Cyklovač stěračů - originál brouk a možná náhrada
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam taktiez 3 polohy a chcel som tam dat cyklovac.Ale v poistkovej skrini uz bohuzial nieje moznost to tam vlozit
Aby som to upresnil.Vlozit to je kam ale niesu tam dovedene kable.
Nesadol by tam cyklovac z Felicie?Podla mna hej.
Aby som to upresnil.Vlozit to je kam ale niesu tam dovedene kable.
Nesadol by tam cyklovac z Felicie?Podla mna hej.
Naposledy upravil(a) Sesto dne 16 srp 2006, celkem upraveno 1 x.
Bohužel tento problém řeším již asi týden. Vyzkoušel jsem všechny možné novější cyklovače a ty nefungují na toto zapojení. Nefungují protože ten typ z Brouka je řešen bimetalem a ty novejší jsou řízené elektronicky, a mám pocit, že pro toto elektronické intervalové relé (abychom to správně nazývali) musí být další spínací kontakty v páce pro stěrače. Proto zřejmě to elektronické relé nefunguje.
Samozřejmě je důležité do svorkovnice natáhnout kabely.
Až tento problém vyřeším pošlu schema zapojení.
Samozřejmě je důležité do svorkovnice natáhnout kabely.
Až tento problém vyřeším pošlu schema zapojení.
Co přijde dál???
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
zatím jsem měl dva brouky vybavené cyklovačem a oba byly elektronické. Funguje nezávisle na vypínači stěračů. Má ovládací kolečko tuším asi čtyřpolohové a vysílá vždy krátký signál dostačující k rozběhnutí stěračů. Dobíhají pak s automatickým doběhem v převodovce stěračů. Zapojují se na 1. rychlost (v případě vícerychlostních). Je určen pro 6 i 12 V.
Předpokládám, že by šel nahradit doplňkovým škodováckým, ale to je několikanásobně větší.
Předpokládám, že by šel nahradit doplňkovým škodováckým, ale to je několikanásobně větší.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
takhle vypadá ta škodofka, mám to zrovna po ruce:
VW je cca 50 x 60 x 20 mm
VW je cca 50 x 60 x 20 mm
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
prak ma predbehol akurát doplním bolo to v Š100/110
alebo samotné relé v 1203 novší typ aj s kabelážou. Toto riešenie mám v 120 a do 1303 bude pasovať tiež.
alebo samotné relé v 1203 novší typ aj s kabelážou. Toto riešenie mám v 120 a do 1303 bude pasovať tiež.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Jak ten cyklovač vlastně funguje?yahoďák píše:já myslím, že to je parketa pro zdejšího specialistu Pajase...pokud bude mít schéma původního broučího zapojení, možná vymyslí, jaký/z čeho cyklovač by mohl nahradit ten originál.....
Cyklovač má za úkol simulovat zapínání a vypínání páčky stěračů I rychlosti (nejpomalejší). Pro jeden cyklus stěračů (setře a vrátí se) stačí udat pouze imlpulz (páčkou, cyklovačem) a zbytek zařídí přídržný kontakt, který udržuje stěrače v pohybu dokud se nevrátí zpět do koncové polohy.
Použít se dá jakýkoliv cyklovač, který má na výstupu relé
- pajas
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 425
- Registrován: 01 čer 2005
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Tady to se dá řešit za pomoci cyklovače s pamětíHerbie píše:kdyz se me na to onehda Ondra ptal, jestli nevim o cyklovaci do brouka, tak sem taky docela koukal
zatim sem auto se trema polohama na sterace v ruce nemel
Ty fungují asi nějak takhle:
Jediným ovládacím prvkem cyklovače s pamětí je spínací páčka stěračů (u brouků samozřejmě otočný knoflík, první poloha). Po prvním sepnutí je nastavena maximální doba prodlevy. Požadovanou dobu prodlevy lze nastavit vypnutím a opětovným zapnutím cyklovače, který dále tuto nastavenou dobu zachová. Po vypnutí se cyklovač postupně nastaví až na maximální dobu prodlevy. Po přepnutí z trvalého chodu stěračů se nastaví nejkratší doba prodlevy.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
cyklovač s pamäťou bol vo /fajnovejších/ favoritoch
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Dneska jsem rozebral páčky na mexiku a hle ... u páčky na stěrače je nějaká zarážka a volnej kontak...
... tak jsem zarážku vyndal, poskládal a páčka stěřačů teď jde z klidové "normální zažité" polohy dát dolů
jen to zatím nic nedělá, bo v konektoru chybí kontakt. Ale předpokládám, že to je příprava pro cyklovač, jen je zablokovaná ta poloha, aby se na ní nedalo dostat, když nic nedělá
Taktéž pro ovládání ostřikování okna je tam jeden plobkovej kontakt, kterej se spíná zatlačením páčky "od řidiče" ... že by na ostřikování světlometů
nebo jen mám páčky třeba z G1 a takhle to omezej
... tak jsem zarážku vyndal, poskládal a páčka stěřačů teď jde z klidové "normální zažité" polohy dát dolů
jen to zatím nic nedělá, bo v konektoru chybí kontakt. Ale předpokládám, že to je příprava pro cyklovač, jen je zablokovaná ta poloha, aby se na ní nedalo dostat, když nic nedělá
Taktéž pro ovládání ostřikování okna je tam jeden plobkovej kontakt, kterej se spíná zatlačením páčky "od řidiče" ... že by na ostřikování světlometů
nebo jen mám páčky třeba z G1 a takhle to omezej