VWětráková diskuse - chlazení apod.

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

VWětráková diskuse - chlazení apod.

Příspěvek od Pětišroub »

Děcka, nevíte, jestli byl v motorech 25HP a/nebo 30HP větrák odlehčený kulatými otvory ve stěně větráku?
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 19 črc 2004, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: Ty je tam máš??? :shock:

...a neudělal Ti je tam někdo brokovnicí??? :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

právě že ne, vypadá to jako originál:-o Vyfotím to.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Leer
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1668
Registrován: 03 led 2003
Bydliště: v březnu je nejkrásnější Vídeň

Příspěvek od Leer »

Na obou třicítkách který mám nic podobnýho není.
Veteran car club Česká lípa - www.vcc-ceskalipa.cz

Uživatelský avatar
Želvák Bob
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1931
Registrován: 14 zář 2003
Bydliště: Brno - centrum

Příspěvek od Želvák Bob »

:lol: ... taková doba a žádnej další poznatek...

... že by přece jen ta brokovnice???

OB

Příspěvek od OB »

Ano na starých větrácích byly kulaté díry. Přibližný průměr 18-20 mm. U ještě starších, tedy válečných větráků jsou také díry přibližně lichoběžníkového tvaru a plech z díry je ohnutý ro pravého úhlu směrem k dynamu.
Pokud by někdo měl toto provedení na prodej rád bych ho koupil.
OB

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Díky za info, ta moje verze má ty kulaté dírky na ploše zadní stěny.

Větrák je k dispozici.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

OB

Příspěvek od OB »

Díky Bluebugu ale těchto větráků mám spóustu. Zajímal by mne pouze ten nejstarší.
OB

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Tak ten bohužel nemá, i když...ve sklepě jsou ještě neprobádané kouty...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Marty
Příspěvky: 101
Registrován: 19 črc 2004
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Větrák na Broučka

Příspěvek od Marty »

Nojo, díry ve větráku, ale já mám větráky, který mají dokonce nejenom různý díry na větráku, ale i jiný počet lopatek :o))) Nevíte, jestli líp fouká větrák s více lopatkami, nebo naopak? (Myslím, že neplatí úměra čím víc, tím ...... víc) ;o)))

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

zajímavosti:

větrák na 1200...24 lopatek
větrák na 1300/1500...28 lopatek
větrák na 1600...28(?) lopatek, ale o 5 mm širší než předchozí větráky.

Zajímavý je, že větráky obecně žerou asi 5 koní z výkonu...

První dva větráky jsou záměnný a větší počet lopatek není na škodu.

Větrák je nejúčinnější mezi cca 3000-3500 ot. min, což by taky mohlo přispět k diskusi o vytáčení motoru. Poté již množství dodaného vzduchu nevzrůstá úměrně k otáčkám motoru a motor se nechladí úměrným množstvím vzduchu.

Otáčky větráku jsou v poměru 1,6:1 k otáčkám motoru.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

spíš by se mohlo otevřít téma - úpravy chlazení - změna větráku
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

no vetrak tu jeden mam za zadama...je takovej bilej ma tri listy a jsou na nem 4 polohy....asi kamamasutara....
docela jede :twisted:
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

tak si dej pozor, aby tě to neofouklo a odkráčej do Bahna...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

...systém chlazení Porsche údajně přidá (nebo spíš ušetří) oproti sériovému chlazení až 8PS (u nadupaných motorů typ 1-4)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

Dneska je takový vedro, že se špatně chladěj i čluny na přehradě natož ty naše motůrky - co v takovým počasí? :oops:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Chlazení - mýty a legendy

Příspěvek od Pětišroub »

Původní samostatný topis:
"Chlazení - mýty a legendy"
jsem sloučil s VWětrákovou dsikuzí....Y.


K tomuto auditku, i když mi přijde, že už se opakuji, mě inspirovala jedna debata, vedená s kolegou broukařem přes ICQ. Jednalo se konkrétně o používání kompletních chladících systémů na broučích motorech.

I když se při této diskusi jednalo o centrálním Porsche chlazení myslím, že moje úvaha je obecně platná i pro chlazení broučí. Mezi těmito dvěma totiž v podstatě není vůbec žádný rozdíl, snad jen ten, že centrální chlazení pracuje efektivněji a s menším vlivem na výkon motoru. Dle mého názoru je nutné, aby na motorech, které jsou užívány pro pravidelný provoz v rozdílných teplotních podmínkách, bylo chlazení kompletní a to včetně klapek, těsnění a deflektorů. Žádné z těchto zařízení nebylo na motorech samoúčelně a pokud je někdo nepoužívá, tak si dovoluji tvrdit, že pouze z důvodu úspory času, peněz, potíží, nebo z lehkomyslnosti.

Důvodem, proč fabrika používala termostat a klapky je ten, aby bylo možné průběžně regulovat a stabilizovat teplotu v prostoru hlav a válců a také zkrátit zahřívací dobu motoru. Funkce je následující. Po nastartování motoru je termostat smrš?en a klapky uzavřeny, vzduch od větráku je usměrněn mimo válce a hlavy. Motor se tedy rychle zahřívá tím, jak vyvíjí teplo. Se vzrůstající teplotou se termostat otevírá a tím i klapky a vzduch od sahary je usměrněn tam, kde je to nutné. Mnoho broučích motorů jezdí bez termostatu, s klapkami v lepším případě plně otevřenými. V takovém případě se motor zahřívá o mnoho déle a jak známo, podchlazený motor, pracující za studena se rychle opotřebovává...na tomto místě mi vypadlo únavou pero z ruky...

Co dodat? Spend your time, do it right.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

..napsal jsi to moc hezky, svatá pravda, oni tam ve fabrice nedávali ty klapky pro nic za nic, že (a to i u Porsche - v originálním provedení tam je obdoba broučích klapek, kdežto některé sady z druhovýroby je postrádají).

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Todle by mě zajímalo páč v zimě jezdit hodlám.

v čem spočívá pořízení oněch klapek a všeho co by zajistilo optimální provoz? Cena, kde, jak a tak. (Pro blbečky prosím?) :roll:
Díky

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Píšeš jako bys je tam něměl, ale neviděl jsem, tak nevím. Klapky jsou vmontovány dospod sahary a spočívají v :

1. samotné klapky - na každé straně sahary 1ks.
2. spojovací táhlo, které spojuje výše uvedené a je po celé šířce sahary (mezi saharou a kastlí lze určit pohmatem) s napínací pružinou, která při selhání systému klapky otevře, aby se motor neuhřál
3. spojovací táhlo klapek a termostatu - je mezi válci na pravé straně motoru
4. termostat s držákem - je na bloku motoru, na pravé straně pod válci, viditelný blbě zespod a zezadu, jakoby od výfuku.

Geniálně jednoduché a jednoduše geniální. Pryč s vodou.

Teda, tyhle výše uvedené součástky byly na všech broučích motorech, s menšími obměnami, od začátku až do konce, takže bys je tam měl mít tak,y, jestli teda ten motor někdo neprznil.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Odpovědět