Pankejtové opravy

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Pankejtové opravy

Příspěvek od Pětišroub »

hehe tak k tomuhle mě inspiroval příspěvek Grossrauma ohledně přichycení SPZ.

Grossraum píše:Bylo mi ale líto tak krásnou čtvercovou značku provrtat, tak jsem ji lípnul oboustrankou, s čímž už jsem měl dobrou zkučšenost z Fiata 500. Druhý den jsme vyrazili na sraz do Rakouska a před Znojmem si dali odpo kávu a šlofíka. Sluníčku jsem nastavil prdel a ...... značka se odlepila. To jsem si ale všimnul až 1 km před čárou u pumpy. Mastil jsem zpátky a našel jí cestou uprostřed silnice. Naštěstí jí nikdo nepřeválcoval. Tak jsem ji hned na místě propíchnul šroubovákem a přišrouboval samořezkou
:? :( ](*,) :cry: :toimonster:


Dostali jste se někdy se vzduchem chlazeným do situace, kdy jste museli něco nouzově vyřešit přímo na silnici? A jak jste si poradili?

Mě teda nic ohledně VW nenapadá (klepy klep na dřevo) ale s Indianem jsem se na jedné rally dostal do situace, kdy praskl plocháč, na kterém jsou vinuté pružiny odpružení sedla. Výsledkem bylo že pánev sedla dokecla o 15 cm níže na blatník, což hrozilo poškozením laku a deformací konstrukce sedla. Nemluvě o tom, že se v takové pozici nedalo na už tak sériově nízkém motocyklu jet. Inu stalo se to ve vesnici, tak jsem zastavil, a přihlížejícího obecenstva se zeptal zda mají nějaké dřevo. Pán mě vzal na klasicky česky zanedbaný dvůr, já tam naběhl a vrhl se ke špalku, vybral polínko a pohozenou sekerou ho přitesal do správné podoby. tento útvar jsem obalil do trička, zapasoval mezi rozvidlení rámu a pánev sedla, čímž jsem ho dostal do správné polohy. Celá operace netrvala ani 5 minut. A na tomto hardcore hardtailu dokončil asi 40 km cesty. :twisted:
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Grossraum
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 314
Registrován: 27 bře 2004
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grossraum »

Pangejtový opravy jsou samozřejmě ty nejlepší a nejzdařilejší, protože se nemusíš moc ohlížet na správně řemeslné provedení. Zkrátka účel světí prostředky. Myslím, že jsem mistr takových oprav a dokonce mě to myslím baví víc, než v dílně u ponku s autem na heveru nad hlavou. Hlavně ta odměna bývá nejsladší - auto jede dál. Často takové provizorní řešení přetrvá věky :-) Z těch nezdařilejších nikdy nezapomenu výměnu ložisek předních kol, uprostřed jednoho velmi odlehlého kontinentu, a to pomocí trubkového svíčkáče a sekyrky. Nový ložiska jsem neměl, tak jsem jen vyměnil vnitří za vnější. Na tom vnitřím ta vůle tak nevadila. Od BP Station, kde jsem si koupil "mastnotu" se na mě chodili koukat. 8)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

jednou mi prasklo na Hektorovi plynový lanko. Měl jsem v kastlíku pro všechny případy kousek elektrikářské čokolády, ale ten neřešil ani polovinu problému, protože nadvojito se do něj lanko nevlezlo - nicméně jsem ho upevnil na stávající konec lanka a za vyčnívající šroubky omotal velice pevné vlákno několikrát kolem dokola (jel jsem náhodou zrovna na ryby). Horší bylo jak to upevnit (aby to bylo sicher) na plynový pedál ..... nápad na sebe nenechal dlouho čekat - za pomoci hrubé síly jsem tam provlékl kroužek od klíčů a tím celý systém spojil. Vzadu u motoru jsem už akorát nastavil adekvátní vůli a vesel pokračoval dál. Musím se ale přiznat, že jsem s tímhle "zařízením" najezdil asi 1500km a nebýt nátlaku okolí tak nevím nevím kdy bych to měnil ........ asi lenost nebo co? :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Nic moc, jen cca pred tydnem jsem na cca 5tem kilometru smerem na Liberec zjistil, ze v aute je naprosto nedychatelno a smrad, ktery by se dal krajet. Po ohledani se vokazalo, ze ze zadniho kola se kouri jak o zivot. Byla pridrena pakna tak nezbylo nez v uplne tme a za hluku projizdejicich aut seridti spravne excentry. Nejvic casu na cele operaci asi zabralo hledani kamene, kterym by se daly podlozit kola. Jindy tak zasvinena dalnice byla nyni tak uklizena, ze jsem musel nakonec odloupnout kus zamkove dlazby u prilehle cerpaci stanice... :oops:
Asistoval mi u toho sam pumpar, ktery mel pro me pochopeni a po celou dobu opravy na nas chrlil sve zazitky s brouky. :P
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Raz sme sli na 14 dni kampovat na miesto asi 200 km od najblizsej civilizacie.Mal som vtedy automat a bateria nemala drzak.Jak po tych strasnych cestach poskakovala,prerazil sa obal pod plus terminalom a clanok vytiekol.To som vsak zistil az po 14 dnoch,pred cestou domov.
Automat bez baterie je absolutne nepouzitelny.Tak co s tym?Po zrelej uvahe,ze nie je uz co skurvit,nasiel somk lat,v ktorej bol velky,hrdzavy klinec.Ten som vtlkol do dalsieho clanku,pridrotoval k nemu kabel a ono to kurva chytilo a sli sme.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

uz sem to na forum urcite nekam psal, ale patri to sem takze ....

lokace : Krkonose - silnice Spindleruv Mlyn - Vrchlabi
cas : priblizne 27 prosince kolem roku 99
vozidlo: zelenej se zlutym bokem

Jedu si takhle z lyzovacky po ty namrzly silnici, samej led a sama dira
V tom ve vode hrklo v rakosi luplo a od predniho kola desnej randal jak tam cosi mlatilo. Maje za sebou kolonu asi 10-ti dalsich aut doplahocil sem se az dolu do Vrchlabi. Vylezu z auta a koukam co se to stalo.
Usata naprava a vrchni ulozeni tlumice proste prohnilo a vytrhlo se. Zbyla tam dira priblizne o prumeru 3,5 cm
Tak sem hrabnul do bedny s naradim kde jsem mel sklenicky od presnidavky (detske vyzivy) se sroubkama, sundal sem z nich vicka, do kazdyho udelal sroubovakem diru a pouzil sem je jako velky podlozky a pritahnul sem jimi tlumic k tomu usatymu ramenu. V klidku sem s tim jezdil jeste dost dlouho potom :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Taky už jsem to někam psal, ale nemůžu to najít.
Asi před půl rokem jsem jel s broukem kolem půlnoci od Motola nahoru k Butovicům a hladový oko oleje zasvítilo alarm. Na mazáckou pětku se zdechlym motorem jsem krz červenou dojel k pumpě OMV a ve světlých kalhotách s kapsami se jal zjišťovat závadu. Tou se i v šerém světle lampy ukázal vytočený šteft donedávna ještě držící "výpustním" víčko olejové vany. Vzniklým otvorem pak veškerý olej vytekl. Ve vybrakovaný basičce jsem našel jenom chromovaný, asi tři centimetry dlouhý šroub na imbus, kterým se obvykle utahuje sedlová trubka k sedlovce jízdního kola. Stoupání závitu k mému údivu páslo. Imbus klíč jsem samo sebou neměl, tak jsem ho dotáh´ sikama. Fakt věřim tomu, že stoupání toho závitu bylo OK...). Do prodejny OMV jsem zašel koupit nejdražší litr motorového oleje ve svém životě a za chvilku se vrátil pro další s tím, že na měrce se dolitý lubrikant zatím ještě neukázal. Mezitím se světlé kapsáče změnily v montérky pro tankány. Druhý litr dorovnal hladinu na potřebnou mez a hrdě jsem noční prostranství pumpy opustil. Třícentimetrový šroub trčí ze spodku motoru směrem k zemi dodnes. Teda aspoň doufám. (Dejvide?) Ještě jsem nenašel sílu ho vytočit a mrknout se, jestli to stoupání fakticky páslo, nebo jestli jsem do bloku vyříznul závit nový - větší a hutnější!

Odpovědět