnou "kvalitou" výfuku mohou samozřejmě přinést horší výsledky
Obrázek

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

a já zas můžu potvrdit že jsem si připlatil za objímky a upevňovací sady Leistritz a po roce vypadají stejně hnusně jako ty levnější (že jo Šíšo?)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět