Mexiko: problém se stěrači

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Mexiko: problém se stěrači

Příspěvek od Pětišroub »

než to začnu nějak řešit, můj problém je následující: Stěrače běží a najednou se zastaví, uprostřed okna, v libovolné poloze. Pak chvíli nic a za nějakou dobu se zase rozeběhnou. Vidím to na problém v elektrice, protože jinak fungují dobře (zadřené nejsou)

Napadá mě: problém v páčce na volantu, nebo problém v motorku (uhlíky?) - slabý kontakt nebo snad kondenzace vlhkosti?

asi nejlepší postup jak určit kde je chyba je zjistit, kam teče proud a kam už neteče že?
Naposledy upravil(a) Pětišroub dne 07 srp 2006, celkem upraveno 2 x.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

že!


:lol:
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

děkuju za radu úchyle :lol:

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

začal bych kontrolou ukostření motorku - hnědý kabel od svorkovnice na motorku připojený na toho "ježka" poblíž tachometru.

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

víš co tak si taky trhni, pořád se tady někomu směješ že se ptá na blbiny a pak se ty, všeho znalý, zeptáš na tohle.

Mistr světa amoleta stěrače stírají, klaskson troubí a štěňátko je ve volantu
=o) Das ist der VW dreizehnnullzwei (o=

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

já se netajím s tím, že jsem na elektriku kretén a taky neříkám že jsem všeho znalý:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

hele Lugene, ty jsi poslední dobou nějakej podrážděnej ne?:lol:

Honzo zkus v ten moment, kdy se stěrače zastaví uprostřed dát páčku ovládání do polohy "0"....pokud se vrátí do klidové polohy hned, tak je chyba v přívodu + od spíneče do motorku, pokud ne, tak to asi bude kostra, protože je tam ještě jeden přívod + právě pro vrácení do klidové polohy z libovolného místa po vypnutí.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

nee. nevrátí se, I když vypnu, zapnu, tak zůstanou tam kde jsou a začnou fungovat nezávisle na mé vůli a po pokaždé jiném časovém intervalu. Köukám do schématu, moc moudrej z toho nejsem ale do toho kyselého jablíčka se zakousnu..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Příspěvek od yahoďák »

nejdřív tu kostru.
a taky koukni pod volant, svazek kabelů je nastrčený zezadu podél volantové tyče konektorem na protikusy od spínače...odpojit, prostříknout kontaktolem, zapojit, zkoušet.

Zvláštní, že se stěrače poserou zrovna, když je chcanec, co? :lol:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

např mě včera večer na 92 km D1 :-D

115 km v hustém dešti bez stěračů se mi vryje do paměti jako opravdu silný zážitek.. :lol:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SO 545 »

Pokazené stierače sú dilema... keď prší tak sa to opravuje ťažko a keď neprší tak načo opravovať.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

Pětišroub píše:např mě včera večer na 92 km D1 :-D

115 km v hustém dešti bez stěračů se mi vryje do paměti jako opravdu silný zážitek.. :lol:
ty vole ty si eskamoter :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Příspěvek od hydraulik »

Pokud můžu přidat k debatě,ja mám takový problém že - stěrače nám frčí takovou rychlostí,že vubec nestíhají stírat vodu s okna. :(
Včera na nedělním výletu celkem solidní přehánka=celkem solidní zážitek. :D

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Herbie píše:
Pětišroub píše:např mě včera večer na 92 km D1 :-D

115 km v hustém dešti bez stěračů se mi vryje do paměti jako opravdu silný zážitek.. :lol:
ty vole ty si eskamoter :)
bylo to v noci..co móžno...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Berušta
vrchní pařanka
Příspěvky: 476
Registrován: 26 dub 2004

Příspěvek od Berušta »

Pětišroub píše:
Herbie píše:
Pětišroub píše:např mě včera večer na 92 km D1 :-D

115 km v hustém dešti bez stěračů se mi vryje do paměti jako opravdu silný zážitek.. :lol:
ty vole ty si eskamoter :)
bylo to v noci..co móžno...
ťafku by potřál!
[smilie=jae4.gif]

...krásný a lesklý lak je nuda! :wink:

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Motorek stěračů mám osm kilometrů daleko, v krabici v garáži. Tak Ti zkusím pomoci citací z naučné literatury.... :wink:
Nevím jak budu blízko k broučímu stírání, je to všeobecné.


Pohon stěračů máme zajišťován elektromotorem s paralelním buzením nebo s buzením permanentními magnety. Tento typ motoru používáme zejména z důvodu jeho zatěžovací charakteristiky - jeho otáčky jsou na zátěži málo závislé. Motor je dále zpravidla spojen se šnekovou pevodovkou v jeden konstrukční celek, na jejíž výstup je připojen vlastní stírací mechanismus.

Poháněcí elektromotor je řešen jako dvourychlostní, abychom vyhověli požadavkům předpisů upravujících podmínky na pozemních komunikacích. Vypínač stěračů pracuje zároveň jako přepínač - ve vypnuté poloze jsou kartáče navzájem zkratovány, tím je zkratováno i vedení kotvy a dojde k jejímu elektromagnetickému zabrždění. Pokud bychom vinutí ve vypnuté poloze nezkratovali, elektromotor by ještě nějakou dobu dobíhal setrvačností a neměli bychom zajištěné zastavení stěračů v předepsané poloze. Vlastní elektrické zapojení stěračů může vypadat například tak, jak je uvedeno na následujícím obrázku.

Obrázek


Přepínání rychlostí se v případě pohonu stěračů elektromotorem s permanentním buzením děje s použitím třetího pomocného kartáče na komutátoru, klasická odporová regulace by byla v tomto případě příliš ztrátová a přinášela by problémy s rozběhem celého ústrojí. Pokud bychom použili elektromotor s paralelním buzením, provedeme téměř bezestrátovou změnu otáček pomocí změny budicího napětí - při jeho poklesu dojde ke zvýšení otáček. Zde musíme dávat pozor, abychom buzení neodpojili úplně, zejména například při zkoušení elektromotoru. Ten by potom pracoval již jen se zbytkovým magnetismem a mohlo by dojít k razantnímu zvýšení otáček a následnému poškození.


Údržba a opravy

Pohon stěračů je zpravidla řešen jako tzv. bezúdržbový, kdy je jeho životnost navázána na životnost automobilu. V praxi však musíme provádět určitou minimální údržbu, spočívající zejména zejména v kontrole pohyblivosti čepů a kloubů stíracího mechanismu, které při delším nepoužívání vozidla mohou zareznout a následně může dojít i ke spálení elektromotoru nebo alespoň k uvolnění některých částí vlastního stíracího mechanismu.

Z elektrického hlediska musíme v případě nefunkčnosti kontrolovat přívody elektrického proudu, kdy měříme napětí na svorkách elektromotoru. Zde si musíme dávat pozor, zda měříme napětí mezi svorkami a ne proti kostře vozidla. Řada výrobců řeší pohon tak, že motor je trvale připojen na (+) pól a jeho rozběh se zajišťuje ukostřením.

Další kontrolou je komutace. Zkontrolujeme kartáče, zda jsou volně posuvné, dostatečně velké a zda dosedají na komutátor celou plochou. Zkontrolujeme komutátor, zda jsou všechny vodiče vinutí připojeny k jednotlivým lamelám, zda nemají jednotlivé lamely mezi sebou zkrat. Izolace mezi jednotlivými lamelami by se měla nacházet asi 0,5 mm pod úrovní povrchu komutátoru.

Častou závadou, zejména u vozidel, která jsou dlouhou dobu v provozu, je nefunkční doběh stěračů - stěrače zůstanou stát v té poloze, v jaké jsme je vypnuli a nevrátí se do klidové polohy. Zároveň nebude funkční cyklovač stěračů. V tomto případě bude vadný doběhový kontakt, buďto špatně nastavený a nebo opálený.

Doběhový kontakt je součástí převodovky. Sejmeme tedy její víko, kontakty očistíme, popřípadě obrousíme jemným pilníčkem a přezkoušíme jejich funkčnost - při jejich sepnutí se musí motor rozběhnout. Dáváme si přitom pozor na prsty, pohonná jednotka má poměrně velkou sílu. Po zpětném přimontování víka provedeme konečné seřízení doběhu: zapneme zapalování, ovládání stěračů dáme do polohy "vypnuto" a seřizovacím šroubem sepneme doběhové kontakty tak, aby motor běžel.

Nyní postupně seřizovací šroub utahujeme (nebo povolujeme, dle konstrukce) tak dlouho, až se motor v určité poloze zastaví s stojí. Nyní utáhneme (povolíme) seřizovací šroub ještě asi o čtvrt až půl otáčky. Seřízení je hotové, pro jistotu jej ještě překontrolujeme spuštěním a vypnutím stěračů z místa řidiče. Připomínáme pouze, že u řady vozidel je z prostorových důvodů seřízení doběhu možné pouze při vymontovaném motorku, respektive celé pohonné jednotce.

Tohle by mohlo pro začátek pomoct... :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

toho jsem se právě bál:-)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
pajas
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 425
Registrován: 01 čer 2005
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pajas »

Pětišroub píše:toho jsem se právě bál:-)
a při tom je to tak jednoduchý :D

...Častou závadou, zejména u vozidel, která jsou dlouhou dobu v provozu, je nefunkční doběh stěračů - stěrače zůstanou stát v té poloze, v jaké jsme je vypnuli a nevrátí se do klidové polohy. Zároveň nebude funkční cyklovač stěračů. V tomto případě bude vadný doběhový kontakt, buďto špatně nastavený a nebo opálený...

:wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

jo...stěrače dobíhají v pořádku, ale zastavují se svévolně uprostřed své činnosti. Děkuji za nastartování, až nebude chcát tak se na to mrknu
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Lugen
kluk jeden tvrdohlavá
Příspěvky: 3375
Registrován: 04 úno 2005

Příspěvek od Lugen »

...samý chujoviny, když se tak zamyslim nad konstukcí, tak tam neni nic co by se mohlo opotřebovat vyjma uhlíků (nobo hodně maziva ve šnekovi), no nic hrajte si děcka. Ale zkotroluj si tu kostru Honzíku (odlomenej drát od fastonu na ježkovi za ofukem z kapoty)...

...a teď trocha užitečných rad...
hydraulik píše:Pokud můžu přidat k debatě,ja mám takový problém že - stěrače nám frčí takovou rychlostí,že vubec nestíhají stírat vodu s okna. :(
Včera na nedělním výletu celkem solidní přehánka=celkem solidní zážitek. :D
...hejbají-li se stěrače nezvykl pomalu, bude problém v tom že jsou přidřený v místě nábojů (ty tyčky co vedou přímo do ramínek stěračů)

Tedy vymontuj si komplet mechanizmus stěrčů a vyjmi náboj z tý objímky se závitem, celej mechanismus je pospojovanej a upevněnej seegrovacíma svorkama, očisti a promaž. Asi bude zadřenej bordelem. Když ani potom to nebude volně chodit, lehce klouzat, tak vyndej ty pružný podložky navlečený na náboji pod objímkou. Stářím asi stvrly a přílišně tlačí na náboj a zabraňují volnému otáčení. Sice to bude mít mírnej, asi tak 1/2 mm vakl ale bude to chodit bez problému.

Tod vše...

Aneb kdo nechlastá s námi chlastá proti nám... :partyman:

Odpovědět